Stille pc (NUC?) voor kantoor i.c.m. 2st 1080 monitoren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Errieseeka
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-07 10:58
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Puur voor administratieve zaken. Office, outlook, etc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
2* €79 Scherm: LG 24MR400-B Zwart
€100 Bluetooth keyboard + muis: Logitech Signature Slim Combo MK950, Qwerty US, Grafiet
€100 Beugel voor 2 monitoren gemonteerd op bureau: ..... welke?
€ Systeem: €500

Totaal rond de €850

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
256gb SSD, WiFi, 16GB ram en verder geen idee?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
NUC zou top zijn ivm. compactheid/cleanheid wat mooier staat op bureau. Deze NUC moet dus 2*Full HD (of Quad HD) kunnen aansturen zonder al teveel moeite. Anders een Desktop-pc welke wat groter is, ivm bang for buck en stilte.

Ga je overklokken?
Neen

Wat verwacht je van ons?
Best bang for your buck. Prijskwaliteit is belangrijk

En dan nog een vraagje voor de kenners. Zou zoiets ook goed zijn?

Thanks

[ Voor 30% gewijzigd door Errieseeka op 07-05-2025 21:14 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:30
Heb je al in Pricewatch gekeken naar de opties? Bijv. met deze filters: https://tweakers.net/pcs/...Z3XVsIl_yeYOJAX7ekUo5TyAw. Als je wat avontuurlijker bent kun je bij https://minisforumpc.eu/, https://www.bee-link.com/, https://www.gmktec.com/ en menig ander terecht. Zelf heb ik uit dit rijtje o.a. een Minisforum tot volle tevredenheid in gebruik. Als je wat rondneust op het internet vind je ook getuigenissen voor de andere twee merken die ik noem, en ook nog veel meer veelal Chinese import opties.
Die 8e Gen HP mini uit je link heeft een wat kortere verwachte levensduur dan de opties die ik noem, deze HP is al een jaar of zeven oud, en zal hoogstwaarschijnlijk niet geschikt zijn voor de volgende Windows versie en is al een tijdje in gebruik, en zal dus wat slijtage hebben her en der.

[ Voor 103% gewijzigd door martyw op 07-05-2025 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Errieseeka
Thanks

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uPnzqlqH6aecZ3FPkEZ7bWXAYCk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m2v72UoPD22gzkk4zt8mf9Ry.jpg?f=fotoalbum_large

Zoiets lijkt me wel wat. 2 schermen gaan hier prima op?

Hoe zit het met Windows 11 dan? En wifi en bluetooth?

[ Voor 5% gewijzigd door Errieseeka op 07-05-2025 22:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
Errieseeka schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 22:50:
Zoiets lijkt me wel wat. 2 schermen gaan hier prima op?
Ja, maar met de schermen die je zelf uitgezocht hebt is een verloopkabel nodig, deze PC heeft een HDMI en een DP uitgang, jouw schermen ondersteunen slechts HDMI. Met dit scherm lukt het wel zonder verloopje, die heeft DP & HDMI: BenQ GW2491 Zwart. Bovendien: een goedkope 4K monitor biedt meer pixels dan twee HD schermen, bv Philips 27E1N1800A/00
Errieseeka schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 22:50:
Hoe zit het met Windows 11 dan? En wifi en bluetooth?
WiFi6 (Intel AX200) en Bluetooth 5.2 wordt in de specificaties genoemd. Windows is niet inbegrepen bij dit exemplaar.
Lees Goedkope Windows 10 keys vanaf 5 euro: hoe kan dat & mag dat?, dat geldt nu ook nog voor W11 - voor een paar euros meer.

