De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Oeps, aangepast!
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ben benieuwd.
Zin om weer lekker te knallen effe wachten nog tot dinsdag .
TPU: DOOM: The Dark Ages Performance Benchmark Review - 40 GPUs Tested
[ Voor 33% gewijzigd door Help!!!! op 10-05-2025 09:18 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Ja inderdaad, daar moest ik tijdens de Developer Direct van dit jaar ook al aan het idee wennen. Zeker als je kijkt naar Doom 2016 die redelijk snel was en Eternal daar nog wat schepjes bovenop deed. Maar hoe dan ook, ik heb er wel zin in. En heb de achtergrond van mijn Xbox al aangepast, en heb ook de limited Edition controller en console wrap aangeschaftjori040 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 19:20:
Na het snelle Eternal zal deze gameplay wel wat wennnen zijn voor me denk.Aan de andere kant zal ik precies dezelfde game ook weer niet willen.
Die controller is heel nice.Linksquest schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 09:53:
[...]
Ja inderdaad, daar moest ik tijdens de Developer Direct van dit jaar ook al aan het idee wennen. Zeker als je kijkt naar Doom 2016 die redelijk snel was en Eternal daar nog wat schepjes bovenop deed. Maar hoe dan ook, ik heb er wel zin in. En heb de achtergrond van mijn Xbox al aangepast, en heb ook de limited Edition controller en console wrap aangeschaft
Het goede nieuws is dat het sneller kan.Standaard staan de settings[game speed] geloof ik op op 100 maar je kan tot 150.
Call of Duty: In onze SE zit een nachtkijker!
Random spel: In deze SE krijg je digitale spiegeltjes en kraaltjes!
DOOM The Dark Ages:
(okee, niet helemaal eerlijk aangezien dit gewoon en marketing ding is
[ Voor 11% gewijzigd door Vrijdag op 11-05-2025 14:27 ]
Versie zat er meteen in vanavond verder.
Dat de focus nu meer op melee ligt maakt het een totaal nieuwe DOOM ervaring.
9950x3d + 5090
oude drivers ook instant crash en krijg ik Bugsplat screen.
Update: Werkt nu, probleem is de onboard radeon van mijn 9950x3d deze uitgezet en nu werkt die meteen. Mocht je dit probleem dus hebben disable de onboard GPU van je cpu.
[ Voor 33% gewijzigd door Cyclonic op 13-05-2025 11:29 ]
De gamepaly settings zijn zo af te stellen zo dat iedereen hier wel van kan genieten.Wat dat betreft is deze game het meest toegankelijke van de drie.
Dit is een topper!
Bij dit type game kan je Skate & Koos het beste in een item hebben.Een review zonder onzin.
[ Voor 38% gewijzigd door jori040 op 13-05-2025 18:50 ]
1080p nichtmare settings dlss op quality en framegen op x2 zit op 120 fps ,
vermaak me er prima mee .
En niets van dat gaat ten koste van je mobiliteit. Het is nog steeds een zeer snelle game. Schild is wel even wennen. Je kan aardig wat blocken, maar je wordt wel afgestraft als je er te passief mee gaat spelen.
Draai het op Ultra Nightmare @ 4K met een RTX4090, DLSS Quality preset en geen framegen. Zit stabiel tussen de 100 en 120fps. Zeker met G-Sync een lust voor het oog. Maakte me toch een beetje zorgen of 4K realistisch was na sommige benchmarks gezien te hebben, maar het draait echt meer dan prima!
Playstation 5
Tempo ligt wat lager maar er gebeurd meer dan in DOOM[2016]Stylze schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:19:
Hmmz wel benieuwd naar deze game maar ik vond Eternal wel iets te snel voor mij haha (oude opa). Ik vind de setting en stijl namelijk wel erg tof en de trailers ook echt gaaf eruit zien. is deze game een iets relaxter tempo? of is het nog steeds volledige adrenaline rush mode zoals Doom Eternal was?
Je moet je schild gebruiken want alleen met schieten kom je er niet.Persoonlijk vind ik deze opzet erg geslaagd.
Zou het leuk vinden als id-software zelf weer een Rage game gaat maken.
