Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:42

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter

[Multi] Doom: The Dark Ages
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/FPx9zemc7Wl6QqkdEaDsUptr.jpg?f=user_large
Ontwikkelaar: id Software
Uitgever: Bethesda Softworks
Platforms: Xbox Series X|S, PlayStation 5, PC
Release-datum: 15 mei 2025

WORD DE ‘SLAYER’ IN EEN MIDDELEEUWSE OORLOG TEGEN DE ONDERWERELD

DOOM: The Dark Ages is een prequel op de veelgeprezen titels DOOM (2016) en DOOM Eternal en vertelt de epische oorsprong van de toorn van de DOOM Slayer. Trek in dit derde deel van de moderne DOOM-reeks de met bloed besmeurde laarzen van de DOOM Slayer aan en ontdek het onvertelde verhaal van een sinistere middeleeuwse oorlog tegen de hel.

EEN DOOM GAME VOOR IEDEREEN

Deze duistere fantasy- en sciencefictiongame voor één speler biedt de zinderende gevechten en indrukwekkende visuele stijl van de DOOM-franchise, aangedreven door de nieuwste idTech-engine. Met een aanpasbaar moeilijkheidssysteem is het de perfecte instap voor zowel nieuwe spelers als veteranen.

HEERS IN DE HEL

Als het superwapen van koningen en goden sla je vijanden aan gruzelementen met een agressief arsenaal, waaronder de beroemde Super Shotgun en verwoestende nieuwe wapens, zoals het veelzijdige Chainsaw Shield. Bestorm door demonen geteisterde slagvelden in de wrede grondgevechten die DOOM vanaf het begin beroemd hebben gemaakt.

DE BRON VAN JE WOEDE

Ontdek het verleden van de DOOM Slayer in deze epische, filmische actiegame. Gedwongen om te dienen als wapen voor goden en koningen, vecht de DOOM Slayer tegen demonische hordes terwijl hun leider hem probeert te vernietigen en de enige te worden die gevreesd moet worden. Wees getuige van de geboorte van een legende als de Slayer het opneemt tegen de hel en het tij van de oorlog keert.

ONTDEK ONBEKENDE RIJKEN

In zijn zoektocht om de legioenen van de Hel te verpletteren, moet de Slayer vechten in rijken die hij nog nooit heeft gezien. Mysteries, uitdagingen en beloningen liggen op de loer in de schaduwen van de verwoeste kastelen, epische slagvelden, donkere bossen, helse landschappen en andere werelden die je doorkruist. Gewapend met het angstaanjagende en krachtige Chainsaw Shield snij je door de dreiging heen en onthul je geheimen in de grootste levels die id ooit heeft gemaakt.

Trailers

[

Screenshots

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SAAEGmFA8CmDTKlECSRhglsmw6Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/koKLNg3jI2aqUO6Fl9eO1uB4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pss0o2PcbVBV3jvq2WcDz-jdqRg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nIqTdK6vIFleTbuzOdtiBuzr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/00PLgliTJp2lsLwdCfGPqaynvLQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sW7iWSGQ0HJjr241A3QDnOMu.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l23LijLUmf8MAHW8i5_i95oa8ls=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bJn5TwNwovkK7Vu5C2pk9zZf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BxTEWrkuzN221_EBRrGyIb_nlGE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SuMnkvJ7dqpLjxTvI9lxI6V0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cSAFoQffuVu_p83ZmMsusQcrQ3Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MqqvxMwtcByoLwy95nGkYc0K.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t8e0aVVUt6yF10fzfHKa3ydf3Ng=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nOQD66SikTN37ciG6Ebn94bs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-3KpboCGeykiqlS_JKeCWUpTvGY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FtHBnMZBKgAF9fvsiOyown2g.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/skPRUEe1Yq_RQpCnJs6KL9C3gCQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UXAO7PkiSmp9zqaGXpiA6uq1.jpg?f=fotoalbum_tile

Reviews van Tweakers

Liever de geschreven review? Klik dan hier voor de geschreven review.

Wil je Mede-auteur worden? Doe gerust een PM.

[ Voor 3% gewijzigd door Linksquest op 16-05-2025 08:42 ]

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Voor de liefhebbers, hier ook wat collectors Editions, de collectors Edition van de game is er ook. Helaas op moment van schrijven uitverkocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WVIJ3tUlwI6fapZhKuk-IJSkckI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pcIApOR68KHUPDbf4RIVBR0O.jpg?f=fotoalbum_large

En dan natuurlijk nog de Limited Edition Collection Xbox controllers en Console Wrap. Exclusief verkrijgbaar via Microsoft: https://www.xbox.com/nl-N...mited-edition-accessories

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14:39

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:28

Vrijdag

De Zwarte

Release trailer:

ACG is enthousiast:

[ Voor 52% gewijzigd door Vrijdag op 09-05-2025 17:53 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-06 15:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D21HQIDYKuNfdvypzapmt8MOMOg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bNjpp4nTvloRD5c4VzfLIiJY.png?f=fotoalbum_large

4K PC benchmarks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m59tASnPVmiP_LUI2_H1GIn2HHM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P5WHl4GrvmzKmKiCv2PxbNnd.jpg?f=fotoalbum_large

En 1440p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

yinx84 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 17:52:
[...]

