Advies aanschaf draadloze oortjes

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenww
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 18-05 08:53
Hallo allemaal,
Ik ben opzoek naar
Draadloze oortjes

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik had eerst JBL wave 300 tws oortjes. Qua geluid was dit prima voor mij. Het grote nadeel was dat deze oortjes erg makkelijk uitvielen. Daarvoor had ik Grundig tws 19970 en merkte dat die veel beter bleven zitten door de rubber dopjes. Het nadeel wat ik hiervan ervaarde is dat ik het idee had dat ik het kloppen van mn hart/kauwen/de stappen van het lopen erg hoorde in mn oren/hoofd. Zolang ik stil zit, geen probleem maar wanneer ik onderweg ben, hoor ik dir wel heel sterk.

Tot slot merk ik dat ik best wel last heb van omgevingsgeluid van mijn buren. Ze hebben een groot gedeelte van de dag muziek draaien of zijn in de weer met gereedschap. Dit hoor ik altijd door mijn muziek heen. Ik weet niet of bepaalde oortjes beter zijn in het afschermen van het omgevingsgeluid. Wat kan noise cancelling hierin betekenen of moet ik daar nier te veel van verwachten? Werkt nc ook wanneer je geen muziek afspeeld om omgevingsgeluid weg te filteren, als het waren als oordopjes?

Wat is je budget?
Aangezien ik geluidtechnisch tevreden was met mijn JBL oortjes, denk ik dat ik met een budget van 100/150 euro prima moet uitkomen. Alleen ik heb geen idee war ik uberhaupt kan verwachten van nc. Ik lees daar hele wisselende dingen over. Als jullie ervaring is dat ik het omgevingsgeluid van mijn buren weg kan filteren met nc, dan ben ik best bereid om daar meer voor te betalen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Qua merk maakt het mij niet heel veel uit. Ik heb zelf naar de Soundcore a40 gekeken. Verder overweeg ik de JBL live Beam 3 vanwege goed geluid icm redelijke goede nc(maar weet uberhaupt niet wat ik van nc moet verwachten). Ik twijfel dus alleen vanwege de wisselende verhalen over de pasvorm

Tot slot is het goed om te weten dat ik een pixel 9a heb.

Groetjes Jeroen

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-06 18:59

tweakerbee

dus..?

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hilus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:51
https://www.scarbir.com/

[ Voor 17% gewijzigd door Hilus op 19-04-2025 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ANC earbuds topic: [Ervaringen] In-ears/oordopjes met noise cancellation (ANC)
Oordoojes topic: Het Algemene in-ear en oordopjes topic

Veel leesplezier.

Als je last hebt van je buren, zeker als het muziek is, ga eerst met ze praten en vraag ze de overlast te beperken. Oordopjes gaan je nooit compleet afsluiten, dan moet je over-ears gaan dragen en zelfs dat is niet perfect.

[ Voor 35% gewijzigd door gambieter op 19-04-2025 15:09 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-06 23:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hele kleine investering met groot plezier: zoek memory foam earplugs voor je bestaande dopjes. Zet zich naar je oren, sluiten beter af, hoog draagcomfort.
En kost geen knoop :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenww
Bedankt voor jullie reacties!
Ja, dat maakte dat mijn voorkeur uitgaat naar jbl live beam 3.
gambieter schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 14:55:
ANC earbuds topic: [Ervaringen] In-ears/oordopjes met noise cancellation (ANC)
Oordoojes topic: Het Algemene in-ear en oordopjes topic

Veel leesplezier.

Als je last hebt van je buren, zeker als het muziek is, ga eerst met ze praten en vraag ze de overlast te beperken. Oordopjes gaan je nooit compleet afsluiten, dan moet je over-ears gaan dragen en zelfs dat is niet perfect.
Dankje, heb het eea doorgelezen! Dat schets een betere verwachting van anc dan ik elders gelezen heb.

