https://zeekrstats.nl
Ik ben zeker geen expert, maar in mijn oren klinkt dit alsof je banden 1 kant zijn ingesleten door verkeerde uitlijning. En door ze om te draaien, ze tijdelijk het effect tegenwerken, totdat ze weer verder zijn ingesleten naar die ene kant. Verkeerde uitlijning werkt versnelde slijtage in de hand...funkylicious schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 18:45:
[...]
ls 7X-rijder heb je misschien iets aan mijn ervaring. Ik heb ruim een jaar rondgereden met een 7X die voortdurend naar rechts trok. De auto is in die periode drie keer uitgelijnd, maar dat heeft bij mij eigenlijk niets opgelost.
De laatste keer hebben ze daarom uitgebreider naar de banden gekeken. Daaruit bleek inderdaad dat de auto duidelijk naar rechts trok. Uiteindelijk hebben ze de linker voorband naar rechtsachter verplaatst. Daarna was het probleem vrijwel volledig verdwenen en reed de auto weer netjes rechtdoor.
Inmiddels zijn we een paar maanden verder en merk ik helaas dat de auto opnieuw naar rechts begint te trekken. Het lijkt er bij mij dus op dat het probleem eerder met de banden te maken heeft dan met de uitlijning.
Op 16 september schreef broodje_aap hier over als de ruitenwisser op auto staat of op max dan krijg je deze fout en op stand 2 heb je dit niet.TweakersDerik schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 08:10:
Hebben jullie deze meldingen ook met huidig weer? Heb het voor de 3e keer nu
[Afbeelding]
Alleen in de ochtend met ochtenddauw en beslagen ramen. De camera's zijn beslagen waardoor ADAS functies niet alles goed kunnen waarnemen, na 10/15 min rijden is dit weg (ik heb het idee dat ADAS functies constant kijken of het weer werkt, krijg je helaas geen melding van).TweakersDerik schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 08:10:
Hebben jullie deze meldingen ook met huidig weer? Heb het voor de 3e keer nu
[Afbeelding]
Dat klinkt aannemelijk. Ik vind het alleen zo vreemd dat de auto al drie keer is uitgelijnd zonder resultaat.Fallout schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 08:39:
[...]
Ik ben zeker geen expert, maar in mijn oren klinkt dit alsof je banden 1 kant zijn ingesleten door verkeerde uitlijning. En door ze om te draaien, ze tijdelijk het effect tegenwerken, totdat ze weer verder zijn ingesleten naar die ene kant. Verkeerde uitlijning werkt versnelde slijtage in de hand...
Denk dat dat het was inderdaad, na een kwartiertje was het weg.seezu schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 09:33:
[...]
Alleen in de ochtend met ochtenddauw en beslagen ramen. De camera's zijn beslagen waardoor ADAS functies niet alles goed kunnen waarnemen, na 10/15 min rijden is dit weg (ik heb het idee dat ADAS functies constant kijken of het weer werkt, krijg je helaas geen melding van).
Heb de ruitenwissers standaard uit, af en toe 1 tikje als ik niet hard genoeg rijd. die Glaco coating doet het goed op het ruitenwerk.
Zojuist nu de Glaco Mirror Coat besteld, deze is voor de zijspiegels en camera lenzen.
Stilstaanscoffie schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 11:40:
Op het grote middendisplay, bij de subcategorie 'rijden', kan ik de ESC instelling niet wijzigen (zie bijgevoegde foto). Weet iemand hoe dit wel aan te passen is?[Afbeelding]
Zeekr 7GT Privilege AWD | OS 3.0.3
Veranderd het als je hem in Drive zet, zo doe ik het in ieder geval.scoffie schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 11:46:
[...]
Dit is de situatie voor ik vertrek, het voertuig staat dus stil en in parkingmode.
[ Voor 24% gewijzigd door voors op 08-10-2026 12:22 ]
Bedankt Ian, "probleem" opgelost.Ian_ schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 11:51:
[...]
Veranderd het als je hem in Drive zet, zo doe ik het in ieder geval.
