Onverklaarbare extra kosten (€10) voor data

Pagina: 1
Acties:
  • 419 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edmunt
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-04 19:19
Op de laatste telecomfactuur van mijn nonkel stond een extra kost van €10. Bij nader onderzoek van de factuurdetails bleek dat deze kosten werden aangerekend voor 200 MB dataverbruik bovenop zijn bundel.

Dit is opmerkelijk, aangezien hij beschikt over een databundel van 8 GB waarvan hij nog maar nauwelijks iets had verbruikt. Het volledige extra verbruik deed zich voor op één specifieke dag, namelijk 17/03, en het betrof nationaal verbruik (dus geen roaming).

Telecomprovider is Mobile Vikings.

Wat kan zo een extra kost veroorzaken?

https://tweakers.net/foto...sZ7DjfXk1p1JgXsSAmFYZ.jpg
https://tweakers.net/foto...xoS1yrjEzYgt7ZLg5m9Wi.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door edmunt op 22-04-2025 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Een foutje.

Bel ze eens op.
Stuur een email.
Twitter de helpdesk.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Er zijn diverse denkbare oorzaken: (herhaalde) systeemupdates, door laten spelen van filmpjes, een app die een fout bevat of malware. Een fout bij de provider is minder waarschijnlijk.

Als het goed is zijn de roaming tarieven hetzelfde als nationaal in de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
mrmrmr schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 20:39:
Er zijn diverse denkbare oorzaken: (herhaalde) systeemupdates, door laten spelen van filmpjes, een app die een fout bevat of malware. Een fout bij de provider is minder waarschijnlijk.

Maar hij geeft aan dat de 8 GB bundel niet volledig was verbruikt. Dus er zijn extra kosten bovenop gekomen door 200 MB die buiten de bundel valt, en dat is heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
en die 8GB is op de Telefoon gemeten? of ook op de factuur terug te zien?

bij mij rekent Odido ook anders dan mijn S25 (en vorige S23 en S20 enz)

Odido rekent meer verbruik dan Android bijhoud.. niet dat het me ook iets boeit maar goed ;)

[ Voor 24% gewijzigd door SMSfreakie op 22-04-2025 20:47 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
stin00 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 20:43:
Maar hij geeft aan dat de 8 GB bundel niet volledig was verbruikt. Dus er zijn extra kosten bovenop gekomen door 200 MB die buiten de bundel valt, en dat is heel vreemd.
Het is verleden tijd gesteld en TS noemt "extra verbruik". Ik ga er van uit dat er op 17/3 meer is verbruikt dan 8 GB, maar misschien is er nog iets anders aan de hand, bijvoorbeeld verbruik van telefonie of sms. Dat wordt soms gelijk gesteld met data. Ik zie een aanbieding van deze provider zonder belminuten en sms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edmunt
mrmrmr schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 20:39:

@mrmrmr @SMSfreakie @stin00 @jack zomer Ik heb 2 screenshots gepost.

[ Voor 5% gewijzigd door edmunt op 22-04-2025 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Er zijn nu ook foto's bijgevoegd die een datum periode van 19 feb tot 19 maart tonen: is dat wellicht ook de bundelperiode die Mobile Vikings hanteert? Dan zit de 17e toch wel aardig dicht bij de einde van een bundel en was het mogelijk toch gewoon 200mb data buiten de bundel?

Maargoed verder is het speculeren omdat er te weinig informatie beschikbaar is. Ik kan nergens zien hoeveel data er daadwerkelijk is verbruikt van de bundel in die periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edmunt
stin00 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 20:57:
Er zijn nu ook foto's bijgevoegd die een datum periode van 19 feb tot 19 maart tonen: is dat wellicht ook de bundelperiode die Mobile Vikings hanteert? Dan zit de 17e toch wel aardig dicht bij de einde van een bundel en was het mogelijk toch gewoon 200mb data buiten de bundel?

Maargoed verder is het speculeren omdat er te weinig informatie beschikbaar is. Ik kan nergens zien hoeveel data er daadwerkelijk is verbruikt van de bundel in die periode.
Maar waarom rekenen ze 30mb voor 2,99 euro aan? Ik zie mijn nonkel zondag terug. Dan zal ik opnieuw screenshots maken.

[ Voor 5% gewijzigd door edmunt op 22-04-2025 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:22

Herman

FP ProMod
Wellicht dataverbruik in het buitenland dat wellicht niet binnen de bundel valt?

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:37

13art

Moderator Mobile
@edmunt De eerste stap lijkt me dat er contact wordt opgenomen met de provider zelf voor uitleg. Hier een vraag posten zonder uitleg van de provider gaat naar alle waarschijnlijkheid weinig oplossen. Kom je er met de provider niet uit of is er nog het één of ander onduidelijk dan kunnen we je hier wellicht verder helpen.

Ik doe het topic voor nu dan ook dicht. Je kan na bericht met de provider altijd even een berichtje sturen zodat het topic weer open gezet kan worden.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.