Koffiezetapparaat, €200-300, makkelijk, snel, prima smaak?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeuralNexus
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 00:31
Mijn oude huidige koffiezetapparaat (Dolce Gusto) begint het te begeven door lekkage. Volgens mij is dit niet meer goed te repareren. Bovendien vind ik de cups relatief duur. Nu drink ik regelmatig oploskoffie ( :') ).

Daarom ben ik op zoek naar een nieuw apparaat.
  • Ik wil fatsoenlijke koffie kunnen drinken/aanbieden
  • Ik drink gemiddeld 2 koppen per dag.
  • Het gebeurt niet vaak dat ik koffie maak voor meer dan 2 mensen tegelijk.
Nu zijn mijn afwegingen de volgende:
  • Bonenmachines: heerlijke koffie en mooi. Ik denk wel overkill, duur en veel moeite
  • Espressomachines: lijken een goede oplosing, maar ik hoor dat ze snel kapot gaan en veel onderhoud vereisen. Zoals de uitvoering: Philips EP2220 Mat Zwart
  • Filterkoffie: dit lijkt een aardige oplossing, al heb ik wel het idee dat het niet handig is voor ~2 koppen per dag. Ik heb bijvoorbeeld gekeken naar een uitvoering: Moccamaster KBG Select Matzwart
Eisen: Het liefst schappelijke prijs, weinig onderhoud en niet mega veel gedoe. Geen Senseo/oploskoffie (smaak) meer. Ik ben (overduidelijk) niet super kritisch over smaak, maar liever wel iets beter dan Senseo/oploskoffie.
Budget: idealiter niet meer dan 200-300 euro.

Wat zouden jullie aanraden in mijn situatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:12
Heb zelf de moccamaster kgb select, een cup one niets voor je?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:50
Ik zou gewoon voor een nespresso gaan. Voor een bonenmachine drink je te weinig. Een pixie van nespresso is niet al te groot, vrij stevig en als je cupjes groot inslaat als ze in de aanbieding zijn valt het qua prijs ontzettend mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
NeuralNexus schreef op zondag 1 juni 2025 @ 14:02:
Budget: idealiter niet meer dan 200-300 euro.

Wat zouden jullie aanraden in mijn situatie?
Cafetiere/plunger

Elke andere niet-drip machine voor dat bedrag is elke 2-3 jaar kapot (vooral als je niet ontkalkt/onderhoud).

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:33
Philips All-in-1 Brew HD7900 Koffiezetapparaat met molen

Heb zelf deze - voor mij de beste combi van 2 werelden. Kan hier 1 kopje of een pot mee zetten én ik heb bonenkoffie. Als je wil kan hier ook filterkoffie in.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:21
Ik weet niet of je een Quooker/waterkoker hebt, maar als je niet teveel gedoe wil voor een schappelijke prijs:

https://www.bol.com/nl/nl...VNAQ.6_31.35.ProductTitle

Gebruik ik thuis ook nog wel eens als ik alleen ben. Filterhouder op een grote mok zetten waar 2 kopjes koffie in passen. Daarna in een maatbeker kokend water uit de quooker doen en binnen korte tijd heb ik lekkere koffie.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:41

bonzz.netninja

Niente baffi

Die moccamaster is fantastisch. Ik wil echt niet meer zonder. Mega snel, super goede koffie, stabiele temp.

Bijkomend voordeel uitermate buy it for life. Alles is los te vervangen en gaat nooit stuk. En...nederlands uit familiefabriek in amerongen. Wat wil je nog meer.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 16:44
Ik ben onlangs van Dolce Gusto overgestapt op een bonenmachine. Maar zocht er inderdaad ook eentje die én betaalbaar en makkelijk in onderhoud is. Ik ben toen uitgekomen op deze:
https://tweakers.net/pric...ups-ea8150/specificaties/
Ondertussen een half jaar in gebruik en een paar kilo bonen verder nog steeds blij met het apparaat.
2 programmeerbare standen, en verder weinig onderhoud aan.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeuralNexus
Dank voor de reacties! Ik ga erin duiken.
bonzz.netninja schreef op maandag 2 juni 2025 @ 13:48:
Die moccamaster is fantastisch. Ik wil echt niet meer zonder. Mega snel, super goede koffie, stabiele temp.