Zelf zou ik die via het voertuig doen omdat je hierin meer functies hebt (denk hierbij aan stoelventilatie ipv alleen verwarmen).voors schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 12:22:
ja, via "plan een reis'" in de Zeekr app.
Maar ga wel eens checken wat het verschil is qua instelingen in de wagen vs de app.
Ja Remote pull-in en pull-out, alleen op iOS/iPhone i.c.m. Digital Key 3.0 dacht ik.bennyvw schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 15:17:
Heeft de Zeekr app ook een functie om de auto automatisch te laten in/uitparkeren? Ik dacht het ergens gelezen te hebben, maar kan het niet vinden in de app.
Klopt, in Drive Mode kun je ESC aanpassen, echter als je voor 'Sport' of 'Uit' kiest werkt ACC helaas niet meer...Ian_ schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 11:51:
[...]
Veranderd het als je hem in Drive zet, zo doe ik het in ieder geval.
5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Zeekr 7GT MY26 | Glacier Silver | Privilege Launch Edition + trekhaak |
2027 volgens mij?cornholio24 schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 20:28:
Iemand enig idee wanneer de Digital Key naar Android / Samsung komt? Snap niet echt dat men dit niet voor elkaar krijgt, bij de Polestar werkte het prima...
[ Voor 22% gewijzigd door Tvdl2000 op 09-10-2026 00:12 ]
Binnen 10 sec naar de 200 is bizar. Hij zegt dat hij dit doet met ESC uitgeschakeld.
Bij Zeekr krijg je alleen het volledige vermogen wanneer:Fallout schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 08:55:
Ziehier een recent filmpje over de acceleratie van de Privilege: YouTube: ZEEKR 7GT Privilege AWD is FAST! 0-100 3.31s | 100-200 6.57s | 0-200 9.88s
Binnen 10 sec naar de 200 is bizar. Hij zegt dat hij dit doet met ESC uitgeschakeld.
- Sport mode (ON)
- ESC (OFF)
- SoC (80- / 100%)
- Battery heating (PRE HEATED)
Launch control zit er helaas niet op, heb het geprobeerd maar dan krijg je de melding: "Do not press both pedals at the same time". Hopelijk komen ze met een echte functie ervoor, dan kom je 100% onder de 3 sec.
[ Voor 15% gewijzigd door Ian_ op 09-10-2026 09:13 ]
- Gebrek aan hysterese in de verlichting, zowel interieur als dimlicht.
- Slechte ACC-implementatie, bijvoorbeeld afremmen in flauwe bochten die gewoon bedoeld zijn om met 80 of 100 te nemen en dat hij bij milde regen al meteen zichzelf uitschakelt
- Instellingen die niet goed worden opgeslagen (dan heb ik het niet over de wettelijke verlichtingen)
En hebben jullie ook van die slechte ruitenwissers standaard erbij? Ik word gek van het lawaai dat die dingen maken
This too shall pass
Ik ga vanaf november een 2023 Tesla Model Y performance rijden. Ook geen straf..
Zou het? In principe is launch control bedacht voor ICE auto's, zodat turbo druk kan worden opgebouwd totdat de rem losgelaten wordt. De auto heeft dan door de opgebouwde turbodruk meer vermogen beschikbaar dan bij normaal wegrijden.Ian_ schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 09:12:
[...]edit:
Hopelijk komen ze met een echte functie ervoor, dan kom je 100% onder de 3 sec.
Een elektrische auto kan echter ten alle tijden direct al het vermogen beschikbaar stellen, en launch control heeft dus niet veel nut. Er zijn wel uitzonderingen:
- de auto kan in een soort tijdelijke boost modus gezet kunnen worden die meer vermogen beschikbaar stelt (o.a. Porsche Taycan),
- de auto kan de accu voorverwarmen voor minimale interne weerstand (Tesla Model S),
- de auto kan de luchtvering achter verhogen en voor verlagen en zo voorkomen dat de neus teveel omhoog komt en grip verliest (Tesla Model S).