[ Voor 10% gewijzigd door jori040 op 14-05-2025 16:06 ]
Idd, die eerste zin. In 2016 kon ik wel lekker op medium/hard spelen, in Eternal was ik maar op easy gebleven, denk je "de ronde is voorbij", komt er nog 2x zoveel aan animo.Stylze schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:19:
Hmmz wel benieuwd naar deze game maar ik vond Eternal wel iets te snel voor mij haha (oude opa). Ik vind de setting en stijl namelijk wel erg tof en de trailers ook echt gaaf eruit zien. is deze game een iets relaxter tempo? of is het nog steeds volledige adrenaline rush mode zoals Doom Eternal was?
Ik las Ryzen 7 als minimum (bullshit dacht ik, de videokaart is de belangrijkste factor), met Ryzen 5 zou het met mijn pc ook moeten lukken.
Gezien m'n 60hz/1440p scherm :
Moet dat goed komen

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Ook met de b580 loopt het top die wapens zijn super .
Heel leuke "old skool" setting, veel mogelijkheden al naar weapons, shield bashing is the max! ;-) De map is handig... kortom; big fan!
[ Voor 85% gewijzigd door Kakkerlak op 15-05-2025 08:09 ]
ben benieuwd, Doom II was de laatste doomgame die ik speelde
[ Voor 31% gewijzigd door Kol Nedra op 15-05-2025 09:55 ]
nothing stops this train
Dat er nu cutscenes in zitten vind ik totaal niet storend.Als je chapters opnieuw wil doen heb altijd de mogelijkheid om meteen weer in de actie te zitten dus cutscenes zitten nooit in de weg.
Begin de soundtrack ook steeds meer te waarderen.Heb deze in de settings wel iets omhoog moeten zetten.
Sowieso aan opties geen gebrek.
[ Voor 16% gewijzigd door Help!!!! op 15-05-2025 11:42 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Verwijderd
Wat een geweldig spel is dit.Ben ook steeds chapters opnieuw aan het doen.
De early access is hier elke cent waard.
Loopt hier erg goed op een 4060TI 16GB.
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
/f/image/VBDTDFO5xxrzRu2ZPKKrhkEj.png?f=fotoalbum_large)

nu aan het downloaden op de xbox
[ Voor 4% gewijzigd door Kol Nedra op 15-05-2025 18:36 ]
nothing stops this train
Ik heb hem voor 58 euro gehaald voor de PC als je goed rondkijkt op het internet.clannad schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:31:
Wanneer ik op Bol kijk is het 70 euro voor ps5. Maar op Steam is het 80 euro? Weet iemand vanwaar dit prijsverschil komt?
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
Game zelf voelt erg sloom, maar dat komt wel goed denk ik. Als ik er niet aan wen, kan de snelheid omhoog.
Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.
Nu in chapter 4 en alles 100 procent gehaald, ik vind hem goed.
nothing stops this train
Speel hem op de PC via Gamepass (Win11) en nadat ik de game afsluit heb ik het probleem dat ik nergens meer op kan klikken, behalve op m'n taakbalk. Alles wat daar instaat is klikbaar en de vensters openen ook normaal, maar als ik dan bv Chome open, dan kan ik in Chrome nergens op klikken. Kan nog wel met bv tab navigeren naar de adresbalk en typen werkt dan ook. Na een reboot werkt alles weer prima. Iemand anders dit toevallig ook?
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ja ik weet dat hem kunt versnellen, maar ik bedoel meer het verschil met Eternal.
Ray tracing ondersteuning zit niet in je CPU, maar GPU. Dus dat je Ryzen 5 geen raytracing ondersteund, dat kloptKol Nedra schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 00:27:
de eerste 2 chapters gedaan, werkt opzich prima met controller maar had hem liever op de pc willen spelen maar helaas ik heb maar een Ryzen 5 die geen raytracing ondersteund. maar op xbox speelt ie ook heerlijk weg met 60fps
Zag in de review hier op Tweakers als minpunt het gebrek aan glory kills. Dat is wat mij ook direct opviel. Bij Doom (2016) had je de meest brute glory kills op een moment dat je een vijand zwak genoeg had. Nu heb ik alleen bij die bolle die vuurballen schiet een paar keer een glory kill gehad, maar die lijkt ook iedere keer hetzelfde. Jammer, dat is wel een gemis.
