V&A opgelicht, jammer dan .

Pagina: 1
Acties:
  • 1.527 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoefelIris
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11-09 17:32
- knip -
Opgelicht worden is erg vervelend maar geen reden om 'te lopen ranten en om privé communicatie vanuit de crew te openbaren.

@RoefelIris

[ Voor 100% gewijzigd door Bor op 31-05-2025 08:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Maar dit geld over alle platformen en vormen van handel.

Tweakers heeft hier ook niks mee te maken, iets kopen/verkopen particulier is nooit risicovrij en tweakers geeft alleen een platform, geen garanties.

Succes met je aangifte, hoop dat je er wat uithaalt.

(BTW, heb je het profiel van de koper/verkoper gecheckt? Veel goede/slechte recensies of geen? Dat is ook al je eerste referentie als koper ;) )

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoefelIris
Ben met je eens.
Profiel is nieuw, maar zo ben ik ook begonnen, een kans geven.
Daarom de IBAN check.
En dat tweakers er niks aan kan doen, oke even goede vrienden.
Echter beetje hulp kan , melding mailen naar de user en account sluiten ?
Advertentie staat nog steeds.
Ik zie nu toevallig op V&A een soort gelijke zelfde geval, alleen onder ander naam.
Hoop dat er niemand daar intrap.

[ Voor 16% gewijzigd door RoefelIris op 31-05-2025 00:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Stel iemand zou over jou klagen zoals jij nu doet en je account klakkeloos sluiten. Is dan dan terecht?

Want dat is omgekeerd wel wat je kennelijk vraagt en verwacht: dat ze je op je woord geloven en dingen gaan doen.

Dat dort tweakers niet, dat doet MP niet. En verschil tussen MP en T.net is dat het bij MP core business is om een platform te bieden voor transacties tussen particulieren. Hier is het gewoon een extra service voor gebruikers.

Snap dat dat niet in lijn is met je eigen verwachtingen. Maar dat lijkt me dan eerder bij jou te liggen dan bij T.net.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoefelIris
The Eagle schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 00:57:
Stel iemand zou over jou klagen zoals jij nu doet en je account klakkeloos sluiten. Is dan dan terecht?

Want dat is omgekeerd wel wat je kennelijk vraagt en verwacht: dat ze je op je woord geloven en dingen gaan doen.

Dat dort tweakers niet, dat doet MP niet. En verschil tussen MP en T.net is dat het bij MP core business is om een platform te bieden voor transacties tussen particulieren. Hier is het gewoon een extra service voor gebruikers.

Snap dat dat niet in lijn is met je eigen verwachtingen. Maar dat lijkt me dan eerder bij jou te liggen dan bij T.net.
Als jij dit zou overkomen, dan heb jij zoiets van oke. Ja helaas dan ?
Beetje adhoc denken toch ?
Ik lig er niet wakker van die 300 euro.
Er zitten hier jonge gasten ook op die hun zuur verdiende geld iets hier overnemen.

Is een menig van je, respecteer van je.

[ Voor 11% gewijzigd door RoefelIris op 31-05-2025 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-09 18:03
V&A waarschuwt ook in heel veel termen over hoe te werk te gaan.
Nieuwe members een kans geven ala, maar bij nieuwe gebruikers ga ik echt wel langs.
Als ik een risico neem, dan ben ik me ook gewoon bewust van dat ik een risico neem met nieuwe members.
Tweakers let hier echt wel op , zeker ook op meldingen.

Echter kunnen ze natuurlijk niet elke transacties gaan controleren, er zijn richtlijnen die er staan.
V&A is gewoon een extra dienst, en als de prijs te goed is dan weet je vaak hoelaat het is.

Er zijn hier wat gun tweakers die soms leuke prijsjes hanteren, maar die hebben ook gewoon reviews.

Ik vind dat je tweakers iets teveel de schuld geeft en weinig eigen verantwoordelijkheid claimt hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoefelIris
- knip -
Rant verwijderd

[ Voor 94% gewijzigd door Bor op 31-05-2025 08:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wippie1234
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Fordius schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 01:18:
V&A waarschuwt ook in heel veel termen over hoe te werk te gaan.
Nieuwe members een kans geven ala, maar bij nieuwe gebruikers ga ik echt wel langs.
Als ik een risico neem, dan ben ik me ook gewoon bewust van dat ik een risico neem met nieuwe members.
Tweakers let hier echt wel op , zeker ook op meldingen.

Echter kunnen ze natuurlijk niet elke transacties gaan controleren, er zijn richtlijnen die er staan.
V&A is gewoon een extra dienst, en als de prijs te goed is dan weet je vaak hoelaat het is.

Er zijn hier wat gun tweakers die soms leuke prijsjes hanteren, maar die hebben ook gewoon reviews.

