Alternatief voor Ziggo en vraag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbiggie1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-05 20:11
Mijn vraag
Is er een alternatief voor Ziggo? Wij zitten in buitengebied. Alleen Delta wil ook aanleggen, maar abo is dan nagenoeg net zo duur als Ziggo. Ik krijg regelmatig aanbiedingen van allerhande partijen. Als puntje bij paaltje komt leveren ze niet.

Tweede vraag. Ik heb alle zenders die Ziggo aanbiedt niet nodig, maar minder kan blijkbaar niet. Ik heb dus gevraagd of ze willen stoppen met alle mails die over uitbreiding pakket en zenders gaan, en alle mails over werkzaamheden ed wel te krijgen. Dat kan blijkbaar niet. Klopt dat?

Relevante software en hardware die ik gebruik
wi 11

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Vanalles nagevraagd, op veel aanbiedingen gereageerd en Ziggo gesproken

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:50

nelizmastr

Goed wies kapot

Welke aansluitingen heb je op jouw adres?

Heb je coax en DSL maar geen glasvezel bijv.?

Welk abonnement heb je nu bij Ziggo en wat betaal je daarvoor?

Wat doe je vooral met je abonnement, of beter gezegd, waar moet je pakket allemaal aan voldoen? Bijv. speciale themazenders, een vast telefoonnummer, bepaalde up/ down snelheid etc.

Voor alles is uiteindelijk wel een oplossing, maar het moet wel aan jouw eisen voldoen. Als snelheid je niet boeit zolang met maar niet een 2Mbit adsl is en de basiszenders voldoen en je niet meer in 1970 leeft met een vaste telefoonlijn dan is bijv. Odido klik en klaar met een NLziet abo erbij meer dan prima. Met Odido mobiel erbij ook nog eens spotgoedkoop.

[ Voor 3% gewijzigd door nelizmastr op 04-05-2025 08:26 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wadwandelaar
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21-05 17:49
Kijk eens naar Odido Klik&Klaar. 5G voor een zacht prijsje per maand.
Ik zit nu ook in een buitengebied en heb een Odido 5G sim in een TP-Link M50-5G router en ik heb nu prima internet.
Je mag het een paar weken testen en als het niet werkt zeg je het op. Er loopt hier een draadje over deze Klik&Klaar.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uS0nLwT.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Starlink is ook een optie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:18
Als je Delta kunt krijgen, levert Odido volgens mij ook op die glasvezel.
Hoop ik alleen niet dat Delta (hoge) aansluitkosten rekent.

Verder is het zonder postcode wel lastig advies geven...

[ Voor 18% gewijzigd door jongetje op 04-05-2025 08:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Odido over Delta is duurder dan Odido over ODF

Als er geen aansluit kosten aanzitten, zou ik overwegen om toch Delta te nemen voor een jaar. Daarna kan je steeds overstappen, en de welkomst bonus gaan pakken om je kosten te verlagen

NB nieuws: Ziggo-eigenaar overweegt overname glasvezelnetwerken, mogelijk Delta ..., dus misschien zit je straks weer bij ziggo :)

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbiggie1
5469SV, ik heb nu ziggo wifi middel met tv compleet next en vaste telefoon. Delta rekent 1200 € aansluitkosten en vervolgens voor hetzelfde pakket nagenoeg hetzelfde. Da's nodeloos geld. Maar kijken op 2e tv en de wifi versterkers komen er dan nog bij. Odido komt niet verder volgens hun eigen mails dan 50 mb downlaod. Wat er verder aan kabels ligt is een oude niet gebruikte kpn kabel, zeker 30 jaar niet gebruikt. We doen eigenlijk alleen enkele tv zenders kijken en veel simpel internet als nieuws kijken en youtube. NL ziet levert helaas geen discoverij en NG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-05 08:45
Wijzigen in wifi start voor 39 euro per maand? Ervan uitgaande dat je aan 100 Mbit genoeg hebt en de ongecodeerde zenders. Vaste lijn overzetten naar Cheapconnect voor 8,95 per jaar. Als je je contract met 1 jaar verlengt, is vast 6 maanden 10 euro korting mogelijk. Ik zou wel pas je pakket wijzigen na het uitporteren van je nummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:26

franssie

Save the albatross

Hugo__Boss schreef op zondag 4 mei 2025 @ 20:58:
<> Vaste lijn overzetten naar Cheapconnect voor 8,95 per maand.<>
Per jaar is dat. Maar dat bedoelde je waarschijnlijk ook.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:26

franssie

Save the albatross

@jbiggie1 Misschien zit hier wat voor je tussen?
[NL][Ervaringen / Discussie] Live TV streamen

