Wifi versterken achter in tuin

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:22
Eigenlijk nooit echt een gemis geweest tot nu toe maar wil toch kijken of ik de wifi achter bij de garage kan versterken.

Mijn kennis van netwerken is echt 0 vandaar dat het het hier ga proberen.
Er hangt nu een 10 jaar oud ding wat via stroom een eigen wifi signaal maakt, dit is helaas niet heel best. Waarschijnlijk ook omdat het echt al een 10-15 jaar oud kastje is.

Ik heb in excel even een plattegrondje gemaakt om het duidelijk te maken, een kabel trekken wordt een lastig verhaal dus ben eigenlijk opzoek naar iets anders wat het hoofd wifipunt oppakt en verderop in de tuin extra bereik geeft. Er zit in het midden van de tuin nog een klein schuurtje wat evt ook gebruikt kan worden als "tussenpunt"

Het modem/ router wat ik nu als hoofdwifi gebruik is de standaard van KPN.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/koJywvlkVHd5yv6kPsswW8cfVGo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/gCXbvXu40fthokW5BlmKSDj5.png?f=user_large

voorkeur:
Overal 1 en dezelfde wifi hebben met hetzelfde wachtwoord.

Wat kan ik hiervoor het beste gebruiken?

[ Voor 3% gewijzigd door Dirk0s op 22-04-2025 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:28

lier

MikroTik nerd

Voor minder bedreven gebruikers is een mesh setje een prima oplossing. Mits er voldoende bereik is.
Het mooiste is om met accespoints te werken die allemaal met netwerkkabel verbonden zijn.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:10
Kun je vanaf je router tot aan je schuurtje komen met een kabel? Dan zou je daar een outdoor accespoint op kunnen hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
ThinkPad schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 09:08:
Kun je vanaf je router tot aan je schuurtje komen met een kabel? Dan zou je daar een outdoor accespoint op kunnen hangen.
Ik heb tijdens een kleine verbouwing al ooit eens geprobeerd met een trekveer vanuit de meterkast te kijken of ik ergens achter in het huis uitkom.

Helaas had dit toen geen positief resultaat. Dus ben bang dat ik daar niet weer een poging voor hoef te doen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:25

BCC

Gat in de muur vanuit huis naar de schuur?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:51
Als je er weinig tot geen moeite in wilt steken:
KPN superWIFI.
1x bij de gele streep waar je nu WIFI hebt staan.
1x aan de andere kant van het huis.
1x aan de achterkant van het schuurtje of zelfs bij de overkapping, moet je testen hoe ver het bereik gaat.

WIFI op de KPN uitzetten maar dat gaat vaak automatisch.

Wil je er wel moeite in steken:
Kabels trekken voor accespoints.

[ Voor 9% gewijzigd door Ora et Labora op 22-04-2025 09:18 ]

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:58

timovd

Voorsprong door techniek

Dirk0s schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 08:54:
...
Mijn kennis van netwerken is echt 0 vandaar dat het het hier ga proberen.
Er hangt nu een 10 jaar oud ding wat via stroom een eigen wifi signaal maakt, dit is helaas niet heel best. Waarschijnlijk ook omdat het echt al een 10-15 jaar oud kastje is.
...
Is dat powerline? Heb je daar meer gegevens over?
Een nieuwer setje gaat wellicht beter werken.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:07
Om die wifi door het hele huis en een schuur naar buiten te krijgen lijkt mij een kansloze optie.
Je opties zijn kabel trekken of een nieuwe powerline adapter met wifi te proberen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:02
Ik heb zelf een powerline setje van TPlink gekocht. Zolang je zorgt dat zender en ontvanger op dezelfde fase aangesloten zijn gaat dat prima. Ik haal ruim 500Mbit dus dat is ruim voldoende voor een beetje internet en muziek streamen.
Ik heb deze: https://www.tp-link.com/n...owerline/tl-wpa8631p-kit/

[ Voor 15% gewijzigd door remmuz op 22-04-2025 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
timovd schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 09:21:
[...]

Is dat powerline? Heb je daar meer gegevens over?
Een nieuwer setje gaat wellicht beter werken.
Ik durf even niet met zekerheid het type te zeggen maar het is een set zoals deze, maar dan een ouder model wss.
https://www.bol.com/be/nl...3X3QUcEAQYAiABEgJj7_D_BwE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Dirk0s schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 08:54:
Dirk0s schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 09:26:
Ik durf even niet met zekerheid het type te zeggen maar het is een set zoals deze, maar dan een ouder model wss.
https://www.bol.com/be/nl...0-1-stuk/9200000018268307
Kijk dus eens na welk model dat "ding" precies is en controleer op mogelijke firmware updates.
Je kan ook verschillende merken/modellen eventueel met elkaar gebruiken.
Gebruik een tool zoals Tp-Link tpPLC Utility om de verbinding te controleren/beheren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GqGP-rT_dK7b7UdR88a998zProw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CJ9uCOVgied4OvI5oCsAcLB5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blatenja
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:46
Powerline icm Mesh werkt denk ik het makkelijkste. Deco's erin steken en klaar.
Pagina: 1