[ Voor 38% gewijzigd door JanW op 16-05-2025 08:51 ]
Wat mij betreft: 'Eternal' > 'Dark Ages'.
Glory kills zitten ook nog steeds in The Dark Ages, maar ze zijn wat zeldzamer en context gevoelig. Had er net 1 dat je met je schild een nek doorzaagt.Yonix schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 21:39:
Daarnet een klein uurtje gespeeld, maar ik ben toch héél snel weer teruggegaan naar Eternal — die ik nog steeds moet uitspelen. De combat daar is toch net een tikkeltje chaotischer, strakker en het meest lonend. En wie heeft in vredesnaam bedacht dat de Glory Kills nu niet meer zijn dan een stomp of trap? Die zijn zóveel beter in Eternal.
Ik moet zeggen dat de game pas echt op gang komt qua wapens en gear in chapter 5 ongeveer.
En zoveel om te ontdekken aan secrets echt top .
Echter op de Series X loopt die met regelmaat vast, ik kan max 15 minuten spelen en dan loopt die vast en sluit het spel af. Op de desktop 0 problemen qua vastlopen. Best jammer want dit vind ik een heerlijke game om te doen vanaf de bank, dit icm de OLED TV is het echt een pracht en praal, ook de controller leunt zich heel goed bij dit spel.
Hebben meer mensen last ervan dat die op de Series X vastloopt/ afsluit? Een paar weken geleden wat stof eruit kunnen halen, maar dit was na gebruik sinds release amper iets. Verder kan ik een hele avond gamen op dat ding zonder issues, behalve DOOM vind die nie leuk.
Dat Glory kills systeem zit er idd nog genoeg in.Bits en Bytes schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 00:45:
[...]
Glory kills zitten ook nog steeds in The Dark Ages, maar ze zijn wat zeldzamer en context gevoelig. Had er net 1 dat je met je schild een nek doorzaagt.
Ik moet zeggen dat de game pas echt op gang komt qua wapens en gear in chapter 5 ongeveer.
Persoonlijk vind ik het altijd wel lekker als een game je in de eerste chapters laat wennen aan de mechanics.
Als deze game precies dezelfde opzet zou hebben als DOOM[2016] dan was het voor mij een stap terug geweest.
Of ik deze minder of beter vind dat Eternal kan ik pas over een paar maanden zeggen denk.Een goed spel is het sowieso.
vreemd dat ie steeds vastloopt, hier op xbox series S constant 60 fps en loopt lekker soepel.LopendeVogel schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:41:
Jeetje wat is dit weer eens een vette doom om te doen! Ondertussen in Chapter 4 en de volgende lading upgrades kunnen doorvoeren.
Echter op de Series X loopt die met regelmaat vast, ik kan max 15 minuten spelen en dan loopt die vast en sluit het spel af. Op de desktop 0 problemen qua vastlopen. Best jammer want dit vind ik een heerlijke game om te doen vanaf de bank, dit icm de OLED TV is het echt een pracht en praal, ook de controller leunt zich heel goed bij dit spel.
Hebben meer mensen last ervan dat die op de Series X vastloopt/ afsluit? Een paar weken geleden wat stof eruit kunnen halen, maar dit was na gebruik sinds release amper iets. Verder kan ik een hele avond gamen op dat ding zonder issues, behalve DOOM vind die nie leuk.
wel iets minder grafisch mooi als ik het vergelijk met van pc versie, maar de gameplay is heerlijk!
Chapter 5 zojuist afgerond, dat was een grote map
nothing stops this train
Ik zou hem nog een paar uur de kans geven. Je hebt na een klein uurtje nog echt maar een fractie van het totaalplaatje gezien, want er komen nog heel veel mechanics, abilities en wapens die nog geïntroduceerd worden.Yonix schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 21:39:
Daarnet een klein uurtje gespeeld, maar ik ben toch héél snel weer teruggegaan naar Eternal — die ik nog steeds moet uitspelen. De combat daar is toch net een tikkeltje chaotischer, strakker en het meest lonend. En wie heeft in vredesnaam bedacht dat de Glory Kills nu niet meer zijn dan een stomp of trap? Die zijn zóveel beter in Eternal.