Ja, die zijn inderdaad een ramp. Wat mij eraan deed denken om gelijk een setje Bosch te bestellen.Sharky schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 10:28:
En hebben jullie ook van die slechte ruitenwissers standaard erbij? Ik word gek van het lawaai dat die dingen maken
Winparts houdt de bestelling nu even tegen: (Geef dus zeker geen Zeekr 7GT in als wagen)
Bedankt voor je bestelling.
Wij twijfelen echter sterk aan de juiste toepasbaarheid van de bestelling. De door jou bestelde [ruitenwisser] is niet geschikt voor je auto.
Voor de zekerheid houden wij je bestelling nog even vast voor wij deze verwerken en versturen. Wij zouden namelijk graag contact met je hebben en samen met jou controleren of je de juiste bestelling hebt geplaatst.
Ik rij straks langs het lokale servicepunt, laat hen ze maar lekker vervangenvoors schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 12:03:
[...]
Ja, die zijn inderdaad een ramp. Wat mij eraan deed denken om gelijk een setje Bosch te bestellen.
Winparts houdt de bestelling nu even tegen: (Geef dus zeker geen Zeekr 7GT in als wagen)
Bedankt voor je bestelling.
Wij twijfelen echter sterk aan de juiste toepasbaarheid van de bestelling. De door jou bestelde [ruitenwisser] is niet geschikt voor je auto.
Voor de zekerheid houden wij je bestelling nog even vast voor wij deze verwerken en versturen. Wij zouden namelijk graag contact met je hebben en samen met jou controleren of je de juiste bestelling hebt geplaatst.
This too shall pass
Benieuwd voordat ik weer ga bellen. Zijn er al mensen die de winterbanden met velg bij aanschaf nieuwe auto hebben mee besteld en deze daadwerkelijk al hebben ontvangen? Bedankt
De Chinese versie met launch control komt op 2.89 sec uit.TheLuckys schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 11:47:
[...]
Zou het? In principe is launch control bedacht voor ICE auto's, zodat turbo druk kan worden opgebouwd totdat de rem losgelaten wordt. De auto heeft dan door de opgebouwde turbodruk meer vermogen beschikbaar dan bij normaal wegrijden.
Een elektrische auto kan echter ten alle tijden direct al het vermogen beschikbaar stellen, en launch control heeft dus niet veel nut. Er zijn wel uitzonderingen:Anders dan een mogelijke boost modus vraag ik me af of launch control wel zoveel verschil gaat maken in de 7GT. Ik hoop dat ze het in ieder geval beter doen dan in de nieuwe Tesla Model Y Performance: die is juist trager met launch control dan als je gewoon het stroompedaal in stampt...
- de auto kan in een soort tijdelijke boost modus gezet kunnen worden die meer vermogen beschikbaar stelt (o.a. Porsche Taycan),
- de auto kan de accu voorverwarmen voor minimale interne weerstand (Tesla Model S),
- de auto kan de luchtvering achter verhogen en voor verlagen en zo voorkomen dat de neus teveel omhoog komt en grip verliest (Tesla Model S).
Je hebt gewoon een standaard set van Bosch die je kunt gebruiken. Heb ik meteen na een maand oid al vervangen uit voorzorg.Sharky schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 12:09:
[...]
Ik rij straks langs het lokale servicepunt, laat hen ze maar lekker vervangen
Maar is dat de "oude" 7GT op het 800V platform (vergelijkbaar met de EU versie), of de nieuwe 7GT op het 900V platform? De nieuwe heeft namelijk aanzienlijk meer vermogen (>780 vs 646).Ian_ schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 12:30:
[...]
De Chinese versie met launch control komt op 2.89 sec uit.
Was al op de oude beschikbaar, op de nieuwe zal het nog wel sneller zijn.TheLuckys schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 12:36:
[...]
Maar is dat de "oude" 7GT op het 800V platform (vergelijkbaar met de EU versie), of de nieuwe 7GT op het 900V platform? De nieuwe heeft namelijk aanzienlijk meer vermogen (>780 vs 646).
En is deze tijd gemeten met of zonder 1 voet oprol?Ian_ schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 12:37:
[...]
