Goedemorgen, aangezien elke energieleverancier met vaste contracten per 1 juli overgaat op terugleververgoeding=terugleverkosten+€0,01 kan ik een vast dan wel modelcontract niet meer recht rekenen.
Onze situatie:
Verbruik dal 2250kWh
Verbruik normaal 1500kWh
Teruglevering dal 1600kWh
Teruglevering normaal 3800kWh
Geen accu, geen elektrische auto, geen slim huis.
We hebben dus aardig meer teruglevering dan verbruik en per 1 juli krijgen we hier dan een dikke 50 euro per jaar voor.
Ik zit dus te kijken naar een dynamisch contract maar begrijp niet helemaal hoe salderen dan werkt.
Wordt er nog steeds per kalenderjaar of contractperiode de energiebelasting verbruik weggestreept tegen teruglevering, in ons geval dus over 3750kWh teruggave energiebelasting, of kan dat helemaal niet meer? Hoe werkt het precies, en belangrijker, wat is wijsheid? Blijven zitten of overstappen naar dynamisch?
Onze situatie:
Verbruik dal 2250kWh
Verbruik normaal 1500kWh
Teruglevering dal 1600kWh
Teruglevering normaal 3800kWh
Geen accu, geen elektrische auto, geen slim huis.
We hebben dus aardig meer teruglevering dan verbruik en per 1 juli krijgen we hier dan een dikke 50 euro per jaar voor.
Ik zit dus te kijken naar een dynamisch contract maar begrijp niet helemaal hoe salderen dan werkt.
Wordt er nog steeds per kalenderjaar of contractperiode de energiebelasting verbruik weggestreept tegen teruglevering, in ons geval dus over 3750kWh teruggave energiebelasting, of kan dat helemaal niet meer? Hoe werkt het precies, en belangrijker, wat is wijsheid? Blijven zitten of overstappen naar dynamisch?