Heb Eternal zelf ook helemaal grijs gespeeld (inclusief een Ultra Nightmare run
Eigenlijk vind ik de stukken op de draak en in mech het saaiste tot nu toe. Het geeft me weer een beetje flashbacks naar de slechte on-rails voertuig stukken in de eerste Gears of War.
Het is even grappig, maar tegelijk wens je dat je gewoon lekker aan het schieten was met je guns.
Dat vliegen vind ik wel meevallen.
Combinatie van vliegen afstappen en schieten .
Hm ja wat is "even"? Bij mij begon het de eerste keer na ongeveer 30minuten denk ik, sindsdien omgeveer elke 15min.Beaudog schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 15:34:
Net even geprobeerd op de series x maar tot nu toe loopt het prima geen vastlopers .
Ik ga vanavond de game eens verwijderen/installeren op de series x.
Mijn PC haalt grafisch de pracht en praal niet (mede dankzij het niet hebben van een oled monitor).
Heb wel een bug gehad in de 5e missie dat ie de Demonic Essence van de baas die de ammo upgrade geeft niet telt in het collectibles menu. Ik heb wel de upgrade (die is onmisbaar door missie progress), maar hij telt dus niet. Heb 99% completion daardoor.
Op internet zijn er meerdere met soortgelijke klachten en het lijkt een checkpoint ding te zijn. De chapter opnieuw spelen heeft geen verschil gemaakt helaas. Hopelijk patchen ze dit en heeft het ook geen invloed op een van de achievements.
Performance is trouwens wel een dingetje. Doom 2016 en Eternal draaien ontzettend smooth, deze ook, maar met een aardig krachtige PC heb ik wel echt DLSS nodig.
[ Voor 15% gewijzigd door Thomas op 18-05-2025 15:42 ]
nothing stops this train
Eternal heeft niet zo'n zware specs zo te zien.Kol Nedra schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:59:
ik hoor/lees veel dat Eternal beter is als dark ages, dus die ga ik zeker oppakken als ik klaar ben met dark ages, hopelijk kan ik die wel op pc spelen, deze heeft volgens mij geen verplichte ray-tracing
De recommended specs zijn een GTX 1060 of een RX480.
https://store.steampowered.com/app/782330/DOOM_Eternal/
vanavond misschien ff downloaden kijken hoe het gaatkevlar01 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:44:
[...]
Eternal heeft niet zo'n zware specs zo te zien.
De recommended specs zijn een GTX 1060 of een RX480.
https://store.steampowered.com/app/782330/DOOM_Eternal/
[ Voor 16% gewijzigd door Kol Nedra op 19-05-2025 15:09 ]
nothing stops this train
Blijkbaar veel mensen wat hier tegenaan liepen. Reddit stond dit ook al. Good Luck Slayers!
Inderdaad verwarrend, bij de Titan controls werkt het wel op die manier (zonder B dus).Linksquest schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 12:01:
Mensen, ik kwam hier achter in Chapter 13, maar er zit een fout in een uitleg waardoor ik een tijdje vast zat. Ik had dit op Xbox, kans dat het ook bij PlayStation aanwezig is. Ik zet het voor de zekerheid even onder spoiler. Ik zet de Xbox toets neer maar die tussen haakjes ook de PlayStation erbij vermelden.
spoiler:In chapter 13 zit je weer op je draak en dan moet je om een schild te vernietiging de aanval ontwijken. De handleiding en uitleg geeft aan dat je dit met LT (L2) moet indrukken. Wat ze vergeten erbij te zeggen is dat je ook de B (O) moet gebruiken. Ik de hele tijd op die LT het drukken en de richting die ik wou, maar het lukte maar niet, maar door LT ingedrukt te houden, en op moment van ontwijken de richting met de linker stik en de B in te drukken, lukt het wel.
Blijkbaar veel mensen wat hier tegenaan liepen. Reddit stond dit ook al. Good Luck Slayers!
Overigens vandaag de game uitgespeeld op Xbox, alles op 100%. Erg vermakelijke game, ga denk ik nu Doom 2016 oppakken, daarna wellicht Eternal, nu ik toch in de Doom vibe zit.
