Ik ga een ITX gaming pc bouwen. Dit wordt mijn eerste build. Budget rond de €1200.
Randapparatuur heb ik al. Ben zoveel mogelijk voor de beste prijs/performance verhouding gegaan. Behalve dan dat ik voor ITX ben gegaan en niet voor mATX.
Heb al een hele boel behuizingen bekeken. Zowel mATX als ITX. Zie Een behuizing met veel eisen. Het is uiteindelijk de Lian Li A4-H2O geworden.
Computer zal 2x per week mee verhuizen naar het andere huis 200m verderop. Dit is de reden waarom ik deze behuizing heb gekozen en waarom ik ook voor een AIO ben gegaan. Zodat er niet te veel druk op het moederbord komt te staan. In deze kast zit de GPU ook verticaal wat ook er weer voor zorgt dat er niet te veel druk op het moederbord komt te staan.
Heb deze best buy guide als richting gebruikt De beste mini-ITX-game-pc
Ben ook al geholpen met onderdelen selectie door tweakers op het forum en in de discord server.
Dit was het originele plan en dan sowieso al de GPU tweedehands nemen en een iets betere daardoor kopen. Maar nu heb ik een prachtige deal van €200 gesloten op marktplaats voor de kast, AIO en PSU
De AIO wordt dus nu EK -AIO Basic 240
En de PSU is wel gewoon ook Cooler Master, maar dan de 850W versie
Kon nu dus uit op €669,11 voor alle onderdelen zonder GPU
Kan een veel betere GPU kopen dus.
Ik wil wel voor een 2TB SSD gaan nu in plaats van een 1TB SSD
Voor CPU wil ik sowieso geïntegreerde graphics hebben voor het geval iets een keer fout gaat met de GPU.
Undervolten wil ik misschien wel proberen.
Mijn vraag is vooral welke GPU's zou ik tweedehands of nieuw kunnen vinden voor rond de €500. Voor de 2TB SSD denk ik gewoon de Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB, maar als je een andere suggestie hebt hoor ik het graag. En de overige onderdelen kan natuurlijk ook als je iets ziet wat beter kan. Tips voor het eerste keer bouwen in deze kast zijn ook welkom.
Randapparatuur heb ik al. Ben zoveel mogelijk voor de beste prijs/performance verhouding gegaan. Behalve dan dat ik voor ITX ben gegaan en niet voor mATX.
Heb al een hele boel behuizingen bekeken. Zowel mATX als ITX. Zie Een behuizing met veel eisen. Het is uiteindelijk de Lian Li A4-H2O geworden.
Computer zal 2x per week mee verhuizen naar het andere huis 200m verderop. Dit is de reden waarom ik deze behuizing heb gekozen en waarom ik ook voor een AIO ben gegaan. Zodat er niet te veel druk op het moederbord komt te staan. In deze kast zit de GPU ook verticaal wat ook er weer voor zorgt dat er niet te veel druk op het moederbord komt te staan.
Heb deze best buy guide als richting gebruikt De beste mini-ITX-game-pc
Ben ook al geholpen met onderdelen selectie door tweakers op het forum en in de discord server.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Tray | € 194,11 | € 194,11 |
1 | Moederborden | ASRock A620I Lightning WiFi | € 139,20 | € 139,20 |
1 | Videokaarten | Sapphire Pulse AMD Radeon RX 7700 XT 12GB | € 408,90 | € 408,90 |
1 | Behuizingen | Lian Li A4-H2O (PCI-e 4.0 riser cable) Zwart | € 144,90 | € 144,90 |
1 | Waterkoeling | DeepCool LT520 | € 97,21 | € 97,21 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 79,90 | € 79,90 |
1 | Voedingen | Cooler Master V750 SFX Gold (EU-stekker) | € 142,84 | € 142,84 |
1 | SSD's | Lexar NM710 1TB | € 55,90 | € 55,90 |
Totaal | € 1.262,96 |
Dit was het originele plan en dan sowieso al de GPU tweedehands nemen en een iets betere daardoor kopen. Maar nu heb ik een prachtige deal van €200 gesloten op marktplaats voor de kast, AIO en PSU
De AIO wordt dus nu EK -AIO Basic 240
En de PSU is wel gewoon ook Cooler Master, maar dan de 850W versie
Kon nu dus uit op €669,11 voor alle onderdelen zonder GPU
Kan een veel betere GPU kopen dus.
Ik wil wel voor een 2TB SSD gaan nu in plaats van een 1TB SSD
Voor CPU wil ik sowieso geïntegreerde graphics hebben voor het geval iets een keer fout gaat met de GPU.
Undervolten wil ik misschien wel proberen.
Mijn vraag is vooral welke GPU's zou ik tweedehands of nieuw kunnen vinden voor rond de €500. Voor de 2TB SSD denk ik gewoon de Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB, maar als je een andere suggestie hebt hoor ik het graag. En de overige onderdelen kan natuurlijk ook als je iets ziet wat beter kan. Tips voor het eerste keer bouwen in deze kast zijn ook welkom.