Hi,
Op de zolder krijgen we twee dakkapellen. Nu willen we daar liefst 2 kamers van maken.
Voorwaarde is dat er in ieder geval 1 vd 2 een volwaardige deur komt i.v.m. slaapkamer. De andere zal meer een werkkamer worden en zal een doorloop worden. Er is sowieso geen ruimte voor 2 volwaardige deuren naast elkaar.
Nu is de muur dragend waar het kozijn in zit. De gordingen en de nokbalk rusten beide hierop. Ook op de verdiepingen eronder staat de draagmuur op dezelfde plaats.
Precies boven het kozijn zit een betonnen latei die tussen de gordingen loop.
Huidige situatie met een deur in het midden.
:strip_exif()/f/image/HLt3I1JfUiBKzPGmVNmVq0Rv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OwhtybeJod2OR31kGrSP4sOE.jpg?f=fotoalbum_large)
Moet ik hier nog ergens specifiek rekening houden met de draagconstructie?
Waar ik zelf aan had gedacht is dat de latei moet sowieso worden opgevangen aan de uiteinden. Anders rust deze nergens meer op behalve op het kozijn.
Op de zolder krijgen we twee dakkapellen. Nu willen we daar liefst 2 kamers van maken.
Voorwaarde is dat er in ieder geval 1 vd 2 een volwaardige deur komt i.v.m. slaapkamer. De andere zal meer een werkkamer worden en zal een doorloop worden. Er is sowieso geen ruimte voor 2 volwaardige deuren naast elkaar.
Nu is de muur dragend waar het kozijn in zit. De gordingen en de nokbalk rusten beide hierop. Ook op de verdiepingen eronder staat de draagmuur op dezelfde plaats.
Precies boven het kozijn zit een betonnen latei die tussen de gordingen loop.
Huidige situatie met een deur in het midden.
:strip_exif()/f/image/HLt3I1JfUiBKzPGmVNmVq0Rv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OwhtybeJod2OR31kGrSP4sOE.jpg?f=fotoalbum_large)
Moet ik hier nog ergens specifiek rekening houden met de draagconstructie?
Waar ik zelf aan had gedacht is dat de latei moet sowieso worden opgevangen aan de uiteinden. Anders rust deze nergens meer op behalve op het kozijn.