Mensen worden gewoon steeds egoïstischer, en dat vind ik persoonlijk altijd jammer. Natuurlijk kunnen verkeersregelaars een obstakel zijn, immers jij wil een bepaalde kant op en dat kan/ mag dan (wellicht) even niet. I.m.o. niet heel veel anders dan een omleiding ivm werkzaamheden of wellicht een ongeluk.Meg schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:57:
Ik ben het volledig met je eens dat verkeersregelaars vaak een obstakel kunnen zijn, maar je moet niet vergeten dat wij ook voor de veiligheid van andere mensen staan en de doorstroming vaak sneller gaat dan zonder.
De politie krijgt helaas ook weinig respect tegenwoordig, maar ik vind ook dat de politie te soft is in Nederland.
Het is dan ook prettig als er iemand is die zorgt dat het verkeer op een (zover mogelijk) ordentelijke manier wordt omgeleid.
Qua respect krijgen wordt het de politie ook wel ongelovelijk moeilijk gemaakt, met name door onze overheden en rechtspraak. De politie mag gewoon niet zoveel, en loopt continu op eieren. Natuurlijk snap ik dat er regels moeten zijn, maar i.m.o. moeten die regels NIET in het voordeel van (potentiële) daders/ criminelen zijn, maar dat is wel heel erg het geval.
Of ze te soft zijn weet ik dan ook niet, of ze teveel gebonden zijn aan (lastige/ vervelende) regeltjes, dit het moeilijk maken écht door te pakken, daar ben ik wel van overtuigd.
Ik las ook dat jij wel een BOA status wilde, maar buiten boetes kunnen uitschrijven schiet je daar denk ik niets mee op. BOA's worden vaak gezien als het afvoerputje van de (orde) handhaving. Zeker diegenen die parkeerboetes uitschrijven, maar ik denk dat dit niet anders zal zijn wanneer je een boete zou uitschrijven voor iemand die 'altijd die route neemt' en dus ook wanneer het even niet de bedoeling is.