Toetsenbord probleem HP Probook 450 G5

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-07 22:12

Daytona

Autoracen is voor watjes

Topicstarter
Mijn vraag

Vanmiddag onze bovengenoemde laptop uit elkaar geschroefd omdat deze op een knipperend orange ledje bij de oplaadplug na, niks meer deed. Nadat ik de accu even verwijderd kreeg ik weer tekenen van leven, dus boel weer in elkaar gezet.
Alles werkt naar behoren, muv het toetsenbord. Deze registreerd sommige toetsen niet, andere toetsen normaal, enkele registreren meerdere verschillende toetsen tegelijk of schakelen de laptop uit.
Nu heb ik de brede ribbon kabel wel losgehaald zonder het palletje omhoog te wippen (whoops). Dus daar is mogelijk iets beschadigd.
Extern toetsenbord werkt prima, maar hoe groot achten jullie kans dat een vervangend toetsenbord weer 100% gaat werken?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Bovengenoemde laptop met Windows 11

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ribbon kabels nogmaals losgehaald en vastgezet, extern toetsenbord aangesloten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 13:20
Vraag is dan een beetje of de kabel aan het toetsenbord kant beschadigt is of dat er nu iets mis is met de 'stekker' kant van je laptop. Je hebt neem ik aan de kabel al een keer opnieuw losgehaald en geïnstalleerd om er zeker van te zijn dat die wel goed zit? Zoals je het omschrijft klinkt het aannemelijk dat het in de ribbon kabel zit, maar ik denk dat je er maar op 1 manier achter gaat komen of het 100% gaat werken en dat is door het te gaan proberen.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Daytona schreef op maandag 5 mei 2025 @ 18:44:
Alles werkt naar behoren, muv het toetsenbord. Deze registreert sommige toetsen niet, andere toetsen normaal, enkele registreren meerdere verschillende toetsen tegelijk of schakelen de laptop uit.

Nu heb ik de brede ribbon kabel wel losgehaald zonder het palletje omhoog te wippen (whoops). Dus daar is mogelijk iets beschadigd.
Als er een probleem met de kabel/aansluiting zou zijn moeten hele series van keys niet meer werken.

Google: Laptop keyboard matrix repair

Is de power knop ook verbonden met het keyboard?

Zorgvuldig controleren van kabel en aansluiting natuurlijk.
Toetsenbord zelf (interne aansluitingen) kan ook defect geraakt zijn door het geforceerd verwijderen natuurlijk.

Hier was ook nog een topic met Probook en vreemde toetsenbord issues:
Nog steeds problemen met toetsenbord na vervanging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-07 22:12

Daytona

Autoracen is voor watjes

Topicstarter
Bedankt voor de replies, heb inmiddels een ander (nieuw) toetsenbord kunnen proberen. Dat gaf helaas hetzelfde probleem, dus waarschijnlijk heb ik de verbinding op moederbord beschadigd.
Voor nu maar behelpen met een bluetooth toetsenbord.