PSN: Sluuz
Echt de beste update tot nu toe. Ligt nu veel dichter bij macOS zeg...
Have you tried turning it off and on again?
Ja idd, iPad Air met smart keyboard zit je ook op zo’n €1000
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Is ook gewoon zo, door wetgeving etc (gelukkig).makooy schreef op maandag 9 juni 2025 @ 20:26:
Krijg nog wel echt het idee dat wij in NL/Europa ver achterlopen met functionaliteiten dan in de USA, dat is nog wel echt jammer
Het is Apple die er voor kiest het op deze manier te doen.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
In de press release staat dat NL later dit jaar beschikbaar is…carpebios schreef op maandag 9 juni 2025 @ 20:26:
Ik hoop echt dat AI vanaf vandaag in de beta in het NL is.
We gebruiken hier ook veel minder diensten van Apple dan in Amerika, daar gebruikt echt bijna iedereen wel Apple Music, iMessage, Apple Fitness en dat soort diensten.makooy schreef op maandag 9 juni 2025 @ 20:26:
Krijg nog wel echt het idee dat wij in NL/Europa ver achterlopen met functionaliteiten dan in de USA, dat is nog wel echt jammer
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
vooral die van de Mac vind ik prachtig, al mis ik wel nog steeds de bergen. Niets kan die wallpapers tippenTHE_BASE schreef op maandag 9 juni 2025 @ 20:26:
Wel eindelijk weer een keer mooie standaard wallpapers.
Dat klopt, want het komt allemaal in september pas uit he officieel.DJP! schreef op maandag 9 juni 2025 @ 20:27:
[...]
In de press release staat dat NL later dit jaar beschikbaar is…
Ik heb altijd standaard wallpapers. Iets met OCD.AppleFan2007 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 20:27:
[...]
vooral die van de Mac vind ik prachtig, al mis ik wel nog steeds de bergen. Niets kan die wallpapers tippen
hier ook, al wissel ik soms wel eens met oudere standaard wallpapers. Momenteel heb ik de iPhone x wallpaper als achtergrond.THE_BASE schreef op maandag 9 juni 2025 @ 20:28:
[...]
Ik heb altijd standaard wallpapers. Iets met OCD.
Maar een gewone foto komt er niet op
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Doe ik ook vaak, en gebruik ook vaak wallpapers van deze source: https://basicappleguy.com/AppleFan2007 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 20:29:
[...]
hier ook, al wissel ik soms wel eens met oudere standaard wallpapers. Momenteel heb ik de iPhone x wallpaper als achtergrond.
Maar een gewone foto komt er niet op
5 euro op je muil gauw.
100%t.w.e.a.k.e.r schreef op maandag 9 juni 2025 @ 20:31:
Ooh donstil... heeft je vrouw geen spijt van jou![]()
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Haha herkenbaar. Hier ook op alle apparaten.THE_BASE schreef op maandag 9 juni 2025 @ 20:28:
[...]
Ik heb altijd standaard wallpapers. Iets met OCD.
©2004
We’ll be back soon.TheVMaster schreef op maandag 9 juni 2025 @ 20:32:
De servers staan in de fik, checken voor updates duurt laaaang.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Ijdele hoop, bijna nooit hardware bij WWDC (jaa jaa jaren geleden wel eens ja)Lekker Ventje schreef op maandag 9 juni 2025 @ 20:32:
Had gehoopt op een nieuwe Apple TV. Dan maar hopen op het najaar.
PSN: Sluuz
5 euro op je muil gauw.
- Nieuw design ziet er goed uit, ook verwacht. De manier waarop de achtergrond reageert is heel veel meer dan een simpele blur en een inner shadow. Paar dingen overtuigen niet helemaal, zoals de sidebar in sommige apps die er overheen ligt met weer een extra schaduw. En sommige elementen lijken wat weg te vallen, waar het reguliere flat-design van iOS 7 meer mogelijkheden gaf om UI-elementen af te laten wijken van elkaar. Ik heb het idee dat liquid glass beter werkt op iOS dan op macOS en iPadOS, vanwege het kleinere scherm.
