Wist je dat - popup melding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:42

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Wist je dat "Wist je dat" popups echt extreem irritant zijn!?!? En dat het nog veel irritanter is dat ze steeds terug blijven komen? Ik heb die Wisywig popup nou al een keer of 10 gezien.

Kunnen we hier gewoon helemaal mee stoppen? Geen irritante popups over mijn content heen graag. Doe gerust een keer een popup over een wysiwig editor maar val mij er niet mee lastig graag! En als het dan echt niet anders kan graag een knopje er bij "Laat mij NOOIT MEER enige irritante popups zien". Dus niet die ene popup maar gewoon alle popups uit.

Het is bijna net zo erg als een "Vertel ons hoe goed we wel niet zijn" popup.

Ik kom hier om nieuws te lezen. Popups maken de ervaring niet beter, wel veel, veel slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:51

crisp

Devver

Pixelated

Gooi je wellicht regelmatig je cookies weg? Als het goed is zou de popup maar 1x getoond moeten worden en vervolgens een maand wegblijven.

Intentionally left blank

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
crisp schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 09:31:
Gooi je wellicht regelmatig je cookies weg? Als het goed is zou de popup maar 1x getoond moeten worden en vervolgens een maand wegblijven.
Nee, ik gebruik wel meerdere apparaten.

Blijft staan: Onwenselijk. Ook onwenselijk dat dat in cookies opgeslagen wordt en niet gewoon in m'n profiel.

Zijn we eindelijk van de venster-popups af, waarvan iedereen wist dat het gewoon hele slechte UI was, krijgen we nu diezelfde (nogsteeds hele slechte UI) in-venster javascript popups. Waarom hebben we niet geleerd van het verleden?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:43
Tsja, dan wordt het toch weer tijd voor ublock, dan krijg je die wist je dat niet meer :P
Helaas krijg je dan ook geen reclames, maar dat is dan maar zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
99ruud99 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 10:37:
Tsja, dan wordt het toch weer tijd voor ublock, dan krijg je die wist je dat niet meer :P
Helaas krijg je dan ook geen reclames, maar dat is dan maar zo.
Voor de reclames heb ik m'n schildje. UBlock had ik disabled voor Tweakers maar met m'n schildje is dat natuurlik niet meer nodig. Goeie tip.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Wist je dat....

Een onduidelijke topic titel bloed irritant is.

Nu klik ik ergens op wat achteraf een verspilling is van mijn tijd.
Graag een adres zodat ik een factuur kan opmaken voor die 30seconden.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

jack zomer schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 10:43:
Wist je dat....

Nu klik ik ergens op wat achteraf een verspilling van mijn tijd.
En toch heeft het gewerkt, want je hebt geklikt en gereageerd. Yay, interactie, goed voor het algoritme, clickbait blijft bestaan.

Ik wil graag vijf euro voor deze wijze uitspraak.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Wist je dat....

Nu klik ik ergens op wat achteraf een verspilling van mijn tijd.
Yus!! Ik heb er weer een badge bij. "Made a clickbait title!". Die had ik nog niet.

Het adres waar de factuur naartoe kan is:
/dev/null

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Croga schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 10:45:
[...]

Yus!! Ik heb er weer een badge bij. "Made a clickbait title!". Die had ik nog niet.

/dev/null
Graag een valide adres opgeven, mijn Windows apparaat kan niet overweg met /dev/null. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Croga schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 10:45:
[...]

/dev/null
Ik vind het jammer dat je zo laconiek om gaat met mijn verlies aan tijd.
Het is toch een 12.5 eurocent verlies. En natuurlijk kost deze reactie op een reactie op een reactie, ontstaan door de onduidelijk titel ook weer tijd.
Inmiddels zitten we dus al op 25eurocent...

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:49

Fanta

FordPerformance™️

Nou, wie verplaatst deze onzin even naar de HK?

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Fanta schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 11:02:
Nou, wie verplaatst deze onzin even naar de HK?
Het originele punt blijft nogsteeds staan. Met een topic report kun je onzinnige reacties laten verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:49

Fanta

FordPerformance™️

Croga schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 11:04:
[...]

