Internet op plaats zonder bereik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:53
Komend weekend zit met een vereniging ik 4 dagen op een event zonder GSM ontvangst. (Ja, die locaties bestaan nog in europa 😂). Wifi alleen bij een lokaal restaurant.

Nu overweeg ik een Starlink-mini set te kopen en zelf een hotspot op te zetten.

Wat heb ik nodig?

- starlink (kopen)
- wifi AP-Oudoor (heb ik nog)
- oude laptop voor hotspot software (heb ik nog)
- switch (heb nog een switch mini liggen, maar dan heb ik een POE injector nodig)
- een lading kabels

Zou dit lukken? Zie ik nog wat over het hoofd?

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Beste antwoord (via yzf1kr op 29-04-2025 15:14)

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:25
Als je je Starlink inmiddels besteld hebt, dan lukt het misschien wel: Levertijden Starlik

De Starlink antenne wordt standaard geleverd met een Wifi-router. Voor een weekendje zou ik het niet moeilijker maken en die Wifi-router gebruiken.

Heb je wel stroom in de buurt? Anders heb je ook iets van een generator nodig.

Spel en typfouten voorbehouden

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:33

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@yzf1kr ik heb je vraag afgesplitst vanaf [Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4, aangezien het vrij weinig met Ubiquiti te maken heeft.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

yzf1kr schreef op maandag 28 april 2025 @ 10:47:
Zou dit lukken? Zie ik nog wat over het hoofd?
Misschien even nagaan of het wel de bedoeling is? Voor hetzelfde geld heeft die vereniging bewust voor die locatie gekozen omdat ze een paar dagen geen afleiding in de vorm van telefoontjes, SMSjes en internet wilden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:02
yzf1kr schreef op maandag 28 april 2025 @ 10:47:
Komend weekend zit met een vereniging ik 4 dagen op een event zonder GSM ontvangst. (Ja, die locaties bestaan nog in europa 😂).
Is dus buiten Nederland (of op zee)? Waarom wil je een extra hotspot opzetten, het Starlink modem bevat toch al een router en wifi?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 10:11

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Is internet überhaupt nodig tijdens die 4 dagen?
Ik zou kiezen voor het lenen/huren van een satelliettelefoon om in geval van nood bereikbaar te zijn/ hulpdiensten te kunnen bereiken. Vanaf dag 5 kun je weer bijlezen op je mail en appjes...

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gokje Scouting kamp in het Brexbachtal in Duitsland. Maar even 4 dagen zonder moet toch wel kunnen. Als je het voor je programma nodig hebt had je iets moeten aanpassen.
4 dagen offline lijkt mij een hele goede ontwikkeling.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Of een iPhone meenemen?

“Met de iPhone 14 of nieuwer (alle modellen) kun je iPhone verbinden met een satelliet om te sms'en naar hulpdiensten, pechhulp aan te vragen, te sms'en naar vrienden en familie en je locatie te delen terwijl je zonder netwerk zit en geen mobiele of wifidekking hebt.

Apple-satellietfuncties zijn twee jaar gratis inbegrepen bij de activering van een iPhone 14 of nieuwer (alle modellen).”

Meer info vind je hier:
https://support.apple.com/nl-nl/105097

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgwj1983
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:02

*knip* het ubiquiti topic is een paar deuren verder.

[ Voor 114% gewijzigd door rens-br op 03-05-2025 07:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yzf1kr
Nope, allemaal verkeerde aannames.
En ook geen enkele die mijn vraag beantwoord. 😂

Het gaat om een Downhill wedstrijd. AAGS en Oostenrijks kampioenschap. Op die berg is gewoon geen bereik. (En iedereen baalt er van).

https://www.lines-mag.at/austrian-gravity-series

Internet is handig om startlijsten en timing te bekijken, maar ook voor communicatie met het thuisfront, persoonlijke IG en TikTok van de rijders etc etc

Ik wil graag een hotspot zodat ik kan kiezen wie er gerbuik van maakt, en om te voorkomen dat wachtwoorden met vreemden worden gedeeld.

Een andere optie is een extra router zonder hotspot en alles met MAC filtering te doen, maar dat is een pokke werk. Wil ook geen bakken met geld uitgeven voor iets wat maar een paar dagen per jaar gebruikt wordt.

(In augustus zijn we er nog eens voor de Propain Rookies Downhill Cup.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Let op de DHCP-pool en bijbehorende leasetime.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ
Als je je Starlink inmiddels besteld hebt, dan lukt het misschien wel: Levertijden Starlik

De Starlink antenne wordt standaard geleverd met een Wifi-router. Voor een weekendje zou ik het niet moeilijker maken en die Wifi-router gebruiken.

Heb je wel stroom in de buurt? Anders heb je ook iets van een generator nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FredvZ
yzf1kr schreef op maandag 28 april 2025 @ 17:46:
Ik wil graag een hotspot zodat ik kan kiezen wie er gerbuik van maakt, en om te voorkomen dat wachtwoorden met vreemden worden gedeeld.
Je vertrouwt je mede verenigingsleden wel voldoende om mee van een berg te roetsjen, maar te weinig om de wifi mee te delen met een WPA-code? :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yzf1kr
Ja, ik denk dat ik het voorlopig even gewoon via de Starlink Router doe.

Maar uh, "roetsjen"?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7F_sqv5z9H-STRtGAysAw_Qz-50=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B6vyRsJIkaILWZn1gxf8ZCDG.jpg?f=fotoalbum_large

Ik doe het ze niet na, ik ben slechts mechanicien, fotograaf, kok en sponsor.

Pagina: 1