Bijkomend voordeel uitermate buy it for life. Alles is los te vervangen en gaat nooit stuk. En...nederlands uit familiefabriek in amerongen. Wat wil je nog meer.
Is zo'n ding ook handig als je maar weinig koppen drinkt? Ik krijg altijd het idee dat je vooral een grote pot maakt ermee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mighty
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Wij hebben deze, net iets meer dan 300 en verder helemaal top.

https://www.melitta.nl/vo...somachines/purista-/zwart

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:55

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
uitvoering: DeLonghi Magnifica S ECAM 21.117.B Zwart

Heeft het bij ons zonder ontkalken zo'n tien jaar volgehouden bij dagelijks gebruik. Daarna overgestapt naar een Melitta en die na een jaar verkocht om wederom de uitvoering: DeLonghi Magnifica S ECAM 21.117.B Zwart te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
NeuralNexus schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 07:25:

[...]

Is zo'n ding ook handig als je maar weinig koppen drinkt? Ik krijg altijd het idee dat je vooral een grote pot maakt ermee.
Zoals door een andere poster ook aangeven: ga voor een caffetiere.

Paar schepjes koffie in de pot. Met je waterkoker de precieze hoeveelheid water koken en vervolgens in de pot doen. Even roeren en de filter aandrukken en klaar.

Kun je voor 15 euro klaar zijn en wat mij betreft lekkerdere koffie dan met papieren filter. Gebruik ze al jaren als ik geen zin heb om mijn espresso apparaat aan te slingeren

bv deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fsg-i6D-AhNVKNAiT-K28J4u5UM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zfIn4Ho1OwGy0ld2ayN8KauE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:46

P_Tingen

omdat het KAN

Ik heb zelf (enige koffiedrinker thuis) zowel een cafetiere als een mini-filterapparaat en die bevallen me prima. Met gemalen koffie heb je relatief goedkoop hele lekkere koffie. Ik heb ook een Nespressomachine maar die gebruik ik eigenlijk helemaal niet zo vaak, want ik hou meer van filter.

Mogelijke oplossing: uitvoering: Melitta Aromaboy koffiezetapparaat

Zelf heb ik zo eentje (maar dan uit 1993 ongeveer, en doet het nog steeds)
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/KBlYuvR.png

En die zijn op MP nog wel te koop. Wellicht dat nog een optie?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik zou gewoon voor een traditioneel filterkoffiezetapparaat gaan. Kost je hooguit 5 tientjes en je kunt er jaren mee doen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:49

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

[...]

Ja, heeft een "kleine pot" en "grote pot" stand.
Drip type is dit gewoon de beste die je kan kopen.

Moet je een keer een grote pot, kan dat ook gewoon lekker snel.

* teacher is ook de enige die koffie drinkt thuis, maar er staat een moccamaster en een nivona volautmaat op het aanrecht.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:29
Wij hebben sinds enkele maanden een Philips EP5447.
Deze is boven je budget, maar je hebt ook goedkopere uitvoeringen met (natuurlijk) minder opties.
Philips EP2220.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 10:53
https://www.baristina.com...AEgKKnvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Heb je deze ook al gezien? Bevalt mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 14:42
Ik zou voor een Nespresso machine gaan (heb er zelf ook 1). Je hebt er nauwelijks onderhoud aan en de delen die af en toe schoon gemaakt moeten worden kunnen in de vaatwasser. Gebruik van deze machines is snel en super handig. De cupjes van Nespresso zijn niet goedkoop maar dat wil bij 2 kopjes per dag niet veel zeggen. Zelf koop ik cupjes van andere merken. Er is altijd wel iets in de aanbieding bij de supermarkt. Cupjes zijn er van huismerken maar van ook de grote Italiaanse merken.
Let wel op bij aankoop van de cupjes dat er verschil is in espresso en lungo, de 1e voor hele kleine sterke kopjes koffie en de lungo voor een normaal kopje koffie. Op het apparaat zitten daar 2 knopjes voor.
Een eenvoudig Nespresso apparaat is er al voor minder dan 100 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door vogelmans op 03-06-2025 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricTC
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Melitta aromaboy heb ik geprobeerd maar was er niet echt tevreden mee. Hij begint met te koud water waardoor de koffie wat zuurder is.

