mwa, dat zit zo niet in mij. Ik heb mijn eerste appartementje gekocht op de top vd huizenmarkt in 2007.....kon niet verkeerd gaan. Met een hypotheek die eigenlijk gewoon onbetaalbaar was voor mij. Toen kwam de crisis, heel de markt naar de finkentering. Banen markt lag ook op zijn gat. Loonsverhoging kon je wel vergeten in die tijd. Zit je dan met je koop appartement. Vrienden in een huurhuis lachten zich kapot om mijFrambozenTaart schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 14:55:
[...]
Wat zou jouw mentaliteit of arbeidsethiek zijn als het systeem waarin je leeft je niet meer naar ratio beloont voor je inzet?
Leuk dat je 50 jaar mag gaan werken maar een koophuisje of sociale huur zit er voor de meeste niet in. Je mag wel particulier gaan huren en de helft van je loon ophoesten aan kale huur voor het rendament van een ander.
De jeugd is niet gek.
Echt van laatste cent tot laatste cent geleefd toen. Soms maar 5 euro tanken omdat ik niet meer had. Diepvries hamburgers, droog brood en pindakaas.
Zelfs 9 jaar later, (na jaar te koop gestaan te hebben) hut verkocht met nog steeds dikke restschuld. Gelukkig toen ook weer goedkoop gekocht, en ik zat ondertussen al in btc. MAar zeker van 2007 tot 2012 was echt ongekend kut.
Maar mij hoor je niet klagen verder. HEel veel geleerd in die tijd. Probleem met huidige generatie is vooral het geklaag, schuld afschuiven en niet zelf er iets aan willen doen.
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024