Mijn tante heeft mij gevraagd om een compleet nieuwe PC voor haar samen te stellen.
De belangrijkste eis is dat er Windows 11 op moet zitten en Office.
Voor de rest wordt de PC hoofdzakelijk gebruikt voor internet, office, tv kijken via bv NPO, cd`s branden, online een spelletje spelen en downloaden.
Ik heb geen max budget opgegeven gekregen; als het maar een goede PC is. Ik denk zelf aan een budget van rond de € 700,-
Nou rijst bij de vraag welke CPU het beste is. Zij heeft nu een Intel met geïntergreerde graphics, aangezien er niet op wordt gegamed. Is het nu verstandig om weer een Intel te nemen of toch een AMD?
Volgens mij is het ook verstandig om in ieder geval voor AM5 te kiezen als een AMD CPU het beste is.
Ook lijkt mij 16GB voldoende en in ieder geval een M.2 SSD als opstart en een 2TB HDD als extra opslag.
Wie heeft er een suggestie?
Ik heb hieronder al een begin gemaakt van wat mij geschikte onderdelen lijkt.
Er moet in ieder geval nog een extra opslagschijf in voor foto`s en video`s.
De belangrijkste eis is dat er Windows 11 op moet zitten en Office.
Voor de rest wordt de PC hoofdzakelijk gebruikt voor internet, office, tv kijken via bv NPO, cd`s branden, online een spelletje spelen en downloaden.
Ik heb geen max budget opgegeven gekregen; als het maar een goede PC is. Ik denk zelf aan een budget van rond de € 700,-
Nou rijst bij de vraag welke CPU het beste is. Zij heeft nu een Intel met geïntergreerde graphics, aangezien er niet op wordt gegamed. Is het nu verstandig om weer een Intel te nemen of toch een AMD?
Volgens mij is het ook verstandig om in ieder geval voor AM5 te kiezen als een AMD CPU het beste is.
Ook lijkt mij 16GB voldoende en in ieder geval een M.2 SSD als opstart en een 2TB HDD als extra opslag.
Wie heeft er een suggestie?
Ik heb hieronder al een begin gemaakt van wat mij geschikte onderdelen lijkt.
Er moet in ieder geval nog een extra opslagschijf in voor foto`s en video`s.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 126,90 | € 126,90 |
1 | Moederborden | Gigabyte B550M DS3H (rev. 1.0/1.1/1.2/1.3) | € 79,- | € 79,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Pop Silent Black Solid | € 86,43 | € 86,43 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C18D-16GVK | € 31,99 | € 31,99 |
1 | Optische drives | Hitachi-LG Data Storage GH24NSD5 Zwart | € 29,- | € 29,- |
1 | Voedingen | Seasonic Focus Gold 650W | € 76,20 | € 76,20 |
1 | SSD's | WD Black SN770 1TB | € 67,90 | € 67,90 |
Totaal | € 497,42 |