Vraag
Beste antwoord (via ldbock op 24-04-2025 19:51)
Wat je daar beschrijft is inderdaad een standaard Belgische AZERTY layout, maar dat is uitgerekend niet wat in de foto van TS staat, kijk maar naar de 5 - geen c cédille, ook geen Euro - die zit op de 4.Dirtyrockers schreef op donderdag 24 april 2025 @ 19:10:
Dit is een Belgisch AZERTY-toetsenbord. Enkele kenmerken die dat verraden:
De bovenste rij begint met & é " ' ( § è ! ç à ), wat typisch is voor Belgische indelingen.
De volgorde A Z E R T Y in plaats van QWERTY.
De aanwezigheid van ç (vaak gebruikt in Frans) en € op de '5'-toets.
De aanwezigheid van Alt Gr, wat veel gebruikt wordt op Europese toetsenborden voor speciale tekens.
Toetsnamen zoals "entrée" en "verrouillage numérique" zijn Frans, wat aansluit bij België.
Dus, land: België
Indeling: AZERTY (Belgisch)
Ondertussen wel een match gevonden voor alles behalve de letters A, Z Q en W: UK. Dit is een UK keyboard (wat niet hetzelfde is als US) met de letters omgewisseld om AZERTY te geven:
- Euro op de 4
- Pound op de 3
- vreemd hoek/haak dingetje op eerste toets boven in links.
Het gekke is dat er wel degelijk een normaal Belgisch AZERTY layout voor deze laptop gemaakt is:
https://viadennis.nl/toet...elitebook/850+g6/zilver-2
*Waarom* je deze afwijkende layout hebt is mij een raadsel. Heb je deze laptop nieuw gekocht? Dan zou ik navragen bij de verkoper. Is het 2e hands? Dan verwacht ik dat het een UK uitvoering is waar iemand doodleuk de keycaps van vier letters verplaatst heeft...
[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 24-04-2025 19:45 ]
Oslik blyat! Oslik!
Alle reacties
Bedankt voor alle info, ik heb alle AZERTY indelingen gehad en niet de juiste gevonden, hieronder de foto van type laptop. In de productspecificaties op de HP site vind ik niet welk type AZERTY indeling het toetsenbord is. https://support.hp.com/be...odel/26609809?sku=7YC64UP
Ik heb ooit ook wel eens zo'n niet te vinden AZERTY toetsenboordindeling zelf maar aangepast voor een, inderdaad ook, Belgische kennis met behulp van het Sharpkeys tooltje.
Pagina: 1
:strip_exif()/f/image/65uOhLZdpvmmf4PxDG2FGiAO.jpg?f=fotoalbum_large)