Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levii
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:56
Goede middag,

Ik ben opnieuw begonnen met lopen en gebruik nu eigenlijk de NRC-app om een soort start 2 run te doen. Graag zou ik ook een sporthorloge als verlengde hebben, zodat ik mijn looptijd, afstand, hartslag, ... etc gemakkelijk kan zien (nu loop ik letterlijk met de iPhone in mijn hand met Airpods).

Voorheen heb ik al 2x een Apple Watch gehad, maar telkens terug gestuurd aangezien ik de prijs niet evenredig vond met het gebruik (€400+ is teveel geld voor een nice-to-have).

Nu is het probleem als je kijkt naar de betere horloges, je ook al snel aan €250 - €300 zit, en dan kom je weer aardig in de buurt van een (oudere) Apple Watch (SE).

Ik was bv al aan het kijken voor de:
  • Apple Watch SE
  • Garmin Forerunner 165
  • Garmin vívoactive 5
  • Suntoo Race S
Daarom mijn vraag: wetende dat ik een Apple gebruiker ben (iPhone + Macbook), welke sporthorloge zouden jullie aanraden en waarom?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:41
Ik zou je vraag hier eens neerleggen.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:46
Eerlijk, ga voor de Forerunner als het puur om hardlopen gaat, dan heb je genoeg.

Of doe gek, pak een Apple Watch met LTE zodat je zonder telefoon bij je kunt lopen en toch bereikbaar bent in geval van nood. De Apple Watch is prijzig maar gaat jaren mee, mijn vrouw heeft de 3 bij release gekocht en die doet het nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:52
Idem voor de Forerunner. Als je focust op lopen dan is dat dé Garmin reeks die je wil kopen.
Loop zelf met een 245 (Music) rond en dat biedt alles wat ik nodig heb. De app van Garmin is ook erg compleet naar mijn ervaring.

Maar ik spreek hier vanuit een Android gebruikerservaring, geen idee hoe dat zit op iPhone al zal dat minstens gelijkwaardig zijn denk ik.

Een Garmin (of Suunto of Coros) zijn sporthorloges pur sang en een smartwatch in ondergeschikte orde. Een Apple Watch + iPhone is natuurlijk naadloos, maar dat is dan weer iets meer smartwatch en minder sporthorloge. Al hangt het er natuurlijk vanaf wat je juist wil...keuze genoeg.

DC Rainmaker (site + youtuebe) en DesFit zijn uitstekende reviewers van sporthorloges e.a, neem zeker eens een kijkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levii
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:56
Intussen heb ik de Garmin FR255 besteld voor €215 en heb ik deze sinds 16/04 in mijn bezit.

Hoe ik het doe, maar misschien kan het beter:
- iPhone in de zak met de Nike Running Club app om een begeleid schema te hebben
- Airpods in zodat ik het kan horen
- Hardlopen starten op de FR255 die dan ook automatisch upload op Strava en in de gezondheidsapp van mijn iPhone

Momenteel is het nog te vroeg, maar hoe meer data ik heb hoe meer inzichten ik zal krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

+1 voor het topic Het grote sporthorloge met GPS topic.

zelf loop en fiets ik met een inmiddels wat oudere Forerunner 245, de versie zonder Music want ik loop in elk geval vrijwel altijd mét telefoon dus als ik Spotify gebruik dan koppel ik mijn Shokz koptelefoon aan de iphone.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:10

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Levii schreef op donderdag 17 april 2025 @ 09:47:
Intussen heb ik de Garmin FR255 besteld voor €215 en heb ik deze sinds 16/04 in mijn bezit.

Hoe ik het doe, maar misschien kan het beter:
- iPhone in de zak met de Nike Running Club app om een begeleid schema te hebben
- Airpods in zodat ik het kan horen
- Hardlopen starten op de FR255 die dan ook automatisch upload op Strava en in de gezondheidsapp van mijn iPhone

Momenteel is het nog te vroeg, maar hoe meer data ik heb hoe meer inzichten ik zal krijgen.
Schema's kan je ook maken met Garmin connect en dan oploaden naar je horloge.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:33
swhnld schreef op woensdag 16 april 2025 @ 00:04:
Eerlijk, ga voor de Forerunner als het puur om hardlopen gaat, dan heb je genoeg.

Of doe gek, pak een Apple Watch met LTE zodat je zonder telefoon bij je kunt lopen en toch bereikbaar bent in geval van nood. De Apple Watch is prijzig maar gaat jaren mee, mijn vrouw heeft de 3 bij release gekocht en die doet het nog steeds.
Hier ook de Apple watch met LTE. Er handig. Zonder telefoon gekoppeld met mijn oortjes. Echt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Inmiddels is de aankoopadviesvraag wel behandeld. Deze hoort eigenlijk in het daarvoor bedoelde forum, maar ik ga deze nu maar sluiten, met een verwijzing naar bovengenoemde topic voor sporthorloges.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.