Ik zit inmiddels ook in act 3 en vooral het ontbreken van stats per gebied is wel erg onhandig ja om te kunnen zien of je alles in een level al gehad heb of niet.Dagarkin schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 17:52:
Nu wel in act 3. Ben er nu ook wel op aan het uitkijken. Een mooie rit geweest, wel jammer ivm bovenstaande(ontbreken minimaps en stats per gebied) door sommig dingen te missen.
Zo heb ik van de tints nu een oplopende reeks qua aantallen; 7 healing, 8 energy en 9 revive maar dat kan haast niet ander betekenen dat ik in de voorgaande levels een en ander gemist heb, maar waar
Met stats had ik dan tenminste geweten welk level ik opnieuw kon doen maar nu ga ik niet doelloos zoeken in een level met de kans dat er niets meer is, dat motiveert niet. Als ik zeker weet dat er nog wat ligt heb ik daar niet zo’n probleem mee.
Enige optie is nu opzoeken op internet, maar dat is gedoe en kans op spoilers
Ik heb de Second Chance revive picto maar gebruik deze ability enkel door de picto op een karakter te zetten, de lumina ervan is veel te duur want kost 40 dus daar kan ik betere dingen me doen want zoveel lumina punten heb ik ook niet per karakter, rond de 120.Ik had die auto revive skill gemist en daardoor is die hele death picto build vrij zinloos.
Die Auto Death picto heb ik wel maar gebruik ik niet, ik heb te weinig nuttige picto’s/lumina om er wat zinnigs mee te kunnen.
Had wel van een picto gehoord die de break bar volledig vulde bij doodgaan maar dat was dus duidelijk niet de bedoelingKwam er nu gisteren ook achter dat death break ook niet meer werkt, zoals ik dacht. Deze is gepatcht, waardoor je character eerst moeten worden gedood door een monster en dan wordt deze break gevult bij dit monster.
Deze nieuwe manier klinkt wel eerlijker
Je kan met genoeg AP en de juiste skills vrij makkelijk S rank krijgen in twee turn, eerst Overload en dan Light Holder. Met de Cheater picto ben je er dan zonder dat er iemand tussendoor komt.momenteel had ik dan wel een mooie build Sciel volledig op death picto/luminas en verso met burning stacks en maelle met burning flame, maar goed eens kijken of er een soort alternatief is om voor Verso toch snel volledig Rank S te krijgen.
Zit je wel op maar 1 leven maar in combinatie met Esquiso als wapen ben je dan feitelijk onsterfelijk omdat kan je kan blijven reviven omdat Verso dan Aureole krijgt op S rank.
Hoewel je op latere bosses wel snel genoeg moet zijn om de attacks te kunnen uitvoeren om weer terug op rank S te komen.
Dat wapen heb ik zelf nog niet en krijg je pas vrij laat in de game begreep ik.
Zelf ben ik pas sinds kort iets met Verso aan het doen omdat ik inmiddels wel door heb dat ik hem ook moet levelen en je niet wegkomt met op maar 3 karakters focussen.
Gebruikte daarvoor altijd enkel Lune en Maelle met Sciel die ik af en toe wisselde voor Monoco omdat hij natuurlijk wel moet vechten om zijn skills te krijgen.
Nu probeer ik zoveel mogelijk Sciel, Monoco en Verso te gebruiken als primair team aangezien die minstens 5 levels achterlopen op Lune en Mealle die al lvl 70 zijn.
Maar ze zijn met zijn drieën echt een stuk minder sterk dat Lune en Mealle samen.
Dat werd me pijnlijk duidelijk met het gevecht voor de deur van de Endless Night Sanctuary, dat was tegen een Braseleur, een Contorsionniste en een Jar.
Heel lang bezig geweest met Sciel, Monoco en Verso maar geen steek opgeschoten omdat de enemies steeds healden na een tijd en uiteindelijk werden ze allemaal omlegd, reserve team in de vorm van Maelle en Lune maakten met zijn tweeën in echter no time korte metten met de enemies. Er is dus nog een enorm verschil in DPS.