[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #30 ATH++ Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 61 ... 234 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:00
John245 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:44:
[...]

Jij ook een SEIKO watch gehad?
hahaah nee. Ik belde soms ook de aandelen lijn om de koers "live" te horen. Verder altijd teletext open op de TV

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• John245
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11:46
anti elppa schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:40:
[...]

Die tijd heb ik ook nog wel meegemaakt ergens rond 99 -2000. De aandelen lijn. Had toen ASML, ASMI, Baan en nog wat tech meuk. Veel meer verdient als jonge snotneus. Daarna alles verkocht en aan auto's, motors en bier uitgegeven..... :F
Dat vele verdienen herken ik wel. Midden jaren 90 - 00 was het echt lekker verdienen.

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
tomtom901 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:36:
Moest je toen bellen voor je orders?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CL-zLDpL1uUDX1DiJBR8GxDvjFM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/xMgufN8hoIPnDe1fz6aK1C4o.jpg?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door Guere op 04-07-2025 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
kbuntu schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:07:
De echte problemen voor de Amerikaanse onderklasse komen pas na de midterms. Precies zo getimed. De volgende democratische president mag de rommel opruimen en impopulaire maatregelen doorvoeren. Het electoraat daar is nog slechter geïnformeerd dan hier. Dus dan is het allemaal de schuld van de democraten.
De on-populaire maatregelen om zaken te hervormen en te regelen worden al jarenlang vooruitgeschoven. Dat zie je niet alleen in de USA, maar ook hier in Nederland. Uiteindelijk wil niemand verantwoordelijkheid nemen, want men kijkt vooral naar de korte termijn en de langere termijn komt wel een keer.

Zorgen dat je voldoende in assets zoals BTC en aandelen zit, terwijl er overal massaal wordt bijgeprint en fiat steeds minder waard wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:05
@tomtom901 Ik wil ook wel een Porsche. Maar mag natuurlijk niet teveel kosten.

Nu zag ik dit pareltje
https://www.troostwijkauc...5-porsche-944-A1-34989-48

Zijn er nog zaken waar ik extra rekening mee moet houden?

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
anti elppa schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:45:
[...]

hahaah nee. Ik belde soms ook de aandelen lijn om de koers "live" te horen. Verder altijd teletext open op de TV
Ook destijds naar Alex overgestapt. Dat was een revolute.

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:59

Darrell

Fiat moonboy

[...]

Ik belde in die tijd weleens 06-nummers met het 16beeldjes kanaal op tv. Aandelen was ik toen nog niet mee bezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:39
Wat een move...

De witte stippellijn is 108455
De laatste "dip" is 108456

Tot op 1$

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xJX-6tH21ry4BB9mPiS4AAdR8PU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/D6cpJXOXC9k2tUIvQ8ylU2Yg.png?f=fotoalbum_large

Never ever financial advice...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
[...]

en aan auto's, motors en bier uitgegeven..... :F
Dus eigenlijk ben je niks veranderd, alleen doe je het nu met crypto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muzzy
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:23

Muzzy

Aan het dieken

Domino schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:33:
[...]

Is alleen van belang als je terug wil naar eur. Ik laat het lekker in usd staan indien tp.
Room je nooit je winsten af dan?

Wie kan delen kan vermenigvuldigen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
tomtom901 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 11:22:
[...]

Dus eigenlijk ben je niks veranderd, alleen doe je het nu met crypto.
correct _O- :9B

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pinsa
  • Laatst online: 12:18
John245 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:43:
[...]

Ja maar volgens mij kon je toen al wel door een menu heen. Toen deed ik ook alleen Nederlandse aandelen. Volgens mij waren buitenlandse aandelen ook niet makkelijk beschikbaar.

Ik had toe ook nog een Seiko horloge die een aantal maal per dag de actuele koers doorgaf van ik geloof 5 geselecteerde aandelen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iy9z0zmpvReVwl2P71Mqlc2Z-ag=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/II2C7rcxAnoykEkYC2xEVFkS.gif?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
MrMrq schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 21:22:
[...]

Holy fuck.
En 214 tegen 218.

De rouwadvertentie van de VS is opgesteld. Historisch moment en zo. Ik weet nog precies waar ik was.

Anyway, het uitstel van executies gaat zo ginormisch zijn dat je over vier jaar niet weet wat je overkomt. Mega crash incoming. Het wordt spannend te zien we het langs durft mee te liften voor we helemaal Michael Burry gaan.

Als voor die tijd het systeem niet instort. Rellen, dingen.
Echt crazy inderdaad. Er was doorberekend dat zo'n 11 miljoen Amerikanen hierdoor onverzekerd zullen worden, wat ongeveer 50.000 levens gaat kosten, per jaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Don Guacamole
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11:57
Gelukszoekr schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 11:38:
[...]

Echt crazy inderdaad. Er was doorberekend dat zo'n 11 miljoen Amerikanen hierdoor onverzekerd zullen worden, wat ongeveer 50.000 levens gaat kosten, per jaar.
What could possibly go wrong…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Kqkc93wz9Qxm3g-7Ugztus2mNY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/k9NbixAyI1r0ezxBrMHAH2zg.jpg?f=user_large

30.000 miljard.. haha rekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Don Guacamole schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 11:44:
[...]

