Ik krijg morgen een thuisbatterij (32kwh Sigenstore) met backup box geïnstalleerd (Sigenergy Homemax 3fase), maar ik vraag me af hoe dat zit met het zekeren van de aansluiting. De verkoper had het over een 20a automaat in de meterkast maar volgens mij hoor je die niet te gebruiken met een backup box.
Zoals ik het verwacht:
:strip_exif()/f/image/i4f0VRxjxWvwA6j5VcEeI51G.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoofd aansluiting -> 3x25a smelt (hoofd)zekeringen -> backup box grid ingang
Dan vanuit de backup poort direct naar de stoppenkast zonder zekering
Vanuit de solaredge zonnepanelen met 3x20a zekering en isolator schakelaar naar de homemax smart poort (AC input).
Vanuit de batterij met 3x20a zekeringen en isolator schakelaar naar de homemax.
Als je een zekering tussen de homemax en de meterkast zet van 20a dan word mijn huis afgeknepen van 3x25a naar 3x20a.
De homemax, zonnepanelen en batterij komen in de garage, dus ik verwacht geen extra zekeringen in de meterkast, alleen een kabel out en weer retour.
Of mis ik iets?
Zoals ik het verwacht:
:strip_exif()/f/image/i4f0VRxjxWvwA6j5VcEeI51G.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoofd aansluiting -> 3x25a smelt (hoofd)zekeringen -> backup box grid ingang
Dan vanuit de backup poort direct naar de stoppenkast zonder zekering
Vanuit de solaredge zonnepanelen met 3x20a zekering en isolator schakelaar naar de homemax smart poort (AC input).
Vanuit de batterij met 3x20a zekeringen en isolator schakelaar naar de homemax.
Als je een zekering tussen de homemax en de meterkast zet van 20a dan word mijn huis afgeknepen van 3x25a naar 3x20a.
De homemax, zonnepanelen en batterij komen in de garage, dus ik verwacht geen extra zekeringen in de meterkast, alleen een kabel out en weer retour.
Of mis ik iets?
11.7 kWp PVOutput: KwikCentrale, west-zuid-west