[Camera voor safari] - veel zoom, snel en donkere situaties

Pagina: 1
Acties:
  • 450 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:38

JB

Cédric roelt!

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een goede camera en hoop dat jullie mij wat op weg kunnen helpen. Ik maak nu al +10 jaar mijn foto's met een iPhone, maar voor een aankomende safari wil ik toch echt iets beters – vooral qua zoom, snelheid en situaties met weinig licht.

Wat ik zoek in een camera:

Veel zoom – Denk aan wildlife op afstand, dus een flinke optische zoom is belangrijk.

Donkere situaties – Denk aan schemering of misschien zelfs 's nachts. Bestaan er camera’s met IR (infrarood) of nachtzicht-achtige mogelijkheden?

Snelle autofocus & burst – Dieren blijven niet stilzitten, dus snelheid en goede focus zijn een must.

Simpel in gebruik – Liefst point-and-shoot-achtig, maar dan wel met topprestaties.

Een systeemcamera lijkt me interessant, maar ik weet niet of dat in de praktijk echt simpeler is? Of beter een compactcamera?

Budget is nog niet helemaal bepaald, maar zeg voor gemak even rond de 1000 euro. Kwaliteit gaat boven prijs, zolang het geen onbetaalbaar professioneel monster is. Nadien verkopen is ook mogelijk.

Alle tips – qua modellen, merken, of waar ik op moet letten – zijn welkom!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:52
knip

Ga eens op onderzoek, bezoek een fotowinkel en houd wat camera's vast. Kijk eens wat voor jou fijn werkt. Mocht je dan nog met een klein lijstje opties zitten, dan is de discussie hier ineens wat makkelijker geworden.

[ Voor 26% gewijzigd door sys64738 op 21-04-2025 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Topicstarter
Omdat ik dan meteen een bepaalde hoek induik wellicht. Vanuit een 500D naar een NEX-5R gegaan lang geleden. Ik heb een shortlist, dus kom maar op :P

- Sony RX10 IV (erg duur, 2e hands)
- Canon PowerShot G series

Ben gewoon benieuwd in welke categorie ik het moet zoeken om het voor ons laagdrempelig te houden maar wel goede foto's te kunnen maken. Dus volgens mij moet ik dan sowieso in de compact/systeem scene gaan zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door JB op 18-04-2025 12:15 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:17

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Dit klinkt vrijwel als een duplicaat van Aankoopadvies camera voor op safari

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Topicstarter
Die heb ik gemist. Ga hier eerst even mee aan de slag, dank!

Dit triggert overigens wel een extra wens;

- GPS

Waarom? Das leuk bij het maken van een fotoboek. Nu zie ik dat de RX10 dit standaard niet aan boord heeft.

[ Voor 57% gewijzigd door JB op 18-04-2025 12:49 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Je openingspost bestaat vooral uit veel vragen en onduidelijkheden. Met iets meer eigen inzet en gerichtere vragen, hadden we je hier beter verder kunnen helpen. En in het hierboven genoemde aankoopadvies staat volgens mij veel info die je verder op weg kan helpen.

Mocht je daarna nog specifieke vragen hebben, zien we die graag terug in een nieuw topic. Hier doe ik even een slotje op.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.