Moccamasters zijn mooie machines maar niet echt geschikt voor minder dan 4 koppen (geven ze zelf ook aan). Er is ook een moccamaster cup-one voor 1 kop (eigenlijk 2 standaard koppen).
Deze heb ik ook geprobeerd en geeft goede koffie.
Maar ik heb ook een Melitta single 5 geprobeerd en de koffie daarvan smaakt hetzelfde als van de cup-on. Voordelen; veel goedkoper, standaard filters.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apokalypse
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 21:55
Het is nogal subjectief wat je lekkere koffie vindt, dus advies daarin is lastig.

Wellicht is dit nog wel iets om rekening mee te houden, niet alle varianten zijn even gezond:
https://mobiel.voedingsce...ik-het-beste-drinken.aspx

Bijvoorbeeld
Koffie gezet met een cafetière (ongefilterd), ook wel French press of doordruk koffie genoemd

Hoeveelheid cafestol: hoog

Advies: neem vanwege de hoeveelheid cafestol niet meer dan 1 kopje per dag, en niet meer dan 3 kopjes in totaal per week (weekkeuze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricTC
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Als je voor de filterkoffie gaat, kijk ook een hier:
Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1

Er is heel veel te winnen door wat beter koffie te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:47
Rensjuh schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 08:36:
Wij hebben sinds enkele maanden een Philips EP5447.
Deze is boven je budget, maar je hebt ook goedkopere uitvoeringen met (natuurlijk) minder opties.
Philips EP2220.
Wij hebben ook al een tijd zon Philips. Als je gewoon onderhoud doet wanneer de machine dat aangeeft dan is dat echt niet zo veel werk. Erg lekker om snel 1 kopje koffie te kunnen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rensjuh
Philip Ross schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 09:40:
[...]

Wij hebben ook al een tijd zon Philips. Als je gewoon onderhoud doet wanneer de machine dat aangeeft dan is dat echt niet zo veel werk. Erg lekker om snel 1 kopje koffie te kunnen maken.
Bakje legen, bonen vullen, water vullen, na een hele hoop kopjes een keer de Aquaclean filter vervangen en af en toe de zetgroep keertje afspoelen.
Inderdaad niet veel werk voor een kopje koffie.
Voorheen dronk ik thuis nooit koffie, want vond het te veel werk om voor 1 of 2 bakken koffie te zetten.
Sinds deze machine in huis is, word er meer koffie gedronken thuis :)

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik heb deze bonenmachine: https://www.melitta.nl/volautomatische-espressomachines/solo

Simpel, makkelijk onderhoud, lekkere koffie en past precies in je prijsklasse.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmb-s
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:28
Van een DeLonghi Magnifica ECAM overgestapt op een Moccamaster en hoef nooit meer terug. Wij vinden het heerlijke koffie, ook voor kleine hoeveelheid (2,5 streep is een grote mok koffie). We malen hiervoor bonen met een aparte (relatief goedkope) bonenmaler. Lijkt veel werk, maar is echt zo gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik zou gewoon een Krups apparaatje kopen met van die Nespresso cupjes. De cupjes van Douwe Egberts zijn prima te drinken en relatief goedkoop, zeker met het volume dat je drinkt.

