Verbinding PC en TV in aparte kamers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phya
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:18
Hoi allemaal,

Ik heb recent een appartement gekocht en we gaan daarin een lichte verbouwing verrichten. Daarmee bedoel ik dat we de muren niet gaan openbreken. Ik heb een PC (Windows, AMD/MSI) in een aparte (tweede) slaapkamer staan met apart een scherm en soundbar, dat werkt prima. Ik wil graag deze PC bedraad verbinden (zodat er zo min mogelijk lag/vertraging plaatsvindt) met de TV (Samsung) in mijn woonkamer (afstand +/- 15 meter). We willen namelijk met mijn partner ook wel eens games die op mijn PC staan kunnen spelen in de woonkamer op de TV. Mijn probleem is dus dat ik de buizen waar de kabels doorheen gaan, niet kan vergroten. Er past dus geen displayport of HDMI stekker door zo'n leiding heen. Hoe pak ik dit het beste aan?

Ik wil dus niet alleen beeld en geluid sturen, maar ook graag peripherals zoals muis/toetsenbord/controllers

...

Ik heb deze PC destijds samengesteld: Desktopadvies 3-4K

Meest relevant daarin zijn denk ik het moederbord en de grafische kaart waarop ik ben gekomen:
uitvoering: MSI PRO X670-P WIFI

uitvoering: AMD Radeon RX 7900 XT

...

Ik heb wel eens dingen gehoord van Linus Tech Tips over een PC kamer en dat er dan Thunderbolt/USB C kabels getrokken worden om zo een scherm/toetsenbord/muis en meer te bedienen.. maar ik vraag me af hoe dit allemaal werkt en of het ook mogelijk is met een TV van Samsung.
...

Hopelijk kunnen jullie me helpen met wat meer informatie :)
Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Phya op 16-05-2025 09:13 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phya
Na wat onderzoek kom ik uit op een dockingstation. Ik zou dan eventueel een displayport naar USB C kabel kunnen aanschaffen en de dockingstation aan de TV kunnen koppelen. Maar deze displayport kabel is dan verbonden aan mijn grafische kaart, kan ik dan nog wel via de docking station mijn peripherals bedienen of heb ik puur een docking station nodig om vanuit de PC naar de TV te gaan en moeten de peripherals dan via een aparte USB C kabel vanuit het moederbord komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuurman_Kim
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-10 19:45
Je zou ook een kvm extender kunnen gebruiken. Geen ervaring met deze, maar specs zien er prima uit:

https://www.avaccess.com/products/4kip100-kvm/

Supports 1080P@120Hz over 120m Cat6. Deze werkt met IP, er zijn er ook die met een directe cat6 verbinding werken.

Er zijn andere merken in NL te koop, al wel snel een stuk duurder.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phya
Stuurman_Kim schreef op zondag 18 mei 2025 @ 01:33:
Je zou ook een kvm extender kunnen gebruiken. Geen ervaring met deze, maar specs zien er prima uit:

https://www.avaccess.com/products/4kip100-kvm/

Supports 1080P@120Hz over 120m Cat6. Deze werkt met IP, er zijn er ook die met een directe cat6 verbinding werken.

Er zijn andere merken in NL te koop, al wel snel een stuk duurder.

Succes!
Hmm dat is ook interessant.. ik zou wellicht ook een displayport naar usb c en dan een koppelstukje usb c female naar displayport male kunnen gebruiken, daar kom ik nu op. Dan heb ik 1 displayport kabel van mijn grafische kaart en 1 usb c kabel.. dat zou niet heel gek moeten zijn denk ik..

Ik dacht ook aan wat Linus heeft gedaan met een optical thunderbolt 3 kabel van Corning, maar dan moet mijn moederbord wel thunderbolt 3 aankunnen en ik denk niet dat ie dat kan toch? Edit: in de handleiding verwijzen ze nergens naar Thunderbolt, laat staan Thunderbolt 3 helaas..

[ Voor 15% gewijzigd door Phya op 20-05-2025 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-10 10:22
Phya schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:10:
Hoe pak ik dit het beste aan?
Playstation kopen

Klinkt misschien een beetje flauw, maar het scheelt je een hoop gedoe:
- geen kabel trekken tussen je pc en tv
- geen gedoe met drivers