Was al op de oude beschikbaar, op de nieuwe zal het nog wel sneller zijn.
No idea, momenteel heb ik zelf als snelste tijd 3,29 sec gehaald.TheLuckys schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 12:39:
[...]
En is deze tijd gemeten met of zonder 1 voet oprol?
Deze?Ian_ schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 12:30:
[...]
Je hebt gewoon een standaard set van Bosch die je kunt gebruiken. Heb ik meteen na een maand oid al vervangen uit voorzorg.
https://www.winparts.nl/r...361863.html#specificaties
This too shall pass
Nee zeker niet. Die van mij zijn perfect.Sharky schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 10:28:
..
Helemaal mee eens. Ook mijn ruitenwissers zijn slecht.Sharky schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 10:28:
Hoe vaak mogen we updates en verbeteringen verwachten? Ik ervaar dezelfde issues als de rest hier, vooral;
- Gebrek aan hysterese in de verlichting, zowel interieur als dimlicht.
- Slechte ACC-implementatie, bijvoorbeeld afremmen in flauwe bochten die gewoon bedoeld zijn om met 80 of 100 te nemen en dat hij bij milde regen al meteen zichzelf uitschakelt
- Instellingen die niet goed worden opgeslagen (dan heb ik het niet over de wettelijke verlichtingen)
Ben je nog vergeten te noemen dat je bij rechtuit rijden op de snelweg constant licht moet bijsturen, (met LCC uit).
LCC moet je ook niet aanzetten, die implementatie is ook niet al te bestSjoerdPos schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 14:15:
[...]
Helemaal mee eens. Ook mijn ruitenwissers zijn slecht.
Ben je nog vergeten te noemen dat je bij rechtuit rijden op de snelweg constant licht moet bijsturen, (met LCC uit).
Dat bijsturen herken ik een klein beetje, het lijkt de ene keer erger te zijn dan de andere. De meest issues zijn ook wel softwarematig op te lossen. Dat continue bijsturen lijkt me iets mechanisch.
This too shall pass
Passen deze ook op de zeekr 7x? Als dat niet zo is welke heb je dan nodig. Alvast bedankt.
Een maat kleiner voor de lange versieP. Edelijn schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 14:34:
[...]
Passen deze ook op de zeekr 7x? Als dat niet zo is welke heb je dan nodig. Alvast bedankt.
Wat betreft de banden maak ik me een beetje zorgen over het holle geluid wat ze maken. Ik had voorkeur voor de Pirelli P Zero Winter 2 (Elect+PNCS), maar deze konden ze niet leveren. Ik heb nu Michelin Pilot Alpin 5 gekregen, mijn 2e keus. Ik kijk het nog wel even een weekje aan, maar mijn eerste indruk is mwah vanwege het bijgeluid..
De uitlijning is ook uitgevoerd en daar kan ik nog niet zoveel over zeggen, want moet eerst een goede rit gaan maken dit weekend. Hierbij het rapport wat ik meekreeg:
De wielvlucht kon niet aangepast worden, alleen de sporing.
Dit is zinvolle informatie! verklaard misschien voor vele waarom je auto naar links of rechts trekt.Fallout schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 15:46:
Zojuist mijn bandenwissel + uitlijning gehad.
Wat betreft de banden maak ik me een beetje zorgen over het holle geluid wat ze maken. Ik had voorkeur voor de Pirelli P Zero Winter 2 (Elect+PNCS), maar deze konden ze niet leveren. Ik heb nu Michelin Pilot Alpin 5 gekregen, mijn 2e keus. Ik kijk het nog wel even een weekje aan, maar mijn eerste indruk is mwah vanwege het bijgeluid..
De uitlijning is ook uitgevoerd en daar kan ik nog niet zoveel over zeggen, want moet eerst een goede rit gaan maken dit weekend. Hierbij het rapport wat ik meekreeg:[Afbeelding]
Ik heb je foto door ChatGPT gehaald:
/f/image/Nt9FAvbQlmyuNG1XEQdbRWwB.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/5UI2G7lY1POPeG1fCae2WkaV.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/LLCoWP6Sovf9FFl9lBJQpjmk.png?f=fotoalbum_large)
Ik ga denk ik wat eerder een uitlijning laten uitvoeren, niet met de winterwissel.
