Advies laptop voor zoon naar middelbare school

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krode
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:13
Hoi allemaal,
Mijn zoon gaat na de zomervakantie voor het eerst naar de middelbare school en ik moet een laptop voor hem aanschaffen. Hebben jullie advies voor mij? De school wil mij graag via een bepaalde website met een inlogcode een laptop laten bestellen voor mijn zoon.
Het bedrijf The Rent Company adviseert een Dell - Latitude 3450 - i3 (kosten Koopprijs:€ 860,40​) of een Dell - Latitude 3450 - i5 (kosten Koopprijs:€ 982,80​)

De eisen van de school zijn: Beeldscherm 13 of 14 inch (veel leerlingen gebruiken touch scherm)
• 2x usb poort
• Hdmi poort
• Levensduur batterij minimaal 8 uur
• Intern werkgeheugen minimaal 8GB
• Intern geheugen (128 GB) ivm opslaan van programma’s
• Wifi 5 of 6 ondersteuning

Moet ik maar gewoon de i5 vanuit The Rent Company bestellen of hebben jullie tips welke laptop ik dan beter voor mijn zoon kan aanschaffen? Ik ben er niet zo in thuis.

[ Voor 7% gewijzigd door Krode op 02-08-2024 15:45 ]

Beste antwoord (via Krode op 05-08-2024 14:01)

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
De school geeft aan dat een i3 voldoende is en vaak wordt de laptop alleen gebruikt voor digitale content van de lesmethode, een keer een instructiefilmpje kijken en een verslag typen. De komende 4, 5 of 6 jaar (aantal jaar middelbare school) voldoet een i3 daar echt wel voor. Vaak zal een dergelijke laptop ook nog geschikt zijn voor een vervolgopleiding, mits de opleiding geen zware eisen stelt aan de hardware. Een i5 zal denk ik vooral voordelen (if any) bieden bij de vervolgopleiding.

Houd er rekening mee dat je nu geen idee hebt wat voor een laptop benodigd is voor de vervolgopleiding. De kans dat je onnodig extra geld uitgeeft of zelfs alsnog 2x een laptop moet kopen is aanwezig. Sowieso heb ik mijn twijfels over de levensduur van een laptop van een puber. De vraag blijft of de laptop na de middelbare school niet allang kapot is.

Kopen bij The Rentcompany of bij een reguliere winkel is je eigen keuze. Het voordeel van kopen bij The Rentcompany is:
- Servicedesk op school
- Leenlaptop

The Rentcompany heeft altijd een serviceloket op school. Softwareproblemen kunnen daar ter plekke worden opgelost. Soms is het serviceloket in beheer van de school. Dan zal de school bij hardwareproblemen de laptop moeten opsturen. Als het serviceloket in beheer van The Rentcompany is, kunnen ze simpele hardwareproblemen (losgeschoten kabeltjes, gelockte batterijen e.d.) repareren. Dit zorgt er voor dat je zelf geen tijd kwijt bent met software troubleshooten/resetten of andere kleine hardwarematige reparaties.

Mocht de laptop opgestuurd worden, heeft je zoon altijd recht op een leenlaptop. Veelal laten reparaties lang op zich wachten als de laptop terug moet naar een externe reparateur of de fabrikant. The Rentcompany heeft een eigen reparatieafdeling en repareert in het algemeen erg snel. Wachten op een externe reparateur of fabrikant kan echt een probleem worden als je geen andere laptop hebt. Bij The Rentcompany hebben ze een eigen reparatieafdeling en mocht het eens wat langer duren, heb je in ieder geval een leenlaptop die je voor de reparatieduur mag lenen.

The Rentcompany is inderdaad erg duur. Wat veel mensen alleen vergeten is dat bij deze prijs een geniaal servicecontract is inbegrepen. De keus blijft natuurlijk aan je zelf of je extra wil betalen voor zekerheid of kiest voor goedkoop en zelf eventuele problemen oplossen.

PS: ik heb stage gelopen bij The Rentcompany en heb zelf gewerkt op meerdere servicepunten, dus ik weet aardig wat over hun werkwijze.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:32
Ik zou vooral kijken naar de voorwaarden die erbij horen. Wat als de laptop stuk gaat, wie beheert de laptops, etc. Ze kunnen niet meer zonder, dus als hij stuk gaat moet je de dag erna bijna een vervanger hebben. En van wat ik lees van andere Tweakers sneuvelt er nog wel eens een laptop...

