Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik werk al een tijd in de IT als webdeveloper, dit gaat vaak met ups-en-downs. Door mijn autisme ben ik niet altijd de gemakkelijkste, desondanks probeer ik mij wel aan te passen, en probeer ik ook te letten op mijn manier van doen en communiceren.

Sinds vorige week heb ik conflicten met mijn leidinggevende, dit gaat over een verschil van opzicht wat ik het beste kan oppakken. Ik ben aangenomen als backend-developer, maar doordat het bedrijf geen frontender meer in dienst heeft (we waren met 6, nu nog maar met 3 - waarvan 2 devers), wordt dit aan mij gevraagd toch op te pakken.

Hoewel ik frontend werk opzicht kan, is het niet waar ik mij het sterkste of prettigst bij voel. Het is ook vaak dat ik dan te horen krijg dat het niet goed is gedaan of dat ik zelf weet dat het nogal hacky is. Ik probeer toch mijn best te doen, maar geef daarbij ook aan dat het echt niet zo bij mij past.

Wij werken aan één project (samen met nog een andere collega), die is veel beter in dat soort werk, dus heb aangegeven of het niet beter was dat ik meer de achterkant doe (transactions, api-koppelingen, etc.), dan mij bezig houdt met frontend werk dat voor mij veel langer duurt ook dan hem.

Daar ging hij semi meer akkoord, maar nu opeens is de toon omgeslagen: ik zou slecht communiceren in want nu frontend werk of backend werk is, hij vind dat ik niet goed luister, en sprak vanochtend de andere collega aan met 'Ben ik nou gek?? Ik vraag toch gewoon om een duidelijke uitleg? Waarom kan hij dat niet (duidelijker communiceren)?'. De collega hield zich neutraal en afzijdig.

Mijn hoofd heeft naar andere gecommuniceerd (o.a. de eigenaar van het bedrijf) dat ik er 'geen zin in zou hebben', wat dus zeker niet waar is, al zie ik mij dit werk niet lang(er) doen. Dat is meer een skill en feeling ervoor issue, en ik probeerde juist aan te geven dat het voor mij veel langer duurt, dan mijn andere collega. Ook dat we niet samen aan één ding zaten te werken (precies dezelfde views), en de andere collega gaf aan dat er nog een ander gedeelte niet goed werkt - wat dus meer backend relateert is - en ik prima kon oppakken.

Vorige jaren had mij dit enorm geraakt, nu zit ik vooral in de modus: dit gebeurt mij geen tweede keer meer.
Deze leidinggevende heeft namelijk precies dezelfde opmerkingen gemaakt over mijn afwezigheden en ziekten, terwijl ik kon aantonen dat ik ondanks al die afspraken en ziekenhuis bezoeken daarvoor en daarna altijd aan het werk was (ik werk 100% remote). Ik had ook nog anderhalve week vakantiedagen over. Uiteindelijk heeft de eigenaar van het bedrijf zijn excuses gemaakt, en is er ook op mijn ingepraat om vooral te blijven. De leidinggevende heeft nooit sorry gezegd.

Ik wil dus eigenlijk al veel langer weg sinds het voorval van vorig jaar, en nu krijg ik de kans op een 'spoor 2' traject te gaan doen (https://www.uwv.nl/nl/zie.../spoor-1-2-andere-functie). Alleen snap ik even niet zo goed wat hier de voor en nadelen van kunnen zijn. Ik zou graag elders gaan werken als backend developer, het liefst ook remote of in een rustige omgeving. Dat laatste is niet divagedrag, het lukt mij anders echt niet om te concentreren door de prikkers.

Hebben jullie tips of ervaringen? Ik ben namelijk al een hele tijd ziekgemeld. Ontslagen kan dacht ik niet zomaar, maar ik heb mij sinds vanochtend wel ziekgemeld. De huidige manier van werken en deze opmerkingen (die dus al de hele week zijn + daarvoor eigenlijk ook al), zorgen toch bij mij voor stress en vanochtend was het echt weer precies als toen. Het vaker aangegeven dat er één iemand bij moet (fullstack of frontender) wordt altijd om gezucht, terwijl het project echt te groot is voor 2 man (het is min-of-meer één saas-applicatie). Ook heb ik hem diverse keren geholpen, ook al was het voor mij buiten de afgesproken uren.

Dank!

[ Voor 8% gewijzigd door HollowGamer op 01-05-2025 14:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Waarom zoek je geen baan die beter bij je past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
MarkyB schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 14:24:
Waarom zoek je geen baan die beter bij je past?
Ik ben nog in therapie, dus niet volledig inzetbaar.