What could possibly go wrong…

[Afbeelding]

30.000 miljard.. haha rekt!
Ja, maar dat is er nu al. Deze wet zou slechts 3.000 miljard netto toevoegen aan deze schuld. In verhouding is dat niet zo veel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Guere
  • Nu online
Gelukszoekr schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 11:50:
[...]

Ja, maar dat is er nu al. Deze wet zou slechts 3.000 miljard netto toevoegen aan deze schuld. In verhouding is dat niet zo veel
Nee, in verhouding is het inderdaad niet veel (de schattingen wisselen een beetje, ergens tussen de 3-5 biljoen komende tien jaar). Echter: het keyword hier is extra. Onder de huidige omstandigheden (zonder deze wet) zou de schuld van de VS al enorm groeien, maar door deze wet groeit de schuld de komende periode dus met de genoemde bedragen extra :D

Tevens zend het een signaal uit: we geven er geen fuck om en doen niet wat nodig is om het budget op orde te krijgen. Juist op een kritiek moment waarin ze wel controle moeten krijgen over hun financiën. Dus nee inderdaad, het lijkt op zichzelf niet zo'n fors bedrag maar het idee erachter is wel potentieel rampzalig. Zeker van een partij die al jaren zit te zeiken over de overheidstekorten, met DOGE de goede sier probeerde te maken maar vervolgens zelf ook schijt heeft aan de balans omdat ze zo nodig belastingkortingen willen geven. Terwijl de overheid procentueel gezien al relatief weinig inkomsten heeft. Sterker nog, ze bungelen ergens onderaan qua revenue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BootjeVaren
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 24-09 16:38
[...]

Die tijd heb ik ook nog wel meegemaakt ergens rond 99 -2000. De aandelen lijn. Had toen ASML, ASMI, Baan en nog wat tech meuk. Veel mee verdient als jonge snotneus. Daarna alles verkocht en aan auto's, motors en bier uitgegeven..... :F
Toen al een fervente aanhanger van lauwe schulti's?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Dat geflirt met een nieuwe ATH begint te voelen als voorspel wat al veel te lang bezig is 8)7 }:O })

Rapapa...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anti elppa
LosGieros schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 12:08:
Dat geflirt met een nieuwe ATH begint te voelen als voorspel wat al veel te lang bezig is 8)7 }:O })
ja lekker....blauwe ballen tot gevolg straks

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
Darrell schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 11:12:
[...]

Ik belde in die tijd weleens 06-nummers met het 16beeldjes kanaal op tv. Aandelen was ik toen nog niet mee bezig.
0906 een lekker nummertje inderdaad.

Had beter asml gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:47
Muzzy schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 11:24:
[...]

Room je nooit je winsten af dan?
Niet echt meer, heb ik al gedaan. Ik heb tot nu toe 2x mijn inleg eruit.

Ik zie het nu echt als ‘FU money’, het blijft in crypto (btc of usdc/t) totdat het genoeg is om vroeg met pensioen te gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:05

knakworst

Get more sats!

RTL Boulevard Het FD heeft een special over Mark Nuvelstijn en Max R. Sappig.

https://specials.fd.nl/ma...m-miljoenen-verdienen#nav

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IvB_yHHN_wg7GURK8w5gmRa3y4I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IwKpglenhstYDWT902B2wq0F.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/njDoO4xLm5SJnu9dvg8T886EjTo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/O8EibUqm1CK9RcPEJ7Gz2KmP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Die zien we eerder terug achter de tralies dan als CEO van Bitvavo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FjMs5iHc3oYDAvbo6ymekkOBRwU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/CuSWTt2hQUkXUeUpJQtzqs3w.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Alpina schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 12:38:
[...]

0906 een lekker nummertje inderdaad.

Had beter asml gekocht.
Achteraf is makkelijk praten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Don Guacamole
Wat hier eerder al gezegd is, kansloos verhaal dit. Maak je zoveel geld, en is het toch nog nodig nog meer te vergaren via constructies die wellicht niet ok zijn.
Kijk naar die supermarkt magnaat - filthy rich maar wel zaken doen die wellicht ook niet door de beugel kunnen.
Ga gewoon lekker met je geld wat leuks doen.
Maar goed, dat is makkelijk praten voor mij, logde net sinds een paar maanden weer in op mijn shitcoin account en zie -50% rendament. Weinig voorkennis hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:47

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Don Guacamole schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 12:56:
[...]

wellicht ook niet door de beugel kunnen.
448.000 euro aan contanten, waarvan 150.000 euro in 500 euro coupures in de koelkast, niet bij de belastingdienst opgegeven, is misschien iets wat niet door de beugel kan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jTQmj8f3FsxHeE7Df9fyIOXMe_Q=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/r1F1st6Pss0HBJ1HXKgFVEKI.gif?f=user_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:49
knakworst schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:02:
[...]