Je hebt twee keer hetzelfde filmpje gepost :)
Oeps, aangepast!

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-06 07:38
Premium editie gekocht voor pc en ps5
Ben benieuwd.
Zin om weer lekker te knallen effe wachten nog tot dinsdag .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Nog wat benchies:

TPU: DOOM: The Dark Ages Performance Benchmark Review - 40 GPUs Tested

[ Voor 33% gewijzigd door Help!!!! op 10-05-2025 09:18 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Nieuwe trailer ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Na het snelle Eternal zal deze gameplay wel wat wennnen zijn voor me denk.Aan de andere kant zal ik precies dezelfde game ook weer niet willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Premium Edition op PSN gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040

Verwacht dat id-Software de framerate op de base PS5 ook goed gaat krijgen.In de staat hoe de game nu is ben ik al tevreden[op basis van deze video]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
jori040 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 19:20:
Na het snelle Eternal zal deze gameplay wel wat wennnen zijn voor me denk.Aan de andere kant zal ik precies dezelfde game ook weer niet willen.
Ja inderdaad, daar moest ik tijdens de Developer Direct van dit jaar ook al aan het idee wennen. Zeker als je kijkt naar Doom 2016 die redelijk snel was en Eternal daar nog wat schepjes bovenop deed. Maar hoe dan ook, ik heb er wel zin in. En heb de achtergrond van mijn Xbox al aangepast, en heb ook de limited Edition controller en console wrap aangeschaft :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Linksquest schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 09:53:
[...]

Ja inderdaad, daar moest ik tijdens de Developer Direct van dit jaar ook al aan het idee wennen. Zeker als je kijkt naar Doom 2016 die redelijk snel was en Eternal daar nog wat schepjes bovenop deed. Maar hoe dan ook, ik heb er wel zin in. En heb de achtergrond van mijn Xbox al aangepast, en heb ook de limited Edition controller en console wrap aangeschaft :P
Die controller is heel nice.

Het goede nieuws is dat het sneller kan.Standaard staan de settings[game speed] geloof ik op op 100 maar je kan tot 150.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Klopt, hadden ze inderdaad in de Developer Direct verteld en laten zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beaudog
Vanochtend kon ik hem pre loaden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Goed om te weten, ik had al weken geleden iets gedownload maar dat was maar een paar MB, zal straks de Xbox even aanslingeren en de update maar binnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Hier ook binnen aan het halen.Zit me nu al op die nieuwe combat mechanics te verheugen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Assassin's Creed: De SE heeft een beeldje!
Call of Duty: In onze SE zit een nachtkijker!
Random spel: In deze SE krijg je digitale spiegeltjes en kraaltjes!

DOOM The Dark Ages:

(okee, niet helemaal eerlijk aangezien dit gewoon en marketing ding is ;) )

[ Voor 11% gewijzigd door Vrijdag op 11-05-2025 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:18
Na het lezen van de reviews zojuist de editie met pre order bonus besteld voor 56 euro (Steam key). Nu alleen nog een nieuwe videokaart :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Net even voor het werk opgestart pc
Versie zat er meteen in vanavond verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Wat is deze combat bevredigend.Het is gelukkig minder log dan ik dacht.
Dat de focus nu meer op melee ligt maakt het een totaal nieuwe DOOM ervaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-06 12:33
Probeer net te spelen, nieuwste nvidia drivers, maar game blijft crashen bij het opstarten:

9950x3d + 5090

oude drivers ook instant crash en krijg ik Bugsplat screen.

Update: Werkt nu, probleem is de onboard radeon van mijn 9950x3d deze uitgezet en nu werkt die meteen. Mocht je dit probleem dus hebben disable de onboard GPU van je cpu.

[ Voor 33% gewijzigd door Cyclonic op 13-05-2025 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Ik had na de vorige DOOM niet kunnen bedenken dat een opvolger minstens zo heftig kan zijn.Het is duidelijk een mix tussen Eternal en DOOM[2016]

De gamepaly settings zijn zo af te stellen zo dat iedereen hier wel van kan genieten.Wat dat betreft is deze game het meest toegankelijke van de drie.

Dit is een topper!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040

Bij dit type game kan je Skate & Koos het beste in een item hebben.Een review zonder onzin.

[ Voor 38% gewijzigd door jori040 op 13-05-2025 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
speelt lekker voor de grap op een deskmeet x300 geinstalleerd met een windrorce 4060 van nvidia.
1080p nichtmare settings dlss op quality en framegen op x2 zit op 120 fps ,
vermaak me er prima mee .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yinx84
Wat is het weer vet zeg. Het voelt echt alsof je een lopende tank bent. Als je van een richeltje springt breng je een kleine aardbeving teweeg die ook daadwerkelijk schade doet.