Gevoelsmatig is dit allemaal natuurlijk dik overkill voor wat ze op school doen, maar het gaat vooral om degelijkheid e.d. van de laptops. Er zijn al vaker topics over geweest op Tweakers, dus lees vooral even terug zou ik zeggen :)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRie
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-06 01:45
Aardig wat weggelaten uit het gepinde topic...Overigens zijn er al aardig topics of laptops voor middelbare scholieren. Misschien dat die je ook een beter idee geven. Ik vind het persoonlijk aardig wat geld voor 'maar' een i3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04:15
Het is een scholenaanbieder, dat is te merken in de prijs. De kosten zijn veel hoger dan wat het, naar mijn mening, waard is. Voor een lagere prijs heb je wat beters:Dell laptops voor dit soort doeleinden zijn gewoon erg duur. Mogelijk zitten er zoals TheRie zegt voorwaarden bij. Je moet zelf inschatten of je denkt dat je zoiets nodig hebt voor je kind. Ik weet niet hoe voorzichtig hij is.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
De school geeft aan dat een i3 voldoende is en vaak wordt de laptop alleen gebruikt voor digitale content van de lesmethode, een keer een instructiefilmpje kijken en een verslag typen. De komende 4, 5 of 6 jaar (aantal jaar middelbare school) voldoet een i3 daar echt wel voor. Vaak zal een dergelijke laptop ook nog geschikt zijn voor een vervolgopleiding, mits de opleiding geen zware eisen stelt aan de hardware. Een i5 zal denk ik vooral voordelen (if any) bieden bij de vervolgopleiding.

Houd er rekening mee dat je nu geen idee hebt wat voor een laptop benodigd is voor de vervolgopleiding. De kans dat je onnodig extra geld uitgeeft of zelfs alsnog 2x een laptop moet kopen is aanwezig. Sowieso heb ik mijn twijfels over de levensduur van een laptop van een puber. De vraag blijft of de laptop na de middelbare school niet allang kapot is.

Kopen bij The Rentcompany of bij een reguliere winkel is je eigen keuze. Het voordeel van kopen bij The Rentcompany is:
- Servicedesk op school
- Leenlaptop

The Rentcompany heeft altijd een serviceloket op school. Softwareproblemen kunnen daar ter plekke worden opgelost. Soms is het serviceloket in beheer van de school. Dan zal de school bij hardwareproblemen de laptop moeten opsturen. Als het serviceloket in beheer van The Rentcompany is, kunnen ze simpele hardwareproblemen (losgeschoten kabeltjes, gelockte batterijen e.d.) repareren. Dit zorgt er voor dat je zelf geen tijd kwijt bent met software troubleshooten/resetten of andere kleine hardwarematige reparaties.

Mocht de laptop opgestuurd worden, heeft je zoon altijd recht op een leenlaptop. Veelal laten reparaties lang op zich wachten als de laptop terug moet naar een externe reparateur of de fabrikant. The Rentcompany heeft een eigen reparatieafdeling en repareert in het algemeen erg snel. Wachten op een externe reparateur of fabrikant kan echt een probleem worden als je geen andere laptop hebt. Bij The Rentcompany hebben ze een eigen reparatieafdeling en mocht het eens wat langer duren, heb je in ieder geval een leenlaptop die je voor de reparatieduur mag lenen.

The Rentcompany is inderdaad erg duur. Wat veel mensen alleen vergeten is dat bij deze prijs een geniaal servicecontract is inbegrepen. De keus blijft natuurlijk aan je zelf of je extra wil betalen voor zekerheid of kiest voor goedkoop en zelf eventuele problemen oplossen.

PS: ik heb stage gelopen bij The Rentcompany en heb zelf gewerkt op meerdere servicepunten, dus ik weet aardig wat over hun werkwijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isa
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-05 11:13

Isa

Op de middelbare school waar mijn zoon naar toe gaat biedt rent4you alleen een 11 inch dell aan ( voor een bizar hoge prijs). Dit vinden we veel te klein. Er is geen andere keuze dan dus zelf iets aan te schaffen. Ze gaan er ook vanuit dat je er 4 jaar mee moet doen.Vwo is 6 jaar en als je nog eens struikelt 7 jaar. Dat gaat je echt niet redden met die veredelde tablet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:41

Thomg

Aww yiss

Met de specs is niks mis, met de prijs voor de specs wel. Je betaalt hier meer dan de helft van de prijs van de laptop voor de service die je hierbij krijgt.

