Mijn vraag
Ik heb een externe harde schijf van 5 TB. Sinds een maand blijft de C5: Pending Sector Count op 1 staan. Hij doet het voor de rest prima, geen langzame overdracht of iets dergelijke. Echter, blijf ik mij afvragen waarom de Pending Sector niet 0 wordt na onderstaande acties.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Windows 10 Pro
- WD Elements 5 TB
- CrystaldiskInfo
- CHKDSK, geen fouten
- HDDScan, geen fouten
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Een soft reset uitgevoerd;
- Een hard reset uitgevoerd met Windows schijf formatteren;
- Met Veracrypt de hele schijf versleuteld met de gedachte dat alle sectoren dan gelezen en geformatteerd worden.
- Veel files overgezet met bijna hele schijf vol 90%. Geen problemen
De Pending Sector blijft op 1. Het is niet meer geworden sinds de acties die ik heb gedaan.
Ik heb een externe harde schijf van 5 TB. Sinds een maand blijft de C5: Pending Sector Count op 1 staan. Hij doet het voor de rest prima, geen langzame overdracht of iets dergelijke. Echter, blijf ik mij afvragen waarom de Pending Sector niet 0 wordt na onderstaande acties.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Windows 10 Pro
- WD Elements 5 TB
- CrystaldiskInfo
- CHKDSK, geen fouten
- HDDScan, geen fouten
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Een soft reset uitgevoerd;
- Een hard reset uitgevoerd met Windows schijf formatteren;
- Met Veracrypt de hele schijf versleuteld met de gedachte dat alle sectoren dan gelezen en geformatteerd worden.
- Veel files overgezet met bijna hele schijf vol 90%. Geen problemen
De Pending Sector blijft op 1. Het is niet meer geworden sinds de acties die ik heb gedaan.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/9L9Y0oouIf6xnhMe4yM5p4O2.jpg?f=user_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Eric_1993 op 31-05-2025 23:36 ]