448.000 euro aan contanten, waarvan 150.000 euro in 500 euro coupures in de koelkast, niet bij de belastingdienst opgegeven, is misschien iets wat niet door de beugel kan.

[Afbeelding]
Cold wallet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootjeVaren
knakworst schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:02:
[...]

[Afbeelding]
Iedereen heeft dat toch in de lade van de sokken of de vriezer liggen? Onder matras kan ook wel maar dat vind ik onderhand wel wat achterhaald.

Waar mijn seed zich bevindt verklap ik echter niet. :7 :henk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07:57
Leuk die verkoop van Bitcoin 2 maanden geleden. Heb nu al een paar weken het "client outreach team" van mijn huisbank in mijn nek of ik de withdrawals vanuit Bitvavo naar mijn bankrekening even kan verklaren.

Uiteraard kan ik dat, maar het stopt maar niet. Er komen steeds maar nieuwe vragen.

"In welke cryptocurrencies investeert u en heeft u geïnvesteerd en wat waren de overwegingen om hierin te investeren?"

"Omschrijf uw investeringen in cryptocurrencies: welke cryptocurrencies betrof het, wat was het bedrag, wat was de herkomst van de inleg en wanneer heeft dit plaatsgevonden?"

"Kunt u op enige manier aantonen dat u de eigenaar bent van de wallet adressen waar de gelden vandaan komen? Denk hierbij aan schermafdrukken van de identificatie/verificatie gegevens van de wallet."

"Waarom heeft u ervoor gekozen om te investeren in cryptocurrencies?"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

ytr81 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:08:
Leuk die verkoop van Bitcoin 2 maanden geleden. Heb nu al een paar weken het "client outreach team" van mijn huisbank in mijn nek of ik de withdrawals vanuit Bitvavo naar mijn bankrekening even kan verklaren.

Uiteraard kan ik dat, maar het stopt maar niet. Er komen steeds maar nieuwe vragen.

"In welke cryptocurrencies investeert u en heeft u geïnvesteerd en wat waren de overwegingen om hierin te investeren?"

"Omschrijf uw investeringen in cryptocurrencies: welke cryptocurrencies betrof het, wat was het bedrag, wat was de herkomst van de inleg en wanneer heeft dit plaatsgevonden?"

"Kunt u op enige manier aantonen dat u de eigenaar bent van de wallet adressen waar de gelden vandaan komen? Denk hierbij aan schermafdrukken van de identificatie/verificatie gegevens van de wallet."

Ik ben heel benieuwd welke bank dit is. Zou het eens niet de Rabobank zijn? :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ytr81
knakworst schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:10:
[...]

Ik ben heel benieuwd welke bank dit is. Zou het eens niet de Rabobank zijn? :>
ABN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BTC100K2021

Je kunt verwijzen naar de verificatieprocedure van Bitvavo, aangezien je daar moet aantonen dat je controle hebt over de wallets waarmee je stort.

Zoiets simpels zou een dergelijke afdeling van de bank ook moeten weten overigens.

In welke crypto en waarom is vervolgens wat mij betreft niet eens relevant.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Idioten. In het kader van wwft zouden ze alleen bewijs van oorspronkelijke aankoop moeten vragen om de hertkomst van het geld te kunnen verklaren. Alle andere vragen, zijn ruis, overbodig, ververlend voor de klant, en vanuit privacy oogpunt volstrekt onwenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa

ah de rabobank is weer bezig. Ik herken de vragen. Bij de maten ging dat ook zo. Na 5 maanden en dreigementen van die bagger bank tot permanente sluiting rekening en tegoeden is hij vlug naar andere bank gegaan. Na 3 jaar nog geen vraag gehad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
Das rot voor je.

Was dit eerste keer dat je uit liet betalen? En ging het om grote bedragen?

Ik zit iig al 12 jaar in crypto en ING heeft me nooit wat gevraagd. Soms zelf transacties gedaan XXX.XXX euro

[ Voor 6% gewijzigd door anti elppa op 04-07-2025 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
knakworst schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:11:
[...]

Idioten. In het kader van wwft zouden ze alleen bewijs van oorspronkelijke aankoop moeten vragen om de hertkomst van het geld te kunnen verklaren. Alle andere vragen, zijn ruis, overbodig, ververlend voor de klant, en vanuit privacy oogpunt volstrekt onwenselijk.
Ik zou ook redelijk rap mijn advocaat op zo'n bank afsturen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Je moet eens een hypotheek afsluiten en voordat je het geld gestort krijgt van de Bank antwoord willen hebben op de volgende vragen, immers jij moet ook de vragen kunnen beantwoorden die de bank jou stelt zodra je het geld van de hypotheek krijgt:

"In welke activa investeert u en heeft u geïnvesteerd en wat waren de overwegingen om hierin te investeren?"

"Omschrijf uw investeringen: welke investeringen betrof het, wat was het bedrag, wat was de herkomst van de inleg en wanneer heeft dit plaatsgevonden?"

"Kunt u op enige manier aantonen dat u de eigenaar bent van de investeriingen waar de gelden vandaan komen? Denk hierbij aan schermafdrukken"

"Waarom heeft u ervoor gekozen om te investeren in deze activa?"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PlasticPimple
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 10:27

Iemand probeert je strategie te reverse engineeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ytr81
anti elppa schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:13:
[...]