Alle andere oplossingen zijn gewoon meer onderhoud en flink duurder, is grote onzin om voor jouw gebruik 200 euro uit te gaan geven aan een apparaat en überhaupt om kannen koffie te zetten. Die cupjes van Douwe Egberts zijn een stuk goedkoper dan Dolce Gusto cupjes.

Qua onderhoud is het alleen bakjes legen, en zo nu en dan een keer een cupje met ontkalker erdoorheen en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syndz
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Hoeveel tijd wil je investeren in het zetten van een bakje koffie? Wil je graag op een knop drukken en weg kunnen lopen, of heb je 5 tot 10 minuten de tijd om een bakje te zetten?

In het geval van het laatste zou ik simpelweg beginnen met een Hario v60, die heb je voor nog geen 10 euro. Je hebt dan natuurlijk nog wat filters nodig en je kunt eventueel de kan er bij aanschaffen. De rest van je budget zou je evt kunnen investeren in een goede koffiemolen. Je hebt er geen onderhoud aan, maar maakt het na elk bakje koffie even schoon.

Als je simpelweg op een knop wilt drukken en de smaak van de koffie maakt je niet uit, ga dan voor een nespresso. De cupjes zijn natuurlijk wel aan de prijs. Of ga bijv voor de Moccamaster cup one. Stuk duurder in aanschaf, maar geen dure cupjes en de smaak is vele malen beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:21

LankHoar

Langharig tuig

Ik gebruik al jaren een Delonghi Magnifica S. Prima bonnen koffie. Neem ook twee koppen per dag meestal, mijn vrouw 2 of 3. Tweedehands voor 75 euro aangeschaft en doet het prima. Weinig onderhoud en lekker makkelijk koffie zetten (makkelijker/sneller dan met filter). Elke paar maanden een ontkalkingsprogramma draaien en de binnenkant schoonmaken, is ook niet zoveel werk, vooral als je meeneemt dat je bij het zetten zelf in een paar minuten en 2 klikken je koffie klaar hebt. Zie bijvoorbeeld hier:

https://www.marktplaats.n...ica+s/#PriceCentsTo:10000

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabant
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:39
Een pré van de Moccamaster is de modulaire bouwwijze en dat die in Amerongen wordt gemaakt.
Zo'n 15 tot 20 jaar geleden zat ik in een scene waarin ze elkaar gek maakten met peperdure pistonapparaten. Ik heb toen voor de vier mokken per ochtend een losse maler en een Bialetti Moka-Express in huis gehaald, die je op het fornuis zet. Je bent er wel even mee bezig en er komen kruimels, maar sindsdien drink ik eersteklas koffie voor amper honderd euro aan hardware.

KPN is een drieletterwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:31
Ik heb bijna dezelfde enkel dan de simpeler versie, enkel espresso. Gaat al 10 jaar mee denk ik nu, geen problemen, enkel dat de drukgroep er moeilijker uitgaat en wat meer kracht vereist.

Eens in de 2 maanden handmatig onderhoud doen en reinigen met kalk tablet enzo, soms doe ik het te laat smaakt de koffie enkel wat minder.

https://www.melitta.nl/vo...essomachines/solo-/zilver

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEasterEgg
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-09 08:43
Ikzelf heb de Moccamaster Cup One en kan niet meer zonder makkelijk schoon te houden en de temperatuur is perfect. Maal mijn bonen doe ze erin en aan, simpel alles is eraf te halen dus ook makkelijk in onderhoud. Alleen het gaatje waar de koffie doorheen stroomt moet je goed schoon houden (kan met tandenstoker eens per week) anders loopt ie niet door maar de houder is precies groot genoeg dus hij overloopt niet mocht je het een keer vergeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• francoski
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Hier ook erg goede ervaringen met de DeLonghi Magnifica S. Jarenlang gebruikt in een kantooromgeving, niet kapot te krijgen. Onderhoud valt alles mee: opvangbak regelmatig schoonmaken, een enkele keer ontkalken (maar kan op een moment dat je er tijd voor hebt) en een enkele keer de zetgroep schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:40
Rensjuh schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 09:43:
[...]