Het originele punt blijft nogsteeds staan. Met een topic report kun je onzinnige reacties laten verwijderen.
Het originele punt vind ik ook een beetje overtrokken. Ik denk dat de meeste Tweakers weinig moeite hebben met een klikken op 1 kruisje. Want dat is alles wat tussen jou en dit probleem in staat. 1 muisklik.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Fanta schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 11:08:
Het originele punt vind ik ook een beetje overtrokken. Ik denk dat de meeste Tweakers weinig moeite hebben met een klikken op 1 kruisje. Want dat is alles wat tussen jou en dit probleem in staat. 1 muisklik.
Ik doe niet aan denken voor anderen. Ik doe aan denken voor mezelf. En voor mezelf vindt ik het rete irritant.
Daarnaast blijft het punt staan dat we al sinds jaar en dag weten dat popups irritant zijn, en de oude venster-popups worden dus ook al door de browser geblokkeerd tegenwoordig. Deze popups zijn niet anders dan dat.

Ik ben hier niet om op kruisjes te klikken, ik ben hier om content te lezen. En dit is een glijdende schaal: Nu is het één keer per maand per apparaat en als het aan slaat wordt het steeds vaker. Enshittification begint hier. Beter om het meteen te kop in te drukken dan dat het nog verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Maar om dan maar serieus in te gaan op kwestie: we doen dit natuurlijk om nieuwe features aan te kunnen kondigen waar gebruikers anders waarschijnlijk geen weet van hebben dat ze bestaan. We proberen daarbij een afweging te maken tussen mogelijke irritatie en nut/noodzaak. In dit geval vinden we het inzetten van een kleine eenmalige popup (per browser) gerechtvaardigd. De "wist-je-dat" popup-functionaliteit hebben we al lange tijd beschikbaar, maar hebben we tot nu toe ook maar hoogst zelden gebruikt.

Hoe zouden we volgens jou op een andere/betere manier nieuwe features kunnen aankondigen?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 17-09 15:50
Croga schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 08:43:
Wist je dat "Wist je dat" popups echt extreem irritant zijn!?!?

...
Dat is een persoonlijke mening. Ik vind mandarijnen echt smerig, betekend niet dat mandarijnen echt smerig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
crisp schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 11:33:
Hoe zouden we volgens jou op een andere/betere manier nieuwe features kunnen aankondigen?
Zoals het altijd al gebeurde: Met een post op de frontpage. Daar is verder nog nooit iets mis mee geweest. Waarom dan terug grijpen naar meer invasieve methoden? Zoals al gezegd; in het verleden werden die al gebruikt en bleken zo irritant dat browsers ze zijn gaan blokkeren. Laten we alsjeblieft leren van de fouten die in het verleden gemaakt zijn en ze niet opnieuw maken.

Er is een reden dat Tweakers niet voor iedere nieuwtje een mailtje stuurt.
Er is een reden dat Tweakers niet voor ieder nieuwsbericht een popup op je desktop toont.
Die reden is dat nieuws een pull-mechanisme heeft omdat het anders te irritant is. Waarom zou dit dan plots een push-mechanisme moeten zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

crisp schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 11:33:
Misschien onder instellingen de instelling 'Automatisch aanmelden voor alle (toekomstige) bètatests' honoreren om te kijken of iemand een beta (als deze) wilt, ipv met een 'Wist je dat...' popup voor iedereen?

Degenen die deze feature aan hebben staan kun je dan vervolgens een dergelijke popup geven "Yo, omdat je $dezeFeature aan hebt staan, hebben we de beta voor WYSIWYG aangezet, maar voel je vrij het uit te zetten.". Of iets in die trant.

Ik ben net overigens pas de popup gehad, omdat ik de beta even uitschakelde en ik begrijp @Croga wel als hij het wat invasief noemt. Middels het idee uit deze post, heb je in elk geval veel minder ergernis en wordt een feature die nu nauwelijks gebruikt wordt, ook nog eens daadwerkelijk gebruikt of in elk geval iets mee gedaan.

