Laptop middelbare school

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anna777
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 15-05 11:31
Hi! Voor mijn zoon die na de zomervakantie naar de middelbare gaat moeten we een laptop aanschaffen. Dit kan via school of zelf.
Via school kun je het huren bij rentcompany. We kunnen dan kiezen uit:

Lenovo - Notebook 300w Yoga
G4
11.6" touch, 128GB SSD, Intel®
N100, 8GB RAM
€15,90 per maand

of

Dell - Latitude 3140 2-in-1
11.6" touch, 256GB SSD, Intel®
N200, 8GB RAM
€ 19,90 per maand

Nu lijkt 11 inch me best wel klein.
Binnenkort is hij jarig en ik had eigenlijk bedacht een laptop te kopen als cadeau, maar ik heb geen idee wat het verstandigste is om te doen.
Hij speelt graag Minecraft. In de toekomst zal hij wel andere games spelen maar ik heb geen zin in een gameverslaafde zoon dus dat zal beperkt zijn denk ik >:)

Heeft iemand misschien advies of dit goede laptops zijn of dat het beter is er zelf 1 te kopen? Suggesties voor alternatieve laptops zeer welkom.
Had al even rondgeneusd hier en zag een bericht van vorig jaar met de voors- en tegens. Kon ik me ook in vinden.

Dit is wat er op de site bij staat:

Hardware
• De laptop is onderwijsproof
• Batterij gaat minimaal 7 uur (1 schooldag) mee
• Snel en stabiel draadloos internet door moderne wifi verbinding
• We hebben de laptop samen met school uitgekozen
Software
• De juiste software voor school is vooraf geïnstalleerd
• Updates en het oplossen van softwareproblemen doen we op school
Service
• Is er een reparatie nodig? Dan ligt er in de tussentijd een leen laptop
klaar op school
• Eigen klantenservice via chat, telefoon of e-mail
• Garantie op onderdelen én batterij tijdens hele looptijd
• Reparatie door eigen reparateurs
• Service via school of huisadres tijdens vakanties
• Altijd service en inzicht via uw eigen Easy4u account
• Één aanspreekpunt: van reparaties tot verzekering
Bij schade of diefstal
• Volledige afhandeling door The Rent Company
• Schade- en diefstaldekking met een beperkt eigen risico van € 50,-
per gebeurtenis (max. 3)
• Inclusief stevige beschermhoes

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:26
11 inch is een best kleine laptop, maar de school bureau's zijn dat ook. En hij moet ook iedere dag mee in de tas, dus een grotere zwaardere laptop heeft ook nadelen.

Afgelopen jaar een vergelijkbare keuze moeten maken, maar zonder de Lenovo, maar juist tussen een groter model van Dell erboven.
Terwijl ik zelf de kennis heb, heb ik er bewust voor gekozen de laptop van Rentcompany af te nemen, zodat er altijd vervanging is wanneer nodig.

Ik zou gamen en de school laptop compleet gescheiden houden trouwens, dat is alleen maar verleiding terwijl je met je huiswerk bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hou er ook even rekening mee dat, inderdaad 't ding altijd mee gaat, 't zijn jonge tieners dus voorzichtig staat nog niet in 't woorden boek. (dat papa z'n zuur verdiende geld er aan spendeert hebben de meesten ook nog niet zo veel mee... hoort bij de leeftijd) Je zoon zal echt niet de eerste of laatste zijn die het scherm 'stuk maakt'. Paar boeken er op, ding in een hoek smijten ga maar door.

Als je zo'n ding huurt is 't vaak ook nog zo dat 't makkelijk(er) is een vervanger te krijgen als er wat mee is; Als jij dan naar <insert eerste beste toko> moet om het ding te laten fixen... gaat 't meestal sneller als ze (wellicht direct op school) een vervanger hebben.

Je zou natuurlijk hem dan nog wel gewoon een laptop kunnen geven, die hij dan gewoon thuis gebruikt (maar; neem dan beter een PC of console voor 't gamen)

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:13

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Hier 3 jaar geleden gekozen om zelf een Lenovo Thinkbook aan te schaffen. (zie 1 van de andere topics over dezelfde vraag)
Deze houd het met een beetje geluk nog een jaartje uit. Goedkoper dan de Rentcompany en qua snelheid en beeldschermgrootte waren er hier over de rentcompany laptops ook klachten.

Maar je kan ook pech hebben en dat de laptop binnen een jaar kapot is, als je ziet hoe ze er mee om gaan. En als ze het zelf niet doen dan een klasgenoot wel die de laptop voor de grap van de tafel veegt..... :/

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loolladin
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 05-06 17:34
Ik werk zelf in het onderwijs als ICT-coördinator (België). Als het voor een school in Vlaanderen is, dan zou ik helemaal niets aanschaffen. Onze minister is allerlei zaken aan het doorvoeren waardoor leerlingen in de eerste graad geen eigen toestel meer mogen gebruiken op school. Hopelijk krijgen we in de loop van deze week wat meer informatie daarover.
De school gaat zelf toestellen moeten voorzien op school voor de eerste graad.

https://www.vlaanderen.be...em_koxiqrXJ3tcWHRHl6gtksg

[ Voor 34% gewijzigd door Loolladin op 06-05-2025 13:50 . Reden: Linkje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:40

ManiacsHouse

Scheisse!

Rent Company heb ik wisselende ervaring. Op school van mijn kinderen is er wel de mogelijkheid om dan een leen-laptop te krijgen. Hoewel dit op een bepaald moment door een vakantie doodleuk ruim 2,5 weken duurder voordat hij zijn eigen laptop weer terug had. Ding was alleen op school in te leveren en op te halen.
Wij kregen het vergoed vanuit de gemeente dus voor ons was het een no-brainer. Maar bij een beschadiging aan het scherm (toetsenbord liet een slijtage-streep achter op het scherm) gingen ze lastig doen. Altijd meegenomen in de bijgeleverde hoes én een verzekering. Ja gebruikersschade bla bla. Nee slechte constructie...
Die van kids is 13" en dat is prima te doen. 11 is wel erg klein als je bedenkt dat ze er echt heel veel mee moeten werken.
Pagina: 1