Maar snap wat je zegt, dat is ook wat ik nu wil. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:29

Herman

FP ProMod
Zul je bij een nieuwe werkgever op den duur niet tegen dezelfde punten aanlopen?

Loondienst neemt nu eenmaal een gezagsverhouding met zich mee. Een beetje afhankelijk van de bedrijfscultuur, maar meestal worden zaken van hogerhand jou opgelegd. Dat zal lang niet altijd subtiel gebeuren. Daar moet je tegen kunnen. Als ik je TS zo doorlees, knelt het daar wel een beetje. Of sla ik de plank mis?

[ Voor 7% gewijzigd door Herman op 01-05-2025 14:52 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:27
2e spoor is geen kans maar gewoon onderdeel van de re-integratieverplichting van jouw werkgever. Als zoiets langs komt ben je dus al een tijdje ziek en komt er ook een moment in de toekomst dat na 2 jaar ziekte het op houdt bij deze werkgever en je eventueel de mallemolen van de WIA ingaat. Heb je geen contact met bedrijfsarts/Arbo-coordinator of een dergelijk type die jou precies kan uitleggen wat men je nu aanbiedt?

Uitgangspunt moet wel zijn dat je inderdaad in de huidige functie/organisatie niet past en men jou actief gaat begeleiden naar een toekomstige werkgever, dus niet je even bij bedrijf x dumpen tot de 2 jaar erop zitten.

Zelf ben ik in het verleden ook gere-integreerd via 2e spoor. Bij mij was dit pas na juridisch getouwtrek en dreiging UWV met derde ziektejaar omdat werkgever mij geen kans gaf om te integreren. Door dreiging UWV toen zelf een externe jobcoach mogen uitzoeken die het zoeken van een tijdelijke werkgever en de coaching op de nieuwe plek heeft gedaan, dat zou voor jou eventueel ook een optie kunnen zijn. Overigens werk ik inmiddels al weer bijna 10 jaar bij het 2espoorbedrijf, dus op zich is een dergelijk traject prima om een passende baan te vinden terwijl je (deels) ziek bent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-05 22:23

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik zou eerst hard werken aan het beter worden. ( was je mee bezig toch). Als je niet kunt re-integreren bij je huidige baas (geen passend werk) zul je zeker spoor 2 in gaan. Ik zou kijken of je baas wil meewerken aan een Outplacement, Coaching & Re-integratie via een bedrijf wat zich hier dagelijks mee bezig houd.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Herman schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 14:51:
Zul je bij een nieuwe werkgever op den duur niet tegen dezelfde punten aanlopen?

Loondienst neemt nu eenmaal een gezagsverhouding met zich mee. Een beetje afhankelijk van de bedrijfscultuur, maar meestal worden zaken van hogerhand jou opgelegd. Dat zal lang niet altijd subtiel gebeuren. Daar moet je tegen kunnen. Als ik je TS zo doorlees, knelt het daar wel een beetje. Of sla ik de plank mis?
Goed punt, alleen is hier geen sprake geweest van gezag negeren. Ik heb en zal altijd alles doen wat van mij wordt gevraagd.

Daarin heb ik dus ook aangegeven dat ik niet goed ben in frontend werk bijvoorbeeld, maar ik heb nooit aangegeven dat ik dit niet wilde. De collega en ik kwamen met dit voorstel, vooral omdat er nog zoveel ander werk ligt, maar het is nooit geweest dat ik daar geen zin in zou hebben of niet zou willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Sempy schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 14:58:
2e spoor is geen kans maar gewoon onderdeel van de re-integratieverplichting van jouw werkgever. Als zoiets langs komt ben je dus al een tijdje ziek en komt er ook een moment in de toekomst dat na 2 jaar ziekte het op houdt bij deze werkgever en je eventueel de mallemolen van de WIA ingaat. Heb je geen contact met bedrijfsarts/Arbo-coordinator of een dergelijk type die jou precies kan uitleggen wat men je nu aanbiedt?

Uitgangspunt moet wel zijn dat je inderdaad in de huidige functie/organisatie niet past en men jou actief gaat begeleiden naar een toekomstige werkgever, dus niet je even bij bedrijf x dumpen tot de 2 jaar erop zitten.