Das rot voor je.

Was dit eerste keer dat je uit liet betalen? En ging het om grote bedragen?

Ik zit iig al 12 jaar in crypto en ING heeft me nooit wat gevraagd. Soms zelf transacties gedaan XXX.XXX euro
Ja eerste keer en je kan er inderdaad een leuke auto voor kopen met een zolderverbouwing er nog bij. Maar dit was ook na paar jaren HODL voor het eerst een deeltje cashen.

Ik heb alle euro transacties die relevant zijn onderbouwd. Maar dat is niet genoeg. Zit er inderdaad ook aan te denken om zo snel mogelijk van bank te veranderen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Mark Nuvelstijn, mede-eigenaar Bitvavo, kan miljoenen overmaken naar een bekend fraudeur, maar als 'wij' een beetje bitcoin verzilveren en uitbetalen op de bank, gaan alle alarmbellen af _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anti elppa
knakworst schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:16:
Je moet eens een hypotheek afsluiten en voordat je het geld gestort krijgt van de Bank antwoord willen hebben op de volgende vragen, immers jij moet ook de vragen kunnen beantwoorden die de bank jou stelt zodra je het geld van de hypotheek krijgt:

"In welke activa investeert u en heeft u geïnvesteerd en wat waren de overwegingen om hierin te investeren?"

"Omschrijf uw investeringen: welke investeringen betrof het, wat was het bedrag, wat was de herkomst van de inleg en wanneer heeft dit plaatsgevonden?"

"Kunt u op enige manier aantonen dat u de eigenaar bent van de investeriingen waar de gelden vandaan komen? Denk hierbij aan schermafdrukken"

Klopt. 3,5 jaar terug huis gekocht. En KK, eigengeld ipv bankgarantie etc ff wat crypto voor verkocht voor 2 maanden. Daar wilde de hypotheek verstrekker ook wat van weten. Netjes vragenlijst ingevuld, incl Excel met in en verkopen trezor-->bitonic---> ing en weer terug. Alles telkens naar zelfde account. Ging niet verder dan 3 a 4 jaar terug. 0 vragen gehad, en binnen no time goedgekeurd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

ytr81 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:19:
[...]

Ja eerste keer en je kan er inderdaad een leuke auto voor kopen met een zolderverbouwing er nog bij. Maar dit was ook na paar jaren HODL voor het eerst een deeltje cashen.

Ik heb alle euro transacties die relevant zijn onderbouwd. Maar dat is niet genoeg. Zit er inderdaad ook aan te denken om zo snel mogelijk van bank te veranderen.
Als je niet antwoordt, wordt je dossier doorgezet naar de FIU. Altijd leuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
knakworst schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:19:
Mark Nuvelstijn, mede-eigenaar Bitvavo, kan miljoenen overmaken naar een bekend fraudeur, maar als 'wij' een beetje bitcoin verzilveren en uitbetalen op de bank, gaan alle alarmbellen af _O-
ik kan je zeggen dat als je bij de meeste grote banken een rekening neemt incl vermogens beheer (moet je vaak wel direct 50k tot 250k storten) je nooit meer lastig gevallen gaat worden...........heb aardig bizarre dingen gezien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
knakworst schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:23:
[...]

idd. Nooit doen. En als je er per mail niet uit komt, bellen, of nog beter, langs rijden incl laptop en alles rustig uitleggen.

Werkt dat na meerdere pogingen niet, neem advocaat, of ga direct weg bij die bank

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ytr81
knakworst schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:23:
[...]

Die druk houden ze er wel op hoor :) Bij elk verzoek om extra informatie sluiten ze netjes af:

"Wat gebeurt er als u niet reageert? 
Dan kunnen we niet voldoen aan onze wettelijke verplichtingen (Wwft). Het kan zijn dat we uw betaalpas blokkeren, zodat we met u in contact kunnen komen. U kunt dan geen pinbetalingen, geldopnames en overboekingen meer doen. Daarnaast kan het zijn dat we beoordelen of u nog klant bij ons kunt blijven. Deze situatie willen we natuurlijk voorkomen, neem daarom vóór [datum] contact met ons op."

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BTC100K2021
Het probleem is niet het krijgen van vragen bij een eerste dikke cashout.

Het probleem is incompetentie, een ongepaste strenge houding en onnodig doorvragen bij die afdelingen.

Zij kunnen zelf zien welke bedragen richting Bitvavo zijn gegaan in de afgelopen jaren. Als daar vervolgens een plausibel verhaal bij komt vanaf de klant dan moet het ook klaar zijn.

Zeker als er buiten die ene ontvangst geen enkele aanleiding is dat ze te maken hebben met iemand uit hun doelgroep.

