Mitsubishi Heavy Industries 2KW Airco temperatuur klopt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demosselman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 22:58
Ik heb een MHI SRK20ZS binnenunit als airconditioning in de slaapkamer. Ik heb hem al 2 jaar naar tevredenheid in gebruik. De kamer is niet heel groot en de airco heeft zat capaciteit. Ik loop echter wel tegen wat geks aan met de meting van de temperatuur.

De binnentemperatuur die de airco meet (uitgelezen in home assistant) is consistent circa 2 graden hoger dan de daadwerkelijke temperatuur die ik op andere losse sensoren meet. Ik gebruik de airconditioning standaard op auto-stand. Ik stel altijd de laagst mogelijke temperatuur in, 18 graden. Bij het koelen zie ik dat de sensor van de binnentemperatuur in de airco zakt tot 18.3 graden, maar nooit precies 18. De daadwerkelijke temperatuur in de kamer gemeten met de externe sensor is eerder rond de 16. Er zijn geen mogelijkheden om de sensor van de airco te calibreren als ik de handleiding mag geloven.

Het probleem hierbij is dat de airco zijn setpoint niet bereikt en harder blijft blazen dan nodig is.

Zijn er andere eigenaren van MHI airco's die ditzelfde ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:01
Ik heb geen idee, maar loop wel tegen het probleem aan dat ik mijn Daikin temperaturen ook nooit vind kloppen.

Nu lijkt me 16 graden in een ruimte vrij koud, waarom zet je hem niet op 20 graden zodat het 18 wordt?

[ Voor 32% gewijzigd door jopie op 15-05-2025 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:38
De MHI units hebben standaard een offset van 2 graden.

Zoek even in dit topic op "MHI offset"
Lucht/lucht warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demosselman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 22:58
Flappie schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 19:37:
De MHI units hebben standaard een offset van 2 graden.

Zoek even in dit topic op "MHI offset"
Lucht/lucht warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen
Perfect daar was ik naar op zoek!