Bakje legen, bonen vullen, water vullen, na een hele hoop kopjes een keer de Aquaclean filter vervangen en af en toe de zetgroep keertje afspoelen.
Inderdaad niet veel werk voor een kopje koffie.
Voorheen dronk ik thuis nooit koffie, want vond het te veel werk om voor 1 of 2 bakken koffie te zetten.
Sinds deze machine in huis is, word er meer koffie gedronken thuis :)
Maar je moet het wel doen. Ik doe het typisch elk weekend even, maar dat moet maar net bij je passen.

Als je zo'n apparaat niet schoonmaakt dan krijg je binnenin overal koffieresten en schimmel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
Rukapul schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 12:00:
[...]

Maar je moet het wel doen. Ik doe het typisch elk weekend even, maar dat moet maar net bij je passen.

Als je zo'n apparaat niet schoonmaakt dan krijg je binnenin overal koffieresten en schimmel.
Een gewoon koffiezetapparaat moet je ook wel af en toe een keer schoonmaken...
Wel zo fris, maar dat geld voor alle apparaten wel waar je koffie mee zet denk ik zo.

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 18:03
Ieder zijn ding maar die philips automaat: wat een troep is dat. Alles plastic, allemaal hoekjes en plekjes waar koffie in valt (en je niet meer bij kan). Gevolg is schimmel op allerlei plekjes. Rubberen ringetjes die mega snel slijten. Afijn, zie dat topic voor details.
Ik zou die absoluut niet kopen iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 13:06
Ik ben groot fan van mijn Clever Dripper: https://www.opdeweis.nl/a...-100-filters/#description

Het is eigenlijk een filter koffie machine, zonder de machine. Zeker met een quooker ideaal. Geen gedoe, genoeg voor een flinke mok per keer, of 2 voor visite :) Koop een goede (hand)maler voor <100, en spendeer de rest aan goede kwaliteit koffiebonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 10:41

bonzz.netninja

Niente baffi

[...]

Nee gaat juist heel prima. Ik zet heel vaak maar 1 of 2 mokken. Lekker snel ook :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 13:55
Ja, die heb ik ook. Bevalt prima, lekkere koffie, simpel in gebruik. Nu lees ik wel veel reviews dat hij vlug stuk gaat, maar ik hoop dat het meevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberFly
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:04
Voor één a twee koppen per dag zou ik geen machine halen. Met een waterkoker ben je al halverwege. Dan heb je allen nog een French Press of filterhouder nodig. Gooi er een schep koffie in, water er bij, klaar. Bevalt het niet? Kan je altijd nog een machine kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:21

LankHoar

Langharig tuig

CyberFly schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 14:54:
Voor één a twee koppen per dag zou ik geen machine halen. Met een waterkoker ben je al halverwege. Dan heb je allen nog een French Press of filterhouder nodig. Gooi er een schep koffie in, water er bij, klaar. Bevalt het niet? Kan je altijd nog een machine kopen.
Die suggesties van "bij 1 a 2 koppen per dag zou ik geen machine doen" snap ik persoonlijk niet. Ik houd van snelle, makkelijke, en goed drinkbare koffie, dus ik vind een volautomaat zeker erg prettig, ook al drink ik maar 1-2 koppen koffie per dag :P

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:01
Ik heb 4 jaar geleden de Philips Espresso LatteGo Series 3200 gekocht voor 346 euro met rentepunten via de ING. Ik was overstag door een review van https://www.coffeeness.de/nl/koffiezetapparaat-bonen/ die blij verrast was.

Ze hebben nu een 3300 serie, zonder de warme melk voor latte's en cappuccino's kan je (met de ING rentepunten) voor onder de 300 euro zo'n apparaat kopen.