Ik vind dat je tweakers iets teveel de schuld geeft en weinig eigen verantwoordelijkheid claimt hierin.
Ik denk dat TS doelt op:
1: actie tegen verkopende partij
2: mogelijke preventieve maatregelen

Qua 1: tijdlijn is me nog niet volledig duidelijk, maar eens met TS dat het op een scam lijkt en actie gewenst is, ook om herhaling te voorkomen

Qua 2: dit is lastig volledig te voorkomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fordius
Wippie1234 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 01:24:
[...]

Ik denk dat TS doelt op:
1: actie tegen verkopende partij
2: mogelijke preventieve maatregelen

Qua 1: tijdlijn is me nog niet volledig duidelijk, maar eens met TS dat het op een scam lijkt en actie gewenst is, ook om herhaling te voorkomen

Qua 2: dit is lastig volledig te voorkomen
1. Doen ze wel, echter wanneer de politie komt aankloppen, ze controleren inderdaad niet persoonsgegevens, maar dat is onbegonnen werk, vandaar de richtlijnen. Ze controleren wel accounts na oplichting. Ze bannen niet meteen, om contact open te houden.

2. preventief is richtlijnen die V&A weergeeft. Beetje common sense ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoefelIris
Mensen , jullie begrijpen me verkeerd, maar misschien ben ik daar onderhand te oud voor.
Nogmaals dat tweakers niet veel kan doen , snap ik.
Maar het gaat om de melding.
Advertentie staat er nog, ik meld dit.
Er zijn evt. jonge gasten die ook hierop gereageerd hebben en betalen.
v&a aangeboden: AMD Ryzen 7 5800X3D

Die niet iets durven te zeggen dat hun zure gewerkte vakantie geld weg is.

Ik zie er nog drie het zelfde, maar dat mag ik niet melden, helaas.

[ Voor 8% gewijzigd door RoefelIris op 31-05-2025 02:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het account is 18 mei aangemaakt en jij maakt er €300 naar over??? Je weet dat niet iedereen elke dag op Tweakers zit? Het kan gewoon zijn dat er nog wat komt.

Jij wilt nu een schandpaal doen. Lees How to - Help! Ik ben opgelicht!! nou eens door.

Bij de andere advertenties kun je toch van de knop "Meld Misbruik" gebruik maken als je denkt dat het verdacht is? Dan doe je wat nuttigs en kunnen de moderators er naar kijken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lnQAIqiTzTK0VoxtG7UqTklXZpA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/eKPXrQXaqZZZv5bHtePQjcG2.jpg?f=user_large

[ Voor 42% gewijzigd door gambieter op 31-05-2025 02:19 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoefelIris
gambieter schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 02:16:
Het account is 18 mei aangemaakt en jij maakt er €300 naar over??? Je weet dat niet iedereen elke dag op Tweakers zit? Het kan gewoon zijn dat er nog wat komt.

Jij wilt nu een schandpaal doen. Lees How to - Help! Ik ben opgelicht!! nou eens door.

Bij de andere advertenties kun je toch van de knop "Meld Misbruik" gebruik maken als je denkt dat het verdacht is? Dan doe je wat nuttigs en kunnen de moderators er naar kijken.
Mijn eerste verkoop is ook op die manier gegaan.
Had jij bij je eerste verkoop al meteen 10 sterren ?
Je check en check, dat is wat ik gedaan heb.
Dus iemand die iets wil verkopen, voor het eerst een dure videokaart , zal die nooit hier kunnen verkopen ? Omdat die nieuw is ?
Nogmaals, maar ik trek aan een dood paard.
Dat de koop mis is gegaan sava, dat de account er nog is.

Maar goed ik laat het hierbij.
Topic kan gesloten worden.

Ja die knop heb ik gebruikt, geen reactie.

[ Voor 13% gewijzigd door RoefelIris op 31-05-2025 02:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RoefelIris schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 02:21:
Dus iemand die iets wil verkopen, voor het eerst een dure videokaart , zal die nooit hier kunnen verkopen ? Omdat die nieuw is ?
Die zal eerst mee moeten doen met de community en "karma" moeten verdienen. Dat kan door aankopen doen, dat kan door andere bijdragen te maken. Dit is geen marktplaats, het is een online community waar V&A een extra optie is.

Dus ja, een compleet nieuw iemand kan je niet zomaar vertrouwen.
Ja die knop heb ik gebruikt, geen reactie.
Je krijgt geen persoonlijke feedback op meldingen. Zelfde als topicreports op het forum.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordius
RoefelIris schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 01:56:
Mensen , jullie begrijpen me verkeerd, maar misschien ben ik daar onderhand te oud voor.
Nogmaals dat tweakers niet veel kan doen , snap ik.
Maar het gaat om de melding.
Advertentie staat er nog, ik meld dit.
Er zijn evt. jonge gasten die ook hierop gereageerd hebben en betalen.
v&a aangeboden: AMD Ryzen 7 5800X3D

Die niet iets durven te zeggen dat hun zure gewerkte vakantie geld weg is.

