Internet versterker via cat 5 kabel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kees69
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 06-05 15:34
Ik heb een vraag
Wij hebben van onze hoofdwoning een Cat5 kabel liggen naar ons tuinwoning 35 meter afstand
Wifi versterkers werken niet optimaal.
Via extra modem met wifi gaf regelmatig storing, ( ging stuk)
Nu zoek ik een goede oplossing zodat wij ook internet in onze tuinhuis hebben.
Omdat de meeste laptops geen vaste aansluiting meer hebben voor het internet.
Alles via Wifi

Vandaar dat ik zoekt naar een eenvoudige oplossing via de cat 5 aansluiting en daar een wifi aan te koppelen als dat mogelijk is.

Al vast bedankt Kees

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:14

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@kees69 welkom op Tweakers.

Het is een kwestie van een fatsoenlijk access point koopt en aansluiten op die kabel in je tuinhuis en klaar is kees. ;)

Bij welke provider zit je? En wat voor apparatuur gebruik je? Veel providers bieden access points aan die goed samenwerken met de apparatuur die ze zelf leveren. Bijvoorbeeld SuperWifi van KPN, SmartWifi van Ziggo of de Zyxel dingen van Odido.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@kees69 Ik heb in de Pricewatch even wat filters voor je ingesteld en kom op een prima AccessPoint uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:44
Al zou ik wegblijven van die goedkoopste TP link, die is meer dan 10 jaar oud en heeft enkel wifi-n, te traag voor hedendaagse toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kees69
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 06-05 15:34
ik zit bij de enige aanbieder in ons dorp Ziggo, die rade aan vraag het aan nadere omdat wij het niet weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:44
Nu ben ik erg benieuwd in welk dorp er geen fiber, dsl EN klik&klaar beschikbaar is eigenlijk. Ziggo biedt toch hun eigen pods aan ook, die kun je ook bekabeld aansluiten. Ze bieden die optie zelfs op hun eigen website, als je niet handig bent met netwerkapparatuur is het provider spul doorgaans de beste optie zodat ze je ook helpen met ondersteuning.

https://www.ziggo.nl/klan...rkers-bekabeld-aansluiten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:14

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Andros schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 16:35:
Nu ben ik erg benieuwd in welk dorp er geen fiber, dsl EN klik&klaar beschikbaar is eigenlijk. Ziggo biedt toch hun eigen pods aan ook, die kun je ook bekabeld aansluiten. Ze bieden die optie zelfs op hun eigen website, als je niet handig bent met netwerkapparatuur is het provider spul doorgaans de beste optie zodat ze je ook helpen met ondersteuning.

https://www.ziggo.nl/klan...rkers-bekabeld-aansluiten
Ja helemaal mee eens. Configuratie gaat dan eenvoudig via de hoofd router / modem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:34
kees69 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:34:
Vandaar dat ik zoekt naar een eenvoudige oplossing via de cat 5 aansluiting en daar een wifi aan te koppelen als dat mogelijk is.
Kijk ook even in dit topic met ongeveer eenzelfde soort situatie:

Vast internet naar draadloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:44
kees69 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:34:
Hoeveel wil je er aan uitgeven? en ben je bereid jezelf nieuwe dingen te leren?

Wat je nodig hebt is een outdoor wifi accesspoint die aansluit op je cat5 kabel.
Bijvoorkeur een exemplaar met POE, dan wordt de stroom ook geleverd via de cat5 kabel.

Spel en typfouten voorbehouden

Pagina: 1