Ik ben er persoonlijk heel tevreden over voor dat geld.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16:20

Jerra

Beunhaas in wording

Ik heb zelf een philips baristina, simpele 1-kop-koffie bonenmachine.
Erg tevreden over, maar erg weinig is hieraan instelbaar (alleen de waterhoeveelheid per espresso/lungo, en een knop voor "maal iets meer bonen dan je normaal zou doen).

Echt niet geschikt voor de échte koffiezetter, maar voor mij is het top.
Altijd bonenkoffie, ik vind het zelf erg lekkere koffie (koop Australian koffie gewoon bij de appie).
Vrijwel geen schoonmaakwerk, en geen afval in de vorm van cups of pads, koffieprut gaat direct het groenbakje in.

Is niet geschikt om snel achter elkaar koffie te zetten, de eerste kop is snel maar het duurt even voordat die de hendel vrijgeeft, bij 3 of 4 koppen wordt het vervelend (maar dat vind ik van een cupjesautomaat ook al).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Job_04
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:38
Ik stem ook op de eerder genoemde Philips EP2220. Ik heb deze nu bijna 10 jaar, en werkt nog steeds. Als die het begeeft koop ik direct dezelfde nog een keer.

Kalkfilters kun je bij bijvoorbeeld amazon kopen ipv origineel van philips. Scheelt een hoop geld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
  • Laatst online: 17:02
uitvoering: DeLonghi Magnifica S ECAM 22.110.B Zwart

Al jaren plezier van. Ooit als beste low budget volautomaat uit een test. Eens. Hij doet het, en hij doet het, en ik krijg er goede koffie uit. Snel safe en simpel.

Je moet hem wel afstellen (eenmalig):
  • hoeveelheid water per kopje verlagen naar officiële Italiaanse standaarden;
  • temperatuur op hoogst (staat laag om aan EU econormen te voldoen!);
  • molen op zo fijn als mogelijk (terwijl hij nog wel goed maalt, procedure staat in handleiding);
en verder:
  • goede bonen uitzoeken; de waterfilters gebruiken tenzij je zelf in je huis onthard/ontkalkt water hebt; en
  • tijdig eens in de paar maanden de ontkalking draaien.
Geregeld vind je deze in een aanbieding of international nóg goedkoper.

Ik zie dat meerdere anderen hem ook al aanraden. Sluit ik me dus van harte bij aan.

[ Voor 14% gewijzigd door Ro-Maniak2 op 03-06-2025 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

teacher schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 08:28:
[...]

Ja, heeft een "kleine pot" en "grote pot" stand.
Drip type is dit gewoon de beste die je kan kopen.

Moet je een keer een grote pot, kan dat ook gewoon lekker snel.

* teacher is ook de enige die koffie drinkt thuis, maar er staat een moccamaster en een nivona volautmaat op het aanrecht.
@NeuralNexus let wel op dat niet elke versie van de Moccamaster de kleine stand heeft. Ik heb er ooit een gekocht zonder en die kon dus retour helaas.
Overigens heb ik deze nu https://www.melitta.nl/ko...-one-limited-edition-rood
Een moccamaster rip-off maar zet goede filterkoffie.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spnw
  • Registratie: Mei 2018
  • Niet online
MEasterEgg schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 11:40:
Ikzelf heb de Moccamaster Cup One en kan niet meer zonder makkelijk schoon te houden en de temperatuur is perfect. Maal mijn bonen doe ze erin en aan, simpel alles is eraf te halen dus ook makkelijk in onderhoud. Alleen het gaatje waar de koffie doorheen stroomt moet je goed schoon houden (kan met tandenstoker eens per week) anders loopt ie niet door maar de houder is precies groot genoeg dus hij overloopt niet mocht je het een keer vergeten.
Ik sluit me hier volledig bij aan. 250gr Boontjes per maand via een online brander die ook nog zegt een goede prijs te betalen aan de koffie boeren, elke keer uit een ander.land, (ik weet niet of de naam noemen mag op het forum), hand-maler van Hario erbij en voor de 2 a 3 kopjes over de dag verdeeld is dat prima voor mij.

