Misschien een beetje een rare vraag.. maar heeft iemand ervaring met het verwijderen van een 3,5mm jack die is afgebroken uit een Samsung Galaxy A23? Klasgenootje van m'n zoon heeft een ongelukje gehad met z'n telefoon en kwam bij mij.. maar ik ben ook stumped hoe je dit kan fixen.
Het gaat dus om de metalen pin van een koptelefoon-aansluiting, afgebroken binnenin de koptelefoon-poort.
Back Cover verwijderen geeft geen directe toegang tot de binnenkant van de 3.5mm poort, volgens mij moet 'ie dan echt helemaal uit elkaar, en nieuwe 3,5mm poort er op solderen ofzo? Als dit makkelijker kan.. dan hoor ik het graag.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Pincet, krijgt geen grip
- Dunste precisieschroevendraaier er er tussen, past niet.
- Binnenkant van een balpen proberen over het metalen stukje te duwen
- Magneetje (te groot, doet niks)
Ik zit te denken aan uitboren met een mini-boortje, en dan de dunst mogelijke schroefdraad er in, om te trekken. Maar dat ijzervijlsel lijkt me niet top in een telefoon.
Het gaat dus om de metalen pin van een koptelefoon-aansluiting, afgebroken binnenin de koptelefoon-poort.
Back Cover verwijderen geeft geen directe toegang tot de binnenkant van de 3.5mm poort, volgens mij moet 'ie dan echt helemaal uit elkaar, en nieuwe 3,5mm poort er op solderen ofzo? Als dit makkelijker kan.. dan hoor ik het graag.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Pincet, krijgt geen grip
- Dunste precisieschroevendraaier er er tussen, past niet.
- Binnenkant van een balpen proberen over het metalen stukje te duwen
- Magneetje (te groot, doet niks)
Ik zit te denken aan uitboren met een mini-boortje, en dan de dunst mogelijke schroefdraad er in, om te trekken. Maar dat ijzervijlsel lijkt me niet top in een telefoon.