Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukieluuk7
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 02:15
Ik zoek een?
Behuizing voor mATX of ATX

Wat is je budget?
~€100

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ben op zoek naar een mATX behuizing. Nu moet ik deze pc 2x per week gaan meenemen dus moet dat een beetje te doen zijn.
Verder heb ik nog geen pc dus in die zin ben ik nog flexibel. Maar ik ben op het fantastische idee gekomen om eerst een deal te scoren op een hele pc hier of op marktplaats. Die pc's zijn eigenlijk altijd ATX wat ik echt niet 2x per week ga zitten meeslepen. Nu wil ik natuurlijk zo min mogelijk dingen erbij te moeten kopen om het compacter te krijgen.
Dit is dus eigen altijd een mATX moederbord (geen ITX aangezien die veel duurder zijn)

Ik heb nu 2 opties gevonden. De lian li a3 die ik er zelf echt prachtig uit vind zien en waar de meeste ATX pc componenten zo inpassen. Kan gewoon een 360 mm radiator in en ATX voeding.

Maar grootste voordeel van Jonsbo Z20 is dat die een handvat heeft, waar ik denk ik toch wel heel dankbaar voor zal zijn als ik dat ding 2x per week moet verhuizen. Grote nadeel is dat ik dan wel of een andere CPU koeler moet kopen of een betere deal moet vinden die al een CPU koeler heeft die zou passen. En ik moet SFX voeding hebben wat allemaal best veel extra gaat kosten. EDIT: Ik zit nu te kijken en hij kan misschien wel een ATX voeding hebben?

Misschien weten jullie nog een behuizing die ik heb gemist?
En zou ik gewoon moeten jagen op een deal waar iemand al een kleine pc heeft gebouwd of zou mijn idee kunnen werken?

Help mij alsjeblieft ook door te zeggen dat het onzinnig idee is om een pc te bouwen als je 2x per week verhuisd en dan ook nog een deal wil scoren op V&A of marktplaats....

#CategorieProductPrijsSubtotaal
1BehuizingenJonsbo Z20 Black€ 83,94€ 83,94
1BehuizingenLian Li A3-mATX Wood Edition Black€ 84,37€ 84,37
Totaal€ 168,31

[ Voor 1% gewijzigd door luukieluuk7 op 11-05-2025 07:50 . Reden: Typefout ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leaplasher
  • Registratie: Maart 2025
  • Niet online
Kun je meer vertellen over de reden dat het systeem 2x per week meegenomen mag worden?

Ben ook wel benieuwd of een laptop, nuc of ander kleiner systeem wat op de markt beschikbaar is, voor jou een optie kan zijn.

Is eventueel een 2e systeem op de externe locatie een haalbare optie?

Zou eventueel een klein, goedkoop systeem al voldoende kunnen zijn om je pc thuis, remote te kunnen bedienen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is het niet beter om een laptop te nemen?

En omdat je wilt dat we het zeggen: Ook is het een onzinnig idee om twee keer per week een PC te sjouwen, zijn andere apparaatjes geschikter voor. :+

[ Voor 69% gewijzigd door CH4OS op 11-05-2025 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukieluuk7
Ik heb gescheiden ouders en woon voorlopig nog thuis dus dat betekent 2x per week verhuizen helaas. Pc zou voor gaming zijn dus dan geeft streamen van de goede pc naar een 2de slechtere pc te veel vertraging.

Reden waarom ik een pc wil is voor de performance per € en toekomstige upgrade mogelijkheden. Maar inderdaad of het echt een praktisch idee is, is maar de vraag.
Op dit moment heb ik een gaming laptop met 3060. Die doet het nog prima, maar ik toch wel van wil upgraden. Misschien toch maar een nieuwe laptop dan? Betaal ik wel een stuk meer voor minder uiteindelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leaplasher
  • Registratie: Maart 2025
  • Niet online
Dank voor je verduidelijking. :)
Je schrijft dat de pc 2x per week 'moet meenemen'. Is dat ook in de praktijk echt zo?
Game je daadwerkelijk elke dag? Of soms ook niet? Doe je ook wel eens wat anders?

Daarbij, zal je denk ik op een van beide locaties zijn opgegroeid met vrienden/buurtgenoten?
Die zie je immers nu ook minder dan voorheen? Wellicht is dit een opening om tijd met hen door te brengen op de momenten dat je er bent?

