Eigenlijk nooit echt een gemis geweest tot nu toe maar wil toch kijken of ik de wifi achter bij de garage kan versterken.
Mijn kennis van netwerken is echt 0 vandaar dat het het hier ga proberen.
Er hangt nu een 10 jaar oud ding wat via stroom een eigen wifi signaal maakt, dit is helaas niet heel best. Waarschijnlijk ook omdat het echt al een 10-15 jaar oud kastje is.
Ik heb in excel even een plattegrondje gemaakt om het duidelijk te maken, een kabel trekken wordt een lastig verhaal dus ben eigenlijk opzoek naar iets anders wat het hoofd wifipunt oppakt en verderop in de tuin extra bereik geeft. Er zit in het midden van de tuin nog een klein schuurtje wat evt ook gebruikt kan worden als "tussenpunt"
Het modem/ router wat ik nu als hoofdwifi gebruik is de standaard van KPN.
:strip_exif()/f/image/gCXbvXu40fthokW5BlmKSDj5.png?f=user_large)
voorkeur:
Overal 1 en dezelfde wifi hebben met hetzelfde wachtwoord.
Wat kan ik hiervoor het beste gebruiken?
Mijn kennis van netwerken is echt 0 vandaar dat het het hier ga proberen.
Er hangt nu een 10 jaar oud ding wat via stroom een eigen wifi signaal maakt, dit is helaas niet heel best. Waarschijnlijk ook omdat het echt al een 10-15 jaar oud kastje is.
Ik heb in excel even een plattegrondje gemaakt om het duidelijk te maken, een kabel trekken wordt een lastig verhaal dus ben eigenlijk opzoek naar iets anders wat het hoofd wifipunt oppakt en verderop in de tuin extra bereik geeft. Er zit in het midden van de tuin nog een klein schuurtje wat evt ook gebruikt kan worden als "tussenpunt"
Het modem/ router wat ik nu als hoofdwifi gebruik is de standaard van KPN.
:strip_exif()/f/image/gCXbvXu40fthokW5BlmKSDj5.png?f=user_large)
voorkeur:
Overal 1 en dezelfde wifi hebben met hetzelfde wachtwoord.
Wat kan ik hiervoor het beste gebruiken?
[ Voor 3% gewijzigd door Dirk0s op 22-04-2025 08:56 ]