- iOS toch weer wat nieuwe en handige features. Ook geluisterd naar de feedback voor de Photos app. De slimmigheidjes in de Phones app is tof.
- watchOS vind ik nooit zoveel van, ik heb geen Apple Watch.
- visionOS is een mooie stap vooruit. Ik heb er geen, maar denk dat de eigenaren wel blij mogen zijn met deze updates. Ik hoop vooral dat app-ontwikkelaars het meer gaan omarmen.
- macOS is tof. Ik moet hier nog wennen aan liquid glass. De updates van Spotlight vond ik erg tof. Dingen als een Phone app zijn ook handig.
- iPadOS is wow, die zag ik niet aan komen. Ik ben redelijk tevreden met m’n iPad Pro, maar dat Stage Manager vond ik ruk. Dit lijkt de stap te zijn die nodig was: een normale cursor, vloeiend je windows aanpassen, een menubar etc.
Al met al een mooie Keynote
En blijft mooi hoe Apple hun hele eco-systeem dergelijke updates kan geven, bij concurrenten voelt alles altijd halfbakken.
5 euro op je muil gauw.
Waar lees jij dat mensen hem al hebben dan?CheopsChefren schreef op maandag 9 juni 2025 @ 20:57:
Hoe komt het dat sommigen al hebben kunnen downloaden, en ik nog steeds niets zie als ik naar Software Update - Beta Updates ga, en ik daar nog maar alleen de IPadOS 18 Public Beta en Developer Beta zie staan? Of ben ik gewoon te ongeduldig?
Ik zie hetzelfde, op zowel mijn iPhone als m’n iPad… Lees ergens dat je nog wel je account moet registeren voor developer beta’s, maar niet duidelijk of dat voor de nieuwe beta’s opnieuw moet. Had dat eerder wel voor iOS 18 gedaan, daar zie ik nog wel de developer beta optie staan. Idd geen iOS/iPadOS 26 opties helaas.CheopsChefren schreef op maandag 9 juni 2025 @ 20:57:
Hoe komt het dat sommigen al hebben kunnen downloaden, en ik nog steeds niets zie als ik naar Software Update - Beta Updates ga, en ik daar nog maar alleen de IPadOS 18 Public Beta en Developer Beta zie staan? Of ben ik gewoon te ongeduldig?
(En de Apple developer website/app liggen er uit…)
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
youtube.com/@hisrep
Gewoon het forum lezen doet wonderen.TheVMaster schreef op maandag 9 juni 2025 @ 20:58:
[...]
Waar lees jij dat mensen hem al hebben dan?
macOS Tahoe is compatible with the following Mac models, according to Apple:DeNachtwacht schreef op maandag 9 juni 2025 @ 21:00:
Iemand al iets gevonden over de supported devices van macOS26? Ik vrees met grote vrezen voor mijn MBP2018, zeker na de geruchten de afgelopen dagen, maar ergens hoopte ik dat Apple dit jaar nog 1x voor alle Intel devices een OS update zou ondersteunen… klopt het dat dit nog niet te vinden is?
MacBook Air with Apple silicon (2020 and later)
MacBook Pro with Apple silicon (2020 and later)
MacBook Pro (16‑inch, 2019)
MacBook Pro (13‑inch, 2020, Four Thunderbolt 3 ports)
iMac (2020 and later)
Mac mini (2020 and later)
Mac Studio (2022 and later)
Mac Pro (2019 and later)
Mac models that support macOS Sequoia, but not macOS Tahoe:
MacBook Air (Retina, 13-inch, 2020)
MacBook Pro (13-inch, 2018, Four Thunderbolt 3 ports)
MacBook Pro (15-inch, 2018)
MacBook Pro (13-inch, 2019, Four Thunderbolt 3 ports)
MacBook Pro (15-inch, 2019)
MacBook Pro (13-inch, 2019, Two Thunderbolt 3 ports)
MacBook Pro (13-inch, 2020, Two Thunderbolt 3 ports)
iMac (Retina 5K, 27-inch, 2019)
iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2019)
iMac Pro (2017)
Mac mini (2018)
Staat op de Apple-website onder macOS. Jouw MacBook uit 2018 valt af.DeNachtwacht schreef op maandag 9 juni 2025 @ 21:00:
Iemand al iets gevonden over de supported devices van macOS26? Ik vrees met grote vrezen voor mijn MBP2018, zeker na de geruchten de afgelopen dagen, maar ergens hoopte ik dat Apple dit jaar nog 1x voor alle Intel devices een OS update zou ondersteunen… klopt het dat dit nog niet te vinden is?