Ik kan mij hier wel kwaad over maken, want het druist in tegen het doel van wetgeving. Maar de echte rotte appels aanpakken is lastig, dus om het quota of de interne doelstelling te halen gaan ze goedwillende klanten onnodig lastig vallen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
@ScuL leef je nog?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K38klfws7V9jr5p05DsKY0vhXvU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MU88EA197DacpkftlVCzo6nn.png?f=fotoalbum_large

Wat een verrassing waar we gisteren gewicked hebben :O suprised-pikachu.jpg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
ytr81 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:26:
[...]

Die druk houden ze er wel op hoor :) Bij elk verzoek om extra informatie sluiten ze netjes af:

"Wat gebeurt er als u niet reageert? 
Dan kunnen we niet voldoen aan onze wettelijke verplichtingen (Wwft). Het kan zijn dat we uw betaalpas blokkeren, zodat we met u in contact kunnen komen. U kunt dan geen pinbetalingen, geldopnames en overboekingen meer doen. Daarnaast kan het zijn dat we beoordelen of u nog klant bij ons kunt blijven. Deze situatie willen we natuurlijk voorkomen, neem daarom vóór [datum] contact met ons op."
Heb je ook een zakelijke rekening?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ytr81
Alpina schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:53:
[...]

Heb je ook een zakelijke rekening?
Nope gewoon een prive rekening waar net zoals bij de meesten boodschappen mee wordt gedaan, de hypotheek betaalt etc. Niets wat ook maar enig aanleiding geeft dat ik illegaal raketsystemen lever oid :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Guere
  • Nu online
ytr81 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:58:
Nope gewoon een prive rekening waar net zoals bij de meesten boodschappen mee wordt gedaan, de hypotheek betaalt etc. Niets wat ook maar enig aanleiding geeft dat ik illegaal raketsystemen lever oid :)
Roep dat nou maar niet te hard, want dan krijg je ze strakjes weer aan de lijn met "Ik lees net op Tweakers dat u zegt niet illegaal raketsystemen te leveren... maar dat is precies wat iemand die illegaal raketsystemen levert zou zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow19
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 04-07 15:05
2e keer dat je dit post, doe maar niet

[ Voor 80% gewijzigd door tomtom901 op 04-07-2025 14:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• keanu_
tomtom901 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:47:
[Afbeelding]

Wat een verrassing waar we gisteren gewicked hebben :O suprised-pikachu.jpg.
Ook wel mooie retest gehad

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5AYQW2m1aL0TdtTAuiJJKQJ1vL4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8i5HMcUlBhUi5F04zxJbh3go.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
ytr81 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:58:
[...]

Oke, omdat dat vaak nog net even meer onder een vergrootglas ligt maar dat is hier dus niet van toepassing.

Ik heb in 8 jaar crypto nog nooit bericht gehad en heb echt de meest vage cryptotransacties gedaan ook dagelijks. :X

Bitvavo, Binance tot aan de echte shitcoinkrochten toe dus ga er van uit dat ik overal al als degen bekend sta.

Toch zat het me niet helemaal lekker en heb ik bij een vorige run ING gestuurd dat er een flik bedrag uit crypto aankwam voor aankoop nieuwe auto. Was geen enkel probleem.

Bij rabo laatst hypotheek gesprek gehad en ook aangegeven dat er deel uit crypto kwam voor aankoop huis. Was geen enkel probleem. Bij uitbetalen wel meteen gebeld of ik zin had om te beleggen omdat er veel geld was vrij gekomen. Meteen op hypotheekgesprek gewezen en dat ik geen interesse had omdat dit voor aankoop nieuwe woning was. Einde gesprek.

Maar blijft lastig natuurlijk, ik zou gewoon netjes meewerken en misschien naar ING dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Don Guacamole
Rainbow19 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 14:03:
Nee, is dat een illegaal raketsysteem?

[ Voor 18% gewijzigd door tomtom901 op 04-07-2025 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootjeVaren
1 google search had je kunnen vertellen dat dit zware oplichting is..

[ Voor 16% gewijzigd door tomtom901 op 04-07-2025 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Als je er zelf zaken mee gedaan hebt, schrijf het geld af, maak er geen cent meer naar over.

https://www.afm.nl/nl-nl/...boilerroom/tofro-exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

[mbr]2e keer dat je dit post, doe maar niet[/mbr]
Moge u rusten op dat eiland in de stille oceaan in een grot. Denkende aan je oplichterspraktijken. Niets is je minder gegund.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

De enige juiste beslissing.

Topman Bitvavo stapt op na onthullingen over overtreding anti-witwasregels - https://nos.nl/l/2573631

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
knakworst schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 14:33:
De enige juiste beslissing.

Topman Bitvavo stapt op na onthullingen over overtreding anti-witwasregels - https://nos.nl/l/2573631
Lekker vroeg met pensioen. Goed voor elkaar die gozer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Luuk schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 14:43:
[...]

Lekker vroeg met pensioen. Goed voor elkaar die gozer. :+
Staat goed op zijn CV voor een mooie rol bij Binance O-)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
Wordt een mooie klus als ik ooit al mijn transacties moet gaan uitleggen. Heb zo vaak heen en weer geschoven met wallets over verschillende chains, zeker in 2021 en 2022. Allerlei vage airdrops en protocollen met een APY in de 10k 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Qqf4FqK86ijwQabQql9D58OAB0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ricklAm2xWX0ESEm1BSNdbms.jpg?f=fotoalbum_large

Dun bewijs.