Ook is jouw vondst voor een administratieve PC overkill, op deze site voldoet een Beelink EQi12 Intel Core 1220P al ruim voor jouw wensen, en volgens de specificaties via de link WiFi 6 (Intel AX101) & Bluetooth 5.2

[ Voor 46% gewijzigd door martyw op 07-05-2025 23:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:52
Office en Outlook.. Als dat je eisen zijn voldoet zo'n beetje elke machine. Dus gewoon lekker iets uitzoeken binnen je budget die de aansluitingen heeft die je wil.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 08:30
Of zoek eens op Geekom mini PC ;-) Ook Chinees maar krijgt goede recensies. Ik zelf ga voor een Minisforum PC en die hebben nu ook lente-aanbiedingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:11

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Voor administratieve zaken kan het best wat minder, daar heb je geen i9 voor nodig. Ik heb zelf net deze besteld. Kunnen 2 HDMI schermen aan, komt met Windows 11 Pro pre-installed, 16GB geheugen, 500GB disk en 2 netwerkaansluitingen. Ding doet TDP van 6W...
https://www.bee-link.com/products/beelink-eq14-n150

[ Voor 15% gewijzigd door Microkid op 08-05-2025 06:45 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:34
Dat linjkje van alpha shop is een super oud ding. 8e generatie Intel, dat is 7 jaar oud ofzo.

Ik zou iets nieuwers bestellen:

#CategorieProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5500GT Tray€ 99,48€ 99,48
1BarebonesASRock DeskMini X300€ 140,40€ 140,40
1ProcessorkoelingJonsbo HP-400S€ 27,24€ 27,24
1Geheugen internKingston Fury Impact KF432S20IBK2/32€ 58,36€ 58,36
1SSD'sKingston NV3 (retail) 1TB€ 56,90€ 56,90
Totaal€ 382,38

[ Voor 7% gewijzigd door Dekar op 08-05-2025 10:01 ]

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Errieseeka
Bedankt allemaal voor de reactie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XIR1bwblbRwCUDDUaI5AIglzxRw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Wadxxis3ks5PUvDb90Ak4twE.png?f=fotoalbum_large

Weet ff niet hoe ik zo'n mooi lijstje maak zoals jullie.

Ik had bovenstaande in gedachte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Errieseeka schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 10:04:
Bedankt allemaal voor de reactie

[Afbeelding]

Weet ff niet hoe ik zo'n mooi lijstje maak zoals jullie.

Ik had bovenstaande in gedachte.
Als je onder account naar Wensenlijst gaat kun je lijsten maken met producten. De producten voeg je toe vanuit de pricewatch en met het knopje Genereer RML krijg je de code om in je bericht te plakken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
Let er wel op waar de PC vandaan verzonden wordt. Minusforum verzendt vanuit hun pakhuis in Duitsland, check even of Beelink dat ook doet, als ze uit China verzenden komt er nog BTW/invoerrechten bovenop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:11

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

martyw schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 10:16:
Let er wel op waar de PC vandaan verzonden wordt. Minusforum verzendt vanuit hun pakhuis in Duitsland, check even of Beelink dat ook doet, als ze uit China verzenden komt er nog BTW/invoerrechten bovenop.
Beelink verstuurd uit Duitsland. Recentelijk zelf besteld.
Die Beelink Ser8 is trouwens vreselijk overkill voor je doelstellingen.
Kijk echt eens naar de EQ14.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U-zW_qi_Rt37oZUnY2EdcE3Ku-I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u0u0Yvm8LAC2sBxAxMCGyYkq.png?f=fotoalbum_large

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-07 18:11
Microkid schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:04:
[...]

Beelink verstuurd uit Duitsland. Recentelijk zelf besteld.
Die Beelink Ser8 is trouwens vreselijk overkill voor je doelstellingen.
Kijk echt eens naar de EQ14.
[Afbeelding]
Prima CPU voor efficiënte server / nas, maar een 14e generatie Intel N150 is nog trager dan een 9e generatie Core i3.

