radio geschikt voor bluetooth oordopjes

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelofVos
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Het volgende: mijn vrouw is een slechte slaper en luistert 's nachts op bed altijd naar NPO radio 1. Tot nu toe gebruikte ze daarvoor een oude smartphone, en oordopjes in via bluetooth. Helaas laat de Wifi kwaliteit het de laatste tijd afweten en valt regelmatig de verbinding weg.
Nu ben ik op zoek gegaan naar een DAB+ radiootje. Die zijn er natuurlijk meer dan voldoende maar ik kan tot nu toe geen radio vinden die je via bluetooth oordopjes kunt beluisteren. Ze hebben vaak wel bluetooth, maar dat is slechts om muziek o.i.d naar de radio te streamen.
Bestaan er DAB+ radio's met de functie die wij nodig hebben. Of heeft iemand een andere oplossing voor het "probleem" (anders dan slaappillen >:) .

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05 13:49
fix je wifi (voor een audio stream heb je niet echt veel bandbreedte nodig)? of stop een sim in de telefoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

En een andere oplossing zoals Spotify luisteren? Bij vrijwel iedere streamingsdienst kun je een afspeellijst downloaden zodat je offline een paar uur aan muziek beschikbaar hebt.

Een DAB+ radio zonder Bluetooth kun je ook een Bluetooth zender voor kopen, zoals deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:24
Is een tranceiver met stereo jack een optie?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelofVos
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Dank voor de tot nu toe geven reacties.
Misschien was ik niet duidelijk genoeg: het gaat er om dat het geluid draadloos naar de oordopjes moet gaan. Dus via bluetooth. (denk ik).

Ze wil alleen maar radio 1, vooral voor de gesprekken. Spotify is dus geen oplossing.

Als je via een sim in de telefoon neemt, dan verbruikt het luisteren naar de radio vrij veel data heb ik gemerkt.
De bluetooth zender zoals Oon voorstelt streamt via bluetooth content naar het apparaat, maar dat kun je niet beluisteren via bluetooth (voor zover ik zo snel heb kunnen zien).
De suggestie van Raymond P lijkt op het eerste gezicht wel interessant, dat zal ik eens nader bestuderen.

Dank voor het meedenken i.i.g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-05 21:06

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Als je wat meer een Tweakeroplossing wilt maken, kun je een Bluetooth-zendertje op AliExpress kopen, bijvoorbeeld deze en die in het apparaat bouwen. Zo kun je bestaande apparaten Bluetooth-compatibel maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:16
Ik heb deze laatst gekocht: https://amzn.to/3URbYMi

Je moet even kijken waar je deze, of een vergelijkbaar apparaat, in NL kan vinden maar je kan hiermee elke standaard headphone jack naar een Bluetooth koptelefoon laten zenden. Sommigen, niet alle, van deze dingen kunnen het ook andersom. Wellicht dat daar de verwarring is ontstaan want ik denk dat de optie van Raymond P precies hetzelfde doet, maar dan met meer kabeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:24
@Archer_VC10 Klopt. De Logitech unit doet wel enkel ontvangen.

Tranceivers zijn goedkoper dan enkel receivers of transmitters, waarom weet ik niet.
Losse kabels heeft mijn voorkeur, zo'n kabeltje raakt wel eens beschadigd en fatsoenlijk wegwerken is makkelijker. Wel zo handig als je het aan een non-mobile unit aan gaat sluiten.

Sennheiser en Teufel hebben ook opties.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

NPO radio 1 ontvang je prima in de ether, en dat zal ook altijd zo blijven.
Ik zou een losse tuner kopen, BT transmitter er aan en gaan (er even vanuit gaande dat je op de dopjes het volume kunt regelen, zo niet dan een BT transmitter met volumeregeling of een losse regelaar er tussen.
Losse tuners haal je voro een prikkie op MP.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1