Ik zie er nog drie het zelfde, maar dat mag ik niet melden, helaas.
Owh zo jah, in mijn persoonlijke ervaring reageren ze vaak wel snel op meld misbruik.
Je kan er ook uitleg geven en als je ze benaderd , dat je bent opgelicht enz.
Dan verwijderen ze de adv, of waarschuwen ze je dat je evt contact hebt gehad met een vermoedelijke oplichter.

Ik reageer vaak totaal niet op mensen die net een nieuwe account hebben, tenzij ik kan ophalen.
Dat is enige wat je beetje zekerheid geeft. En bij sommige ads is het idd behoorlijk duidelijk dat om oplichter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoefelIris
gambieter schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 02:24:
[...]

[...]

Je krijgt geen persoonlijke feedback op meldingen. Zelfde als topicreports op het forum.
Terwijl de andere wel krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoefelIris
Fordius schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 02:27:
[...]

Owh zo jah, in mijn persoonlijke ervaring reageren ze vaak wel snel op meld misbruik.
Je kan er ook uitleg geven en als je ze benaderd , dat je bent opgelicht enz.
Dan verwijderen ze de adv, of waarschuwen ze je dat je evt contact hebt gehad met een vermoedelijke oplichter.
Hier word dus wel gereageerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoefelIris
Mijn standpunt is duidelijk.
Wie er mee eens is is er mee eens.
Wie niet mee eens is, even goede vrienden.
Het gaat om de steun, of ze veel kunnen doen, prima.
Hier laat Tweakers een steek vallen.
Topic mag van mijn nogmaals op slot

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
RoefelIris schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 01:22:
Weet dat dit topic word toch overspoeld door DPGmedia gesponsord gebruikers.
[...]
Sorry, maar zo verspil je toch wel elke goodwill die er over is, toch? Jij bent opgelicht, maar niet door ons allemaal. Ik snap dat het heel kut is, en ik ga ook geen victim blaimen maar Tweakers zelf doet toch echt al heel veel aan informatievoorziening om je te helpen een verstandige keuze te maken. Wat kunnen ze nog meer? Je denkt misschien gegevens delen, maar zoveel (meer) heeft Tweakers ook niet dan jij hebt.

Dus echt kut, ik weet het, maar dit is echt iets dat je nu zelf moet gaan verwerken. En misschien voor zo'n bedrag volgende keer toch even de trein of auto in, of dichter in de buurt halen.

Maar ga ons (mede-tweakers) niet de schuld lopen geven. :o

Heel veel sterkte!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:32
Nog even een kleine tip, vaak leest het makkelijker als elke zin een volzin is. Dat wilt zeggen minimaal een onderwerp en een werkwoord. Ook hoeft niet na elke zin een enter, anders krijg je wel erg korte alineas. Hey is geen WhatsApp chat waar je losse berichten stuurt met "ok".

Dan inhoudelijk; doe aangifte, niet bij Tweakers maar bij de politie. Zij kunnen kijken of ze dit oppakken, criminaliteit opsporen en verhinderen is een core business van de politie. (Helaas zijn ze wel erg druk, en meestal gebeurd we niets mee.)

ik hoop dat je je over deze slechte gevoelens heen gaat kunnen zetten. Het is nooit leuk om opgelicht te worden, voor niemand niet. Weet gelukkig ook dat er veel mensen zijn die wel netjes hun spulletjes willen verkopen. En nee, die worden niet allemaal door dpg omgekocht :) .

Natuurlijk ben ik goed omkoopbaar voor chocola :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:20

Reinier

\o/

99ruud99 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 07:17:
Nog even een kleine tip, vaak leest het makkelijker als elke zin een volzin is.
En minder spel- en taalfouten...
Sava! (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:32
Sava wordt Ça va mee bedoelt, Belgisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Maar heb je je les geleerd?

Ophalen als het duur is.
Ophalen bij een profiel met weinig of geen sales.
Ophalen bij een nieuw profiel.

Indien ophalen zelf niet kan, een familielid/kennis uit die buurt vragen.
Indien de ophaal locatie plotseling ergens anders is, niet kopen
Indien je het niet vertrouwt niet kopen

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Opgelicht worden is erg vervelend maar geen reden om 'te lopen ranten en om privé communicatie vanuit de crew te openbaren.

We geven vanuit Tweakers erg veel informatie om oprichting te voorkomen. Reports van mogelijk malafide advertenties worden bekeken en waar nodig ondernemen we actie. Onze crew steekt veel tijd in het in goede banen leiden van Vraag en Aanbod.

Ook rond mogelijke oplichting is veel info te vinden. Daar is o.a. te lezen dat het aanmaken van topics om meerdere redenen niet de bedoeling is. Niet in de laatste plaats omdat we een heksenjacht tegen willen gaan maar ook omdat je oplichters potentieel informatie geeft op basis waarvan ze hun werkwijze kunnen aanpassen.

Ik ga het topic sluiten.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.