Jaa, dat is iets wat ik zeker overwogen heb. T is meer dat "normale overlast" en ik vind dat ik niet van mijn buren kan verwachten dat zij dusdanig rekening houden met mij. Denk altijd dit hoort er ook n beetje bij wanneer je in een rijtjeswoning woont met 5 buren naast en achter je.

Het was meer dat ik mij afvroeg wat ik hierin kon verwachten van anc. Dus dank!

Ik denk dat ik de jbl live beam 3 ga kopen. Na het lezen van jullie linkjes, zit ik met nog een paar vragen.

- Ik merk dat ik soms dat oortjes lastig in mijn oor blijven zitten zelfs wanneer er verschillende opzetstukjes bijzitten. Wat @The Eagle voorstelt, is zeker een optie! Maar los daarvan, maakt het qua het goed blijven zitten dan nog uit of ik kies voor earbuds(die meer in de binnenkant van de oorschelp zitten) of de oortjes die meer in de gehoorgang hangen(met een steeltje eraan)?

- En hoe zit dit tussen deze twee modellen qua windruis/of het versterkte geluid in je hoofd wanneer je kauwt/loopt enz? Ik lees hier namelijk niet altijd wat over maar hoor wel dat best wat mensen hier last van hebben. Hoe kan ik daarmee rekening houden in mijn zoektoch?

Wat is jullie persoonlijke kijk op de jbl live beam 3?

Groetjes Jeroen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:53
Jeroenww schreef op maandag 28 april 2025 @ 11:36:
Na het lezen van jullie linkjes, zit ik met nog een paar vragen.

- Ik merk dat ik soms dat oortjes lastig in mijn oor blijven zitten zelfs wanneer er verschillende opzetstukjes bijzitten. Wat @The Eagle voorstelt, is zeker een optie! Maar los daarvan, maakt het qua het goed blijven zitten dan nog uit of ik kies voor earbuds(die meer in de binnenkant van de oorschelp zitten) of de oortjes die meer in de gehoorgang hangen(met een steeltje eraan)?

- En hoe zit dit tussen deze twee modellen qua windruis/of het versterkte geluid in je hoofd wanneer je kauwt/loopt enz? Ik lees hier namelijk niet altijd wat over maar hoor wel dat best wat mensen hier last van hebben. Hoe kan ik daarmee rekening houden in mijn zoektoch?
Over beide zaken is niet meteen iets zinnigs te zeggen.
1. Oren zijn bij iedereen anders, dus de uitdaging is dat je uitzoekt wat voor jouw oren werkt. De enige manier hiervoor is om te gaan proberen. Om het een beetje financieel behapbaar te houden: Bij Apple stores mag je AirPods uitproberen als je dit vraagt. Bij HiFi Klubben was ook altijd een mogelijkheid om oortjes te testen. Van andere zaken weet ik het niet zeker maar vraag het eens bij je lokale audioboer. Wat voor mij werkt geeft nul garantie voor jou.
2. Ook dit is een persoonlijk iets. Ik merk dat mijn AirPods Pro 2 tegenwoordig wat beter met windruis om kunnen gaan dan toen ik ze net had, dus de software wordt beter. Maar ook dit is (gedeeltelijk) afhankelijk van de fysieke kenmerken van jouw oren en de turbulentie die hier veroorzaakt wordt. Als je dit niet wil, kies voor goede over-ears, maar dan ben je ook meteen geheel afgesloten van de rest van de wereld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenww
Oke, bedankt voor je advies!

Tot slot heb ik nog een laaste vraag. Ik lees dus overal dat bij die live beam 3 het scherm op het doosje een beetje een gimmick is. Nu dacht ik, ik kijk eens voor jbl oortje met nagenoeg dezelfde specificaties als de jbl live beam 3 alleen dan zonder zo scherm op de case. Nu weet ik dus alleen niet op welke specificaties ik moet letten om te kunnen zeggen dat de anc en muziekkwaliteit overeenkomen. Kunnen jullie mij hiermee helpen? Op welke jbl oortje komen jullie dan uit?
Pagina: 1