En niets van dat gaat ten koste van je mobiliteit. Het is nog steeds een zeer snelle game. Schild is wel even wennen. Je kan aardig wat blocken, maar je wordt wel afgestraft als je er te passief mee gaat spelen.

Draai het op Ultra Nightmare @ 4K met een RTX4090, DLSS Quality preset en geen framegen. Zit stabiel tussen de 100 en 120fps. Zeker met G-Sync een lust voor het oog. Maakte me toch een beetje zorgen of 4K realistisch was na sommige benchmarks gezien te hebben, maar het draait echt meer dan prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:41
Hmmz wel benieuwd naar deze game maar ik vond Eternal wel iets te snel voor mij haha (oude opa). Ik vind de setting en stijl namelijk wel erg tof en de trailers ook echt gaaf eruit zien. is deze game een iets relaxter tempo? of is het nog steeds volledige adrenaline rush mode zoals Doom Eternal was? :+

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Stylze schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:19:
Hmmz wel benieuwd naar deze game maar ik vond Eternal wel iets te snel voor mij haha (oude opa). Ik vind de setting en stijl namelijk wel erg tof en de trailers ook echt gaaf eruit zien. is deze game een iets relaxter tempo? of is het nog steeds volledige adrenaline rush mode zoals Doom Eternal was? :+
Tempo ligt wat lager maar er gebeurd meer dan in DOOM[2016]
Je moet je schild gebruiken want alleen met schieten kom je er niet.Persoonlijk vind ik deze opzet erg geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Deep Dive Review - The id Tech 8 Engine Is Stunning

Zou het leuk vinden als id-software zelf weer een Rage game gaat maken.

[ Voor 10% gewijzigd door jori040 op 14-05-2025 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:56
Een paar Twitch streamers zeiden dat de PC versie niet geweldig ge-optimaliseerd is tenzij er morgen nog een Patch daarvoor uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Stylze schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:19:
Idd, die eerste zin. In 2016 kon ik wel lekker op medium/hard spelen, in Eternal was ik maar op easy gebleven, denk je "de ronde is voorbij", komt er nog 2x zoveel aan animo.

Ik las Ryzen 7 als minimum (bullshit dacht ik, de videokaart is de belangrijkste factor), met Ryzen 5 zou het met mijn pc ook moeten lukken.

Gezien m'n 60hz/1440p scherm :

Moet dat goed komen :Y

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Loopt prima ook op mijn Deskmeet en met een 4060 .
Ook met de b580 loopt het top die wapens zijn super .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:31
Gisteren het eerste chapter gespeeld and I LOVE IT! :)

Heel leuke "old skool" setting, veel mogelijkheden al naar weapons, shield bashing is the max! ;-) De map is handig... kortom; big fan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakkerlak
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:46
Spelen mensen ook op de Xbox Series X. En bevalt dat?

[ Voor 85% gewijzigd door Kakkerlak op 15-05-2025 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:53
vanavond als kinderen op bed liggen beginnen met de game, zin in! :D

ben benieuwd, Doom II was de laatste doomgame die ik speelde

[ Voor 31% gewijzigd door Kol Nedra op 15-05-2025 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:53
Vanavond ook wat tijd vrij gemaakt voor deze game. Gameplay die ik heb gezien ziet er tof uit. Doom (2016) kon me ook wel bekoren, maar ik werd wat nerveus van het backtracken en het platformen. Hoorde dat Eternal dat nog meer had, dus die heb ik nooit gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
T.o.v. van DOOM[2016] en Eternal zijn de levels echt huge!
Dat er nu cutscenes in zitten vind ik totaal niet storend.Als je chapters opnieuw wil doen heb altijd de mogelijkheid om meteen weer in de actie te zitten dus cutscenes zitten nooit in de weg.

Begin de soundtrack ook steeds meer te waarderen.Heb deze in de settings wel iets omhoog moeten zetten.
Sowieso aan opties geen gebrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

De colour coded combat vind ik zelf ook wel jammer eigenlijk. Uninspiring maps herken ik dan weer niet echt. Verder wel vette game.

[ Voor 16% gewijzigd door Help!!!! op 15-05-2025 11:42 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik wil hem graag spelen, maar wacht nog even wat patches af. Misschien komt er nog iets betere optimalisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Vind dat er van de PS5 controller leuk gebuik gemaakt is.Dit is voor mij de 1e keer dat geluid via controller ook wat aan toevoegt.

Wat een geweldig spel is dit.Ben ook steeds chapters opnieuw aan het doen.

De early access is hier elke cent waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Laatst online: 15:49

H.Boss

Hugo Boss

Lekker ouderwets knallen heerlijk!