[ Voor 4% gewijzigd door Gr4mpyC3t op 09-06-2025 21:01 ]
Op de Apple dev site kan ik dat dus ook niet lezencarpebios schreef op maandag 9 juni 2025 @ 20:59:
Hoezo kan je dat lezen, terwijl de Dev site van Apple nog we'll be back soon laat zien...
In een artikeltje op Techradar staat:
Dat is wat ik bedoeldeTo become eligible for the iOS 26 developer beta, you first need to enroll in the Apple Developer Program. Fortunately, this is easy to do. So if you’re not already signed up for this, just head to the enrollment page and click ‘Start your enrollment’. Then sign in with your Apple ID, and click ‘Continue enrollment on the web.’
Edit:
Pagina doet het inmiddels wel… Maar dat lijkt te gaan om het betaalde developer account… Dat maar niet gedaan dus; inmiddels hier op de iPad ook de nieuwe developer beta beschikbaar!
M’n daily driver iPhone wacht ik nog maar even mee… iPad kan ik missen, of restoren als ie het toch nog niet stabiel doet, telefoon niet echt
[ Voor 18% gewijzigd door SambalBij op 09-06-2025 21:07 ]
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Gr4mpyC3t schreef op maandag 9 juni 2025 @ 21:01:
[...]
Staat op de Apple-website onder macOS. Jouw MacBook uit 2018 valt af.
Wel zoals verwacht. Overigens dan wel weer gek dat de Mac mini 2018 nog wel een jaar krijgt… en sowieso dus dat er wat onderscheid is tussen die Intel Macs met allemaal dezelfde processor.
Maar goed na 7 jaar mag ik niet zeuren, voor mensen met de 2019 MBP is het zuurder, dan stopt de support dus al na 6 jaar.
youtube.com/@hisrep
Iemand ervaringen mee met hoe makkelijk/moeilijk het is een Mac te downgraden?
Mac Mini 2018 krijgt de update ook niet? De MacBook Pro's met een Intel processor die nog wel een jaartje ondersteuning krijgen:DeNachtwacht schreef op maandag 9 juni 2025 @ 21:08:
[...]
![]()
Wel zoals verwacht. Overigens dan wel weer gek dat de Mac mini 2018 nog wel een jaar krijgt… en sowieso dus dat er wat onderscheid is tussen die Intel Macs met allemaal dezelfde processor.
Maar goed na 7 jaar mag ik niet zeuren, voor mensen met de 2019 MBP is het zuurder, dan stopt de support dus al na 6 jaar.
- MacBook Pro (16‑inch, 2019)
- MacBook Pro (13‑inch, 2020, Four Thunderbolt 3 ports)
youtube.com/@hisrep
Iedereen kan updaten! Haha
Risicovol hoor. In t andere topic lees ik veel over bugs, apps die niet werken en een langzame interface.ChrisM schreef op maandag 9 juni 2025 @ 22:57:
Ge-update. Ziet er leuk uit. Alles werkt perfect. Bunq en Rabobank app werken ook.
Iedereen kan updaten! Haha
Zou niet zomaar installeren dus.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Het zijn veelal kleine bugs, gelukkig niets dat je systeem breekt.Kuhr89 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 23:03:
[...]
Risicovol hoor. In t andere topic lees ik veel over bugs, apps die niet werken en een langzame interface.
Zou niet zomaar installeren dus.
Je moet je er zelf kunnen over zetten dat het mogelijk is dat je 2 weken lang zonder een bepaalde functie zal leven.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
[ Voor 7% gewijzigd door RoRoNL op 10-06-2025 14:40 ]