Logitech cordless desktop optical op 2 PC's

Pagina: 1
Acties:

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Is het mogelijk om zo'n toetsenbord/muis op 2 PCs te gebruiken, niet tegelijk natuurlijk, maar met een omschakelkastje of een 2de ontvanger ofzo?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ja dat kan, hebben op het werk ook zoiets staan (zown kastje dan). Dus 1 keyboard, 1 muis en 1 monitor op 2 pc's. Je kunt dan tussen de pc's switchen dmv dat kasje.

Zoiets dus:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
  KB/Muis (vaak ook nog monitor)
       |
    __ |__
    |     |
    |_____|  <<<< Kastje
      | |
     /   \
 Comp 1     Comp 2

Vraag me alleen niet hoe dat ding heet en hoeveel ie kost.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 10:21

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

(jarig!)
Op maandag 17 september 2001 00:24 schreef Shove_it999 het volgende:
Vraag me alleen niet hoe dat ding heet en hoeveel ie kost.
Is een switchbox 40,-
werkt alleen niet met alle toetsenborden en muisen.....dus ik ga zeker twijfelen bij dit 'advanced' toetsenbord + muis

Verwijderd

Ik denk dat het gewoon zal werken hoor, waarom zou ie niet werken?

Verwijderd

Ik vraag me af in hoeverre zo'n kastje werkt terwijl pc aan staat,
Ps2 poorten detecteren niet zoals usb poorten of er een aparaat aan hangt, kan zijn dat muis dan opeens dood valt wanneer je hem omschakelt (wat ook lastig is is dat eerst de data-kabels afgelsloten moet worden, daarna de energie-kabel... anders kan je schade krijgen aan je moederbord (in de elektuur stond hier volgens mij vorige maand een schakeling over))

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:18

KillerB

______

Met toetsenborden en monitoren gaat het wel goed. Met muizen kun je last krijgen van het feit dat de muispoort een signaal verw8 wat hij niet krijgt en dat de pc vastloopt of iets dergelijks.
Ga maar eens in de gemiddelde server-ruimte kijken, daar zie je misschien 5 servers staan, en 1 toetsenbord en monitor, maar wel 5 muizen.....dat is niet voor niks...

Dat is eht geval met handgeschakelde switchboxes, misschien dat het wel goed werkt met die digitale dingen, maar dat weet ik niet zeker.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

dat optical setje kan ook via usb aangesloten worden. als je dan gewoon een usb switch gebruik kan je makkelijk wisselen zonder problemen

een tweede ontvanger heb ik ook over zitten denken. maar als je die al kan krijgen is het nog lastig. je moet eerst op de ontvanger klikken (connect klopje) en dan het connectknopje onder keyb en mouse (muis knopje is niet makkelijk in te drukken, pen oid voor nodig) dus dit lijkt me niet echt een oplossing.

ik ga zelf iig een 4 poorts usb switch kopen als ik die ergens tegekom, 2 poorts heb ik al diverse beurzen gezien.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Op maandag 17 september 2001 13:26 schreef kennym het volgende:
Met toetsenborden en monitoren gaat het wel goed. Met muizen kun je last krijgen van het feit dat de muispoort een signaal verw8 wat hij niet krijgt en dat de pc vastloopt of iets dergelijks.
Ga maar eens in de gemiddelde server-ruimte kijken, daar zie je misschien 5 servers staan, en 1 toetsenbord en monitor, maar wel 5 muizen.....dat is niet voor niks...

Dat is eht geval met handgeschakelde switchboxes, misschien dat het wel goed werkt met die digitale dingen, maar dat weet ik niet zeker.
eh ben al in heel wat server ruimtes geweest...
meestal staat daar dus zo'n switchbox, met 1 keyboard & 1 scherm & 1 MUIS!
ik heb zelf ook zo'n dingetje, en het gebeurt soms wel dat hij z'n muis niet vind of zo, maar eens hij hem heeft gevonden, mag ik switchen wat ik wil!!
Ik denk persoonlijk dat cordless optical ding wel gaat werken, tenminste, dat ik toch gewoon een ontvangertje ps2 op de pc en dan de muis he??
Dan mot je gewoon dat ontvangertje op de switch box zetten, kpeins wel dat dat gaat werken!

gert

Verwijderd

Het probleem dat je je signaal van je muis kan verliezen is alleen bij mechanische switch kastjes. Ik heb laatst ook gezocht naar zo'n kastje en kwam er 1 tegen die elektronisch switched. Zodra er geswitched wordt, wordt het onbrekende muissignaal vervangen. Op deze manier denkt de pc nog steeds een muis te hebben.
Kastje vond ik alleen vrij prijzig. Je kon muis, toetsenbord en monitor koppelen aan 2 pc's. Prijs : ongeveer 325,- gld.

• Phaeton
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-08 10:33
SnowY: waar heb je dat gezien en heb je er een website van???

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 23:29
Ik heb de nieuwe cordless desktop optical (die zwarte).
Ik gebruik een handmatige switchbox voor mijn 2de pc.
Van PC1 naar PC2 schakelen gaat altijd zonder problemen.
Van PC2 naar PC1 schakelen, dan mis ik mijn muis.. Klik ik de switch nogmaals om.. en weer terug heb ik ook mijn muis weer. Lijkt onhandig, maar het werkt wel gewoon.

• Phaeton
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-08 10:33
na wat zoeken heb alle info al over die switchbox van SnowY.

en winand, dat is een typisch probleem voor een handmatige switchbox, komt heel vaak voor.
enige oplossing die ik tot nu toe heb gelezen is een digitale kopen...

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 15:24

DaRoot

Some say...

Als je mechanisch gaat switchen, moet je zorgen dat je EERST de datasignalen van de muis/het toetsenboard ontkoppelt bij PC1, dan de spanning ontkoppelt bij PC1, vervolgens eerst de spanning van PC2 aankoppelt, en dan de data signalen aan PC2 koppelt. Dit lukt je dus niet met een gewone mechanische switch. Idd kan ik me herinneren dat in de Elektuur een tijdje terug zo'n mooi schemaatje stond...

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Hmm, als ik dit zo allemaal lees, ga ik toch nog maar wat door prutsen met 2 toebo's. Thanks voor de reply's

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Verwijderd

Op dinsdag 18 september 2001 23:17 schreef Harry B het volgende:
SnowY: waar heb je dat gezien en heb je er een website van???
Ik heb de switch-box nog niet echt op een site gevonden. De verkoper van de winkel "Sunteam" kwam er mee aangelopen. Een erg mooi apparaatje, maar wat ik al zei, ik vind hem nogal prijzig. Kijk anders eens op de website van deze winkel : http://www.sunteam.nl
Pagina: 1