Loopt hier erg goed op een 4060TI 16GB.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
dikke tegenvaller:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8SqiG3NIfhhVFb2AJAYcpX0CVug=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VBDTDFO5xxrzRu2ZPKKrhkEj.png?f=fotoalbum_large
-O-

nu aan het downloaden op de xbox

[ Voor 4% gewijzigd door Kol Nedra op 15-05-2025 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clannad
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06 21:48
Wanneer ik op Bol kijk is het 70 euro voor ps5. Maar op Steam is het 80 euro? Weet iemand vanwaar dit prijsverschil komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H.Boss
  • Laatst online: 15:49

H.Boss

Hugo Boss

clannad schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:31:
Wanneer ik op Bol kijk is het 70 euro voor ps5. Maar op Steam is het 80 euro? Weet iemand vanwaar dit prijsverschil komt?
Ik heb hem voor 58 euro gehaald voor de PC als je goed rondkijkt op het internet.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crakie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-06 15:51

Crakie

I want my board back, Lance

Ik game nauwelijks meer, maar een nieuwe Doom wil ik spelen. Mijn ouwe beesje kan hem niet aan, maar GeForce Now is echt indrukwekkend. Had wat stotter of lag verwacht, maar het is alsof ik tophardware in huis heb. Geldt ook voor het veel snellere Eternal trouwens.

Game zelf voelt erg sloom, maar dat komt wel goed denk ik. Als ik er niet aan wen, kan de snelheid omhoog.

Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptbuttlick
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08-06 13:46

cptbuttlick

Nvidia

Ik heb hem op steam gekocht voor 62 euro.
Nu in chapter 4 en alles 100 procent gehaald, ik vind hem goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bits en Bytes
  • Laatst online: 29-05 11:09
Hij speelt heerlijk. Maar het is wel super arcade-y. Nog meer dan eternal vind ik. Hoe bijvoorbeeld die ballen in perfecte rijen soms op je af komen, en dat je dan de groene moet aantikken. Lijkt bijna wel een old-school arcade spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
de eerste 2 chapters gedaan, werkt opzich prima met controller maar had hem liever op de pc willen spelen maar helaas ik heb maar een Ryzen 5 die geen raytracing ondersteund. maar op xbox speelt ie ook heerlijk weg met 60fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:22

Phydomir

Dennis

Beetje een raar probleem met de game, of eerder gezegd, nadat ik de game heb gespeeld.
Speel hem op de PC via Gamepass (Win11) en nadat ik de game afsluit heb ik het probleem dat ik nergens meer op kan klikken, behalve op m'n taakbalk. Alles wat daar instaat is klikbaar en de vensters openen ook normaal, maar als ik dan bv Chome open, dan kan ik in Chrome nergens op klikken. Kan nog wel met bv tab navigeren naar de adresbalk en typen werkt dan ook. Na een reboot werkt alles weer prima. Iemand anders dit toevallig ook?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
k heb gisteren de eerste 3 chapters gespeeld, en mij viel tot nu toe wel op dat de muziek niet goed tot zijn recht komt, tenminste voor mijn gevoel. Ik vermaak me goed met deze game, maar merk wel dat het allemaal een stuk trager is. Maar met de mindset wat Id aangaf, we proberen er telkens wat nieuws mee te doen, vind ik het nog altijd een toffe game.

Ja ik weet dat hem kunt versnellen, maar ik bedoel meer het verschil met Eternal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:53
Kol Nedra schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 00:27:
de eerste 2 chapters gedaan, werkt opzich prima met controller maar had hem liever op de pc willen spelen maar helaas ik heb maar een Ryzen 5 die geen raytracing ondersteund. maar op xbox speelt ie ook heerlijk weg met 60fps
Ray tracing ondersteuning zit niet in je CPU, maar GPU. Dus dat je Ryzen 5 geen raytracing ondersteund, dat klopt ;)

Zag in de review hier op Tweakers als minpunt het gebrek aan glory kills. Dat is wat mij ook direct opviel. Bij Doom (2016) had je de meest brute glory kills op een moment dat je een vijand zwak genoeg had. Nu heb ik alleen bij die bolle die vuurballen schiet een paar keer een glory kill gehad, maar die lijkt ook iedere keer hetzelfde. Jammer, dat is wel een gemis.

[ Voor 38% gewijzigd door JanW op 16-05-2025 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Helaas heb ik last van freezes op PC. Heb een 4080S / 9800X3D build en alles blijft lekker koel, dus daar ligt het niet aan. Ga de driver maar opnieuw installeren en de game ook, zien we wel verder. Eerste indrukken waren an sich goed. Het is wel even slikken om van Eternal met alles maxed en nog ruim voldoende headroom opeens rond de 100fps te halen met DLSS en de DF optimized settings, maar het speelde erg lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Daarnet een klein uurtje gespeeld, maar ik ben toch héél snel weer teruggegaan naar Eternal — die ik nog steeds moet uitspelen. De combat daar is toch net een tikkeltje chaotischer, strakker en het meest lonend. En wie heeft in vredesnaam bedacht dat de Glory Kills nu niet meer zijn dan een stomp of trap? Die zijn zóveel beter in Eternal. _/-\o_

Wat mij betreft: 'Eternal' > 'Dark Ages'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bits en Bytes
Yonix schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 21:39:
Daarnet een klein uurtje gespeeld, maar ik ben toch héél snel weer teruggegaan naar Eternal — die ik nog steeds moet uitspelen. De combat daar is toch net een tikkeltje chaotischer, strakker en het meest lonend. En wie heeft in vredesnaam bedacht dat de Glory Kills nu niet meer zijn dan een stomp of trap? Die zijn zóveel beter in Eternal. _/-\o_

Glory kills zitten ook nog steeds in The Dark Ages, maar ze zijn wat zeldzamer en context gevoelig. Had er net 1 dat je met je schild een nek doorzaagt.

