Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feyere6896
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 12-04 13:04
Hoi allemaal,

Ik leef offgrid en heb bijna geen vaste lasten. Ik heb ongeveer €120.000 beschikbaar en wil dit investeren zodat ik hier een klein beetje rendement uit kan halen om van te leven.

Op dit moment krijg ik 2,4% rente bij de bank, maar ik zie bedrijven zoals Dutch Clean Tech, Pulse4All en Bridge Funds die hogere rendementen beloven (vanaf 6% tot wel 9%), mits je je geld een paar jaar vastlegt.

Heeft iemand hier ervaring met dit soort investeringsplatformen of andere manieren om je geld voor je te laten werken, zonder dat het extreem risicovol is?

Ik ben niet uit op enorme winst, maar zoek vooral een stabiel, betrouwbaar rendement waar ik jaarlijks wat van kan opnemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Oei oei ga niet zomaar in zee met dat soort "Palm Invest" bedrijven.
Lees dit topic eerst:
Passief beleggen met indexfondsen - Deel 1

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
feyere6896 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 11:48:
Hoi allemaal,

Ik leef offgrid en heb bijna geen vaste lasten. Ik heb ongeveer €120.000 beschikbaar en wil dit investeren zodat ik hier een klein beetje rendement uit kan halen om van te leven.

Op dit moment krijg ik 2,4% rente bij de bank, maar ik zie bedrijven zoals Dutch Clean Tech, Pulse4All en Bridge Funds die hogere rendementen beloven (vanaf 6% tot wel 9%), mits je je geld een paar jaar vastlegt.

Heeft iemand hier ervaring met dit soort investeringsplatformen of andere manieren om je geld voor je te laten werken, zonder dat het extreem risicovol is?

Ik ben niet uit op enorme winst, maar zoek vooral een stabiel, betrouwbaar rendement waar ik jaarlijks wat van kan opnemen.
120.000 is wel erg weinig geld om vanuit de kunnen rentenieren. Met een percentage van 3% kom je uit op 3.600 euro, waarvan al een derde op zal gaan aan de zorgverzekering. Neem daar kosten in mee vanuit wonen (gemeente belastingen, belasting op vermogen, afvalstoffenheffing) en er blijft nog minder van over...

Maar een stabiel rendement waar je jaarlijks wat van kan opnemen dat is alleen maar je geld op een spaarrekening zetten. Want beleggen op de beurs is vooral voor lange termijn en is ook niet bedoeld om steeds geld uit te onttrekken + een rendement is totaal niet stabiel/gegarandeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
President schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 12:21:
[...]

120.000 is wel erg weinig geld om vanuit de kunnen rentenieren. Met een percentage van 3% kom je uit op 3.600 euro, waarvan al een derde op zal gaan aan de zorgverzekering. Neem daar kosten in mee vanuit wonen (gemeente belastingen, belasting op vermogen, afvalstoffenheffing) en er blijft nog minder van over...

Maar een stabiel rendement waar je jaarlijks wat van kan opnemen dat is alleen maar je geld op een spaarrekening zetten. Want beleggen op de beurs is vooral voor lange termijn en is ook niet bedoeld om steeds geld uit te onttrekken + een rendement is totaal niet stabiel/gegarandeerd...
Als het goed is heeft die recht op zorgtoeslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Maar wat je in het vorige topic al gelezen had, verdiep je nou eerst eens in de risico's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Belachelijk iemand die geen inkomen heeft maar wel 120k op de bank dat die zorgtoeslag zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Boerenlater schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 12:29:
Belachelijk iemand die geen inkomen heeft maar wel 120k op de bank dat die zorgtoeslag zou krijgen.
Het zou minder belachelijk zijn als die wel een inkomen of uitkering had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:15
Dat had je mij een jaar geleden moeten vragen dan had je alles in goud kunnen investeren en had je een rendement van bijna 50% gehad.....

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06:34
Yaksa schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 12:38:
Dat had je mij een jaar geleden moeten vragen dan had je alles in goud kunnen investeren en had je een rendement van bijna 50% gehad.....
Achteraf is altijd makkelijk te zien waarin je had moeten beleggen. Met jouw glazen bol, heb je nog goede tips voor nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Boerenlater schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 12:29:
Waar haal je die informatie vandaan? Staat nergens in de OP dat ie geen baan heeft?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:15
aljooge schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 12:40:
[...]Achteraf is altijd makkelijk te zien waarin je had moeten beleggen. Met jouw glazen bol, heb je nog goede tips voor nu?
Je hebt geen geld nodig om rijk te zijn. Open je hart en je geest.
Wees dankbaar. En investeer in liefde en vriendschappen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirk_mec
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:28
Wat definieer je onder off grid wonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feyere6896
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 12-04 13:04
Ik woon bij een boer op het land in een Tiny house, Ik doe niks met het geld zoek daarom een investering wat handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:31

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Je vorige topic is niet voor niets gesloten. Praktische hetzelfde topic openen is dan uiteraard niet de bedoeling
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.