Nog steeds problemen met toetsenbord na vervanging

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvdjon
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 10-10 11:22
Hallo allemaal,

Ik heb hier een HP ProBook 450 G4 ter reparatie van familie van mij. De laptop had een toetsenbord met enkele toetsen die niet werkten. Zie plaatje hieronder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1XzIEyL8g-c6EguHXg2oiVyiu9U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h94eAIrVK1OGo9zqwZBkhlEz.jpg?f=fotoalbum_large

Nu heb ik het toetsenbord vervangen met een nieuw toetsenbord alleen er zijn helaas nog steeds 2 toetsen die niet werken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zBY1SssIWYCzPmj2aV-ZtiFLjro=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R1ivTMZViRLgtSu1HlCeDE6a.jpg?f=fotoalbum_large

Ook het probleem dat wanneer de linkershift wordt ingedrukt, de ctrl toets ook wordt ingedrukt en visa versa is hiermee niet opgelost.

Om deze reden denk ik dat deze laatste problemen waarschijnlijk niet aan het toetsenbord maar intern ligt. Aan de connector op het moederbord lijkt niet veel geks te zien.

Heeft iemand nog ideeën? Hier is op internet weinig over te vinden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Dvdjon schreef op woensdag 13 november 2024 @ 21:08:
Om deze reden denk ik dat deze laatste problemen waarschijnlijk niet aan het toetsenbord maar intern ligt. Aan de connector op het moederbord lijkt niet veel geks te zien.
Inderdaad, als het een probleem met de keyboard connector aansluiting zou zijn zouden meer toetsen het niet meer moeten doen.
Of je moet wel heel toevallig weer een defect toetsenbord hebben.
Soms is bij dit soort vreemde problemen de oplossing het resetten van de CMOS en IO chip van de laptop door het verwijderen van de CMOS batterij en ACCU voor langere tijd.
Zoals bijvoorbeeld in dit topic: Dell E7270 gaat niet aan

Maar wat ik lees hebben ze het bij HP weer nodeloos moeilijk gemaakt om bij deze ProBook series de CMOS batterij te bereiken.
Daarvoor moet dan de hele laptop uit elkaar. 8)7
Google: ProBook 450 G4 CMOS battery location

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvdjon
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 10-10 11:22
Ik heb het geprobeerd maar het werkte niet helaas... ik gok dat hier weinig aan te doen is. Ik heb op internet ook andere verhalen gelezen over driver vervangen etc. maar dit heeft ook niet geholpen