Dan nog liever tweedehands. Bijvoorbeeld v&a aangeboden: Intel NUC10i3FNKN - i3-10110U - 16GB - 250GB SSD voor dezelfde prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
@Djarune: de i3 in de NUC die je linkt is een dual core/hyperthreaded exemplaar, de N150 zal vergelijkbaar aanvoelen. En eens met @Microkid : een AMD Ryzen 7 8745HS is overkill met zijn acht cores/zestien threads. Wat mij betreft is de Intel Core i3-1220P (in de Beelink die ik ^^ linkte) een goede CPU voor de doelstellingen van TS, hij heeft twee performance cores en acht efficiency cores, daar presteert een kantoor PC prima mee, en houd TS nog wat budget over voor betere schermen ;) .

Ter vergelijking: https://www.cpubenchmark....20P-vs-AMD-Ryzen-7-8745HS

[ Voor 6% gewijzigd door martyw op 08-05-2025 13:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-07 18:11
martyw schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 13:27:
@Djarune : de i3 in de NUC die je linkt is een dual core/hyperthreaded exemplaar, de N150 zal vergelijkbaar aanvoelen.
Eens.
Wat mij betreft is de Intel Core i3-1220P (in de Beelink die ik ^^ linkte) een goede CPU voor de doelstellingen van TS, hij heeft twee performance cores en acht effieicency cores, daar presteert een kantoor PC prima mee.
Helemaal mee eens.
Cpubenchmark? :o
Cinebech r23 is beter om te vergelijken. De 1220p is single core 2x en multicore 3x zo snel als de N150. Mooie specs voor een office pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Errieseeka
Oke dus de N150 laten we links liggen.

De EQi12 lijkt dan de winnaar te worden.

Zijn er nog noemenswaardige verschillen tussen de 3 opties CPU's die de EQi12 biedt? Hebben een prijsverschil van respectievelijk €50 en €100 euro.
https://www.cpubenchmark.net/compare/4819vs4727vs4771/Intel-i3-1220P-vs-Intel-i5-12450H-vs-Intel-i7-12650H
martyw schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 13:27:en houd TS nog wat budget over voor betere schermen ;) .
Zoals?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EuXuM5QBuTmZPk14Ows52nrjrlU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Qyk6S25NH3IIGuwcwnCa5PLg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
@Errieseeka: Check de BBG voor monitoren: https://tweakers.net/best...rs/beste-allround-monitor, ik zou een van de genoemde WQHD monitoren nemen, in mijn ervaring werkt een zo'n scherm beter dan twee Full HD schermen.

De i3 voldoet, i5 en i7 zijn overkill voor kantoorwerk

[ Voor 24% gewijzigd door martyw op 08-05-2025 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Errieseeka
Zoiets dan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pJO7yaBL3-_PiAWPoDlbdjoc6XE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IEK0EBvghr4UrtCxfJvIcvDi.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Errieseeka op 08-05-2025 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Soms is kiezen voor wat 'overkill' een goede toekomstbestendige keuze ;-)

Ik ga zelf eens in de 5 á 6 jaar voor een nieuwe PC en dan wil ik wel dat-ie ook zo lang z'n werk goed blijft doen. En aangezien een OS en programma's alleen maar steeds meer vragen van de hardware zou ik dus zelf, als het budget het toelaat, voor wat 'overkill' gaan. Of desnoods even wat langer doorsparen.

Maw, ik zou dus nooit voor een PC gaan die nú aan mijn eisen voldoet want dat doet-ie misschien over een jaar al niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Errieseeka
Ferret schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 07:52:
Soms is kiezen voor wat 'overkill' een goede toekomstbestendige keuze ;-)

Ik ga zelf eens in de 5 á 6 jaar voor een nieuwe PC en dan wil ik wel dat-ie ook zo lang z'n werk goed blijft doen. En aangezien een OS en programma's alleen maar steeds meer vragen van de hardware zou ik dus zelf, als het budget het toelaat, voor wat 'overkill' gaan. Of desnoods even wat langer doorsparen.