Zelf ben ik in het verleden ook gere-integreerd via 2e spoor. Bij mij was dit pas na juridisch getouwtrek en dreiging UWV met derde ziektejaar omdat werkgever mij geen kans gaf om te integreren. Door dreiging UWV toen zelf een externe jobcoach mogen uitzoeken die het zoeken van een tijdelijke werkgever en de coaching op de nieuwe plek heeft gedaan, dat zou voor jou eventueel ook een optie kunnen zijn. Overigens werk ik inmiddels al weer bijna 10 jaar bij het 2espoorbedrijf, dus op zich is een dergelijk traject prima om een passende baan te vinden terwijl je (deels) ziek bent.
Ik zit momenteel bij een dienst, zij doen mij begeleiden en ik heb met hun ook mijn zorgen en stress gedeeld die ik ervaar (hoge werkdruk, te weinig mensen voor het werk, niet meer toekomen aan mijn eigen werk, spanningen in het team, etc.). De werkgever blijft voordoen alsof de werkdruk wel meevalt, maar er wordt wel van ons verwacht iets af te leveren binnen een korte periode met weinig handen.

Deze hebben mij ook aangegeven of spoor 2 niet beter was op langer termijn. De omgeving waar ik nu zit brengt best veel stress met zich mee, en ik heb zelf daarin al aanpassingen gedaan: niet meer bij elk overleg, meer afgebakend werk (wat dus tegen de regels in gaat van wat is afgesproken met werkgever), etc.

Ik kreeg er komende maand ergens uitleg over, maar door het voorval van gisteren en vandaag, is het in een stroomversnelling gekomen. Vanochtend was echt niet leuk, en het voelde precies zoals een jaar geleden: kleineren en onwaarheden roepen (heeft er geen zin in, denkt alleen in problemen, etc.).

Dat is de reden dat ik al langer wegwil, maar doordat ik in therapie zat, had ik inderdaad ook zoals andere aangaven eerst die afronden en dan pas verder kijken naar iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
kromme schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 15:05:
Ik zou eerst hard werken aan het beter worden. ( was je mee bezig toch). Als je niet kunt re-integreren bij je huidige baas (geen passend werk) zul je zeker spoor 2 in gaan. Ik zou kijken of je baas wil meewerken aan een Outplacement, Coaching & Re-integratie via een bedrijf wat zich hier dagelijks mee bezig houd.
Goed punt. :)

Dat was ook eigenlijk mijn uitgangspunt. Ik wil al eerder weg wegens de hoge werkdruk en de sfeer in het team, maar therapie was ook de reden dat ik niet verder wilde kijken en eerst daar de focus op wilde leggen.

[ Voor 14% gewijzigd door HollowGamer op 02-05-2025 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:29

Herman

FP ProMod
HollowGamer schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 15:07:
[...]

Goed punt, alleen is hier geen sprake geweest van gezag negeren. Ik heb en zal altijd alles doen wat van mij wordt gevraagd.

Daarin heb ik dus ook aangegeven dat ik niet goed ben in frontend werk bijvoorbeeld, maar ik heb nooit aangegeven dat ik dit niet wilde. De collega en ik kwamen met dit voorstel, vooral omdat er nog zoveel ander werk ligt, maar het is nooit geweest dat ik daar geen zin in zou hebben of niet zou willen doen.
Je doet het werk liever niet. Je bent er niet voor aangenomen en het ligt (volgens jou) niet binnen je kwaliteiten.

Je geeft aan dat je volgzaam bent, maar is er een kans dat je werkgever andere signalen van jou heeft gekregen? Bijvoorbeeld doordat je telkens in het verweer kwam, door verbale of non-verbale communicatie etc. Kortom: je hebt geen zin in het werk, bestaat de kans dat je dat ook wel een beetje hebt door hebt laten sijpelen :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:58
HollowGamer schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 14:31:
[...]

Ik ben nog in therapie, dus niet volledig inzetbaar.

...
Is dat een therapie waarmee "volledig inzetbaarheid" kan worden bereikt ?
Bestaat zoiets uberhaupt ?

Welke vorm van autisme heb je (of welke vorm van autist ben je) ? En in welke mate ?
Wie binnen het bedrijf weten dat je op het spectrum zit ?
Hebben ze er begrip voor ?

Je kunt mij ook DM-men ;)
Niet antwoorden is ook okee ;)

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 01-05-2025 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Herman schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 15:30:
[...]

Je doet het werk liever niet. Je bent er niet voor aangenomen en het ligt (volgens jou) niet binnen je kwaliteiten.