[ Voor 43% gewijzigd door CH4OS op 04-06-2025 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17-09 22:42
Cookie Autodelete. 15 seconden na het sluiten van het laatste window van een site worden alle cookies automatisch gewist. En Ublock Origin. Geen cookies en geen popups. En geen historie - er wordt al veel te veel data verzameld en onderling gelinkt. En dat ik elke keer op Tweakers weer cookies moet weigeren is een keuze - zelfs zonder te accepteren plaatst Tweakers nog steeds externe (niet tweakers.net, 3 domains) cookies.....

En dat betekent ook: maar 1 DPG website gelijktijdig open, een andere pas met tussenpoos van 16 seconden ;) Helaas, privacy kost geld tegenwoordig en steeds meer websites lopen tegen mijn "nu wordt het te erg, daar kom ik niet meer" filter aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

@Croga de .plan heeft slechts een 8500 views; daar bereiken we dus blijkbaar maar een klein deel van onze users mee.

@CH4OS hetzelfde geldt voor de optie "Automatisch aanmelden voor alle (toekomstige) bètatests" - er zijn maar zo'n 4000 gebruikers die dat aan hebben staan.

Wij hebben geoordeeld dat een vernieuwing van dit niveau meer aandacht verdient, en hebben daarom hier de wist-je-dat functie voor ingezet. Ik ben nog steeds van mening dat dat een juiste keuze is geweest, temeer daar dit waarschijnlijk op korte termijn al de oude editor voor frontpage reacties gaat vervangen.

Het is jammer dat sommige mensen de popup als "intrusive" beschouwen, maar ik weet dus niet wat een eventuele betere optie geweest zou zijn met dezelfde impact. Hoe het ook zij; aangezien we dus al in de fase zitten richting volledige livegang zal je sowieso binnenkort verlost zijn van deze popup ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

DjoeC schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 12:09:
[...]

En dat ik elke keer op Tweakers weer cookies moet weigeren is een keuze - zelfs zonder te accepteren plaatst Tweakers nog steeds externe (niet tweakers.net, 3 domains) cookies.....
Functionele cookies mogen dan ook gewoon zonder toestemming geplaatst worden. Cookies worden niet alleen gebruikt om je te tracken, maar hebben soms ook puur een functioneel doel, zoals bijvoorbeeld onthouden dat je een popup al hebt gezien zodat we deze niet nog een keer hoeven te tonen ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:55
Andere manieren die ik zo kan verzinnen:
-Een opvallende banner boven/naast/onder de oude editor
-Alleen een bericht als je daadwerkelijk wat post.
Ik post (bijna) nooit wat, dus voor mij is die melding totaal niet interessant.
Maar goed, mosterd na de maaltijd.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
crisp schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 12:46:
@Croga de .plan heeft slechts een 8500 views; daar bereiken we dus blijkbaar maar een klein deel van onze users mee.

@CH4OS hetzelfde geldt voor de optie "Automatisch aanmelden voor alle (toekomstige) bètatests" - er zijn maar zo'n 4000 gebruikers die dat aan hebben staan.
Mooi. Dat zijn de geïnteresseerde mensen. Die heb je dus berijkt. Niks mis mee.
Wij hebben geoordeeld dat een vernieuwing van dit niveau meer aandacht verdient, en hebben daarom hier de wist-je-dat functie voor ingezet. Ik ben nog steeds van mening dat dat een juiste keuze is geweest, temeer daar dit waarschijnlijk op korte termijn al de oude editor voor frontpage reacties gaat vervangen.
Als het toch op korte termijn vervangen gaat worden was de popup zowieso overbodig.
Het is jammer dat sommige mensen de popup als "intrusive" beschouwen, maar ik weet dus niet wat een eventuele betere optie geweest zou zijn met dezelfde impact.
De impact is dat mensen die geen interesse hadden (anders hadden ze zich wel aangemeld en/of de .plan gelezen) nu een popup in hun gezicht gegooid krijgen zonder dat ze daar om gevraagd hebben....
Hoe het ook zij; aangezien we dus al in de fase zitten richting volledige livegang zal je sowieso binnenkort verlost zijn van deze popup ;)
Maar niet van het apparaat "popup" blijkbaar. Zoals je het beschrijft is dit nu een functionaliteit die vaker ingezet gaat worden. Zoals al vermeld; het begin van de enshittification.

