Ik heb recentelijk een update geaccepteerd voor mijn Lenovo PC
van 8.0 naar 10, Daarna geregistreerd op Microsoft account.
Hello en andere community's heb ik gelaten.
Daarna opnieuw opgestart.
Ik weet niet zeker of 'Mijn Naam' apart stond bij inloggen of dat ik altijd inlogde als
'Administrator' maar dat lukte nu niet.
via een 'Andere Naam' account (een pruts account zonder wachtwoord) kon ik verder.
Het leek echt dat mijn account en alle data weg was.
Goddank na de tweede herstart stond daar 'Mijn Naam' en kon ik mét wachtwoord
inloggen. Data gevonden en hoera..
Maar nu is er nieuw gevalletje.. Ik kan niets meer aanpassen/wijzigingen/deleten/hernoemen/
aanzetten/uitzetten omdat ik geen Administrator (meer) ben... Ik heb dit apparaat al jaren,
Nieuw en Leeg ontvangen (met Windows 8 neem ik aan.Nooit mijn inlog wachtwoord veranderd.
Vandaag las ik in het artikel Windows 10-gebruikers melden crashes na recente update by Stephan Vegelien het volgende:
Bestanden en instellingen van gebruikers kunnen dan verdwijnen. Administrators worden ingelogd als gebruiker of kunnen niets meer als administrator uitvoeren. Deïnstalleren van de update of handmatig de gebruikersbestanden verplaatsen lost dit probleem op.
Maar hoe doe je dat als elke actie het wachtwoord van de Administrator vraagt?
Tracht ik tenslotte een creatief screenshot toe te voegen, is het niet het juiste format voor Tweakers oid.
Maar dat los ik op.. via mijn "stomme" Macbook!
Tot snel
van 8.0 naar 10, Daarna geregistreerd op Microsoft account.
Hello en andere community's heb ik gelaten.
Daarna opnieuw opgestart.
Ik weet niet zeker of 'Mijn Naam' apart stond bij inloggen of dat ik altijd inlogde als
'Administrator' maar dat lukte nu niet.
via een 'Andere Naam' account (een pruts account zonder wachtwoord) kon ik verder.
Het leek echt dat mijn account en alle data weg was.
Goddank na de tweede herstart stond daar 'Mijn Naam' en kon ik mét wachtwoord
inloggen. Data gevonden en hoera..
Maar nu is er nieuw gevalletje.. Ik kan niets meer aanpassen/wijzigingen/deleten/hernoemen/
aanzetten/uitzetten omdat ik geen Administrator (meer) ben... Ik heb dit apparaat al jaren,
Nieuw en Leeg ontvangen (met Windows 8 neem ik aan.Nooit mijn inlog wachtwoord veranderd.
Vandaag las ik in het artikel Windows 10-gebruikers melden crashes na recente update by Stephan Vegelien het volgende:
Bestanden en instellingen van gebruikers kunnen dan verdwijnen. Administrators worden ingelogd als gebruiker of kunnen niets meer als administrator uitvoeren. Deïnstalleren van de update of handmatig de gebruikersbestanden verplaatsen lost dit probleem op.
Maar hoe doe je dat als elke actie het wachtwoord van de Administrator vraagt?
Tracht ik tenslotte een creatief screenshot toe te voegen, is het niet het juiste format voor Tweakers oid.
Maar dat los ik op.. via mijn "stomme" Macbook!
Tot snel