Hallo allemaal, een tijdje geleden had ik in de Corona periode een soortgelijke vraag gesteld, maar uiteindelijk bleken de prijzen me een beetje teveel van het goede en wilde ik wachten tot de recente releases.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een all-in-one stabiel systeem. Gaming, videobewerking, adobe zaken, virtual machine voor een linux environment, dit systeem moet gewoon lekker door kunnen gaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
3-4K inclusief bureaustoel (deze ben ik van plan te zoeken bij https://www.ergotech.nl/ )
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het enige dat ik al echt heb is een tweede monitor, de rest wil ik dus nieuw aanschaffen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
2 of 4 TB SSD, 64GB DDR5 RAM, een lekkere CPU & GPU die dit allemaal heerlijk aan kunnen. Gewoon een toekomstbestendig systeem, dat niet gigantisch veel geluid maakt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen Asus. Teveel gezeik gehad met dat rampzalige merk en slechte klantenservice in het verleden. Ik doe bijna nooit moeilijk uit principiële redenen, maar Asus heeft het echt voor elkaar gekregen om mijn ervaring met ze te verzieken.
MSI, Lenovo, Samsung en LG zijn wel merken waar ik over het algemeen goede ervaringen mee heb. Ik ben op zoek naar een vrij stille setup en heb best wat goeds gehoord over be quiet!, dus dat lijkt me ook wel interessant.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een vrij stil systeem zou ik best fijn vinden.
Ga je overklokken?
Heb daar niet echt veel ervaring in en om heel eerlijk te zeggen niet zoveel behoefte aan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een theoretische setup hieronder. Ik heb zelf nog nooit een PC gebouwd, maar heb wel een technische achtergrond en baan. Ik weet niet zeker of alle componenten wel lief samenwerken met elkaar en of er betere alternatieven zijn voor bepaalde componenten. Algemeen advies, zou ik op prijs stellen in ieder geval. Alvast bedankt!
P.S. Ik wil één van die twee videokaarten, zou ook door een ander merk nabewerkt kunnen zijn, maar ik heb niet al teveel poespas nodig en wil wel graag redelijk binnen het budget blijven.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een all-in-one stabiel systeem. Gaming, videobewerking, adobe zaken, virtual machine voor een linux environment, dit systeem moet gewoon lekker door kunnen gaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
3-4K inclusief bureaustoel (deze ben ik van plan te zoeken bij https://www.ergotech.nl/ )
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het enige dat ik al echt heb is een tweede monitor, de rest wil ik dus nieuw aanschaffen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
2 of 4 TB SSD, 64GB DDR5 RAM, een lekkere CPU & GPU die dit allemaal heerlijk aan kunnen. Gewoon een toekomstbestendig systeem, dat niet gigantisch veel geluid maakt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen Asus. Teveel gezeik gehad met dat rampzalige merk en slechte klantenservice in het verleden. Ik doe bijna nooit moeilijk uit principiële redenen, maar Asus heeft het echt voor elkaar gekregen om mijn ervaring met ze te verzieken.
MSI, Lenovo, Samsung en LG zijn wel merken waar ik over het algemeen goede ervaringen mee heb. Ik ben op zoek naar een vrij stille setup en heb best wat goeds gehoord over be quiet!, dus dat lijkt me ook wel interessant.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een vrij stil systeem zou ik best fijn vinden.
Ga je overklokken?
Heb daar niet echt veel ervaring in en om heel eerlijk te zeggen niet zoveel behoefte aan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een theoretische setup hieronder. Ik heb zelf nog nooit een PC gebouwd, maar heb wel een technische achtergrond en baan. Ik weet niet zeker of alle componenten wel lief samenwerken met elkaar en of er betere alternatieven zijn voor bepaalde componenten. Algemeen advies, zou ik op prijs stellen in ieder geval. Alvast bedankt!

P.S. Ik wil één van die twee videokaarten, zou ook door een ander merk nabewerkt kunnen zijn, maar ik heb niet al teveel poespas nodig en wil wel graag redelijk binnen het budget blijven.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 9 7950X Boxed | € 619,- | € 619,- |
1 | Moederborden | Gigabyte B650 GAMING X AX (rev. 1.0) | € 229,90 | € 229,90 |
1 | Videokaarten | AMD Radeon RX 7900 XT | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | AMD Radeon RX 7900 XTX | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Silent Base 802 Window Zwart | € 205,72 | € 205,72 |
1 | Monitoren | LG UltraGear 34GN850-B Rood, Zwart | € 673,50 | € 673,50 |
1 | Waterkoeling | be quiet! Silent Loop 2 280mm | € 132,58 | € 132,58 |
2 | Ventilatoren | be quiet! Pure Wings 2, 140mm | € 9,96 | € 19,92 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK64GX5M2B6000C40 | € 349,- | € 349,- |
1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W | € 199,90 | € 199,90 |
2 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 2TB | € 159,50 | € 319,- |
1 | Muurbeugels | Neomounts by Newstar FPMA-D960DVBLACKPLUS | € 162,95 | € 162,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.911,47 |