Nogmaals: Dit soort methoden hebben we jaren geleden al afgeschoten als anti-patterns, of mischien zelfs dark patterns op het web. Daarom ook dat browsers popups by default blokkeren. Tweakers is wéér een beetje slechter geworden met het gebruik van dit patroon. Dit is tweakers.net-centric design, geen user-centric design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

crisp schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 12:46:
Tja, de functie heeft ook nauwelijks promotie gehad, waar deze redelijk opgedrongen wordt middels 'wist je dat...'. Misschien de functie wat meer aandacht geven, en er daadwerkelijk iets mee gaan doen (de betas die ik door de jaren heen heb gezien hadden dan weer allemaal eigen aparte switches...) zou allicht in gebruikersaantallen kunnen gaan schelen.

Misschien dus eens in de zoveel de 'Wist je dat' popup / ballon gebruiken om dergelijke functies uit te lichten? :) Daar is het immers voor bedoelt, maar wordt het dus niet voor gebruikt. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 04-06-2025 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Croga schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 13:12:
Tweakers is wéér een beetje slechter geworden met het gebruik van dit patroon. Dit is tweakers.net-centric design, geen user-centric design.
Tja, Tweakers is een bedrijf, geen filantropische instelling om (alleen) de bezoekers te plezieren. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 04-06-2025 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
CH4OS schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 13:27:
[...]
TJa, Tweakers is een bedrijf, geen filantropische instelling om (alleen) de bezoekers te plezieren. ;)
Tsja, dit soort popups zorgden in het verleden vooral voor verlies van bezoekers. Als dat is wat men wil bereiken dan gaat dat zeker goed komen.....
Alternatief zorgt het voor nog meer gebruik van popup blockers, zoals @99ruud99 al aan geeft. Ik weet niet of het bedrijf daar zoveel beter van gaat worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17-09 22:42
crisp schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 12:47:
[...]

Functionele cookies mogen dan ook gewoon zonder toestemming geplaatst worden. Cookies worden niet alleen gebruikt om je te tracken, maar hebben soms ook puur een functioneel doel, zoals bijvoorbeeld onthouden dat je een popup al hebt gezien zodat we deze niet nog een keer hoeven te tonen ;)
Nog eens goed gekeken, je hebt gelijk - de cookies zijn Tweakers cookies. Of het in aantallen voor zou moeten komen zoals door jullie gebruikt - tja, ik ben geen website ontwerper. Maar 19 stuks na alles weigeren? Benieuwd hoeveel privacy daar nog van over is.

Ublock geeft vooral tracking en CDN weer, al dan niet voorzien van persoonlijke informatie, dat kan (en ga) ik niet uitzoeken. dpgmedia en googletagmanager zijn wat mij betreft suspect - ook al weer omdat ze voor de gemaakte keuze zitten.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Hoofdscherm Tweakers, 
nog geen privacy keuze gemaakt:

Ublock
-----------------------------
dpgmedia.nl             
myprivacy.dpgmedia.nl   +
pg.dpgmedia.nl          +
dpgmedia.net            + -
dscb.akamaiedge.net     +
dscd.akamai.net         +
googletagmanager.com      -

Cookie Autodelete
myprivacy.dpgmedia.nl   Cookies 2

Hoofdscherm Tweakers
Privacy -> Instellen -> Alles weigeren  (die keuze moet volgens de cookiewet op het hoofdscherm staan, maar goed)

