Game PC rond de 1500 euro.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk.u
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-09 20:25
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
1440p Gamen. Meer high-end titels, denk aan Path of Exile 2, Monster Hunter Wilds, Cyberpunk (op hogere settings), Final Fantasy 7 Rebirth, etc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
1500 +/- aan componenten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alleen de PC. Ik mis de 1440p monitor nog, maar koop liever nu een sterkere PC en later dit jaar de monitor.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt. Stil is fijn, maar geen harde eisen. Wanneer mogelijk laat ik het systeem het liefst assembleren door de verkoper, maar de kosten schieten hierdoor flink omhoog.

Ga je overklokken?
Nope.

Wat verwacht je van ons?[i]
Hulp bij het vinden van geschikte componenten wat prijs/performance betreft.

#CategorieProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7700X Boxed€ 291,05€ 291,05
1MoederbordenASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI€ 169,-€ 169,-
1VideokaartenASRock AMD Radeon RX 9070 XT Steel Legend€ 799,-€ 799,-
1BehuizingenChieftec Pro mini AZ-01B-OP€ 40,91€ 40,91
1ProcessorkoelingArctic Freezer 36€ 28,68€ 28,68
1Geheugen internLexar Ares LD5U16G60C320A-RGD€ 79,90€ 79,90
1VoedingenThermaltake Toughpower GT 850 watt, Zwart€ 94,99€ 94,99
1SSD'sLexar NM710 2TB€ 107,90€ 107,90
Totaal€ 1.611,43

Paar puntjes:

Ik heb geen verstand van moederborden, mocht deze goedkoper kunnen graag, wifi hoeft er niet op.

CPU gekozen omdat deze bij Azerty met Monster Hunter Wilds komt, wat dus -60 euro is, kan wellicht goedkoper?

Op Azerty kost de build, inclusief assemblage (100 euro) 1.764,07 euro. Laten bouwen door de webshop is geen 100% vereiste maar heeft wel mijn voorkeur.

Zal vast genoeg zijn om op aan te merken dus hoor het graag. Thanks!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:22
Keurig samengesteld. Ik vind de processor erg duur. Een uitvoering: AMD Ryzen 7 7700 Tray is praktisch even snel.

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:29
Luuk.u schreef op maandag 21 april 2025 @ 21:49:
Ik heb geen verstand van moederborden, mocht deze goedkoper kunnen graag, wifi hoeft er niet op.
Als je geen speciale eisen hebt, is uitvoering: ASRock B650M-HDV/M.2 zo'n €50 goedkoper, met als belangrijk voordeel dat die zonder zagen in de behuizing past ;)

Als je Monster Hunter Wilds bij Azerty wilt, lijkt de 9600x interessant (Waarom AMD 7600/7700 in de 1440p BBG in plaats van de 9600X).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk.u
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-09 20:25
Raynman schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 00:41:
[...]
Als je geen speciale eisen hebt, is uitvoering: ASRock B650M-HDV/M.2 zo'n €50 goedkoper, met als belangrijk voordeel dat die zonder zagen in de behuizing past ;)

Als je Monster Hunter Wilds bij Azerty wilt, lijkt de 9600x interessant (Waarom AMD 7600/7700 in de 1440p BBG in plaats van de 9600X).
Hoe futureproof denk je dat deze CPU's zijn en zouden er (op 1440p) bottlenecks kunnen ontstaan met de GPU? AMD 5 is me ooit afgeraden (tegenover AMD 7) maar ben de details daarvan alweer vergeten om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nabilos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-06 23:32
Luuk.u schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 00:59:
[...]

Hoe futureproof denk je dat deze CPU's zijn en zouden er (op 1440p) bottlenecks kunnen ontstaan met de GPU? AMD 5 is me ooit afgeraden (tegenover AMD 7) maar ben de details daarvan alweer vergeten om eerlijk te zijn.
Voor gamen niet zo'n verschil, maar 2 extra cores met de AMD 7 is zeker wel aan te raden. Ik zou idd gewoon voor de 7700 tray gaan, dat is echt een prima CPU en praktisch same als de 7700x.

ik zag dat je voor een redelijk kleine behuizing bent gegaan, is dat specifiek een eis? Anders zou ik de meerprijs neerleggen voor bijvoorbeeld een corsair 4000D, heb je een flink betere case. Ook mooier om te zien.

