Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multiplexer
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18:06
Misschien een beetje een rare vraag.. maar heeft iemand ervaring met het verwijderen van een 3,5mm jack die is afgebroken uit een Samsung Galaxy A23? Klasgenootje van m'n zoon heeft een ongelukje gehad met z'n telefoon en kwam bij mij.. maar ik ben ook stumped hoe je dit kan fixen.

Het gaat dus om de metalen pin van een koptelefoon-aansluiting, afgebroken binnenin de koptelefoon-poort.

Back Cover verwijderen geeft geen directe toegang tot de binnenkant van de 3.5mm poort, volgens mij moet 'ie dan echt helemaal uit elkaar, en nieuwe 3,5mm poort er op solderen ofzo? Als dit makkelijker kan.. dan hoor ik het graag.

...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Pincet, krijgt geen grip
- Dunste precisieschroevendraaier er er tussen, past niet.
- Binnenkant van een balpen proberen over het metalen stukje te duwen
- Magneetje (te groot, doet niks)

Ik zit te denken aan uitboren met een mini-boortje, en dan de dunst mogelijke schroefdraad er in, om te trekken. Maar dat ijzervijlsel lijkt me niet top in een telefoon.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:53

CyBeRSPiN

sinds 2001

Openmaken en van binnenuit fixen? Voor 3 euro heb je een vervangende PCB op AliExpress.
Youtube staat vol met reparatievideo’s.
Maar misschien overlaten aan een telefoontoko?
Je beschadigt al snel een flex cable en dan moet je daar ook weer op wachten.

[ Voor 49% gewijzigd door CyBeRSPiN op 28-04-2025 02:37 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:36

fxs81

Julianadorp

Kan je niet het puntje van een cocktailprikker eraf knippen, dan een druppeltje lijm erop, dat op het afgebroken plugje drukken, laten drogen en hem er dan uit trekken? Dan beschadig je niets en als het niet lukt is er geen man overboord.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:24

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

fxs81 schreef op maandag 28 april 2025 @ 03:00:
Kan je niet het puntje van een cocktailprikker eraf knippen, dan een druppeltje lijm erop, dat op het afgebroken plugje drukken, laten drogen en hem er dan uit trekken? Dan beschadig je niets en als het niet lukt is er geen man overboord.
^ Dit.

Inmiddels zo vaak gedaan dat ik er zelfs een voorraadje prikkers voor heb liggen. ;)

Gebruik snel werkende secondelijm die op zowel hout als metaal werkt. En heel belangrijk: gebruik echt maar een heel klein bolletje (een speldenprik) lijm en zorg voor een vaste hand. Je moet namelijk voorkomen dat de lijm op de binnenkant van de connector komt, want dan heb je grote kans dat je de connector moet vervangen.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• multiplexer
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18:06
Thanks, we gaan de secondelijm-prikker proberen, dat klinkt als een werkbare optie!
Pagina: 1