Welke rolluiken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DootjuhNL
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 25-09 00:36
Dames en heren,

Inmiddels zijn we erover uit er komen rolluiken aan het zuid-westen van onze woning. Oftewel 3 Solar rolluiken. Zoals altijd heb ik 3 offertes opgevraagd.

Ik heb nu de volgende opties:

Rolluiken van Alukon met Brel motoren €4400,00
(Dit betreft reeds een definitieve offerte na inmeten)

Rolluiken van Verano met Somfy motoren €4211,00
(Deze offerte moet nog definitief worden na exact inmeten)

Rolluiken van degalux met Somfy motoren €3650
(Deze offerte moet nog definitief worden na exact inmeten)

Wat is jullie ervaring met en/of mening over deze merken? Welke combinatie absoluut wel of niet doen?

Ik schaf voor het eerst in mijn leven rolluiken aan dus bij voorbaat hartstikke bedankt voor jullie reacties!

[ Voor 8% gewijzigd door DootjuhNL op 02-06-2025 21:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Brel deed me een belletje rinkelen, en ja hoor in dit topic:

Wat kan ik wel / niet eisen van leverancier van sunscreens?

Heb er zelf geen ervaring mee, wel screens met Somfy, werkt prima.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DootjuhNL
Thx voor de reply. Had het gelezen.

Het stukje bereik schijnt opgelost te zijn door de nieuwe ‘hub-04’ die tevens met het Matter protocol werkt en daardoor ook integreerbaar is met Apple HomeKit (voor mij is dat fijn gezien de rest aan smart apparatuur hier in huis).

Wat betreft de problemen in het andere topic vindt ik het lastig om te oordelen. Optie 1 bij mij is de lokale ondernemer (welke ook mijn vloer gelegd heeft) 10 minuten lopen van mijn woning af. Ik ga voor een all in levering/installatie;). Ik gun hem de opdracht door het fijne contact en zelfs nog een beetje meer geld dan de ander maar dat is niet oneindig…zeker niet als Somfy ook nog eens veel beter is dan Brel.

Ben wel erg benieuwd naar de ervaringen met de merken rolluiken die mij aangeboden zijn. Het internet biedt niet veel informatie (je schrijft niet zo snel een review over een rolluik haha).

[ Voor 12% gewijzigd door DootjuhNL op 01-06-2025 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:56
Wij hebben zelf geen hele positieve ervaringen met Brel motoren op Solar. Eind 2020 hebben we een screen en en een rolluik laten monteren. Beide hadden een 45/20 motor. Beide geven wat problemen. Accu van screen raakt in de winter leeg en de andere was geheel defect. Die van het rolluuk heb ik recent dus moeten vervangen. Ik heb daar wel weer een Brel genomen omdat ik niet 100% zeker was of de kast etc. compatibel was met Somfy. Wel een 35/13 motor genomen die iets minder krachtig is en ook in drie andere drie rolluiken zit die iets later geïnstalleerd zijn maar nog wel prima werken .

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DootjuhNL
HCMarX schreef op zondag 1 juni 2025 @ 11:08:
Wij hebben zelf geen hele positieve ervaringen met Brel motoren op Solar. Eind 2020 hebben we een screen en en een rolluik laten monteren. Beide hadden een 45/20 motor. Beide geven wat problemen. Accu van screen raakt in de winter leeg en de andere was geheel defect. Die van het rolluuk heb ik recent dus moeten vervangen. Ik heb daar wel weer een Brel genomen omdat ik niet 100% zeker was of de kast etc. compatibel was met Somfy. Wel een 35/13 motor genomen die iets minder krachtig is en ook in drie andere drie rolluiken zit die iets later geïnstalleerd zijn maar nog wel prima werken .
Mag ik vragen welk merk rolluik je daarbij gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:05
nevermind.

[ Voor 102% gewijzigd door GeeMoney op 01-06-2025 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:17
@DootjuhNL Wij hebben Verano rolluiken met Somfy IO motoren. De rolluiken van Verano zijn niet ‘de beste’, maar doen hun werk gewoon goed. Er zijn merken met dikkere/betere lamellen, maar ik heb geen idee wat dat in de praktijk zou opleveren want ik heb er geen ervaring mee.
De Somfy IO motoren zijn in mijn ogen goed. Stil, werken al jaren probleemloos en het bereik is echt heel erg ver. Van de meterkast (afstandsbediening) tot de zolder aan de andere kant van het huis, zal in de praktijk een meter of 10 zijn. Geen moment niet gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DootjuhNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DootjuhNL
lolgast schreef op zondag 1 juni 2025 @ 11:29:
@DootjuhNL Wij hebben Verano rolluiken met Somfy IO motoren. De rolluiken van Verano zijn niet ‘de beste’, maar doen hun werk gewoon goed. Er zijn merken met dikkere/betere lamellen, maar ik heb geen idee wat dat in de praktijk zou opleveren want ik heb er geen ervaring mee.
De Somfy IO motoren zijn in mijn ogen goed. Stil, werken al jaren probleemloos en het bereik en echt heel erg ver. Van de meterkast (afstandsbediening) tot de zolder aan de andere kant van het huis, zal in de praktijk een meter of 10 zijn. Geen moment niet gewerkt
Thx voor de uitleg. Wordt gewaardeerd!
Het is in ieder geval duidelijk dat Somfy een goede keuze is. Ben nu wel erg benieuwd hoe de luiken van Sunco buiten en Degalux staan ten opzichte van de Verano rolluiken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berry_1989
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-09 22:08
Hier al jaren rolluiken met Somfy motoren, tot op heden nul problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DootjuhNL
Berry_1989 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 12:28:
Hier al jaren rolluiken met Somfy motoren, tot op heden nul problemen.
Welk merk luiken heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:16