Maw, ik zou dus nooit voor een PC gaan die nú aan mijn eisen voldoet want dat doet-ie misschien over een jaar al niet meer.
Maak me nou niet aan het twijfelen. Welke zou jij kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Kijkend naar je budget zou ik zelf gekozen hebben voor de Geekom A6.

https://www.geekompc.com/geekom-a6-mini-pc/
https://www.amazon.nl/GEE...ini+pc%2Caps%2C82&sr=8-14

Mooi klein, zit er gelijkt uit en goede specs waar je voorlopig mee vooruit kunt. Heb je wat meer te besteden dan is de A8 een hele goeie keuze. Zoek maar eens op reviews ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
Tja, het hangt er van af wat je precies onder administratief werk verstaat. Voor alleen wat webapps (zoals Gmail, Google docs, etc) en wat tekstverwerken in Word en e-mailen in Outlook volstaat de N150 van @Microkid de eerstkomende jaren ruim. De i3 komt van pas als je in je browser veel tabs open hebt staan, wat normale Excel sheets hebt, Teams intensief gebruikt, etc. De Ryzen 7 in de Geekom van @Ferret is pas nodig als je bijvoorbeeld zware Excel modellen hebt waar rekenintensieve simulaties in gedaan worden.

In mijn ervaring loop je met normaal kantoor werk (e-mailen, tekstverwerken, wat administratie in Excel, Powerpoint presentaties, internet, en Teams meetings) in de loop der jaren eerder tegen geheugenproblemen aan dan tegen CPU beperkingen. De reden is omdat nieuwe versies van software in het algemeen meer RAM en schijfruimte gebruiken. RAM en een SSD zijn meestal prima bij te plaatsen of te vervangen door grotere exemplaren mocht dit je gaan beperken over enige jaren.

De minimale eisen voor Windows 7 waren 1GB RAM en 16GB disk, voor Windows 10 was dat al 2GB RAM en 32GB disk, voor Windows 11 is dat 4GB RAM en 64GB disk. De CPU eisen voor Windows 7 en 10 was een CPU op minstens 1GHz, voor Windows 11 werdt een dual core minimum, maar nog steeds op 1GHz. Wel zie je dat de compatibiliteits eisen oplopen, bij nieuwe Windows versies worden oudere CPU's meestal niet meer ondersteund, ook al hebben ze meer dan voldoende snelle cores.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Tja, dan benader je de aanschaf van een PC heel 'doelmatig' terwijl (maar dat vind ik persoonlijk en kan voor iedereen anders zijn) de aanschaf van een nieuwe PC ook iets leuks en om naar uit te kijken en te ontdekken én blij mee te zijn.

Maar goed, het is aan de TS wat hij er mee gaat doen. Ik ben benieuwd! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Errieseeka
Hello,

Ben ik weer. Stond op het punt om de 1220P te bestellen maar die is out of stock voorlopig....

Wat zou een alternatief kunnen zijn?

[ Voor 25% gewijzigd door Errieseeka op 26-05-2025 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
Amazon geeft aan voorraad te hebben (link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Errieseeka
Hello,

Ik ga niet snel meer terug naar Bee-link.com. Eerst wilde ik 5st. Beelink EQi12 Intel® Core 1220P bestellen maar dat kon telkens niet. Er zou een 'geupgrade' versie komen. Nou kwam die eindelijk online, wil ik er 5 bestellen, lukt dat niet. Blijkbaar hebben ze er maar 3 op voorraad en komt er nooit meer extra voorraad. Het model gaat uit het assortiment...

Nu komen ze met de oplossing om 5st. Beelink EQR5 AMD Ryzen™ 7 5650U te offreren tegen dezelfde prijs.

Is dit een gelijkwaardige deal? Onderstaand zoekresultaat lijkt aan te geven van wel... of mis ik iets?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mtSTbNB55K7TjpnZzIgen6UVWQY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/NDJrf2Ho9yfM4h15DxyOoFv6.png?f=user_large

[ Voor 29% gewijzigd door Errieseeka op 11-06-2025 08:52 ]

Pagina: 1