Ik moet zeggen dat de game pas echt op gang komt qua wapens en gear in chapter 5 ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Wat een game loopt echt lekker en die chainshot wat een wapen .
En zoveel om te ontdekken aan secrets echt top .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:59
Jeetje wat is dit weer eens een vette doom om te doen! Ondertussen in Chapter 4 en de volgende lading upgrades kunnen doorvoeren.

Echter op de Series X loopt die met regelmaat vast, ik kan max 15 minuten spelen en dan loopt die vast en sluit het spel af. Op de desktop 0 problemen qua vastlopen. Best jammer want dit vind ik een heerlijke game om te doen vanaf de bank, dit icm de OLED TV is het echt een pracht en praal, ook de controller leunt zich heel goed bij dit spel.

Hebben meer mensen last ervan dat die op de Series X vastloopt/ afsluit? Een paar weken geleden wat stof eruit kunnen halen, maar dit was na gebruik sinds release amper iets. Verder kan ik een hele avond gamen op dat ding zonder issues, behalve DOOM vind die nie leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Bits en Bytes schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 00:45:
[...]

Glory kills zitten ook nog steeds in The Dark Ages, maar ze zijn wat zeldzamer en context gevoelig. Had er net 1 dat je met je schild een nek doorzaagt.

Ik moet zeggen dat de game pas echt op gang komt qua wapens en gear in chapter 5 ongeveer.
Dat Glory kills systeem zit er idd nog genoeg in.

Persoonlijk vind ik het altijd wel lekker als een game je in de eerste chapters laat wennen aan de mechanics.

Als deze game precies dezelfde opzet zou hebben als DOOM[2016] dan was het voor mij een stap terug geweest.

Of ik deze minder of beter vind dat Eternal kan ik pas over een paar maanden zeggen denk.Een goed spel is het sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
LopendeVogel schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:41:
Jeetje wat is dit weer eens een vette doom om te doen! Ondertussen in Chapter 4 en de volgende lading upgrades kunnen doorvoeren.

Echter op de Series X loopt die met regelmaat vast, ik kan max 15 minuten spelen en dan loopt die vast en sluit het spel af. Op de desktop 0 problemen qua vastlopen. Best jammer want dit vind ik een heerlijke game om te doen vanaf de bank, dit icm de OLED TV is het echt een pracht en praal, ook de controller leunt zich heel goed bij dit spel.

Hebben meer mensen last ervan dat die op de Series X vastloopt/ afsluit? Een paar weken geleden wat stof eruit kunnen halen, maar dit was na gebruik sinds release amper iets. Verder kan ik een hele avond gamen op dat ding zonder issues, behalve DOOM vind die nie leuk.
vreemd dat ie steeds vastloopt, hier op xbox series S constant 60 fps en loopt lekker soepel.
wel iets minder grafisch mooi als ik het vergelijk met van pc versie, maar de gameplay is heerlijk!

Chapter 5 zojuist afgerond, dat was een grote map :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Net even geprobeerd op de series x maar tot nu toe loopt het prima geen vastlopers .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Yonix schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 21:39:

Ik zou hem nog een paar uur de kans geven. Je hebt na een klein uurtje nog echt maar een fractie van het totaalplaatje gezien, want er komen nog heel veel mechanics, abilities en wapens die nog geïntroduceerd worden.

Heb Eternal zelf ook helemaal grijs gespeeld (inclusief een Ultra Nightmare run :*)), en het duurde even voordat ik er goed in zat bij TDA. Zoals elders in dit topic gemeld werd komt het rond missie 5 echt los. Inmiddels ben ik helemaal om. Het vergelijken met Eternal moet je loslaten. Dit is echt een eigen deel met z'n eigen identiteit. Minder glory kills is ook minder downtime en ik vind die flow wel erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bits en Bytes
Ik vind hem ook echt heerlijk (chapter 7 nu).

Eigenlijk vind ik de stukken op de draak en in mech het saaiste tot nu toe. Het geeft me weer een beetje flashbacks naar de slechte on-rails voertuig stukken in de eerste Gears of War.

Het is even grappig, maar tegelijk wens je dat je gewoon lekker aan het schieten was met je guns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Dat mech gedeelte is gelukkig niet al te lang.
Dat vliegen vind ik wel meevallen.
Combinatie van vliegen afstappen en schieten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:59
Beaudog schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 15:34:
Net even geprobeerd op de series x maar tot nu toe loopt het prima geen vastlopers .
Hm ja wat is "even"? Bij mij begon het de eerste keer na ongeveer 30minuten denk ik, sindsdien omgeveer elke 15min.

