Mijn probleem en vraag
Mijn touchpad werkt op mijn ASUS ROG Strix Scar 16 (2024) laptop met Windows 11 Home (versie 24H2) niet betrouwbaar. Na een paar herstarts werkt de touchpad plots niet meer, ondanks dat het apparaat nog steeds in Apparaatbeheer zichtbaar is. Een herinstallatie van de ASUS Precision TouchPad Driver (versie V16.0.0.19) verhelpt het probleem tijdelijk, maar het blijft terugkomen.
Hoe los ik dit structureel op zodat de touchpad blijft werken?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
/f/image/GycN1igxVgfJHUPzau2QnO3i.png?f=fotoalbum_large)
Alle tips of suggesties zijn welkom!
Mijn touchpad werkt op mijn ASUS ROG Strix Scar 16 (2024) laptop met Windows 11 Home (versie 24H2) niet betrouwbaar. Na een paar herstarts werkt de touchpad plots niet meer, ondanks dat het apparaat nog steeds in Apparaatbeheer zichtbaar is. Een herinstallatie van de ASUS Precision TouchPad Driver (versie V16.0.0.19) verhelpt het probleem tijdelijk, maar het blijft terugkomen.
Hoe los ik dit structureel op zodat de touchpad blijft werken?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
- Laptop: ASUS ROG Strix Scar 16 (2024)
- Besturingssysteem: Windows 11 Home (versie 24H2)
- Touchpad driver: ASUS Precision TouchPad Driver – Versie V16.0.0.19
- Touchpad type: Ingebouwde touchpad met geïntegreerde Numpad-functie
- De touchpad wordt altijd weergegeven in Apparaatbeheer, dus volledig verwijderen lijkt niet het geval.
- Ik heb de touchpad-driver meerdere keren opnieuw geïnstalleerd, waarna het apparaat tijdelijk weer functioneert.
- Het probleem keert telkens terug na enkele keren herstarten.
- Ik heb gecontroleerd of Windows zelf geen generieke HID-driver gebruikt in plaats van de officiële Precision-driver.
/f/image/GycN1igxVgfJHUPzau2QnO3i.png?f=fotoalbum_large)
Alle tips of suggesties zijn welkom!