WhatsApp: gebruikers zien gemiddeld ongeveer zes…

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Artikel: nieuws: WhatsApp: gebruikers zien gemiddeld ongeveer zes Status-posts per dag
Auteur: @arnoudwokke
Laatste paragraaf is erg onduidelijk. Het artikel gaat over WhatsApp, maar de paragraaf lijkt te beschrijven waarom de AI-dienst in Facebook zo vaak gebruikt wordt. Vervolgens komt een opmerking over een AI-app uit de lucht vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:08
Er zijn 3,43 mijard gebruikers van de chatapp
mijard -> miljard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Volgens mij gaat het artikel meer over wat uitspraken die de financieel directeur van Meta heeft gedaan en niet zozeer specifiek over WhatsApp. Bij elkaar is er wel enige nieuwswaarde, maar beide opmerkingen op zich zijn volgens mij niet heel interessant om een bericht over te schrijven?

In ieder geval beschrijft de laatste paragraaf meer hoe men Meta AI gebruikt, en is de link met WhatsApp dat dat blijkbaar wereldwijd de meest gebruikte ingang is. De Meta AI-app wordt genoemd omdat het gebruik in de VS daarvan opvallend hoog is omdat ze daar nauwelijks WhatsApp gebruiken.

Het is volgens mij niet zozeer onduidelijk, maar het geheel is gewoon een beetje onsamenhangend omdat de uitspraken van Li dat ook zijn.

@SlaadjeBla dat kun je beter melden in Meld hier spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes

[ Voor 8% gewijzigd door Patriot op 01-05-2025 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Nou misschien dat ik op een andere manier als jij lees, maar ik vind het erg onduidelijk dat onderstaande tweede zin over WhatsApp gaat (eigen benadrukking):
De AI-dienst zit ook in bijvoorbeeld Instagram, maar na WhatsApp zit het meeste gebruik in Facebook. Dat komt volgens het bedrijf omdat communicatie met AI veel via tekst verloopt.
En onsamenhangende uitspraken van een woordvoerder vind ik geen argument voor een onsamenhangend nieuwsbericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maupertus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 16:58
Is de nieuwswaarde voor Tweakers in dit bericht niet eerder het feit dat WhatsApp hiermee actief de AI tool aan het pushen is? Nu voelt het een wat leeg bericht (okay, status berichten zonder verdere context) terwijl de opmerking: "Hier is het gebruik van MetaAI geweldig!" me erg interessant lijkt.

Jezus saves and takes half damage.