Ik sta op het punt om Somfy-screens te bestellen voor mijn woning. Ik wil die screens koppelen aan Apple Homekit en in de toekomst wellicht aan HomeAssistant. De winkel waar ik de screens ga kopen is er stellig van overtuigd dat ik beter de TaHoma switch dan de Connectivity kit kan nemen. Ze kunnen het echter niet echt onderbouwen. Ik ben er zelf van overtuigd dat de Connectivity kit is wat ik nodig heb. Ook na het bekijken van deze vergelijking.
Ik heb er geen behoefte aan om Somfy de basis van mijn domotica te laten zijn, ik hoef ook niet mijn Hue lampen of andere Zigbee devices eraan te koppelen (daar heb ik Homekit en/of HomeAssistant al voor).
Volgens mij is de keuze eenvoudig dus, maar ik ben bang dat ik iets over het hoofd zie. Daarom vraag ik het hier nog een keer
En dan gelijk een vervolgvraag: doe ik er slim aan die kit direct bij dezelfde winkel te kopen? Of ga ik gewoon lekker de goedkoopste winkel zoeken en sluit ik dat ding zelf aan?
De specs van wat ik ga kopen:
Ik heb er geen behoefte aan om Somfy de basis van mijn domotica te laten zijn, ik hoef ook niet mijn Hue lampen of andere Zigbee devices eraan te koppelen (daar heb ik Homekit en/of HomeAssistant al voor).
Volgens mij is de keuze eenvoudig dus, maar ik ben bang dat ik iets over het hoofd zie. Daarom vraag ik het hier nog een keer
En dan gelijk een vervolgvraag: doe ik er slim aan die kit direct bij dezelfde winkel te kopen? Of ga ik gewoon lekker de goedkoopste winkel zoeken en sluit ik dat ding zelf aan?
De specs van wat ik ga kopen:
Voor zover ik begrijp is die IO-motor ook wat ik nodig heb om te koppelen, dat klopt ook toch?Screen: Solidscreen 95, windvast dmv. ritsgeleiding
Kast: 95, SL
Kleur: RAL9005st
Doek: Serge Tibelly T70818
Elektrische bediening d.m.v.: Somfy Maestria IO buismotor