Ik ga vanavond de game eens verwijderen/installeren op de series x.

Mijn PC haalt grafisch de pracht en praal niet (mede dankzij het niet hebben van een oled monitor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Vanochtend van 8:00 tot één uur of 13:00 gespeeld geen last gehad ik denk dat je hem inderdaad even moet verwijderen en opnieuw downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Ben bij chapter 8 en vermaak me prima. De sfeer muziek en level design zijn erg tof, ga na deze waarschijnlijk ook 2016 en Eternal oppakken.

Heb wel een bug gehad in de 5e missie dat ie de Demonic Essence van de baas die de ammo upgrade geeft niet telt in het collectibles menu. Ik heb wel de upgrade (die is onmisbaar door missie progress), maar hij telt dus niet. Heb 99% completion daardoor.

Op internet zijn er meerdere met soortgelijke klachten en het lijkt een checkpoint ding te zijn. De chapter opnieuw spelen heeft geen verschil gemaakt helaas. Hopelijk patchen ze dit en heeft het ook geen invloed op een van de achievements.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Iets meer weten te spelen. Geen freezes meer na een reinstall. Ik heb recent Doom 2016 gespeeld - had hem al eerder op Switch of all places gespeeld, nu op PC. Eternal had ik eerder op de Xbox gespeeld en nu de eerste paar chapters op PC. Ik vind deze nieuwe doom erg vet. Minder quake achtige combat, meer een soort onstopbare tank. Heerlijk. Speelt anders maar ik vind hem echt uitstekend. Eternal vind ik ook gaaf maar dit is ook qua setting wat meer mijn ding.

Performance is trouwens wel een dingetje. Doom 2016 en Eternal draaien ontzettend smooth, deze ook, maar met een aardig krachtige PC heb ik wel echt DLSS nodig.

[ Voor 15% gewijzigd door Thomas op 18-05-2025 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik heb gisteren chapter 8 afgerond, en tot nu toe alle chapters 100%, dus alles gevonden en ook alle uitdagingen voltooit. Game bevalt goed, blijft alleen jammer vinden dat de muziek niet zo goed doorkomt als bij Eternal, dit is wel iets dat ze met een update zouden kunnen fixen.

spoiler:
Viel me wel op dat ik de Slayer voor de eerste keer hoorde praten, al was het maar "Run", nog iemand dit opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
ik hoor/lees veel dat Eternal beter is als dark ages, dus die ga ik zeker oppakken als ik klaar ben met dark ages, hopelijk kan ik die wel op pc spelen, deze heeft volgens mij geen verplichte ray-tracing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Kol Nedra schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:59:
ik hoor/lees veel dat Eternal beter is als dark ages, dus die ga ik zeker oppakken als ik klaar ben met dark ages, hopelijk kan ik die wel op pc spelen, deze heeft volgens mij geen verplichte ray-tracing
Eternal heeft niet zo'n zware specs zo te zien.
De recommended specs zijn een GTX 1060 of een RX480.
https://store.steampowered.com/app/782330/DOOM_Eternal/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
kevlar01 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:44:
[...]

Eternal heeft niet zo'n zware specs zo te zien.
De recommended specs zijn een GTX 1060 of een RX480.
https://store.steampowered.com/app/782330/DOOM_Eternal/
vanavond misschien ff downloaden kijken hoe het gaat :)

[ Voor 16% gewijzigd door Kol Nedra op 19-05-2025 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Mensen, ik kwam hier achter in Chapter 13, maar er zit een fout in een uitleg waardoor ik een tijdje vast zat. Ik had dit op Xbox, kans dat het ook bij PlayStation aanwezig is. Ik zet het voor de zekerheid even onder spoiler. Ik zet de Xbox toets neer maar die tussen haakjes ook de PlayStation erbij vermelden.

spoiler:
In chapter 13 zit je weer op je draak en dan moet je om een schild te vernietiging de aanval ontwijken. De handleiding en uitleg geeft aan dat je dit met LT (L2) moet indrukken. Wat ze vergeten erbij te zeggen is dat je ook de B (O) moet gebruiken. Ik de hele tijd op die LT het drukken en de richting die ik wou, maar het lukte maar niet, maar door LT ingedrukt te houden, en op moment van ontwijken de richting met de linker stik en de B in te drukken, lukt het wel.

Blijkbaar veel mensen wat hier tegenaan liepen. Reddit stond dit ook al. Good Luck Slayers!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Linksquest schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 12:01:
Mensen, ik kwam hier achter in Chapter 13, maar er zit een fout in een uitleg waardoor ik een tijdje vast zat. Ik had dit op Xbox, kans dat het ook bij PlayStation aanwezig is. Ik zet het voor de zekerheid even onder spoiler. Ik zet de Xbox toets neer maar die tussen haakjes ook de PlayStation erbij vermelden.

spoiler:
In chapter 13 zit je weer op je draak en dan moet je om een schild te vernietiging de aanval ontwijken. De handleiding en uitleg geeft aan dat je dit met LT (L2) moet indrukken. Wat ze vergeten erbij te zeggen is dat je ook de B (O) moet gebruiken. Ik de hele tijd op die LT het drukken en de richting die ik wou, maar het lukte maar niet, maar door LT ingedrukt te houden, en op moment van ontwijken de richting met de linker stik en de B in te drukken, lukt het wel.