Disc en NG zitten dus wel bij Canal+ in het IPTV pakket

[ Voor 19% gewijzigd door franssie op 04-05-2025 21:08 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

jbiggie1 schreef op zondag 4 mei 2025 @ 14:30:
komt niet verder volgens hun eigen mails dan 50 mb downlaod. Wat er verder aan kabels ligt is een oude niet gebruikte kpn kabel, zeker 30 jaar niet gebruikt.
Dat is de standaard vaste dienst van Odido inderdaad, ze leveren geen TV en telefoon bij klik en klaar, die moet je elders afsluiten. De vaste dienst leveren ze over de “Kpn kabel” want dat is (V)DSL waarbij de snelheidsindicatie een maximale waarde is maar geen garantie.

Gezien je nu een “klassieke” alles in een gebruiker bent is er los van dokken voor glasvezel niet veel te doen dan bij Ziggo blijven, al zou ik persoonlijk de aansluitkosten van Delta als een goede investering zien voor de toekomst. Je krijgt daarmee meer vrijheid en je voegt ook waarde toe aan je woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
nelizmastr schreef op maandag 5 mei 2025 @ 08:25:
[...]
al zou ik persoonlijk de aansluitkosten van Delta als een goede investering zien voor de toekomst. Je krijgt daarmee meer vrijheid en je voegt ook waarde toe aan je woning.
Er is geen provider die dergelijke aansluitkosten rekent en delta maakt er gewoon een winstgevend businessmodel van. Die laat de klant de aansluiting zelf betalen en voor het leveren van diensten vragen ze ook het hoogste tarief in de markt.

Als je het geld waard vind, vooral doen. Maar dan ben je volgens mij niet goedkoper dan Ziggo. En Ziggo (Liberty Global) is aan het onderzoeken of ze Delta (en ODF) kunnen overnemen. En dan bestaat er een kans dat je Ziggo het wel gratis binnen brengt als ze daar het coax gaan uitademen. Maar dat kan wel jaren duren. Ik denk dat ik persoonlijk bij Ziggo zou blijven.

Je kunt wel een soort internet only afsluiten:
https://www.ziggo.nl/internet/internet-only

Dan heb je wel nog kabeltv om wat tv te kijken maar heb je geen extra zenders ed. meer. Maar dat wilde je juist volgens mij.

[ Voor 10% gewijzigd door jongetje op 05-05-2025 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-05 10:12
Starlink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:00
Kijk hier en op deze kaart om te bepalen voordat je het probeert of je dichtbij genoeg een mast van Odido Klik & Klaar verblijft.

Bij twijfel kan je nog steeds testen. Dan ben je paar 10-tjes kwijt als het toch niet bevalt. Als het wel goed is dan ben je voor 25 euro per maand klaar.
Starlink is volgens mij veel duurder (in aanschaf en maandelijkse kosten). Daarnaast heeft Starlink lagere "limieten". Ongeveer wat je daar per maand hebt, heb je bij Odido per dag

[ Voor 9% gewijzigd door W1ck1e op 05-05-2025 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ziggo heeft op zich vind ik goede pakketten voor scherpe prijs. Je kan goed onderhandelen met Ziggo. Ik wilde toch TV houden via Apple TVs via Ziggo go en alleen basis Internet omdat het back-up is omdat ik glasvezel heb. Ik betaal nu gemiddeld € 31,50 exclusief BTW zakelijk per maand met 3 jarig contract met 300/50 verbinding.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Leuk 1 woord...

En wat is het (kosten)voordeel dan tov Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:00
jongetje schreef op maandag 5 mei 2025 @ 10:13:
[...]

Leuk 1 woord...

En wat is het (kosten)voordeel dan tov Ziggo?
Afwezig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wadwandelaar
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21-05 17:49
Odido komt niet verder volgens hun eigen mails dan 50 mb downlaod.
Waar ik nu zit is volgens Odido helemaal geen internet beschikbaar........terwijl ik nu zit te internetten op 5G met 150mbps.......dit is Klik&Klaar met eigen router via 5G sim kaartje Unlimited abonnement.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pNghlPY.png

[ Voor 25% gewijzigd door wadwandelaar op 05-05-2025 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

KPN heeft daar in die opgegeven straat te Erp (5469SV) nog 'oud' koper in de grond liggen en kan er middels VDSL2 nog tot 100Mbit over leveren (en dat is waarschijnlijk al voldoende voor de TS?). Dat is die oude telefoonlijn, welke al 30 jaar ongebruikt is, waar de TS het over had.