De grotere moccamasters ook positieve ervaringen mee, maar thuis de Cup One, voor die 2 kopjes per dag.

De Phillips apparaten zijn prut. Generiek patentloos zet systeem, slechte temperatuur stabiliteit en de melk schuimers gaan snel stuk. Bepaalde delen zijn ook niet goed schoon te maken dus daar hoop koffie olie in op. 1x een stukje gehad, moest de hele machine terug terwijl er maar 1 ventiel stuk was, dus ook nog slecht repareerbaar.

[ Voor 19% gewijzigd door spnw op 03-06-2025 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 18:40
Job_04 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 15:26:
Ik stem ook op de eerder genoemde Philips EP2220. Ik heb deze nu bijna 10 jaar, en werkt nog steeds. Als die het begeeft koop ik direct dezelfde nog een keer.

Kalkfilters kun je bij bijvoorbeeld amazon kopen ipv origineel van philips. Scheelt een hoop geld.
Ik ben na anderhalf jaar ook zeer tevreden met de machine.

De AquaClean filters durfde ik namaak niet te kopen na de reviews op Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Laatst online: 17:25
Zelf zou ik denken aan:Voordeel van die laatste zijn: klein, voor een enkele of dubbele kopje, piston is makkelijk schoon te maken.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:09
@NeuralNexus
Mijn koffie verbruik is vergelijkbaar. Ik heb eerst een paar jaar een handmatige koffiemaler gehad. Bonen vers malen en vervolgens koffie zetten met een Aeropress. Eventueel zou dit ook kunnen met een pore over (losse filter, zoals vroeger op de camping, zoek maar op Hario V60).

Nu gebruik ik een elektrische maler, iets betere kwaliteit en vooral sneller. Heb wel een dure single dose maler gekocht (250 euro, DF54), maar voor circa 150 euro heb je ook een prima maler: Baratza Encore.

Grootste voordeel hiervan: verse gemalen koffie, weinig tot geen onderhoud, veel controle over hoe je je koffie wil drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:26
KernelPanic schreef op zondag 1 juni 2025 @ 14:04:
Heb zelf de moccamaster kgb select, een cup one niets voor je?
Cup One is NICE!
Zet één grote 300ml kop, bonen kopen, handmolentje, ~20g bonen malen.
~4 minuutjes heerlijke kop koffie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Makkelijk, snel en prima smaak zou ik voor een Nespresso apparaat gaan en de cups groots inkopen.

Sla in ieder geval de Philips volautomaten over, daar komt zeer matige koffie uit. Nooit meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SalexSun
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:15
Bedenk je in geval van een machine met cups ook hoeveel afval het genereert mocht je dat belangrijk vinden.

LG monobloc s 5kW U44, 3kWp zuid, Model 3 SR+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ikzelf zit heel erg te twijfelen om een Philips Baristina te halen.

Simpele bonen Espressomachine, geen cups en schijnbaar makkelijk, goede prijs.

Lees alleen op sommige reviews dat hij niet super warm wordt maar hij is ook nog vrij nieuw.

Allicht ook een optie voor @NeuralNexus ?

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 20:10

weebl

YARR!

Heeft iemand die ene DeLonghi volautomaat al gesuggereerd?

Heb hem zelf ook al een paar jaar. Fantastisch apparaat voor als je tussen de 2 en 10 kopjes per dag wil zetten. Ook tijdens een verjaardagsfeestje staat ie z'n mannetje en produceert ie continue dezelfde kwaliteit koffie.

