DAB+ radio met Bluetooth hoofdtelefoon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:31

Marc H

- - Is wakker - -

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Een simpele DAB+ radio waar ik een bluetooth hoofdtelefoon aan kan koppelen

Wat is je budget?
250?euro. Maar als het meer moet kosten kan ik daar over denken.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik zoek een simpele DAB+ radio waarmee ik via een bluetooth hoofdtelefoon naar kan luisteren. Het probleem is dat in de pricewatch wel Bluetooth staat aangegeven, maar dat blijkt dan steeds weer bluetooth ontvangst te zijn om muziek vanaf je telefoon over de speaker van de radio af te spelen. De Pricewatch geeft niet aan of het gebruik van een bluetooth hoofdtelefoon mogelijk is.

Wat heb je zelf al gevonden?
Allemaal radio's die als bluetooth speaker te gebruiken zijn, wat ik niet zoek.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik weet dat er kastjes zijn die je op een hoofdtelefoon aansluiting kan aansluiten en dat omzetten in Bluetooth. Op dit moment gebruiken we de Sennheiser BT T100, maar die koppelt automatisch ook wel eens naar andere bluetooth oortjes of hoofdtelefoons. En daar wil ik juist vanaf.

Het liefst heb ik dat ik de hoofdtelefoon met de hand moet koppelen, via een menu. Niet via automatische koppeling zoals de Sennheiser heeft, want dan gaat het fout.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:57
Je kunt ook de Tunein app gebruiken op je telefoon. Dat is een radio app. Kun je ook een BT headset aan koppelen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Topicstarter
Helaas is de radio voor iemand die niet met een smartphone overweg kan.

Ik heb daar natuurlijk ook al over nagedacht en houdt het in mijn achterhoofd voor het geval dat ik geen radio kan vinden. Maar mijn voorkeur gaat uit naar een simpele radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Zijn er überhaupt wel radio's waar je direct een BT hoofdtelefoon aan kan koppelen?

Als je die kan vinden, is er een kans dat dat merk ook wel een DAB+ uitvoering heeft. Kleine kans, maar niet nul.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:26
Vaste tuners/versterkers waar dit bij kan zijn er misschien wel. Maar als een smartphone al te ingewikkeld is, dan ben ik er bang voor dat alle andere obscure doosjes die dit ondersteunen nog veel moeilijker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Topicstarter
Resistor schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 12:29:
Zijn er überhaupt wel radio's waar je direct een BT hoofdtelefoon aan kan koppelen?

Als je die kan vinden, is er een kans dat dat merk ook wel een DAB+ uitvoering heeft. Kleine kans, maar niet nul.
Dat vraag ik mij dus ook af.

De vraag is dan, waarom niet? Het is toch te gek voor woorden dat de simpelste smartphone vrolijk met elke bluetooth koptelefoon babbelt, maar zodra je een radio/minisetje wil gebruiken bedraad de enige oplossing is? Terwijl de je je nek breekt over setjes waarmee je via bluetooth kan streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Topicstarter
jeroen3 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 12:38:
Vaste tuners/versterkers waar dit bij kan zijn er misschien wel. Maar als een smartphone al te ingewikkeld is, dan ben ik er bang voor dat alle andere obscure doosjes die dit ondersteunen nog veel moeilijker zijn.
Even gekeken, maar ook de Denon minisetjes hebben deze functie niet.

Dit is toch te gek voor woorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Topicstarter
Even een update.

Een mailtje naar de radiowinkel(.nl) bracht een oplossing.

Het merk Telestar (Nooit van gehoord) blijkt een aantal simpelere radio's te hebben met de mogelijkheid om een Bluetooth hoofdtelefoon aan te sluiten. bijvoorbeeld deze: uitvoering: Telestar DIRA M 11i+

Nu eens uitzoeken welke het meest gunstige is. En het blijft gek dat alle grote aanbieders deze optie niet hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Marc H op 15-05-2025 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:37

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:40
Even omdenken: zoek een simpele DAB+ radio met fysieke koptelefoonaansluiting. Plug daar een BT transmitter in die het signaal draadloos verstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Topicstarter
En als je twee seconden verder kijkt zie je dat het allemaal BT Streaming IN zijn, geen BT naar headset uit...
Stalensnuitje schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:42:
Even omdenken: zoek een simpele DAB+ radio met fysieke koptelefoonaansluiting. Plug daar een BT transmitter in die het signaal draadloos verstuurt.
TS helemaal gelezen? Denk het niet....

uit mijn TS:
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik weet dat er kastjes zijn die je op een hoofdtelefoon aansluiting kan aansluiten en dat omzetten in Bluetooth. Op dit moment gebruiken we de Sennheiser BT T100, maar die koppelt automatisch ook wel eens naar andere bluetooth oortjes of hoofdtelefoons. En daar wil ik juist vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Laatst online: 21:48
Er bestaan ook koptelefoons met ingebouwde Dab+, bijvoorbeeld https://www.amazon.nl/Tec...286525&psc=1&gad_source=1

Is dat misschien een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Laatst online: 21:48
Heb je hier nog wat aan? radio geschikt voor bluetooth oordopjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:40
Marc H schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:51:
[...]

TS helemaal gelezen? Denk het niet....

uit mijn TS:
[...]
Idd overheen gelezen denk ik. Maar is dat dan niet de kern van het probleem? Je BT verbindt met apparaten die je niet wilt. Denk je dan niet dat een nieuwe radio met BT-uit hetzelfde gedrag gaat vertonen? 250 euro lichter en niks opgeschoten.

Zat gewoon te denken, ik heb zo’n ding eens voor 2 euro bij Ali gehaald en werkt als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:21
Marc H schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:51:
[...]

En als je twee seconden verder kijkt zie je dat het allemaal BT Streaming IN zijn, geen BT naar headset uit...
Maar die zijn er wel hoor. De AirFly serie bijvoorbeeld: https://www.twelvesouth.com/products/airfly
Sorry, ik lees dat je op de radio's reageert, niet op de transmitter. Maar even daarover, kan je niet het aantal Bluetooth apparaten terugbrengen? Deze spullen koppelen pas als ze eerder aan iets gekoppeld zijn, dus als je een set oortjes/koptelefoon dedicated aan één transmitter koppelt zou deze niet zomaar zelf op zoek moeten gaan naar andere spullen. Als je toch meerdere van die zaken hebt rondzwerven, misschien een keer alles resetten en opnieuw beginnen met een beperkt aantal koppelingen.

[ Voor 43% gewijzigd door Archer_VC10 op 15-05-2025 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Topicstarter
Nee, daar ben ik niet bang voor. De Sennheiser gaat automatisch in pairing mode bij activatie, en als er dan toevallig een speaker aan staat die op dat moment niet gekoppeld is aan, bijvoorbeeld, mijn telefoon, dan koppelen die. Dit gedrag is niet uit te zetten.

Op een radio heb ik dat probleem niet, omdat ik daar zelf de pairing moet initiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik weet dat dit apparaat product: Yamaha MusicCast 200 bluetooth voor een hoofdtelefoon heeft. Daarmee kun je ook nog cd's afspelen.
Heb het apparaat in Duitsland weleens goedkoper gezien.

Sowieso zijn er veel Duitse merken die nog radio's maken, zoals Sonoro, Technisat, Albrecht etc. Ik vermoed dat daar ook wel apparaten tussen zitten met bluetooth-transmitter-functionaliteit.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1