Je geeft aan dat je volgzaam bent, maar is er een kans dat je werkgever andere signalen van jou heeft gekregen? Bijvoorbeeld doordat je telkens in het verweer kwam, door verbale of non-verbale communicatie etc. Kortom: je hebt geen zin in het werk, bestaat de kans dat je dat ook wel een beetje hebt door hebt laten sijpelen :)
Beide weten dat dit niet tot mijn hoofdtaken behoort (in mijn contract staat backend developer), en dat er nog heel veel ander werk ligt. Mijn werkgever vind ik dat veel werk doe en oppak, op dat gebied zou je mij kunnen zien als fullstack, maar heb ook duidelijk aangegeven dat mijn kwaliteiten zeker niet liggen in het fatsoenlijk opzetten met pagina's als CSS en responsive-design. Ik ken het wel (Vue.js, tailwind, TS, enzo), maar dat is niet echt het probleem.

Vorig jaar hadden wij frontender in volledig dienst. Deze hebben ze laten gaan wegens meningsconflicten, iets waar wij als team zoiets van hadden 'is dat wel een goed idee? we hebben er nu niemand voor'.

Dit zou worden opgelost, maar 8 maanden is er nog steeds geen vervanger gekomen. Nu kan mijn andere collega het gelukkig okay, maar bij hem zie ik ook dat het niet echt zijn ding is.

We doen het, maar we bleven ook best 'zeuren' en aangeven bij teamlead: zorg dat er a.u.b. iemand bij komt.
Er worden daarin beloftes gemaakt, maar er komt niet echt beweging in (veel zijn te duur of kiezen toch liever voor iets anders).

Ik heb dus nooit werk geweigerd, zo zit ik niet in elkaar. Als de mailserver het niet doet, de servers liggen eruit, .. ik doe devops, geen probleem. Zelfde dus met frontendwerk, ook al ben ik niet de expert in CSS/HTML stuff.

En ja, dat heb ik inderdaad laten doorschemeren en ook aangegeven dat dit een probleem zou worden, zeker gezien de hoeveelheid designs en projecten die allemaal moeten worden opgemaakt en worden beheerd. Er gaan nu zaken outsourced worden in frontend, maar dat betekent wel dat ik bijvoorbeeld een API moet gaan opzetten. Dat is iets wat ik leuk vind en ook kan, maar ook daarin moet ik communiceren hoe de API werkt of gaat werken. Wat ik dacht altijd prima en goed te doen?

[ Voor 11% gewijzigd door HollowGamer op 02-05-2025 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
W1ck1e schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 15:38:
[...]

Is dat een therapie waarmee "volledig inzetbaarheid" kan worden bereikt ?
Bestaat zoiets uberhaupt ?

Welke vorm van autisme heb je (of welke vorm van autist ben je) ? En in welke mate ?
Wie binnen het bedrijf weten dat je op het spectrum zit ?
Hebben ze er begrip voor ?

Je kunt mij ook DM-men ;)
Niet antwoorden is ook okee ;)
Het is een therapie tegen mijn angsten en paniekaanvallen.
Ik heb daar vee last van, wat ook de reden is dat ik op afstand werk.

Dit is iets waar ik vanaf wil, ik zou nog altijd thuiswerken graag doen, maar snap ook goed dat werkgevers 2-3 dagen op kantoor verlangen. Maar ik vind ook een remote-job prima, ik ben sociaal (bijvoorbeeld met sporten), maar de hele dag prikkers kost mij flink energie en stress. Bij de huidige zijn er kantoortuinen, hoewel je ergens 'rustig' kan zitten, is dat moeilijk als je dan toch van ruimte naar ruimte moet om te meeten, en er is geen afgesloten ruimte.

Dus dit is ook iets wat ik graag wil aanpakken en beter mee wil leren omgaan.
Kuddo's ook naar mijn huidige werkgever daarin, ik krijg echt alle ruimte voor mijn therapie en dat waardeer ik enorm (heb ik ook vaak gezegd en aangegeven).

Ik weet niet zo mijn specifieke vorm, dat komt omdat zij zeggen dat ik een soort mix heb (sociaal, gevoeligheid van prikkels, etc.).
Maar ik heb het dus wel, en ik heb dit ook gedeeld met mijn werkgever.

Ze weten dat ik daardoor meer directer reageer, aan de andere kant vind ik ook dat ze mij vaak niet begrijpen.
Daar kreeg ik vroeger de opmerking 'leg het nog eens uit', maar nu dus 'je communiceert niet goed' of 'je denkt alleen in problemen'.
Grappige is dat juist in mijn functioneringsgesprekken dit als een pluspunt van mij werd gezien.

Misschien is dat ook wat mij pijn doet, ik leg dingen vaak uit als een groot geheel (dus met alle voor en nadelen, dat weet ik ook van mijzelf). Maar nu is het opeens wel een probleem geworden denk ik.