Wil je even met voorkennis handelen? Yes sure, hier heb je 7 miljoen.

Het FD produceert soms waardeloze artikelen, dit is er niet één van. Het blijft sneu maar ook dommer dan dom. Bart mag die roze bril afzetten.

Handel met voorkennis is altijd heeeeel erg moeilijk te bewijzen. Denk aan Cor Boonstra die in de RvC van Endemol via Sylvia Tóth vlak voor de overname door Telefonica call opties liet kopen. Nooit schuldig voor bevonden wegens gebrek aan bewijs. Hier staat het gewoon in appjes :+

[ Voor 33% gewijzigd door knakworst op 04-07-2025 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
knakworst schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:16:

wat een vragen pffff

zelf geen last van, maarja ik heb nog nooit geld terug gestort naar een bank, ik doe het via debet kaart en gewoon op ledger.
winst nemen is eigenlijk in btc houden en niet meer aankomen, ik wil die vieze euro niet :>

nothing stops this train

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Kol Nedra schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 15:17:
[...]

wat een vragen pffff

zelf geen last van, maarja ik heb nog nooit geld terug gestort naar een bank, ik doe het via debet kaart en gewoon op ledger.
winst nemen is eigenlijk in btc houden en niet meer aankomen, ik wil die vieze euro niet :>
Ja en dan gewoon lekker met debit cards uitgeven. Maar je kan geen huis pinnen helaas.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
jvel92 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 15:01:
Wordt een mooie klus als ik ooit al mijn transacties moet gaan uitleggen. Heb zo vaak heen en weer geschoven met wallets over verschillende chains, zeker in 2021 en 2022. Allerlei vage airdrops en protocollen met een APY in de 10k 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9wsXCFF8MP3-KZwW4VjyoDSyJY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0xNMx5111iuPm0myRQRj3lcg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
knakworst schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 15:19:
[...]

Ja en dan gewoon lekker met debit cards uitgeven. Maar je kan geen huis pinnen helaas.
het scheelt dat ik dat al heb, maar idd ik snap het wel dat het moeilijk kan zijn en dat de bank vragen gaat stellen.
stuurt gewoon dit naar de bank bij hun vragen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ntYpXfRDZpKUSxZZATu9K2wN-nQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/bQythoL0m7BpID3qUfAq7mbN.jpg?f=user_large

nothing stops this train

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
[...]

Dat waren tijden en de kosten van een transactie maakten Hodl bijna verplicht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• oski27
  • Niet online
BTC100K2021 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:33:
Het probleem is niet het krijgen van vragen bij een eerste dikke cashout.

Het probleem is incompetentie, een ongepaste strenge houding en onnodig doorvragen bij die afdelingen.

Zij kunnen zelf zien welke bedragen richting Bitvavo zijn gegaan in de afgelopen jaren. Als daar vervolgens een plausibel verhaal bij komt vanaf de klant dan moet het ook klaar zijn.

Zeker als er buiten die ene ontvangst geen enkele aanleiding is dat ze te maken hebben met iemand uit hun doelgroep.

Ik kan mij hier wel kwaad over maken, want het druist in tegen het doel van wetgeving. Maar de echte rotte appels aanpakken is lastig, dus om het quota of de interne doelstelling te halen gaan ze goedwillende klanten onnodig lastig vallen.
Kan mij hier helemaal in vinden. Vooral die incompetentie die je terug ziet. Het is soms weerzinwekkend wat voor vragen ze stellen mbt privacy. Het gaat veels te ver in sommige gevallen. Het internet staat er vol mee, begreep wel dat het beter “gaat” worden.

Zelf ook wel eens een belletje gehad. Vrij snel afgepoeierd moet ik zeggen. Meneer zag dat ik “behoorlijk” wat geld binnen kreeg, waar dit geld vandaan kwam. Aangegeven dat hij letterlijk kon zien waar dat vandaan kwam, staat op je scherm. Ook aangegeven dat het niet zo behoorlijk is en alles relatief is. Hij wilde alleen even “checken” of het klopte.
Goed verhaal…

Overigens in eigen omgeving merk ik dat er gigantische verschillen zitten mbt dat doorvragen, tot het opzeggen van rekeningen om kulredenen.

Wat ik mij dan wel afvraag; hoe kan het dan dat 5 miljard tijdens corona “pleitte” is (niet goed in de boeken verwerkt natuurlijk) en daar de banken geen moeite mee hebben? Waar is dan dat hele circus? Moet je als bedrijf met een miljoenenomzet eens een ton niet kunnen verklaren, dan hang je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:14

Ad Hox

N/A

Straks weer bijkopen! Wanneer zijn jullie weer geinteresseerd? 104-105K? Of pas onder de 100K?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
Ad Hox schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 15:59:
Straks weer bijkopen! Wanneer zijn jullie weer geinteresseerd? 104-105K? Of pas onder de 100K?
bij elke 3% daling is bijkopen, prijs is niet zo interessant gaat om de % :)

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 09:52
60

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• anti elppa
Onder de 100k?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QBBT3Utw38mJG1ucFDBHSJQ-rDk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/CtsoCuRgaEfCU71F6Xo5ULni.gif?f=user_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Numbers
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
oski27 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 15:41:
[...]

