Dit topic is bedoeld om ideeën en ervaringen uit te wisselen, meer specifiek over vermogensbeheer en portfolio management.
Maar soms wil je 'over de oplossingen heen' het gesprek kunnen voeren, over wat raadzaam is. Denk aan:
- Is dit een logisch moment om cash in stenen om te zetten?
- Is mijn portfolio (nog) in balans?
- Wat is op dit moment nog een aantrekkelijke aanvulling op mijn portfolio?
- Kom ik in een fase waarin ik een ander type assets moet aanhouden?
Merk op
Het is een nieuw topic en het is dan ook even zoeken naar de goede insteek en topicstart. En uberhaupt hoe het zich ontvouwt. Heb je suggesties? Plaats ze dan liefst voor nu in het feedback topic, en tag mij. Houden we het hier bij de inhoud.Veelgestelde vragen:
Waarom dit topic?
Op Tweakers, in dit forum, zijn er tal van topics over deeloplossingen. Sparen, beleggen, online bankieren, vastgoed, crypto, ... En over ontwikkelingen in de markt, zoals de Box3 wet- en regelgeving.Maar soms wil je 'over de oplossingen heen' het gesprek kunnen voeren, over wat raadzaam is. Denk aan:
- Is dit een logisch moment om cash in stenen om te zetten?
- Is mijn portfolio (nog) in balans?
- Wat is op dit moment nog een aantrekkelijke aanvulling op mijn portfolio?
- Kom ik in een fase waarin ik een ander type assets moet aanhouden?
Is dit niet dubbelop met de FIRE topics?
Dat is niet mijn bedoeling. FIRE is m.i. een doel en voor sommigen ook een lifestyle. Het kan (ook) gaan om hele kleine zaken, zoals kleine en mooie besparingen. Dit topic wil zich meer richten op grotere zaken, zoals strategie of grotere investeringen.Maar dit is toch allemaal heel persoonlijk?
Klopt. Dat geldt voor meer thema's en topics, maar maakt het niet zinloos om er een gesprek over te (kunnen) voeren.Gaat dat werken? Staan mensen open voor het delen van details?
Mogelijk. Ook in het tocic 'Wat verdient de gemiddelde Tweaker' worden vrij veel details gedeeld.Interessant les- en leesmateriaal
Maktub