Ublock
tweakers.net            ++ -
benelph.de                 -
dpgmedia.cloud          +
dpgmedia.net            +
dscd.akamaiedge.net     +
dscd.akamai.net         +
optoutadvertising.com     -
smartocto.com             -

Cookie Autodelete
-----------------------------------
tweakers.net            Cookies: 16

Hoofdscherm Tweakers
Na privacy - Alles weigeren -> ingelogd:

Ublock
Identiek aan Alles weigeren maar akamaiedge.net is weg

Cookie Autodelete
tweakers.net            Cookies: 19

En nog even over de popups: Als er (algemeen) niet zo ontzettend veel vervelende popups rond zouden zwerven zou ik er niet zo'n probleem mee hebben maar juist omdat anderen het bedorven hebben sta ik het eigenlijk maar bij hoge uitzondering (download van updates voor eoa) toe.

Alternatief om aandacht te krijgen: Zet een bericht in de notificaties die iedereen krijgt als ie is ingelogd. Om feedback te geven moet je sowieso inloggen. Ik neem aan dat je niet op zoek bent naar feedback van voorbijsorfende eendagsvliegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Croga schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 13:12:
[...]

Als het toch op korte termijn vervangen gaat worden was de popup zowieso overbodig.
Nee hoor, dankzij de aandacht hebben we waarschijnlijk ook meer feedback gekregen waarmee we de editor snel hebben kunnen verbeteren :)

Note dat wij zelf ook best wel kritisch zijn op zaken als popups/overs, maar wel van mening zijn dat indien goed toegepast (dus niet overdadig, gelimiteerd op aantal views/tijd, niet groter dan nodig etc.) het in sommige gevallen wel de beste manier is om aandacht te vragen. Ik snap dat die visie niet overeenkomt met de jouwe, maar ik denk dat je ook niet bang hoeft te zijn voor een glijdende schaal aangezien we zelf ook gebruiker zijn van onze eigen website en dus ook kritisch blijven op dit soort zaken :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

DjoeC schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 13:36:
[...]

Nog eens goed gekeken, je hebt gelijk - de cookies zijn Tweakers cookies. Of het in aantallen voor zou moeten komen zoals door jullie gebruikt - tja, ik ben geen website ontwerper. Maar 19 stuks na alles weigeren? Benieuwd hoeveel privacy daar nog van over is.
Ik herken al die cookies wel, en voor zover ik weet zijn het ook allemaal functionele cookies (en verwerken we daarmee dus geen persoonsgegevens). We hebben hier te maken met systemen zoals ons A/B-testplatform, analytics, de cookiewall etc. die elk zelf soms meerdere cookies gebruiken. Als het goed is staan ze ook in deze lijst: https://privacy.dpgmedia.nl/nl/document/cookie-list

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:20

Blokker_1999

Full steam ahead

Croga schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 11:11:
[...]

Ik doe niet aan denken voor anderen. Ik doe aan denken voor mezelf. En voor mezelf vindt ik het rete irritant.
Daarnaast blijft het punt staan dat we al sinds jaar en dag weten dat popups irritant zijn, en de oude venster-popups worden dus ook al door de browser geblokkeerd tegenwoordig. Deze popups zijn niet anders dan dat.

Ik ben hier niet om op kruisjes te klikken, ik ben hier om content te lezen. En dit is een glijdende schaal: Nu is het één keer per maand per apparaat en als het aan slaat wordt het steeds vaker. Enshittification begint hier. Beter om het meteen te kop in te drukken dan dat het nog verder gaat.
En jij moet ook alleen maar aan jezelf denken, maar de website, de devs, denken wel aan iedereen en aan de werkgever natuurlijk.

Ben ik trouwens de enige die zich afvraagt welke popups? 8)7

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Blokker_1999 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 16:43:
[...]

En jij moet ook alleen maar aan jezelf denken, maar de website, de devs, denken wel aan iedereen en aan de werkgever natuurlijk.