Kan mij hier helemaal in vinden. Vooral die incompetentie die je terug ziet. Het is soms weerzinwekkend wat voor vragen ze stellen mbt privacy. Het gaat veels te ver in sommige gevallen. Het internet staat er vol mee, begreep wel dat het beter “gaat” worden.

Zelf ook wel eens een belletje gehad. Vrij snel afgepoeierd moet ik zeggen. Meneer zag dat ik “behoorlijk” wat geld binnen kreeg, waar dit geld vandaan kwam. Aangegeven dat hij letterlijk kon zien waar dat vandaan kwam, staat op je scherm. Ook aangegeven dat het niet zo behoorlijk is en alles relatief is. Hij wilde alleen even “checken” of het klopte.
Goed verhaal…

Overigens in eigen omgeving merk ik dat er gigantische verschillen zitten mbt dat doorvragen, tot het opzeggen van rekeningen om kulredenen.

Wat ik mij dan wel afvraag; hoe kan het dan dat 5 miljard tijdens corona “pleitte” is (niet goed in de boeken verwerkt natuurlijk) en daar de banken geen moeite mee hebben? Waar is dan dat hele circus? Moet je als bedrijf met een miljoenenomzet eens een ton niet kunnen verklaren, dan hang je.
Don't hate the player, hate the game. Het zijn ook maar mensen hé ;)

De overheid bepaalt de regels, de banken voeren uit en waarschijnlijk net iets strenger zodat ze geen boete krijgen. Vervolgens zitten er mensen op die afdelingen die ook gewoon hun baan nodig hebben en check de box moeten doen.

Ik kan mij wel voorstellen dat als dat je werk is, en er probeert iemand bijdehand te doen, het bloed onder je nagels vandaan haalt door antwoorden te geven waar je niks mee kunt en je baas ook niet tevreden is, je anders gaat reageren of langer doorvraagt voor een extra bevestiging.

Ben zelf ook wel eens benaderd door een exchange voor detail informatie over de herkomst van geld. Behandel de mensen zoals je zelf ook behandeld wenst te worden en ze wensen je een prettige dag en je hoort er daarna niks meer van.

Trust me when I say this is only the beginning.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Don Guacamole
Zo dan, doe maar ff een lekker walletje;

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keanu_
ik zet nu in op retest onderste trendlijn 107.6k

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anti elppa
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5o1pzyNSOV4j83_39qM55srJKMs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GpeJiurXnjTnO9t1UdHGmAcX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
Don Guacamole schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 16:07:
[X]
mooie is dat er steeds minder van die echt oude slapende wallets zijn. Dit zijn er iig 4 minder

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
Numbers schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 16:04:
[...]

De overheid bepaalt de regels, de banken voeren uit en waarschijnlijk net iets strenger zodat ze geen boete krijgen. Vervolgens zitten er mensen op die afdelingen die ook gewoon hun baan nodig hebben en check de box moeten doen.

Ik kan mij wel voorstellen dat als dat je werk is, en er probeert iemand bijdehand te doen, het bloed onder je nagels vandaan haalt door antwoorden te geven waar je niks mee kunt en je baas ook niet tevreden is, je anders gaat reageren of langer doorvraagt voor een extra bevestiging.

Ben zelf ook wel eens benaderd door een exchange voor detail informatie over de herkomst van geld. Behandel de mensen zoals je zelf ook behandeld wenst te worden en ze wensen je een prettige dag en je hoort er daarna niks meer van.
Dat is wel een heel rationeel, genuanceerd en prima geformuleerd standpunt voor een vrijdag middag.

De 'banken zijn slecht' houding hier is een beetje het zelfde als mensen die de schuld van langer moeten werken tot pensioen bij het bedrijf zelf neerleggen. Terwijl het bedrijf in principe ook liever al die ouwe versleten zeikstralen arm dan rijk is. Beide zitten door vergrijzing met overheidsbeleid.

Natuurlijk kun je ook overheidsbeleid minder rationeel maken met populistische ideeën, doen ze nu bijvoorbeeld in Amerika.

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

[X]
Hodl.

Is niet naar een exchange. Gewoon wat UTXO management op independence day. Classic.

[ Voor 15% gewijzigd door knakworst op 04-07-2025 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John245
87k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
nu al?

misschien wel nooit meer! duidelijk geen YANBE
supercycle inc!

[ Voor 5% gewijzigd door Kol Nedra op 04-07-2025 16:19 ]

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
perfect punt voor een bounce nu, zodat we op de daily en 4h een wick op de dalende trend lijn hebben.