Bluebe

Roar

Ik heb rolluiken van Heroal met somfy rs-100 solar motoren en het werkt hier al jaren zonder problemen. Aan te sturen met draadloze wandbediening en via de Tahoma app met de tahoma switch. Zitten ook sensoren in die het aantal lumen meet zodat de rolluiken automatisch naar beneden gaan mocht het te zonnig worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:56
DootjuhNL schreef op zondag 1 juni 2025 @ 11:16:
[...]

Mag ik vragen welk merk rolluik je daarbij gebruikt?
Dat durf ik eigenlijk niet te zeggen. Ik zie het ook niet staan op de offerte en ik denk dat ik de factuur toen enkel fysiek ontvangen heb.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DootjuhNL
HCMarX schreef op zondag 1 juni 2025 @ 13:00:
[...]

Dat durf ik eigenlijk niet te zeggen. Ik zie het ook niet staan op de offerte en ik denk dat ik de factuur toen enkel fysiek ontvangen heb.
Thx voor de genomen moeite !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Nooit Brel nemen, ik zit met 9 Brel motoren en ben er niet blij mee. Anderen ook niet: Freekers in "Dubbele bediening Brel motoren"

Maak niet dezelfde fout en neem lekker Somfy. En zoek een leverancier die 5 jaar garantie biedt.

[ Voor 12% gewijzigd door stin00 op 01-06-2025 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DootjuhNL
stin00 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 13:16:
Nooit Brel nemen, ik zit met 9 Brel motoren en ben er niet blij mee. Anderen ook niet: Freekers in "Dubbele bediening Brel motoren"

Maak niet dezelfde fout en neem lekker Somfy. En zoek een leverancier die 5 jaar garantie biedt.
Thx voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DootjuhNL
Tot dusverre erg blij met de info mannen (en dames). Dank!

Is er iemand bekend met de verschillen in de rolluiken van de merken Sunco buiten, Degalux en Verano?

De diversen offertes zijn lastig te begrijpen doordat ik misschien appels met peren aan het vergelijken ben (door wellicht verschillende kwaliteit rolluiken)

[ Voor 34% gewijzigd door DootjuhNL op 01-06-2025 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoStiglitz
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Verschillende merken rolluiken geen ervaring mee helaas. Heb zelf heroal hangen welke het prima doen. Maar ook binnen de merken heb je verschillende typen met grotere lamellen. Laat je hierin adviseren door de verkopende partij.

Qua motoren kan ik heel kort zijn. Neem geen Brell motoren. Mijn ervaring, die staat wel meer op het forum, lawaai, accu's s slecht, smart bediening helemaal ruk. Het meest moeite heb ik er mee dat Brell er niet eens aan toe geeft.
Neem Somfy, prima techniek. Als extra opmerking, mocht het budget niet toereikend zijn kies dan voor de nog iets luxere van Somfy (bijvoorbeeld met obstakel detectie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAlBundy
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12:12
Zelf heb ik rolluiken van Alulux met de CD 942 (geïsoleerde) lamellen hangen. Dit samen met simpelere somfy motoren die bedraad aan een Shelly 2.5 hangen. Dit alles werkt prima.

Mijn tip: zoek een rolluik waar in de geleiders een rubber/stof strip zit. Zowel wat stillere loop en ook minder geklapper als er wind is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DootjuhNL
TheAlBundy schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:07:
Zelf heb ik rolluiken van Alulux met de CD 942 (geïsoleerde) lamellen hangen. Dit samen met simpelere somfy motoren die bedraad aan een Shelly 2.5 hangen. Dit alles werkt prima.

Mijn tip: zoek een rolluik waar in de geleiders een rubber/stof strip zit. Zowel wat stillere loop en ook minder geklapper als er wind is.
Thx voor je reply! Ik had over de geleiders op het forum gelezen dat die met borstels het meest stil zijn.

De techniek ben ik inmiddels over uit > Somfy.
Nu de luiken nog. Heb 2 aanbieders met luiken van Alukon en 2 aanbieders met Verano rolluiken... keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DootjuhNL
Valt mij op dat meerdere goed aangeschreven winkels Verano leveren (met 5 jaar garantie op de
luiken). Ik denk dan ‘dan zal het vast goed zijn’. Hier mensen ervaring met Verano?

Enige merk waar ik überhaupt iets over lees is heroal maar die zitten in een iets andere prijs klasse;). Ik denk dat ik dat geld beter ja uitgeven om Somfy motoren te plaatsen ipv Brel motoren :)

[ Voor 35% gewijzigd door DootjuhNL op 03-06-2025 20:53 ]

Pagina: 1