Heb ze nu alle 3 gespeeld en moet zeggen, de omgevingen zijn het gaafst in Eternal. TDA Gameplay misschien wel iets leuker hoewel ik altijd moest lachen om sommige Glory Kills in Eternal. Mis ze soms wel een beetje.kevlar01 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 18:22:
[...]
Inderdaad verwarrend, bij de Titan controls werkt het wel op die manier (zonder B dus).
Overigens vandaag de game uitgespeeld op Xbox, alles op 100%. Erg vermakelijke game, ga denk ik nu Doom 2016 oppakken, daarna wellicht Eternal, nu ik toch in de Doom vibe zit.
Wat ik echter niet mis uit Eternal zijn een aantal hele afgrijselijke platform stukken. Leek wel Mario af en toe.
[ Voor 11% gewijzigd door Bits en Bytes op 22-05-2025 23:48 ]
Na twee goede DOOM games staat deze hier op nummer 2.Linksquest schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 20:03:
Als ik een top 3 mag opnoemen, dan is The Dark Ages wel de mindere van de 3 en Eternal de beste. Maar ik vermaak me nog altijd goed. Vandaag chapter 15 afgerond, tot chapter 13 had ik alles 100%, bij 14 heb ik een kristal gemist en bij 15 wat goud. Deze naderhand nog maar zien te halen.
DOOM[2016] voelt voor mij nu een beetje te gewoontjes.Dark Ages en Eternal hebben op gameplay gebied net wat meer om het lijf.
Wel vind ik de soundtrack ook het minste aan Dark Ages.Zouden ze daar nog wat aan kunnen doen ?
In bepaalde chapters komt het er gewoon niet goed uit.Niet alles is k*t.
DOOM 3 heb ik ook altijd een toffe game gevonden.Die deed dingen ook net wat anders dan zijn voorgangers.
Conclusie:Respect dat id altijd wel iets nieuws doet in hun games.
[ Voor 10% gewijzigd door jori040 op 24-05-2025 09:55 ]
Heb heel veel fun met deze game.
weet iemand hoe uit kan zetten dat hij elke keer aan geeft oude drivers heb als ik spel op start ? rede nog op 572.75 speel om dat new drivers vaak random freezes heb bij WOW van 5 sec dit bij 50.. 40.. 30... serie GPU.
niet echt super die 2 kliks aan start maar als uit kan zetten is welkom
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
Ik ben het ontzettend met je eens! Heerlijke game!Thomas schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 15:09:
Voor mij is deze nieuwe Doom toch wel nummer 1. Ik vond 2016 heel goed, Eternal ook maar nét wat minder, deze vind ik (tot nu toe) het beste. De gameplay is echt top, het ziet er magistraal uit, ook qua art direction, en alles voelt heerlijk vloeiend aan.
Dat soort modes komen denk echt wel maar nu nog niet.Verwacht dat ze na de zomer pas met wat content[DLC] gaan komen.So_Surreal schreef op maandag 26 mei 2025 @ 08:33:
Komt er nog een soort wave-mode in de game?
Ik moet zeggen, ik heb me goed vermaakt met deze game, en vond hem niet verkeerd in elkaar zitten. ik blijf erbij, Eternal vond ik beter, maar dit is echt geen slechte game, en zeker een waardige Doom game in mijn ogen.
Gisteren aan Chapter 2 begonnen, ik dacht het veilig was om te 'quiten', blijkt dat ik vanaf het begin weer mag beginnen. Blijkbaar toch niet zoveel 'auto save' locaties als verwacht...
Je kan inderdaad niet manueel saven.Linksquest schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 15:29:
Er zijn bepaalde punten dat hij automatisch doet saven in chapters, meestal net naar een gevecht. Maar handmatig saven in een chapter kan zo ver mij bekend is niet. Wat ik wel vaker deed, is het spel aan laten staan en de console op slaapstand.
De "truc" die ik nu toepas, is inderdaad spelen tot na een stevig gevecht, af en toe kom je "points of no return" tegen en die zijn ook "veilig".
Merci voor de tip!