Is het eventueel een optie om de pc de ene week op locatie A te laten en de andere week op locatie B?
Of juist bewust op slechts 1 van beide locaties te laten staan, zodat je op de andere locatie een nieuwe/andere (gezamelijke?) hobby op pakt? Misschien wel met een van je ouders om de band te verbeteren?

Als gamen voor jou écht belangrijk is om op beide plekken te kunnen doen naar behoefte, dan pas heb je op dat punt een keuze maken. ;)
Feitelijk heb je denk ik dan een aantal opties:
- PC telkens meenemen
- PC en huidige laptop verkopen en een prima laptop voor terugkopen
- Op beide locaties een vergelijkbaar systeem neerzetten.

Betreft je upgrade vraag, je spreekt de wens uit. Hoevaak heb je daadwerklijk iets in je pc geupgrade? Welk specifiek onderdeel wil je dan graag upgraden? Zou dat ook met een laptop kunnen?.
Uit eigen ervaring had ik vroeger die wens ook vaak. Vaak kwam dat voort uit de wens voor upgrade van de GPU. Uiteindelijk heb ik dat nooit gedaan en altijd een nieuwe combi gekocht van pc, ram, gpu, moederbord (die gaan vaak toch hand in hand voor de beste performance). De opslag (HDD/SSD) heb ik vaak meeverhuist.

Heb je je behoefte op dit vlak al besproken met je ouders? Welke mogelijkheden zien zij? Wellicht nog sponsoring? Je hoeft 't niet allemaal alleen te bedenken, heel goed dat je hier al naar ideeen vraagt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:47
Welke onderdelen zitten in je pc? Want dat bepaalt sterk welke behuizingen wel of niet kunnen.
Als je bijvoorbeeld een gpu met 3 fans hebt moeten we daar rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:02

br00ky

Moderator Harde Waren
Theoretisch is natuurlijk elke behuizing geschikt voor je doel. Elke case kan je immers gewoon oppakken. De vraag is of je dit wilt met alle onderdelen erin. Dat is nou eenmaal niet gemaakt voor veelvuldig transport, stoten, schokken etc wat onvermijdelijk gaat gebeuren. Besef dus dat je mogelijk meer bezig zult zijn met troubleshooten door RAM dat net meer lekker geseat is of je videokaart die een klap heeft gehad. Of een cpu koeler die is verschoven. Of erger, dat de boel onverhoopt uit je handen dondert.

Mijn advies zou ook zijn, houdt het bij een laptop of ga op 1 locatie over op cloud gaming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:13
Ik zocht nog even naar behuizingen met een vertical videokaart slot. In de hoop dat het dan minder gevoelig is voor beweging tijdens transport omdat er een riser gebruikt wordt en ondersteuning. Maar dan moet je wel eerst onderzoeken of er idd een riser bijzit en hoe je je videokaart moet vastzetten.

categorie: Behuizingen

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01-06 20:21
uitvoering: Inter-Tech IM-1 Pocket is misschien ook nog leuk om te overwegen? mATX en toch nog een stapje kleiner dan de Lian Li en Jonsbo.
Een vriend van mij had een paar jaar geleden eigenlijk dezelfde situatie en heeft hetzelfde gedaan met een pc heen en weer sjouwen. Hij had gekozen voor de Cooler Master NR200P. Deze Inter Tech behuizing is van wat ik kan zien eigenlijk bijna hetzelfde, ook qua formaat. Ook zou ik de computer als je hem vervoert wel op de zijkant houden, dan gaat het gewicht van de videokaart richting het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukieluuk7
Je schrijft dat de pc 2x per week 'moet meenemen'. Is dat ook in de praktijk echt zo?
Game je daadwerkelijk elke dag? Of soms ook niet? Doe je ook wel eens wat anders?

Ik game nu nog wel zo'n beetje elke dag, maar volgend jaar zit ik op de universiteit dus dan zal dat wel veranderen en daar heb ik eerlijk gezegd nog geen rekening meegehouden dus goed vraag!

Daarbij, zal je denk ik op een van beide locaties zijn opgegroeid met vrienden/buurtgenoten?
Die zie je immers nu ook minder dan voorheen? Wellicht is dit een opening om tijd met hen door te brengen op de momenten dat je er bent?

De 2 huizen zijn 200m uit elkaar dus ik zou lopend met de pc in mijn hand er heen kunnen lopen ;)

Is het eventueel een optie om de pc de ene week op locatie A te laten en de andere week op locatie B?
Of juist bewust op slechts 1 van beide locaties te laten staan.

Zou ik kunnen doen kan ook niet mijn gaming laptop verkopen en die bij de één laten staan en dan de pc bij de ander, maar dan kan ik toch beter het geld wat ik in die pc steek in een betere gaming laptop steken die ik dan de hele tijd kan gebruiken.

Als gamen voor jou écht belangrijk is om op beide plekken te kunnen doen naar behoefte, dan pas heb je op dat punt een keuze maken. ;)
Feitelijk heb je denk ik dan een aantal opties:
- PC telkens meenemen
- PC en huidige laptop verkopen en een prima laptop voor terugkopen
- Op beide locaties een vergelijkbaar systeem neerzetten.

Ik heb op dit moment dus nog geen pc dus eigenlijk zijn alle opties open

Betreft je upgrade vraag, je spreekt de wens uit. Hoevaak heb je daadwerklijk iets in je pc geupgrade? Welk specifiek onderdeel wil je dan graag upgraden? Zou dat ook met een laptop kunnen?.
Ik heb nog nooit iets geupgraded behalve de ssd, omdat ik verder afgezien van de RAM niks kan upgraden bij een laptop en ik geen pc heb gehad.

Uit eigen ervaring had ik vroeger die wens ook vaak. Vaak kwam dat voort uit de wens voor upgrade van de GPU. Uiteindelijk heb ik dat nooit gedaan en altijd een nieuwe combi gekocht van pc, ram, gpu, moederbord (die gaan vaak toch hand in hand voor de beste performance). De opslag (HDD/SSD) heb ik vaak meeverhuist.
Ik wilde voor AM5 gaan zodat ik CPU en GPU tegelijk zou kunnen upgraden in de toekomst, maar je zou dan natuurlijk ook meteen een nieuw moederbord kunnen kopen en nu nog geld besparen.

Heb je je behoefte op dit vlak al besproken met je ouders? Welke mogelijkheden zien zij? Wellicht nog sponsoring? Je hoeft 't niet allemaal alleen te bedenken, heel goed dat je hier al naar ideeen vraagt! ;)
Notebook voor de universiteit wordt vergoed, dus straks heb ik al een goede laptop en dacht ik van dan doe ik wel een pc erbij voor gaming in plaats van weer een nieuwere gaming laptop. Gaming laptop of pc is voor mijn eigen kosten.

Ik had zelf eigenlijk ook al wel bedacht dat het misschien een slecht idee was, maar misschien kan ik aangezien ik het grootste gedeelte van het systeem toch tweedehands koop het in elkaar zetten en mocht het niks zijn alsnog weer te koop zetten. Zou ik niet al te veel geld mee moeten verliezen mocht het niks zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukieluuk7
OnTracK schreef op zondag 11 mei 2025 @ 11:25:
Ik zocht nog even naar behuizingen met een vertical videokaart slot. In de hoop dat het dan minder gevoelig is voor beweging tijdens transport omdat er een riser gebruikt wordt en ondersteuning. Maar dan moet je wel eerst onderzoeken of er idd een riser bijzit en hoe je je videokaart moet vastzetten.

Ik denk dat dat zeker iets goeds is om rekening mee te houden. Aangezien ik elke keer, maar 200m verhuis zou ik lopend kunnen gaan en is dat niet zo'n probleem. Maar nu fiets ik nog eigenlijk altijd (omdat ik ook mijn fiets moet meenemen natuurlijk) en schud het natuurlijk nogal.
Miyazono schreef op zondag 11 mei 2025 @ 12:44:
uitvoering: Inter-Tech IM-1 Pocket is misschien ook nog leuk om te overwegen? mATX en toch nog een stapje kleiner dan de Lian Li en Jonsbo.
Een vriend van mij had een paar jaar geleden eigenlijk dezelfde situatie en heeft hetzelfde gedaan met een pc heen en weer sjouwen. Hij had gekozen voor de Cooler Master NR200P. Deze Inter Tech behuizing is van wat ik kan zien eigenlijk bijna hetzelfde, ook qua formaat. Ook zou ik de computer als je hem vervoert wel op de zijkant houden, dan gaat het gewicht van de videokaart richting het moederbord.
Op zich ook wel een mooie kast en is inderdaad goed om op de videokaart te letten en welke kant al dat gewicht op drukt als die wordt vervoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
OnTracK schreef op zondag 11 mei 2025 @ 11:25:

Precies, hoewel het niet uit te sluiten is, zou ik me niet heel erg zorgen maken over RAM geheugen dat los trilt, met een beetje beleid zou dat mee moeten vallen lijkt mij. De twee dingen waar ik goed op zou letten is de GPU, waarbij verticaal monteren een goede optie is, of anders zorgen voor echt goede ondersteuning, en de CPU koeler. Waarbij mogelijk een AIO een goede optie is, omdat dan het zware gedeelte aan de behuizing is vastgeschroefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukieluuk7
Sissors schreef op zondag 11 mei 2025 @ 12:56:
[...]

Precies, hoewel het niet uit te sluiten is, zou ik me niet heel erg zorgen maken over RAM geheugen dat los trilt, met een beetje beleid zou dat mee moeten vallen lijkt mij. De twee dingen waar ik goed op zou letten is de GPU, waarbij verticaal monteren een goede optie is, of anders zorgen voor echt goede ondersteuning, en de CPU koeler. Waarbij mogelijk een AIO een goede optie is, omdat dan het zware gedeelte aan de behuizing is vastgeschroefd.
Blijkbaar heeft de Lian Li A3 een verticale GPU montage kit. Hij is nog niet verwerkt op tweakers dus even linkje naar megekko.
https://www.megekko.nl/pr...cket-Black?r=tweakers.net
En als ik het zo bekijk op de website van Lian Li ziet het er goed uit: https://lian-li.com/product/a3-1/
Afbeeldingslocatie: https://lian-li.com/wp-content/uploads/2024/07/a3-1_006.webp
Het enige minpunt vind ik wel de prijs. €50 voor het hele ding. Alleen zo te zien is dat een redelijke normale prijs voor zo'n montage kit. Misschien als er een kast is die standaard met verticale GPU montage komt dat die beter is kwa prijs? Anders is dit denk ik een prima optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:40
uitvoering: HYTE Revolt 3 Zwart, zonder voeding
Wel ITX.

https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld is mogelijk een hele mooie oplossing. Erg klein en support voor mATX.

Wat is je budget en welke games speel je?

[ Voor 39% gewijzigd door Dekar op 12-05-2025 10:14 ]

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukieluuk7
Dekar schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:04:
uitvoering: HYTE Revolt 3 Zwart, zonder voeding
Wel ITX.

https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld is mogelijk een hele mooie oplossing. Erg klein en support voor mATX.

Wat is je budget en welke games speel je?
Op zich is HYTE Revolt 3 een mooie kast, maar inderdaad wel ITX wat extra kosten met zich meebrengt. Wat ook al in de discussie was gekomen met anderen is dat de GPU goed ondersteund moet zijn en dat is volgens mij wel het geval in Revolt 3.
Die andere die je stuurt kan alleen maar korte GPU's hebben. Is toch wel erg krap. Dan kan je beter een goede ITX case hebben denk ik.

Eisen zijn ook wel een beetje veranderd. Is nu
Budget voor de hele pc is €1200
-Zoals al gezegd ben ik van plan de pc 2x per week te verhuizen naar het andere huis 200 meter verderop.
- Dus GPU moet goed vastzitten en dus waarschijnlijk verticaal gemonteerd worden.
- AIO, omdat een luchtkoeler nogal veel gewicht zet op het moederbord als de pc gaat trillen tijdens vervoer.
- mATX of ITX, maar dan moet ik misschien voor ITX een AM4 bord nemen zodat het niet te duur is.
- Handvat is niet strikt nodig (heb waarschijnlijk toch een goede tas nodig om het te vervoeren voor als het regent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:40
1200 is een mooi budget. En bv de RTX 5070 past in die Jonsbo. Dat is erg goeie value:
1ProcessorsAMD Ryzen 5 7500F Tray€ 142,99€ 142,99
1MoederbordenASRock A620M Pro RS WiFi€ 114,99€ 114,99
1VideokaartenINNO3D GeForce RTX 5070 TWIN X2€ 589,90€ 589,90
1BehuizingenJonsbo C6 Black€ 44,90€ 44,90
1WaterkoelingDeepCool LE300 Marrs€ 54,90€ 54,90
2VentilatorsArctic P12 PWM PST Zwart, 120mm€ 5,66€ 11,32
1Geheugen internLexar Ares LD5U16G60C320A-RGD€ 84,90€ 84,90
1VoedingenDeepCool PN650M€ 83,95€ 83,95
1SSD'sLexar NM710 1TB€ 55,90€ 55,90
Totaal€ 1.183,75

Qua formaat met 16L onverslaanbaar, tenzij je voor een ITX gaat. Maar dan lever je wel in op prestaties als je binnen budget wil blijven.

[ Voor 5% gewijzigd door Dekar op 12-05-2025 16:59 ]

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukieluuk7
Weet je zeker dat een mATX bord ATX voeding en 5080 daar allemaal tegelijk inpassen?
Als dat zo is dan zou het mooi compact zijn en dus redelijk makkelijk mee te nemen.
Enige minpuntje is dan dat GPU niet verticaal is gemonteerd en dus veel druk zal zetten op het moederbord als ik hem aan het vervoeren ben. Is toch wel echt een belangrijk punt aangezien de pc 2x per week zal worden vervoerd.
En 120mm AIO is nogal weinig koeling dus upgrade naar een betere CPU zal in deze kast niet gaan.

Verder ziet het lijstje er goed uit! Dacht niet dat 5080 in het budget paste, maar met deze lijst dus wel.

[ Voor 20% gewijzigd door luukieluuk7 op 12-05-2025 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukieluuk7
Zag die jonsbo c6 toch niet echt zitten.
Heb even zitten kijken wat ik kon samenstellen met itx. Op zich prima systeem. Wifi, 2 m.2 ssd slots en mooi binnen budget alleen wel behoorlijk slechtere GPU. Zou voor dezelfde 5070 kunnen gaan als je had voorgesteld, maar is wel € 589,90 vs €413,99. Ik weet niet of de extra performance €175 extra waard is.
Nog suggesties? Vraag me ook af hoe betrouwbaar de PSU is, want ik wil natuurlijk niet dat dat ding in de fik vliegt.
1MoederbordenASRock A620I Lightning WiFi€ 140,70€ 140,70
1VideokaartenSapphire Pulse AMD Radeon RX 7700 XT 12GB€ 413,99€ 413,99
1BehuizingenHYTE Revolt 3 Zwart, zonder voeding€ 89,90€ 89,90
1WaterkoelingArctic Liquid Freezer III 240€ 77,90€ 77,90
1VentilatorsArctic P12 PWM PST Zwart (5 stuks), 120mm€ 28,89€ 28,89
1Geheugen internLexar Ares LD5U16G60C320A-RGD€ 89,90€ 89,90
1VoedingenChieftec CSN-650C€ 95,17€ 95,17
Totaal€ 1.135,34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:46
Klein, draagbaar en goedkoop. Dan is de Deepcool CH160 een goede keuze met zijn handlebar:

1MoederbordenASRock A620I Lightning WiFi€ 140,70€ 140,70
1BehuizingenDeepCool CH160 Zwart€ 47,90€ 47,90
1ProcessorkoelingArctic Freezer 36 (Black)€ 30,15€ 30,15
3VentilatorsArctic P12 PWM PST Zwart, 120mm€ 5,66€ 16,98
1VoedingenLian Li SP750 Zwart€ 126,95€ 126,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.065,46

Mocht je geen glas willen is er ook nog een Mesh versie: uitvoering: DeepCool CH160 MESH. Wellicht beter bij het vervoeren.

[ Voor 196% gewijzigd door Djarune op 15-05-2025 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukieluuk7
Ja, ik ben er nog niet helemaal over uit welke behuizing het nu moet gaan worden zeker nu ik niet alleen meer naar mATX kijk, maar ook naar ITX.
DeepCool CH16 stond ook op het lijstje en is erg mooi en goedkoop. Enige minpunt is dat de GPU niet verticaal kan worden gemonteerd. Inderdaad is mesh beter dan glas.
Cooler Master NR200P MAX is denk ik de beste deal als het gaat over ITX, omdat je voeding en AIO er bij krijgt. Maar geen handvat.
HYTE Revolt 3 voldoet denk ik het beste aan de eisen. Het heeft een handvat is compact en GPU zit verticaal.