Blijkbaar veel mensen wat hier tegenaan liepen. Reddit stond dit ook al. Good Luck Slayers!
Inderdaad verwarrend, bij de Titan controls werkt het wel op die manier (zonder B dus).

Overigens vandaag de game uitgespeeld op Xbox, alles op 100%. Erg vermakelijke game, ga denk ik nu Doom 2016 oppakken, daarna wellicht Eternal, nu ik toch in de Doom vibe zit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bits en Bytes
kevlar01 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 18:22:
[...]

Inderdaad verwarrend, bij de Titan controls werkt het wel op die manier (zonder B dus).

Overigens vandaag de game uitgespeeld op Xbox, alles op 100%. Erg vermakelijke game, ga denk ik nu Doom 2016 oppakken, daarna wellicht Eternal, nu ik toch in de Doom vibe zit.
Heb ze nu alle 3 gespeeld en moet zeggen, de omgevingen zijn het gaafst in Eternal. TDA Gameplay misschien wel iets leuker hoewel ik altijd moest lachen om sommige Glory Kills in Eternal. Mis ze soms wel een beetje.

Wat ik echter niet mis uit Eternal zijn een aantal hele afgrijselijke platform stukken. Leek wel Mario af en toe.

[ Voor 11% gewijzigd door Bits en Bytes op 22-05-2025 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Als ik een top 3 mag opnoemen, dan is The Dark Ages wel de mindere van de 3 en Eternal de beste. Maar ik vermaak me nog altijd goed. Vandaag chapter 15 afgerond, tot chapter 13 had ik alles 100%, bij 14 heb ik een kristal gemist en bij 15 wat goud. Deze naderhand nog maar zien te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Linksquest schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 20:03:
Als ik een top 3 mag opnoemen, dan is The Dark Ages wel de mindere van de 3 en Eternal de beste. Maar ik vermaak me nog altijd goed. Vandaag chapter 15 afgerond, tot chapter 13 had ik alles 100%, bij 14 heb ik een kristal gemist en bij 15 wat goud. Deze naderhand nog maar zien te halen.
Na twee goede DOOM games staat deze hier op nummer 2.
DOOM[2016] voelt voor mij nu een beetje te gewoontjes.Dark Ages en Eternal hebben op gameplay gebied net wat meer om het lijf.

Wel vind ik de soundtrack ook het minste aan Dark Ages.Zouden ze daar nog wat aan kunnen doen ?
In bepaalde chapters komt het er gewoon niet goed uit.Niet alles is k*t.

DOOM 3 heb ik ook altijd een toffe game gevonden.Die deed dingen ook net wat anders dan zijn voorgangers.

Conclusie:Respect dat id altijd wel iets nieuws doet in hun games.

[ Voor 10% gewijzigd door jori040 op 24-05-2025 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Voor mij is deze nieuwe Doom toch wel nummer 1. Ik vond 2016 heel goed, Eternal ook maar nét wat minder, deze vind ik (tot nu toe) het beste. De gameplay is echt top, het ziet er magistraal uit, ook qua art direction, en alles voelt heerlijk vloeiend aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
De komende maanden kan de game bij mij natuurlijk nog groeien.Ben ook benieuwd hoe id deze game blijft ondersteunen.

Heb heel veel fun met deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-06 14:27

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

vraag

weet iemand hoe uit kan zetten dat hij elke keer aan geeft oude drivers heb als ik spel op start ? rede nog op 572.75 speel om dat new drivers vaak random freezes heb bij WOW van 5 sec dit bij 50.. 40.. 30... serie GPU.

niet echt super die 2 kliks aan start maar als uit kan zetten is welkom :)

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juiced01
  • Laatst online: 17:00
Thomas schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 15:09:
Voor mij is deze nieuwe Doom toch wel nummer 1. Ik vond 2016 heel goed, Eternal ook maar nét wat minder, deze vind ik (tot nu toe) het beste. De gameplay is echt top, het ziet er magistraal uit, ook qua art direction, en alles voelt heerlijk vloeiend aan.
Ik ben het ontzettend met je eens! Heerlijke game! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik heb gisteren chapter 18 afgerond, blijf me vermaken met deze game, helaas sinds chapter 14 dat ik telkens iets net niet haal, bedoel daarmee om hem 100% te hebben, dus dat word ooit bij mijn 2de playtrough extra mijn best doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• So_Surreal
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-06 15:55
Komt er nog een soort wave-mode in de game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
So_Surreal schreef op maandag 26 mei 2025 @ 08:33:
Komt er nog een soort wave-mode in de game?
Dat soort modes komen denk echt wel maar nu nog niet.Verwacht dat ze na de zomer pas met wat content[DLC] gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik heb de game gisteren uitgespeeld, mis nog 3 achievements, deze ga ik binnenkort nog proberen te halen.

