Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben wil graag een thuisserver / Nas bouwen. Deze zal voornamelijk gebruikt worden als plex server, waarbij we thuis het liefste in maximale kwaliteit kijken. Ook willen we graag buitenshuis een serie kijken op de telefoon dit verwacht ik via transcoding te doen.
Ook zal er een Minecraft server op gedraaid worden en wil ik de server gaan gebruiken als cloud opslag.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zonder de opslag 500 - 1000 euro.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil in eerste instantie starten met 4 HDD's van 12TB en dit in de toekomst uitbreiden wanneer nodig vandaar ook de keuze voor de Node 804.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een goede balans tussen performance en energieverbruik.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben de laatste dagen een beetje bezig geweest met het samenstellen van een mogelijke server. Maar het zou mij erg fijn lijken als er iemand even mee denkt over de dingen die ik heb uitgekozen en hoe ik dit kan verbeteren.
Ik ben wil graag een thuisserver / Nas bouwen. Deze zal voornamelijk gebruikt worden als plex server, waarbij we thuis het liefste in maximale kwaliteit kijken. Ook willen we graag buitenshuis een serie kijken op de telefoon dit verwacht ik via transcoding te doen.
Ook zal er een Minecraft server op gedraaid worden en wil ik de server gaan gebruiken als cloud opslag.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zonder de opslag 500 - 1000 euro.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil in eerste instantie starten met 4 HDD's van 12TB en dit in de toekomst uitbreiden wanneer nodig vandaar ook de keuze voor de Node 804.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een goede balans tussen performance en energieverbruik.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben de laatste dagen een beetje bezig geweest met het samenstellen van een mogelijke server. Maar het zou mij erg fijn lijken als er iemand even mee denkt over de dingen die ik heb uitgekozen en hoe ik dit kan verbeteren.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i5-13500 Boxed | € 209,99 | € 209,99 |
1 | Moederborden | ASRock Z790M-ITX WiFi | € 208,58 | € 208,58 |
4 | Interne harde schijven | WD Red Plus, 12TB | € 273,- | € 1.092,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Node 804 | € 115,95 | € 115,95 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF556C40BBK2-64 | € 159,61 | € 159,61 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 550W | € 75,99 | € 75,99 |
1 | SSD's | WD Black SN850X (zonder heatsink) 2TB | € 141,69 | € 141,69 |
Totaal | € 2.003,81 |