Thanks voor het delen!
Goed om te horen dat jullie mijn input waarderen hier.Fallout schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 15:46:
Zojuist mijn bandenwissel + uitlijning gehad.
De uitlijning is ook uitgevoerd en daar kan ik nog niet zoveel over zeggen, want moet eerst een goede rit gaan maken dit weekend. Hierbij het rapport wat ik meekreeg:[Afbeelding]
De Michelin heb ik een seizoen onder mijn vorige auto 7X gehad en dat beviel prima. Het verbruik was ongeveer 1.0 tot 1.5 kWh/100km meer. Deze band is ook tevens de band die Zeekr voorschrijft voor de winter.
Mijn wissel staat gepland voor 4.11 naar de Pirelli na veel onderzoek (Tesla gebruikt deze ook bij de AWD en Performance versie)
De Michelin Primacy banden komen ook wel slecht uit de test voor alle core en long range gebruikers. Iets meer bereik maar ik zou ook voor de pilot sport of Pzero zomerbanden gaan.
[ Voor 6% gewijzigd door Ian_ op 09-10-2026 16:31 ]
het preloaden van de vering en de algehele aandrijflijn is bij alle auto's ook van aanzienelijk belang en nut (als het gaat om launch controll enzo). de schok in de hele aandrijving als je het niet preloadt is bij EV's van belang bij het wegrijden want het zorgt voor tractieverliesTheLuckys schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 11:47:
[...]
Zou het? In principe is launch control bedacht voor ICE auto's, zodat turbo druk kan worden opgebouwd totdat de rem losgelaten wordt. De auto heeft dan door de opgebouwde turbodruk meer vermogen beschikbaar dan bij normaal wegrijden.
Een elektrische auto kan echter ten alle tijden direct al het vermogen beschikbaar stellen, en launch control heeft dus niet veel nut. Er zijn wel uitzonderingen:Anders dan een mogelijke boost modus vraag ik me af of launch control wel zoveel verschil gaat maken in de 7GT. Ik hoop dat ze het in ieder geval beter doen dan in de nieuwe Tesla Model Y Performance: die is juist trager met launch control dan als je gewoon het stroompedaal in stampt...
Ik voel echt zijn pijn en schaamte, vreselijk gevoel is dat. Heb dit ook 1x mee gemaakt maar dat liep nipt goed af zonder schade.Limbids schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 21:04:
Zo snel wil je niet van je 7GT af toch?
https://www.waldnet.nl/wn..._op_vangrail_van_N31.html
Zo te zien gaat het hier om een Zeekr met enkel RWD, deze weggebruikers moeten extra oppassen, als je de achterkant verliest gaat niets je meer redden. Sterkte!
De positie in de vangrail zo net na de oprit is een opvallende ;)TweakersDerik schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 21:19:
[...]
Ik voel echt zijn pijn en schaamte, vreselijk gevoel is dat. Heb dit ook 1x mee gemaakt maar dat liep nipt goed af zonder schade.
Zo te zien gaat het hier om een Zeekr met enkel RWD, deze weggebruikers moeten extra oppassen, als je de achterkant verliest gaat niets je meer redden. Sterkte!
Ik had zostraks wel een nerveuze achterkant tijdens tussenacceleratie in sportstand vanaf 90kmh met volgas nadat ik redelijk geïrriteerd de wagen voorbij reed die met een slakkengangetje meende een vrachtwagen in te halen. (ja geen excuus, lange dag gehad en wilde echt naar huis en heb een hekel aan gesukkel na 19:00).
Het nerveuze was zelfs zo erg dat ik gas gelost heb bij zo'n 150kmh.
Wagen kreeg het echt niet op de weg kwijt aangezien de snelweg licht vochtig was. Had wel verwacht dat het na het eerste stukje weg zou trekken maar het bleef tot ik van het gas af ging.
PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342
Ik kan alleen maar zeggen dat ik extra voorzichtig doe op natte wegdek met die Eprimacy banden. LR en Core bezitters let er op!Limbids schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 21:04:
Die irritatie deel ik wel, ligt meestal bij mezelf maar je bent er gewoon klaar mee na een lange dag en je wilt geen gehannes voor je hebben. Het liefst trek je ze over het linker strookje alvast voorbij zodra ze nog maar net naar rechts willen..Roger Beurskens schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 21:28:
[...]
De positie in de vangrail zo net na de oprit is een opvallende ;)
Ik had zostraks wel een nerveuze achterkant tijdens tussenacceleratie in sportstand vanaf 90kmh met volgas nadat ik redelijk geïrriteerd de wagen voorbij reed die met een slakkengangetje meende een vrachtwagen in te halen. (ja geen excuus, lange dag gehad en wilde echt naar huis en heb een hekel aan gesukkel na 19:00).
Het nerveuze was zelfs zo erg dat ik gas gelost heb bij zo'n 150kmh.
Wagen kreeg het echt niet op de weg kwijt aangezien de snelweg licht vochtig was. Had wel verwacht dat het na het eerste stukje weg zou trekken maar het bleef tot ik van het gas af ging.
Zolang je dit doet op rechte stukken met RWD en je ESC aan doet dan zit het wel goed, maar daag de bochten niet uit want het koppel in deze machines is zo groot, dat kun je beter testen op een open terrein om de grenzen te ontdekken. Tevens zijn die banden wel echt ruk die er standaard onder zitten, hier kan je veel winst en veiligheid behalen in ruil voor misschien een heel klein beetje minder range.
Onder m'n vorige lease auto lagen de gewone premacy's en die waren echt goed. wagen was iets lichter en wel een AWD maar toch.
Ik ben nu echt bedacht wanneer ik het pedaal vloer al denk ik dat het mede ook door de uitlijning kan komen als ik hierboven zie dat ze niet echt top uitgelijnd aankomen (uitspoor is lekker pointy maar erg nerveus).
PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342
Hopelijk is hij goed verzeekrdLimbids schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 21:04:
Binnen 2 weken leggen ze mij de goodyear ultragrip performance 3 als winterband op.
Ik overweeg enorm hard om de primacy’s gelijk weg te doen en naar de volgende zomerwissel een degelijk setje met meer grip uit te zoeken..
Ik ben benieuwd hoe je deze ervaart, dB is namelijk hoger dan de concurrentie en efficiënte (bereik) ook een stuk lager.voors schreef op zaterdag 10 oktober 2026 @ 00:52:
Ik heb daarstraks op nat wegdek ook nog eens een paar keer de grens opgezocht met de LR op nat wegdek.
Binnen 2 weken leggen ze mij de goodyear ultragrip performance 3 als winterband op.
Ik overweeg enorm hard om de primacy’s gelijk weg te doen en naar de volgende zomerwissel een degelijk setje met meer grip uit te zoeken..
Dit is bijzonder irritant, omdat de auto voortdurend piept en waarschuwingen geeft wanneer je rechts een onderbroken streep overschrijdt. Op veel Nederlandse 60- en 80km-wegen is dit volkomen normaal en soms zelfs noodzakelijk.
Ik vraag me vooral af wat ervoor zorgt dat het systeem zichzelf opnieuw inschakelt. Soms blijft de waarschuwing langere tijd uitgeschakeld, maar op andere momenten wordt deze plotseling weer actief, zonder duidelijke aanleiding.
Ik had gehoopt dat dit met de software-update opgelost zou zijn, maar helaas is dat niet het geval.
Snow Mode
Ik merk dat vele van jullie (voor de core- & long range versie berijders) de banden slecht vinden presteren en zeker met regen).In de 7X heb ik in de winter met harde regen en sneeuw heel veel met Snow Mode aan gereden. Vermogen wordt beperkt, wielen worden actief beperkt om slippen te voorkomen alleen de ACC/LCC kan je niet aanzetten.
Vertrouwen in de auto ging van 90- naar 200%. Hopelijk heeft het ook effect met de Primacy banden.