Ik moet zeggen, ik heb me goed vermaakt met deze game, en vond hem niet verkeerd in elkaar zitten. ik blijf erbij, Eternal vond ik beter, maar dit is echt geen slechte game, en zeker een waardige Doom game in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Iemand 'tips' voor 'saves'?

Gisteren aan Chapter 2 begonnen, ik dacht het veilig was om te 'quiten', blijkt dat ik vanaf het begin weer mag beginnen. Blijkbaar toch niet zoveel 'auto save' locaties als verwacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Er zijn bepaalde punten dat hij automatisch doet saven in chapters, meestal net naar een gevecht. Maar handmatig saven in een chapter kan zo ver mij bekend is niet. Wat ik wel vaker deed, is het spel aan laten staan en de console op slaapstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuZyX
Linksquest schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 15:29:
Er zijn bepaalde punten dat hij automatisch doet saven in chapters, meestal net naar een gevecht. Maar handmatig saven in een chapter kan zo ver mij bekend is niet. Wat ik wel vaker deed, is het spel aan laten staan en de console op slaapstand.
Je kan inderdaad niet manueel saven.
De "truc" die ik nu toepas, is inderdaad spelen tot na een stevig gevecht, af en toe kom je "points of no return" tegen en die zijn ook "veilig".

Merci voor de tip!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rubmifer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-06 14:00
Nu chapter 19. Moet zeggen dat ik in het begin wat last had om er in te komen, maar zit nu wel lekker in de groove. Het parry systeem vind ik persoonlijk wel tof. Snap dat niet iedereen daar zo over zal denken, maar het voegt voor mij wel een extra dimensie toe aan de combat. Mis enkel wel een dubbel jump? Of heb ik dat gemist?

Moet ook wel zeggen dat ik in 95% van de gevallen de super shotgun gebruik. Soms een keer de rocketlauncher en accelerator, maar dat is echt in uitzonderlijke gevallen. Shotgun doet gewoon alles heel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
rubmifer schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 18:59:
Nu chapter 19. Moet zeggen dat ik in het begin wat last had om er in te komen, maar zit nu wel lekker in de groove. Het parry systeem vind ik persoonlijk wel tof. Snap dat niet iedereen daar zo over zal denken, maar het voegt voor mij wel een extra dimensie toe aan de combat. Mis enkel wel een dubbel jump? Of heb ik dat gemist?

Moet ook wel zeggen dat ik in 95% van de gevallen de super shotgun gebruik. Soms een keer de rocketlauncher en accelerator, maar dat is echt in uitzonderlijke gevallen. Shotgun doet gewoon alles heel erg goed.
Absoluut, de shotgun is bijna 'maxed' bij mij, zalig wapen!
De accelerator (de beperkte ammo, one shot railgun), vind ik ook zalig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

vraag is path tracing al toegevoegd of komt die later in update ?

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zTz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:23

zTz

Motaro schreef op zondag 1 juni 2025 @ 20:55:
vraag is path tracing al toegevoegd of komt die later in update ?
Is nog niet toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

zTz schreef op zondag 1 juni 2025 @ 21:06:
[...]

Is nog niet toegevoegd
oké bedankt

dan wacht ik even om echt aan game te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Gisteren uitgespeeld.Jammer dat de soundtrack van deze prima DOOM game te zwak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
jori040 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 13:28:
Gisteren uitgespeeld.Jammer dat de soundtrack van deze prima DOOM game te zwak is.
Op zich is de muziek niet slecht, alleen heeft Mick Gorden voor mijn gevoel een te hoge standaard gezet, waardoor inderdaad deze muziek zwak aanvoelt. Maar ik ben ook eerlijk, de muziek van Mick Gorden, of te wel van Doom Eternal is gewoon bruut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Linksquest schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 13:41:
[...]

Op zich is de muziek niet slecht, alleen heeft Mick Gorden voor mijn gevoel een te hoge standaard gezet, waardoor inderdaad deze muziek zwak aanvoelt. Maar ik ben ook eerlijk, de muziek van Mick Gorden, of te wel van Doom Eternal is gewoon bruut.
Ik vind de muziek ook niet goed in de mix gezet met de gameplay.Er zijn te weinig stukken waar ik in een goede flow raak bij deze DOOM.

Bij dit type shooter is de muziek heel belangrijk voor mij.

Qua gameplay en visuals is het wel top.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
jori040 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 14:14:
[...]

Ik vind de muziek ook niet goed in de mix gezet met de gameplay.Er zijn te weinig stukken waar ik in een goede flow raak bij deze DOOM.

Bij dit type shooter is de muziek heel belangrijk voor mij.

Qua gameplay en visuals is het wel top.
Dat ben ik zeker met je eens, de muziek heeft niet de impact op het moment dat je het nodig hebt, erg jammer.

Pagina: 1