Ben ik trouwens de enige die zich afvraagt welke popups? 8)7
Hier een screenshot:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UgVeF6JKVBEdjbC_lk84hfXRcvg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sUD2Yv32yUEg9wTfIn2Nr4IA.png?f=fotoalbum_large

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik ben zelf geen tegenstander van zulke pop-upjes.

Misschien kunnen de devvers ook een 'niet meer tonen' linkje erin plaatsen om, eenmaal ingelogd te zijn, deze pop-up bij volgende verbeteringen of nieuwe features niet meer te laten zien. En instelbaar in de instellingen.

Misschien is het een idee om ze instelbaar te maken dat je ze bovenaan de site wil zien. Net als je nu boven het MyReact portaal ziet over de uitfasering van Notepad, maar dan site-wide. En als er meerdere nieuwe feature aankondigingen zijn, dat je dan kan doorklikken in dat blokje naar de tweede, de eventuele derde en de mogelijke vierde... etcetera.

Ik krijg wel een beetje flashbacks naar het tip-scherm uit Windows 95. :p

[ Voor 5% gewijzigd door AW_Bos op 11-06-2025 21:24 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wist je dat....

Ik heb even een titelfix doorgevoerd.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Wist je dat....

@Bor best tof is! :)

(ik kon het niet laten :+)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Ondertussen is hij alweer 3 keer langs gekomen..... Ik denk dat de "1 keer per maand" niet echt werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09:05

3_s

Ik heb die slechts één keer gehad, weggeklikt en nooit meer gezien.
Geen idee van de reden dat het bij u niet onthouden wordt, maar bij sommige werkt het dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
3_s schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:01:
Ik heb die slechts één keer gehad, weggeklikt en nooit meer gezien.
Geen idee van de reden dat het bij u niet onthouden wordt, maar bij sommige werkt het dus wel.
Standaard helpdesk antwoord #3: "Bij mij doet ie het gewoon"
:-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09:05

3_s

Croga schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:53:
[...]

Standaard helpdesk antwoord #3: "Bij mij doet ie het gewoon"
:-D
Misschien uw pc eens herstarten :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
En alweer.....

Dat is dus deze maand op dezelfde laptop, dezelfde browser al 3 keer diezelfde popup....
Die cooldown van een maand werkt dus duidelijk niet @crisp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Van wat ik begrijp werkt dit dus op cookie basis.
Waarom wordt er niet gekozen om het aan het account te koppelen dat de melding is gezien en gelezen, zodat die niet telkens terug komt voor ingelogd gebruikers?

De cookies worden automatisch gewist bij mij en denk bij vele andere ook, zeker op Tweakers.

Zo een popup melding vind ik zelf wel handig trouwens, want een heel artikel had ik zelf niet gelezen denk ik over dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

Het klinkt wat dramatisch, maar het schuurt omdat het voelt alsof iets m'n aandacht kaapt? Ik ben dan al aan het nadenken over de headline, het roept veel weerstand op dan gaan kijken, terwijl ik het eigenlijk wel een toffe feature vind.

Ik kijk regelmatig bij de beta features maar had de feature zelf niet bekeken. In die zin werkt het qua attenderen, maar nét op het verkeerde moment, als ik iets wil gaan lezen of reageren. Op de frontpage, in een notificatie, per mail was allen logischer geweest. Snap dat er wel een discussie is of en zo ja hoe je dan evt gaat filteren, wanneer je eigenlijk een "send to all" wil doen naar iedereen die de front-page-comment-feature gebruikt.

Voorbeelden waarvan ik denk dat ze (door mij) beter waren ontvangen:

- Had het als extra text of blokje als onderdeel van de pagina bij de (quick)reply geplaatst, zoals we ook soms zien met mod-breaks en waarschuwingen bij gevoelige onderwerpen op de FP
- Een tweakers e-mail of DM
- Een melding in de notifications

Ik doe het deels mezelf aan door een reeks (5+) artikelen in nieuwe tabs te openen, maar het is nu de derde keer in een paar weken. Elke keer extra zoeken naar het kruisje (of refresh bij de overige tabs na wegklikken) werd snel vervelend :+
Pagina: 1