Moet ook wel zeggen dat ik in 95% van de gevallen de super shotgun gebruik. Soms een keer de rocketlauncher en accelerator, maar dat is echt in uitzonderlijke gevallen. Shotgun doet gewoon alles heel erg goed.
Absoluut, de shotgun is bijna 'maxed' bij mij, zalig wapen!rubmifer schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 18:59:
Nu chapter 19. Moet zeggen dat ik in het begin wat last had om er in te komen, maar zit nu wel lekker in de groove. Het parry systeem vind ik persoonlijk wel tof. Snap dat niet iedereen daar zo over zal denken, maar het voegt voor mij wel een extra dimensie toe aan de combat. Mis enkel wel een dubbel jump? Of heb ik dat gemist?
Moet ook wel zeggen dat ik in 95% van de gevallen de super shotgun gebruik. Soms een keer de rocketlauncher en accelerator, maar dat is echt in uitzonderlijke gevallen. Shotgun doet gewoon alles heel erg goed.
De accelerator (de beperkte ammo, one shot railgun), vind ik ook zalig!
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
Is nog niet toegevoegdMotaro schreef op zondag 1 juni 2025 @ 20:55:
vraag is path tracing al toegevoegd of komt die later in update ?
oké bedankt
dan wacht ik even om echt aan game te starten.
Op zich is de muziek niet slecht, alleen heeft Mick Gorden voor mijn gevoel een te hoge standaard gezet, waardoor inderdaad deze muziek zwak aanvoelt. Maar ik ben ook eerlijk, de muziek van Mick Gorden, of te wel van Doom Eternal is gewoon bruut.jori040 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 13:28:
Gisteren uitgespeeld.Jammer dat de soundtrack van deze prima DOOM game te zwak is.
Ik vind de muziek ook niet goed in de mix gezet met de gameplay.Er zijn te weinig stukken waar ik in een goede flow raak bij deze DOOM.Linksquest schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 13:41:
[...]
Op zich is de muziek niet slecht, alleen heeft Mick Gorden voor mijn gevoel een te hoge standaard gezet, waardoor inderdaad deze muziek zwak aanvoelt. Maar ik ben ook eerlijk, de muziek van Mick Gorden, of te wel van Doom Eternal is gewoon bruut.
Bij dit type shooter is de muziek heel belangrijk voor mij.
Qua gameplay en visuals is het wel top.
Dat ben ik zeker met je eens, de muziek heeft niet de impact op het moment dat je het nodig hebt, erg jammer.jori040 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 14:14:
[...]
Ik vind de muziek ook niet goed in de mix gezet met de gameplay.Er zijn te weinig stukken waar ik in een goede flow raak bij deze DOOM.
Bij dit type shooter is de muziek heel belangrijk voor mij.
Qua gameplay en visuals is het wel top.
https://store.steampowere...&emgid=509583751892697097
[ Voor 46% gewijzigd door Games op 19-06-2025 18:09 ]
Pluspunten:
Zalige shooter, veel actie, demonen afknallen!
Af en toe wat afwisseling (draak & titanen)
Graphics zijn voor mij echt wel mooi – prachtige omgevingen
Verhaal – ik vind het leuk om eens niet "alleen" te zijn
Super shotgun – LOVE IT
Having fun!
Minpunten:
Te veel focus op het vinden van alle secrets, waardoor mijn flow vertraagt
Ik sterf vaak, geen idee hoe ik het telkens verpruts – en dat terwijl ik op de tweede moeilijkheidsgraad speel (de op één na makkelijkste)
Verhaal – je ziet het van mijlenver aankomen 😉
Wapens – sommige zijn echt waardeloos
Benieuwd naar het einde en wat er (daarna) nog meer te doen is!
Het ziet er heel moeilijk uit en van dat gedraai en gedoe word ik er zelfs misselijk van.jori040 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 18:48:
[YouTube: DOOM: The Dark Ages Review: Kopen, budgetbak of slopen?]
Bij dit type game kan je Skate & Koos het beste in een item hebben.Een review zonder onzin.
De eerste Doom waar je door gangen gaat een soort groot doolhof vond ik wel leuk en de Wolfenstein van toen was ook met gangen en sleutels vinden voor de deuren dat vond ik erg leuk.
Ik vind dit erg jammer.
Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram