• TweakersDerik
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 22:03
Hebben jullie deze meldingen ook met huidig weer? Heb het voor de 3e keer nu

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xYN70sQ_BtWoR5arr4tN5aoZPPY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VpncLCi7QjsRTdyQaE7Jjdqm.jpg?f=fotoalbum_large

https://zeekrstats.nl

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:54
funkylicious schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 18:45:
[...]

ls 7X-rijder heb je misschien iets aan mijn ervaring. Ik heb ruim een jaar rondgereden met een 7X die voortdurend naar rechts trok. De auto is in die periode drie keer uitgelijnd, maar dat heeft bij mij eigenlijk niets opgelost.

De laatste keer hebben ze daarom uitgebreider naar de banden gekeken. Daaruit bleek inderdaad dat de auto duidelijk naar rechts trok. Uiteindelijk hebben ze de linker voorband naar rechtsachter verplaatst. Daarna was het probleem vrijwel volledig verdwenen en reed de auto weer netjes rechtdoor.

Inmiddels zijn we een paar maanden verder en merk ik helaas dat de auto opnieuw naar rechts begint te trekken. Het lijkt er bij mij dus op dat het probleem eerder met de banden te maken heeft dan met de uitlijning.
Ik ben zeker geen expert, maar in mijn oren klinkt dit alsof je banden 1 kant zijn ingesleten door verkeerde uitlijning. En door ze om te draaien, ze tijdelijk het effect tegenwerken, totdat ze weer verder zijn ingesleten naar die ene kant. Verkeerde uitlijning werkt versnelde slijtage in de hand...

• stoutski
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:40
TweakersDerik schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 08:10:

[Afbeelding]
Op 16 september schreef broodje_aap hier over als de ruitenwisser op auto staat of op max dan krijg je deze fout en op stand 2 heb je dit niet.

• seezu
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:33
TweakersDerik schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 08:10:

[Afbeelding]
Alleen in de ochtend met ochtenddauw en beslagen ramen. De camera's zijn beslagen waardoor ADAS functies niet alles goed kunnen waarnemen, na 10/15 min rijden is dit weg (ik heb het idee dat ADAS functies constant kijken of het weer werkt, krijg je helaas geen melding van).

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:05
Fallout schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 08:39:
[...]

Ik ben zeker geen expert, maar in mijn oren klinkt dit alsof je banden 1 kant zijn ingesleten door verkeerde uitlijning. En door ze om te draaien, ze tijdelijk het effect tegenwerken, totdat ze weer verder zijn ingesleten naar die ene kant. Verkeerde uitlijning werkt versnelde slijtage in de hand...
Dat klinkt aannemelijk. Ik vind het alleen zo vreemd dat de auto al drie keer is uitgelijnd zonder resultaat.

• TweakersDerik
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 22:03
seezu schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 09:33:
[...]

Alleen in de ochtend met ochtenddauw en beslagen ramen. De camera's zijn beslagen waardoor ADAS functies niet alles goed kunnen waarnemen, na 10/15 min rijden is dit weg (ik heb het idee dat ADAS functies constant kijken of het weer werkt, krijg je helaas geen melding van).
Denk dat dat het was inderdaad, na een kwartiertje was het weg.

Heb de ruitenwissers standaard uit, af en toe 1 tikje als ik niet hard genoeg rijd. die Glaco coating doet het goed op het ruitenwerk.

Zojuist nu de Glaco Mirror Coat besteld, deze is voor de zijspiegels en camera lenzen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5uyAG8AFxRbY0MQPJUrrFW2SSMM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/lFKCb3d8aawrG8uV5opzg0wU.png?f=user_large

https://zeekrstats.nl

• scoffie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:48
Op het grote middendisplay, bij de subcategorie 'rijden', kan ik de ESC instelling niet wijzigen (zie bijgevoegde foto). Weet iemand hoe dit wel aan te passen is?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jMy7QV-UADcTV-h8UtXgw2-ymh8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WfandaEr8nk80Rk4LAb1ub0h.jpg?f=fotoalbum_large

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 21:25
scoffie schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 11:40:
Op het grote middendisplay, bij de subcategorie 'rijden', kan ik de ESC instelling niet wijzigen (zie bijgevoegde foto). Weet iemand hoe dit wel aan te passen is?[Afbeelding]
Stilstaan

Zeekr 7GT Privilege AWD | OS 3.0.3

• scoffie
Dit is de situatie voor ik vertrek, het voertuig staat dus stil en in parkingmode.

• Ian_
scoffie schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 11:46:
[...]

Dit is de situatie voor ik vertrek, het voertuig staat dus stil en in parkingmode.
Veranderd het als je hem in Drive zet, zo doe ik het in ieder geval.

• RobVW
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 08-10 12:01
Het begint weer kouder te worden, dus een voorverwarmde auto is altijd wel lekker. Nu kun je de auto handmatig voorverwarmen, maar dat moet je iedere keer opnieuw doen. Kun je ook een tijdschema instellen zodat de auto op vaste tijden automatisch wordt voorverwarmd?

• voors
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 20:19
ja, via "plan een reis'" in de Zeekr app.

[ Voor 24% gewijzigd door voors op 08-10-2026 12:22 ]

• scoffie
Ian_ schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 11:51:
[...]

Bedankt Ian, "probleem" opgelost.

• Ian_
voors schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 12:22:
ja, via "plan een reis'" in de Zeekr app.
Zelf zou ik die via het voertuig doen omdat je hierin meer functies hebt (denk hierbij aan stoelventilatie ipv alleen verwarmen).

• voors
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 20:19
Niet iedereen heeft een privilege hè :-P
Maar ga wel eens checken wat het verschil is qua instelingen in de wagen vs de app.

• bennyvw
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:30
Heeft de Zeekr app ook een functie om de auto automatisch te laten in/uitparkeren? Ik dacht het ergens gelezen te hebben, maar kan het niet vinden in de app.

• seezu
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:33
bennyvw schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 15:17:
Heeft de Zeekr app ook een functie om de auto automatisch te laten in/uitparkeren? Ik dacht het ergens gelezen te hebben, maar kan het niet vinden in de app.
Ja Remote pull-in en pull-out, alleen op iOS/iPhone i.c.m. Digital Key 3.0 dacht ik.

• JP2
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 19:37

JP2

Ian_ schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 11:51:
[...]

Klopt, in Drive Mode kun je ESC aanpassen, echter als je voor 'Sport' of 'Uit' kiest werkt ACC helaas niet meer...

• cornholio24
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:40
Iemand enig idee wanneer de Digital Key naar Android / Samsung komt? Snap niet echt dat men dit niet voor elkaar krijgt, bij de Polestar werkte het prima...

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Zeekr 7GT MY26 | Glacier Silver | Privilege Launch Edition + trekhaak |

• Ian_
cornholio24 schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 20:28:
Iemand enig idee wanneer de Digital Key naar Android / Samsung komt? Snap niet echt dat men dit niet voor elkaar krijgt, bij de Polestar werkte het prima...
2027 volgens mij?

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:12
samsung only voor de android toestellen though. had al gevraagd voor diverse anderen en enige plan is er voor samsung en dan ook echt alleen de aller aller nieuwsten en top of the line

[ Voor 22% gewijzigd door Tvdl2000 op 09-10-2026 00:12 ]

Pagina: 1 ... 30 31 Laatste