Voor mATX
Lian Li A3 wood vind ik de mooiste behuizing, maar als je daar GPU verticaal wilt hebben kost dat €50 extra. En ook geen handvat + nu ik naar ITX heb zitten kijken toch wel aan de grotere kant dus deze valt helaas denk ik toch af.
Jonsbo Z20 heeft een goed handvat aan de krappe kant voor ATX voeding en mATX mobo. GPU kan ook niet verticaal.

Die eis van dat de GPU verticaal moet hebben twijfel ik wel nog aan. Maar omdat ik de pc zo vaak ga verhuizen is het denk ik toch verstandig, want ik wil niet met een kapot moederbord zitten waar de PCI slots zijn afgebroken of elke keer dat ik de pc heb meegenomen de GPU weer opnieuw erin moet duwen.

Net zo goed is een handvat ook niet strikt nodig. Zeker niet bij ITX, want waarschijnlijk moet ik het toch alsnog in een tas doen in plaats van los vervoeren.

Keuzes genoeg, maar ik moet toch op een gegeven moment iets kiezen.
1BehuizingenCooler Master NR200P MAX V1 (Incl. 850W PSU & ingebouwde 280mm AiO)€ 239,-€ 239,-
1BehuizingenDeepCool CH160 MESH€ 59,90€ 59,90
1BehuizingenHYTE Revolt 3 Zwart, zonder voeding€ 89,90€ 89,90
1BehuizingenJonsbo Z20 Black€ 83,96€ 83,96
1BehuizingenLian Li A3-mATX Wood Edition Black€ 84,37€ 84,37
Totaal€ 557,13

DeepCool CH16 MESH: +goedkoop +handvat -GPU niet verticaal
Cooler Master NR200P MAX: +goede deal +GPU verticaal -geen handvat
HYTE Revolt 3: +handvat +GPU verticaal -klein beetje duurder dan de alternatieven

Lian Li A3 wood: +mooi +mATX & ATX voeding -GPU verticaal kost €50 -geen handvat
Jonsbo Z20: +mATX & ATX voeding? +handvat -GPU niet verticaal

Als ik het zo op een rijtje zet denk ik dat er 3 opties overblijven: Cooler Master NR200P MAX, HYTE Revolt 3 of Jonsbo Z20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:46
Als de wens klein en gpu verticaal is en de NR200 MAX een optie is dan wil ik de Lian Li A4 ook nog aanbevelen. Er vanuit gaande dat de voeding nog 10 jaar moderne kaarten moet aansturen ook een beter model genomen met ATX3.* spec.

1BehuizingenLian Li A4-H2O (PCI-e 4.0 riser cable) Zwart€ 144,90€ 144,90
1WaterkoelingDeepCool LT520€ 97,21€ 97,21
1VoedingenCorsair SF750 (2024)€ 177,-€ 177,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.121,89

Wat duurder, maar deze is rocksolid en past in de rugzak. Is veel kleiner dan de NR200P.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w9dXQ7WCrM7A9EFiVKpAnL1-c4Q=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/UOqRzu30GRPy2VoSFF2Mb4WW.webp?f=user_large

Tweakers onlangs een build gemaakt hiermee: Best Buy Guide: De beste mini-ITX-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukieluuk7
Ik denk dat die behuizing wel de beste is als het gaat over grote is erg makkelijk mee te nemen en inderdaad ook goed stevig. Had het artikel gezien en heb er ook wat dingen uitgehaald.
Het enige wat me een beetje huiverig maakt om er voor te kiezen is dat ze ook dit schrijven:
We gaven al een paar keer aan dat een high-end systeem in een kleine behuizing lastig is, en de build in de A4-H2O zouden we niet aanraden als eerste zelfbouw-pc. Je kunt dezelfde onderdelen echter ook in de MasterBox NR200P Max onderbrengen.
Maar als ik zo het verschil in formaat zie is het misschien toch de moeite waard. Het wordt de eerste keer dat ik een computer in elkaar zet dus dat ze dat specifiek daar neerzetten laat me wel twee keer nadenken. Verder maakt het absoluut niet uit dat er geen handvat aanzit, omdat die behuizing zo klein is.
Pagina: 1