Solcon (een dochterbedrijf van KPN) heeft daar in de straat wél tot alle percelen glas liggen en biedt daar ook haar 'eigen diensten' incl. KPN voordelen tot 1Gbit over aan.

@jbiggie1 Ik denk dat je inmiddels genoeg info hebt gekregen om zélf te gaan kijken wat voor jou de meest voordelige optie is?

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 05-05-2025 10:53 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbiggie1
KPN/SOLCON heeft hier nergens glas liggen in de straat. Die info is niet correct. Hedt lijkt erop dat ik blijf zitten waar ik zit. Tv bij Ziggo eraf scheelt 7,50 zeggen ze. Daar kan ik geen alternatief voor nemen.Dank voor het meedenken. Afwachten tot Ziggo dan andere partij overneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbiggie1
Net Solcon even getest, max 50/10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

jongetje schreef op maandag 5 mei 2025 @ 09:07:
[...]
En Ziggo (Liberty Global) is aan het onderzoeken of ze Delta (en ODF) kunnen overnemen. En dan bestaat er een kans dat je Ziggo het wel gratis binnen brengt als ze daar het coax gaan uitademen. Maar dat kan wel jaren duren. Ik denk dat ik persoonlijk bij Ziggo zou blijven.
Dat kunnen ze best onderzoeken, maar dat lijkt me qua machtspositie een slecht idee. Dat zie je wel met hoe KPN al haar vijandige overnames heeft gedaan en nu alle sublabels (Solcon, XS4All en ga zo maar verder) zichzelf eigenlijk uit de markt prijzen zonder echt nog onderscheidend te zijn met waardevolle extra's. Dat is niet in het belang van de consument.

We zullen zien wat de ACM daarvan vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
-

[ Voor 102% gewijzigd door TexMex op 07-05-2025 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

@jbiggie1 Is het issue dat je vind dat Ziggo duur en dat je een andere aanbieder voor minder geld wil?
Wat betaal je nu dan?

Als ik op internetten.nl kijk op jouw postcode met huisnummer 1kost
Wifi Start en TV Start & Bellen € 58,50
Wifi Start en TV Complete & Bellen € 64,00
Wifi Middel en TV Complete & Bellen € 72
Dus je kan besparen door naar wifi start te gaan, is 100 Mb / 25 Mb, op koper haal je dat denk ik toch niet zolang er nog geen glas ligt (kotm vast ooit wel) of via draadloos. Verder kan je van TV complete naar TV start gaan.

Zonder bellen wordt het Wifi Start & TV Start € 53,50
Dit kan je doen als je toch al een mobiel hebt (en goed bereik waar je woont). Als je toch bereikbaar wilt zijn op je vast nummer kan je zoals genoemd je nummer over zetten naar chealconnect prepaid (voor 8,95 per jaar). Je kan dan een app op je telefoon zetten waar het nummer dan uit komt (kan bij meerdere personen, ik dacht gratis bij 2 fo 3, bij meer moet je mogelijk meer betalen). Alternatief is een voip kastje kopen die je aan het internet hangt die het signaal bij je vaste toestel uit laat komen (bv Linksys voip pap2t)

Zonder TV wordt het Ziggo Wifi Start 39,50. Neem daar bij NL ziet 10 pm voor 2 toestellen, of gebruik NPO start en KIJK (met reclame). Je mist wat zenders, maar dat moet je zelf maar goed uitzoeken. Je kan een Fire TV stick of Chrome of .... gebruiken als je tv een HDMI poort heeft, daar zet je de app op.
Nadeel deze werken via wifi, dus een goede wifi is wel noodzakelijk, er zijn ook wel device voor een vaste verbinding

Ik heb zelf de uitvoering: Amazon Fire TV Stick 4K Max 8GB om tv te kijken via diverse apps (voor 1 tv), kost ca 80 euro. Ik verwacht dat deze half juli bij Amazon in de aanbieding is (ca 50% korting de afgelopen jaren) met de Amazon Prime Day 2025. Tevens heb ik een Linksys voip pap2t voor 2 nummers bij Cheapconnect. Deze zijn tweede hands wel te krijgen voor onder de 30 euro of zoek een ander apparaat die dat ook kan.

Ik zit zelf op odido 100/100, maar zat voorheen bij ziggo op wat nu Wifi start heet, en dat werkt prima.
Je maakt gebruik van wifi versterkers van Ziggo, maar ik toch eens overwegen een kabel te leggen en zelf goed wifi ap's te kopen in eigen beheer, als je een keer overstapt, dan hoef je minder aan te passen.....

[ Voor 5% gewijzigd door jeanj op 07-05-2025 15:22 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbiggie1
Dank voor ale reacties.
Pagina: 1