Valt goed mee volgens het EU-label: in 245/45 R19 zit hij op 70 dB, net als de Pirelli P Zero Winter 2 en 1 dB boven de Michelin Alpin 5. Rolweerstand zijn alle 2 klasse C. Bereikverlies zou wel degelijk een punt kunnen zijn. Maar dat is voor mijzelf ondergeschikt. Grip op nat: label zegt C, maar in de praktijktests (ADAC, ANWB, AutoBild, Autozeitung (deze test was ook effectief in mijn maat) bij de beste op nat. Daarom ook de keuze. Ik laat na een paar weken rijden zeekr weten hoe ze bevallen.Ian_ schreef op zaterdag 10 oktober 2026 @ 07:32:
[...]
Ik ben benieuwd hoe je deze ervaart, dB is namelijk hoger dan de concurrentie en efficiënte (bereik) ook een stuk lager.
Ik ben benieuwd en inderdaad, soms echt schakelen dat de Core- & Long Range versie een inch kleiner zijn.voors schreef op zaterdag 10 oktober 2026 @ 09:12:
[...]
Valt goed mee volgens het EU-label: in 245/45 R19 zit hij op 70 dB, net als de Pirelli P Zero Winter 2 en 1 dB boven de Michelin Alpin 5. Rolweerstand zijn alle 2 klasse C. Bereikverlies zou wel degelijk een punt kunnen zijn. Maar dat is voor mijzelf ondergeschikt. Grip op nat: label zegt C, maar in de praktijktests (ADAC, ANWB, AutoBild, Autozeitung (deze test was ook effectief in mijn maat) bij de beste op nat. Daarom ook de keuze. Ik laat na een paar weken rijden zeekr weten hoe ze bevallen.
Pirelli Pzero doet het heel goed op nat wegdek terwijl de Michelin Alpin 5 SUV juist beter op sneeuw presteert.
Gezien het Nederlands klimaat was de keuze snel gemaakt en met +600 PK krijgt de Pzero het vermogen ook beter kwijt op het wegdek.
Inderdaad, dit is niet opgelost met de laatste SW upgrade helaas. 'N-Ickel' gaf een tip eerder in dit forum die ik toepas, onderstaande zet ik elke rit uit:menno76 schreef op zaterdag 10 oktober 2026 @ 08:09:
Ook na de software-update schakelt de rijbaanassistentie/waarschuwing zichzelf steeds weer in, terwijl ik deze samen met drie andere waarschuwingssystemen bewust heb uitgeschakeld.
Dit is bijzonder irritant, omdat de auto voortdurend piept en waarschuwingen geeft wanneer je rechts een onderbroken streep overschrijdt. Op veel Nederlandse 60- en 80km-wegen is dit volkomen normaal en soms zelfs noodzakelijk.
Ik vraag me vooral af wat ervoor zorgt dat het systeem zichzelf opnieuw inschakelt. Soms blijft de waarschuwing langere tijd uitgeschakeld, maar op andere momenten wordt deze plotseling weer actief, zonder duidelijke aanleiding.
Ik had gehoopt dat dit met de software-update opgelost zou zijn, maar helaas is dat niet het geval.
Het is omslachtig maar de rijbaanassistentie blijft dan wel uit.
Okay ga dit proberen, voorheen wel uitgezet en dacht dat ook dan de rijbaanassistentie gewoon weer aanspringr zodra je over onderbroken streep gaat....ga het testen want dis by far mijn grootste irritatieJP2 schreef op zaterdag 10 oktober 2026 @ 09:56:
[...]
Inderdaad, dit is niet opgelost met de laatste SW upgrade helaas. 'N-Ickel' gaf een tip eerder in dit forum die ik toepas, onderstaande zet ik elke rit uit:
[Afbeelding]
Het is omslachtig maar de rijbaanassistentie blijft dan wel uit.
:strip_exif()/f/image/VpncLCi7QjsRTdyQaE7Jjdqm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WfandaEr8nk80Rk4LAb1ub0h.jpg?f=fotoalbum_large)