Mijn advies bij dit soort dingen is als je het moet vragen op tweakers omdat je er niet zo in thuis voelt de kosten voor de service het meer dan waard zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:22

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Ik werk op een middelbare school waar al jaren van de diensten van Rentcompany gebruik wordt gemaakt. De voordelen en nadelen zijn al benoemd en kan ik bevestigen. Bij problemen van welke aard ook kan een Rentcompany-gebruiker altijd bij de aanwezige medewerker terecht. Continuïteit is verzekerd. Dat moet dan even tegen de meerkosten afgewogen worden. Succes.

Daikin single split L/L WP in woonkamer + dual split L/L WP in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - STEEL inductieoven -16 x 385Wp Bauer g/g: 12 op Z, 4 op O/W - Enphase IQ7 Plus // sinds half 2023 gasloos // LG OLED55C8 - Marantz NR1200 - KEF LS50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrtA
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-05 11:41

GrtA

TEH

Isa schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 12:41:
Op de middelbare school waar mijn zoon naar toe gaat biedt de Rentcompany alleen een 11 inch dell aan ( voor een bizar hoge prijs). Dit vinden we veel te klein. Er is geen andere keuze dan dus zelf iets aan te schaffen. Ze gaan er ook vanuit dat je er 4 jaar mee moet doen.Vwo is 6 jaar en als je nog eens struikelt 7 jaar. Dat gaat je echt niet redden met die veredelde tablet.
Dochter-lief gaat per aankomend schooljaar ook VWO doen. Wij hebben via de Rentcompany een 6-jaars abbo afgesloten waar er na 3 jaar een nieuwe laptop komt, i.e. het model dat de Rentcompany op dat moment voor de school aanbiedt. (In ons geval gaat het om een 12 inch Lenovo Yoga). Wellicht dat je ook voor zoiets kan kiezen? 3 jaar is toch nog wel te doen met zoiets (maar het houd niet echt over inderdaad)...

I can hold my breath for ten minutes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
  • Bijna alle (zo niet alle) school-applicaties zijn browser-based
  • Het lijkt mij sterk dat de school harde eisen stelt aan hoeveelheid memory of batterij
  • Bij Coolblue/Bol/Alternate heb je ook 2 jaar garantie - handig met zoons
  • Ik heb nu een 2e hands Microsoft Surface voor hem neergezet: aluminium met veel verticale workspace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:46

Barrycade

Through the...

Ach het daadwerkelijke gebruik stelt echt helemaal nergens voor. Office 365 kunnen draaien en that's it. Touch is leuk omdat ze dat van hun cyberhandtool (vastgeplakte iPhone) kennen.

Kids draaien daarnaast er hoogstens Whatsapp en Snap op. Zorg voor een goede sleeve, neopreen tegen regenbuien onderweg.

Voordeel van die Dell is dat er altijd wel een oplader is. Maar wij hebben een HP voor mijn dochter gekocht en voor 20 euro een extra charger die ze in haar kastje op school had. Eventueel USB3 opladen zou een plus zijn, maar dat lijkt nog steeds een premium feature te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikejux
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 22:20
Voor mijn dochter hebben we 'n chromebook hp x360 aangeschaft voor vwo. Afgelopen jaar alle schooltaken meer dan goed mee kunnen volbrengen. En ook thuis wordt deze er geregeld bijgepakt. (Ook door mezelf als ik lekker buiten tv of filmpje wil kijken ;)

Nadeel: na 2029 geen updates meer, misschien niet geschikt voor zware programma's. Maar daar is op de middelbare school nog geen sprake van.

Voordeel voor 550 euro destijds 'n mooie snelle laptop. Die voor ons de taken prima aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isa
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-05 11:13

Isa

Mijn dochter gaat nu naar 5 vwo en heeft een probook hp van 13 inch. Ze gebruikt hem echt heel veel thuis. Haar mening is dat je zeker geen kleiner formaat moet nemen. Vooral ook met typen en ze kijkt er ook films op. we hebben het intern geheugen een upgrade gegeven en hopen dat ze er de laatste 2 jaar nog mee kan doen.
Pagina: 1