[Win11] pc gekocht, geen admin credentials

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noordman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-09 16:07
Mijn probleem is heftiger, lijkt mij.
Ik kocht uit de boedel van een failliet bedrijf een hp laptop, van een opkoper. Klein scherm en licht, mooi voor mee op vakantie ipv mijn zwaardere z-book. Op de foto van de verkoper/opkoper stond het inlogschermvan w11 afgebeeld. En ik denken dat er een ww. bij was. Niet dus. Erin komen lukte pas mbv HP waarbij alle data vd vorige eigenaar verdween, dat is mooi, behoort mij ook niet toe. Computernaam en nieuwe inlogww geregeld. En een nieuw adm ww. Dank u wel HP

Tevreden dus en ermee gewerkt.
Op vakantie meegenomen en een heel ander inlogscherm. Geen windowsomgeving, alleen een blauw scherm met vakje waar het adm ww neergezet moet worden. moet eerst een adm wat ik kwijt ben. waarom moet ik nu een adm ww invoeren, nog nooit meegemaakt.

KORTOM: HOE KAN IK DE LAPTOP BINNENKOMEN, DE ADM WW DUS PASSEREN. Dus eigenlijk hacken?

Afgesplitst van: Windows 10 update Admin probleem :)

[ Voor 43% gewijzigd door Question Mark op 14-04-2025 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noordman
Even een update.
Eerder ben ik uren bezig geweest op internet met zoeken en uitproberen. Nu kom ik via de zoekterm 'bios ww vergeten' bijna direct op de site van pasfab.nl.
De truc die zij noemen in hun 'deel 3, bios ww verwijderen met gratis gereedschap' uit bij oplossing 1, bios ww herstel voor laptops.: na een paar keer een fout ww te hebben ingevoerproduceert de laptop een zg hash waarde, een getalwoordcombinatie. Ingevoerd op de site bios-pw.org levert dat het ww op. En dat werkte! Alles intact, niets verdwenen. Wow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:01
noordman schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 20:00:
Mijn probleem is heftiger, lijkt mij.
Ik kocht uit de boedel van een failliet bedrijf een hp laptop, van een opkoper. Klein scherm en licht, mooi voor mee op vakantie ipv mijn zwaardere z-book. Op de foto van de verkoper/opkoper stond het inlogschermvan w11 afgebeeld. En ik denken dat er een ww. bij was. Niet dus. Erin komen lukte pas mbv HP waarbij alle data vd vorige eigenaar verdween.(inmiddels heb ik uitgevogeld dat ik ook zelf toegang met een nieuw account had kun3nen maken. Maar goed, dus via HP aan de slag. Data erop weg, mooi, behoort mij ook niet toe. Computernaam en nieuwe inlogww geregeld. En een nieuw adm ww. Dank u wel HP

Tevreden dus en ermee gewerkt. Later meldde de vorige gebruiker vh failliete bedrijf zich nog, die had ik opgespoord via LinkedIn en gevraagd om zijn wachtwoord, day wilde hij wel geven maar dat was dus niet meer nodig.
Op vakantie meegenomen en, ik moet eerst een adm wat invoeren.Die ben ik dus kwijt. De vorig3 g3 ruiken zei dat elke 3 mnd hij een nieuw ww moest invoeren, anders werd zijn laptop geblokkeerd. Is dat misschien an de hand? Terugval naar vorige instellingen want waarom moet ik nu een adm ww invoeren, nog nooit meegemaakt.

KORTOM: HOE KAN IK DE LAPTOP BINNENKOMEN, DE ADM WW DUS PASSEREN. Dus eigenlijk hacken?
Graag hoor ik wat er te doen valt om er in te komen en mee te werken.
Het ding is goed dichtgeschroefd, dus niet zoals bij mijn eerdere hp laptops.
Zou een nieuwe SSD plaatsen met w11 erop de aanpak kunnen zijn.
Nb ik krijg bij het opstarten een blauw scherm en een grijs blokje waar het ww geplaatst moet worden, ik zit dus NIET in een windowsomgeving.
lol anders kick je een topic van 4 jaar en zet daar even een heel dagboek in.

maar goed... zoek maar eens gewoon op Hirens Boot USB. Die kan gewoon admin ww resetten voor je.
of voor een ander account.

ow wacht je moet nu een bitlocker key invoeren zie ik.
gewoon een windows 11 usb maken en helemaal opnieuw installeren zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:09
noordman schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 20:37:
De truc die zij noemen in hun 'deel 3, bios ww verwijderen met gratis gereedschap' uit bij oplossing 1, bios ww herstel voor laptops.: na een paar keer een fout ww te hebben ingevoerproduceert de laptop een zg hash waarde, een getalwoordcombinatie. Ingevoerd op de site bios-pw.org levert dat het ww op. En dat werkte! Alles intact, niets verdwenen. Wow.
Dat werkt inderdaad bij de HP en vele andere "consumenten" laptops, bij business modellen (Pro/Elite/ZBook) werkt dat zeker niet.
Maar een bios wachtwoord komt er natuurlijk niet zomaar vanzelf op??

Windows login kan je zoals aangegeven resetten met diverse tooltjes zoals op Hiren's BootCD staan.

CyberCPU Tech: Microsoft and Local Account Password Reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noordman
Dank je wel. Ik schrijf het op op een manier dat ik het kan terugvinden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noordman
[quote]Dirtyrockers schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 20:43:
[...]

lol anders kick je een topic van 4 jaar en zet daar even een heel dagboek in.

maar goed... zoek maar eens gewoon op Hirens Boot USB. Die kan gewoon admin ww resetten voor je.
of voor een ander account.

ow wacht je moet nu een bitlocker key invoeren zie ik.
gewoon een windows 11 usb maken en helemaal opnieuw installeren zou ik zeggen.
[/quo

[ Voor 33% gewijzigd door noordman op 04-05-2025 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noordman
'Gewoon een windows etc'. leuk idee maar dat werkt niet, geen gewenst effect bij die usb stick erin steken na/ voor/ tijdens het opstarten.Ik heb nog meer geprobeerd. Er is alleen werkzaam een zwart scherm met een vakje waar het ww ingetypt kan worden.
Nog andere ideeetjes?
Intussen werkt mijn systeem weer maar werkzame wijsheid, als die er is, is welkom. Ik ben bereid om te leren met mijn 78 jaar (svp geen grappen over mijn leeftijd, mag wel als je ouder bent)
Pagina: 1