Vrijwel alle liquiditeit zit nu boven ons. Extreem sappig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[X]
lol. inmiddels 6 wallets in beweging. 60k bitcoin. :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• John245
Kol Nedra schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 16:18:
[...]

nu al?

misschien wel nooit meer! duidelijk geen YANBE
supercycle inc!
Ik koop zondag 100% zeker. Vandaag koop ik bij een significante drop. Bij voorkeur onder mijn GAK, alleen vrees ik dat we dat voorlopig/nooit meer zien.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• anti elppa
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4b079dRsiZqms8-NNKlAcOKH9fI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/0oxrT414Vks25fiuMpfkYJRn.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

De 'usecase' van alts.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-7VjgKKCsC7UfbGN3i2tkm2s_Zg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2fu4qHsmUSdYaxbP4HUHWg5z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
Luuk schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 16:19:
[...]

lol. inmiddels 6 wallets in beweging. 60k bitcoin. :D
beste kans ook dat dit 1 op 1 richting een ETF gaat. 100000 gingen deze wallet al voor

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
Misschien worden de Satoshi wallets wel actief binnenkort, als een soort laatste statement op de staat van de wereld.

'Your own greed fucked you all. Prepare for all-out war, build back better from the ashes.'

Dat zou een mooie zijn voor het laatste Bitcoin blokje.

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Kunnen we misschien toch nog op 6 cent kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

[X]
Wat collateral voor een long natuurlijk.

Bullish.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Numbers
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
Bij een gezond bedrijf geldt long term over short term. Bij de overheid (tenzij China :P ) gaat het andersom :F

Hier gaat zoveel narigheid van komen :X 7(8)7

Trust me when I say this is only the beginning.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Tsja, gelukkig was de situatie voor de bbb nog niet uitzichtloos. /s

Zelfde als de euro, kunnen hier onze zaakjes wel op orde hebben, als de piigs dat niet hebben gaan wij evengoed rekt.

Beetje selectieve verontwaardiging.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• oski27
  • Niet online
Numbers schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 16:04:
[...]

Tuurlijk, zijn het ook maar mensen. Maar dat is in mijn ogen geen vrijbrief om maar lukraak vragen te stellen en door te blijven vragen tot in het oneindige. Helaas ken ik twee van dat soort gevallen waarbij het bij beide welgeteld om 1 transactie ging van een paar duizend euro. Eindstand; rekening opgezegd. Alles was verklaard, zelfs tot het opsturen van belastingaangiftes (ik was persoonlijk nooit zover gegaan).

Vooral dat aspect van de boete lijkt zwaarder te wegen dan het belang van de burger. Eigenbelang boven algemeen belang. Naar mijn weten is de bank er voor de burger en niet andersom.
Dat banken wat strenger gaat controleren dan aangegeven, is in mijn ogen een vorm van eigenrichting. Iets wat je niet zou moeten willen.

In mijn eigen voorbeeld kon ik als bijdehand worden ervaren, toch zie ik dat zelf anders. Er werden vragen gesteld waarvan ik alleen maar kon denken; hoeveel open deuren wil je intrappen? Wat is je doel, denk ik dan? En ja, dat heb ik gewoon gevraagd.

Dat die medewerker wellicht een probleem met zijn baas heeft; Dat is iets tussen die medewerker en de baas. Als burger ben je er toch niet om die baas tevreden te stellen?
Mocht die emotie (bloed onder de nagels) een reden zijn om door te vragen dan mag die medewerker per direct op non actief worden gesteld, wat mij betreft.

Maar het is inderdaad zoals je zelf al aangeeft, behandel ze zoals jij ook behandeld wil worden. Geldt andersom net zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
Ze kenne muh pijp opblazen, als ik niet betaal betaal ik niet. Haagse sjonnie RIP

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Magpie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:55
Ook in Europa zullen de tekorten waarschijnlijk toenemen als gevolg van bijvoorbeeld vergrijzing/zorg en niet te vergeten de extra defensie uitgaven. Nu zijn er landen in het noorden die wat bewegingsvrijheid hebben, maar een Frankrijk, Spanje en Italië bijvoorbeeld zitten al tot over hun oren in de schulden. Een 2011 scenario ligt op de loer, waarbij obligatiehouders steeds hogere rente eisen. Het uiteindelijke antwoord is waarschijnlijk toch het opkopen door ECB van obligaties (leidend tot yield curve control) en daarmee structureel negatieve (reële) rente. Net als in USA is bezuinigen of belasting verhogen politieke zelfmoord. Dan maar liever via de sluipmoordenaar van monetaire inflatie.

Alle seinen op groen voor de hardste asset ter wereld. Er zijn al financieel adviseurs die adviseren het obligatie gedeelte in de klassieke 60/40 portfolio in meer of mindere mate te vervangen door bitcoin. Maar dit alles ten koste van een steeds grotere ongelijkheid en nog sterkere maatschappelijke onrust, dus hopelijk kunnen we er nog van genieten. Mensen zonder assets zijn behoorlijk de pineut.
Pagina: 1 ... 61 ... 234 Laatste

Let op:
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
  • Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
  • Blijf on-topic, hypotheken, Corona/COVID19, voetbal en zonnepanelen zijn bijv. offtopic. Politiek, Trump en Elon Musk zijn alleen on-topic als dit relevant is mbt crypto.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!