En ik snap het ook, maar heb ook met mijzelf afgesproken dat ik niet een tweede keer mij zo wil voelen.

[ Voor 10% gewijzigd door HollowGamer op 01-05-2025 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
HollowGamer schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 15:54:

...
Ik weet niet zo mijn specifieke vorm, dat komt omdat zij zeggen dat ik een soort mix heb.
Maar ik heb het dus wel, en ik heb dit ook gedeeld met mijn werkgever.
...
"zij" is dat de therapeut ?
Heb je geen officiele diagnose ?
Delen is goed, naar mijn ervaring.
Al mijn directe collega's wisten/weten het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
W1ck1e schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 16:02:
[...]

"zij" is dat de therapeut ?
Heb je geen officiele diagnose ?
Delen is goed, naar mijn ervaring.
Al mijn directe collega's wisten/weten het.
Sorry, bedoelde inderdaad 'zij' met de therapeut + instantie die mij hebben onderzocht.

Ik heb dus een officiële diagnose van autisme, de exacte naam weet ik niet, tegenwoordig kun je met DSM(?) op verschillende spectrums zitten, en niet meer zoals vroeger dat je enkel in die groep behoort. :)

Mijn directe collega's, HR en werkgever weten het. Ik heb daarin altijd open kaart gespeeld.
Ik heb het ook nooit gebruikt als 'ik heb autisme, jullie moeten dit doen', sterker nog, ik heb altijd geprobeerd mijzelf te verbeteren in communiceren, rustiger blijven en minder iets ergens van te vinden.

Dat maakt het best gek dat ik daar nu op wordt aangesproken, want dat werd dus juist als een van mijn pluspunten gezien tot nog geen maand geleden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
Autisme heeft zeker ook pluspunten, echter niet iedereen komt er aan toe om die te zien.
Kan je niet op zoek naar een baan bij een werkgever die jouw voordelen wel ziet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
W1ck1e schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 16:17:
Autisme heeft zeker ook pluspunten, echter niet iedereen komt er aan toe om die te zien.
Kan je niet op zoek naar een baan bij een werkgever die jouw voordelen wel ziet ?
Ben het met je eens, het gaat er zeker om hoe je iemand inzet en zijn pluspunten (maar ook mindere kanten) ziet.

Dat wil ik ook graag, alleen ben ik bang voor de gevolgen. Een daarvan is natuurlijk gesprekken voeren met andere, maar opzicht gaat dat nog wel. Het is vooral of er geen financiële of juridische gevolgen kunnen zijn.

Dat is een mede een vraag die ik graag hier even zou willen stellen. :)

[ Voor 9% gewijzigd door HollowGamer op 01-05-2025 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
HollowGamer schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 16:23:
[...]

Ben het met je eens, het gaat er zeker om hoe je iemand inzet en zijn pluspunten (maar ook mindere kanten) ziet.

Dat wil ik ook graag, alleen ben ik bang voor de gevolgen. Een daarvan is natuurlijk gesprekken voeren met andere, maar opzicht gaat dat nog wel. Het is vooral of er geen financiële of juridische gevolgen kunnen zijn.

Ik heb geen idee van juridische gevolgen, hooguit financiele gevolgen (recht op uitkering bijvoorbeeld). Maar je gezondheid lijkt mij belangrijker dan beide.

Ik heb alleen maar eigen ervaringen, geen harde kennis over de materie.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:19
HollowGamer schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 16:23:
[...]

Weet je dat er organisaties zijn die mensen zoals jij aan een passende werkomgeving helpen? Bijv Autitalent? Je zit nu in een situatie waarin er veel wordt gevraagd wat jij juist niet kunt bieden. Dat helpt je niet in het herstel en duwt je alleen maar verder weg. Ga daar eens praten hoe je uit deze situatie komt. Je bent niet de enige.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 10:04

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik mis een heel jaar voorgeschiedenis met je leidinggevende en bijdrijfsarts als er nu sprake in van spoor 2 in het poortwachter traject... Er moet dan een heel plan liggen met hoe je werk is ingedeeld, welke taken en allerlei evaulaties. Spoor 2 gaat in als het goed (re)integreren op de huidige plek niet lijkt te werken of onvoldoende progressie en of verbetering oplevert.

Uit die evaulaties kan je (evt samen met lg en bedrijfsarts) kijken waar je evt beter op je plek bent. BIj je huidige werkgever op een andere locatie/team, of idd elders.
Pagina: 1