Echt een aanrader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:49
ID-College schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 12:45:
Ieder zijn ding maar die philips automaat: wat een troep is dat. Alles plastic, allemaal hoekjes en plekjes waar koffie in valt (en je niet meer bij kan). Gevolg is schimmel op allerlei plekjes. Rubberen ringetjes die mega snel slijten. Afijn, zie dat topic voor details.
Ik zou die absoluut niet kopen iig!
Helaas sluit ik me hier volledig bij aan. De kwaliteit is gewoon zwaar ondermaats door het vreemde design zoals stoom die langs gemalen bonen loopt waardoor er schimmel komt, gemalen bonen vind je door de hele machine wat weer gaat schimmelen icm het water wat ook door de hele machine komt. Onze was net na 2 jaar stuk en na de (dure) reparatie smaakte de koffie niet lekker en ging de machine nog meer strooien met bonen en water.

Nu hebben we een Melitta 1021-01 Aromafresh wat wel een aanrader is. Gewoon goede koffie zonder alsmaar bakjes legen, zetgroepen schoonmaken, schimmel verwijderen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 21:17
barrymossel schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 07:43:
uitvoering: DeLonghi Magnifica S ECAM 21.117.B Zwart

Heeft het bij ons zonder ontkalken zo'n tien jaar volgehouden bij dagelijks gebruik. Daarna overgestapt naar een Melitta en die na een jaar verkocht om wederom de uitvoering: DeLonghi Magnifica S ECAM 21.117.B Zwart te kopen...
Deze heb ik ook, prima apparaat en goed schoon te houden. Water reservoir schuift naar voren open en dat is makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeuralNexus
Zo veel reacties, veel dank! Ik reageer hier later vandaag op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 14:21
Denk dat het type koffie dat je lekker vindt de doorslag moet geven.

Een echte espresso is totaal anders dan een bak filterkoffie of een Nespresso cupje. Niet alleen qua smaak maar ook qua textuur. Dat zou moeten bepalen welke richting je opgaat. Tenzij je echt half sterft als je een keer iets moet schoonmaken, dan moet dat je prio 1 zijn.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeuralNexus
Ik ben door alle reacties gegaan. Veel goede tips, waarvoor veel dank! Phillips had mijn oude werkgever. Vond dat maar een matig apparaat en hoorde vele negatviteit erover. Ik denk dat ik voor één van de volgende opties ga:
  1. Moccamaster Cup-One
  2. Delonghi Magnifica S
  3. Een simpelkofiefilter (of een French Press-systeem, dat lijkt wel wat meer werk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
NeuralNexus schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 17:25:
Ik ben door alle reacties gegaan. Veel goede tips, waarvoor veel dank! Phillips had mijn oude werkgever. Vond dat maar een matig apparaat en hoorde vele negatviteit erover. Ik denk dat ik voor één van de volgende opties ga:
  1. Moccamaster Cup-One
  2. Delonghi Magnifica S
  3. Een simpelkofiefilter (of een French Press-systeem, dat lijkt wel wat meer werk)
Mooie lijst..

Niet helemaal eens met je meer werk opmerking.

French press is toch echt niet meer dan koffie in de pot doen. Wat water koken en erbij doen en dan het filter indrukken. Koffie schenken en afspoelen onder water...

Moccamaster moet er ook water bij, elke keer een filter pakken, randje omvouwen en filter plaatsen. Koffie schenken en filter weggooien (en om de zoveel tijd ontkalken)

Stelt allemaal niets voor en smaaktechnisch zal het elkaar niet ontlopen. Prijstechnisch daarentegen......

NB: Moccamaster is natuurlijk ook gewoon simpelkoffiefilter systeem; alleen dan met een hoop PR. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door jeroenkb op 04-06-2025 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amarissimo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 09:04
Hier idem. Niet te groot, snel een bak koffie en goed en simpel in te stellen. Onderhoud is eenvoudig. Nadelen zijn: een klein waterreservoir, en lekbak zit snel vol.
Pagina: 1