Verder kan je kijken naar misschien meer reputable ram zoals van G-Skil of Corsair (belangrijk is 32 gb en Cas Latency 30).

ipv de Asrock kan je voor de sapphire gaan, die is toch 25 euro goedkoper en Sapphire is meer kwalitatief dan een Asrock.

uitvoering: Sapphire Pulse Radeon RX 9070 XT

Betreffende het samenstellen, je zou eventueel naar een reputable computerwinkel in de buurt kunnen gaan. Heb ik ook gedaan, koste me wel 100 euro, maar dan is alles wel netjes voor je in elkaar gezet inclusief cable management.

Je kan natuurlijk ook besparen op bovenstaande extra kosten en voor 90 euro meer bijv ook voor een 5070 TI kunnen gaan, is toch 7 a 8% sterker en DLSS is wat meer ondersteund, maar dat beide opties zijn meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:22
Lexar maakt prima RAM met levenslange garantie. Die sticks zijn super. Mag in je lijstje met reputable RAM.

[ Voor 72% gewijzigd door Dekar op 23-04-2025 08:54 ]

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06:06
De CPU staat ook in V&A incl garantie welke overdraagbaar is. Scheelt ook weer €100,-

https://tweakers.net/aanbod/3868874/amd-ryzen-7-7700x.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar88vdv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09 15:53
Ik zou ook een grotere behuizing adviseren nabilos hierboven aangaf. Een kleinere case is vaak moeilijker qua inbouwen (en kabelmanagement), problemen met wel/niet passende onderdelen en in veel gevallen zijn de temperaturen in kleinere behuizingen ook hoger (minder airflow, kleinere fans etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:05
@mar88vdv De maximum processorkoeler hoogte is toereikend. De maximum GPU lengte is toereikend en de moederbord en voeding form factor matchen met de componenten. Alles past dus.
Er is geen reden om een grotere kast te kopen "om safe te zitten" wanneer de pricewatch alle specificaties die nodig zijn voor compatibaliteit gewoon bevat.

Wat ik wel zie @Luuk.u is dat de kast die je hebt uitgezocht alleen één exhaust fan bevat en geen intake fans. Dat is niet handig icm een videokaart die meer dan 200 watt verstookt. De kast kun je prima houden, maar een uitvoering: Arctic P12 PWM PST Zwart, 120mm voorin monteren zou niet misstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mar88vdv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09 15:53
Ik zei ook niet dat de huidige onderdelen niet zouden passen, maar als je minder ervaren bent in het bouwen van een pc is een ruimere kast gewoon eenvoudiger dan een kleinere kast. Er zijn dus meerdere argumenten om een grotere kast te nemen en ik kan me best voorstellen dat de topicstarter met name naar de prijs heeft gekeken om binnen budget te blijven. Daarnaast blijft het formaat van de kast altijd een beperkende factor mocht je ooit nog nieuwe onderdelen willen inbouwen in de toekomst, aangezien niet alles in de kast past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19:54

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

youridv1 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 13:41:
@mar88vdv De maximum processorkoeler hoogte is toereikend. De maximum GPU lengte is toereikend en de moederbord en voeding form factor matchen met de componenten. Alles past dus.
Volgens specs passen de onderdelen in de huidige lijst nu sowieso niet. Die TUF B650 plus wifi is ATX terwijl die Chieftec Pro mini maximaal mATX kan huisvesten. Geen idee hoe je dat dan in zou moeten bouwen...

Als je al moet kiezen tussen "ATX afzagen naar mATX" of een "Asrock B650M", dan neig ik meer naar die B650M van Asrock. :)

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:05
Wolvganger schreef op woensdag 23 april 2025 @ 20:51:
[...]

Volgens specs passen de onderdelen in de huidige lijst nu sowieso niet. Die TUF B650 plus wifi is ATX terwijl die Chieftec Pro mini maximaal mATX kan huisvesten. Geen idee hoe je dat dan in zou moeten bouwen...

Als je al moet kiezen tussen "ATX afzagen naar mATX" of een "Asrock B650M", dan neig ik meer naar die B650M van Asrock. :)
Te snel gekeken ja, je hebt gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nabilos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-06 23:32
Dekar schreef op woensdag 23 april 2025 @ 08:43:
Lexar maakt prima RAM met levenslange garantie. Die sticks zijn super. Mag in je lijstje met reputable RAM.
Je hebt idd gelijk, de Lexar is gewoon prima. Even wat meer onderzoek gedaan. Had even over hoofd gezien dat zij natuurlijk de bekende SSD makers zijn :).

(misschien zelfs beter aangezien ze gebaseerd zijn op SK hynix ipv samsung, wat beter zou moeten zijn voor DDR5)

[ Voor 13% gewijzigd door nabilos op 24-04-2025 13:57 ]

Pagina: 1